cum se schimba discurile frana?, sfaturi si probleme
![]() ![]() ![]() |
cum se schimba discurile frana?, sfaturi si probleme
valerica1 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
|
||
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|||
flor-yan69 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 21 February 07 From: MIOVENI ![]() |
i-ti recomand sa(ti) faci un pustiu de bine si sa-ti schimbi etrieri plus discuri si sa treci la ventilate,bine ca depinde si de buget,daca nu vino la Mioveni si te costa mai putin sunt o gramada de meseriasi doritori
|
--------------------
RENAULT
MEGANE GRANDTOUR
2016 1.6dci GTLine
- AG-69-XFX
|
|
GOLAN 91 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 13 April 06 ![]() |
Desfaci etrierul de pe fuzeta,are 2 suruburi stranse bine,de preferat cu tubulara+teu (agati etrieru cu o sarma de arc,dar sa nu stea atarnat in conducta) desface cele 2 torsuri,nu sunt extraordinar de stranse,si dai discu jos,si remontezi in ordine inversa.
Recomandat sunt discurile ventilate,si trebuie schimbati si etrieri,acum se complica putin ,ai nevoie si de lichid de frana sa complectezi.Daca ai un buget consistent poti opta pentru ceva discuri ventilate Zimmerman(aproximativ 500lei setu)+etrieri 150lei+15lei lichide de frana....acum depinde de buget. |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- B 42 ZIF
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
etrierele de ventilate au aceleasi dimensiuni ca si cele neventilate?,me refer la prindere adica se potrivesc pe suruburile de la etrieru de neventilat?
si dimensiunile de disc ventilat sunt universale sau difera, ma refer de la logan la logan , un set etriere pentru disc. ventiat. numai 150 ron? This post has been edited by valerica1: 10 Jun 2009, 22:58 |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
GOLAN 91 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 13 April 06 ![]() |
Prinderea este aceasi,te duci la magazin si ceri discuri ventilate de logan,ca diametru sunt la fel,dar difera grosimea,un set de etrieri in pitesti cam pe acolo se invarte.Din punctul meu de vede daca si placutele sunt pe duca,poti monta discuri ventilate(stock,sau daca ai bani zimmerman care sunt si perforate) in combinatie cu etrieri Mari de Pick-up(sunt mai mari decat ce ai u acuma)+ ceva placute mai sport si poti spune ca nu ai dat bani pe prosti.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- B 42 ZIF
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
cred ca asa o sa fac,
o sa imi pun discuri ventilate merci |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#7
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
o idee simpla.
daca nu vrei sa faci schimbari(nu stiu daca trebuiesc schimbati si etrierii pt discuri ventilate, si nu ma refer la a le schimba doar de dragul operatiunii si pentru a scoate bani degeaba din buzunar), poti schimba discurile fara sa schimbi altceva(eventual placutele daca sunt uzate) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
valerica1 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 12 Jun 2009, 08:17) o idee simpla. daca nu vrei sa faci schimbari(nu stiu daca trebuiesc schimbati si etrierii pt discuri ventilate, si nu ma refer la a le schimba doar de dragul operatiunii si pentru a scoate bani degeaba din buzunar), poti schimba discurile fara sa schimbi altceva(eventual placutele daca sunt uzate) discurile ventilate sunt mai groase decat cele neventilate deci daca la schimbi trebuie sa schimbi si etrierii ca nu se mai protrivesc, adica nu mai intra discul in etrier |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#9
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
tocmai deasta am mentionat "daca nu vrei sa faci schimbari"
si am mai mentionat ca se pot schimba doar discurile si atat, in cazul mentionat ca sa desfaci torxurile(sau cum s-or numi suruburile), poti pune o tzeava-prelungire peste cheia tip imbus |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
daciafan |
![]()
Post
#10
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
daca te apuci de operatiune posteaza tot ce ai facut si ilustreaza (cu poze) deoarece forumul duce lipsa tutorialelor
![]() |
--------------------
/
/
/
|
|
ciush |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 April 08 From: Timisoara, Bocsa ![]() |
Salve, intreb si eu ca prostu' in targ: care ar fi avantajul sa montam pe logan (care are sub 80Cp) discuri ventilate?
apoi (daca montam), nu ar trebui modificat raportul de franare intre fata si spate? eu sunt multumit de cum franeaza loganul (fata de daciile mele cu probleme la frane) This post has been edited by ciush: 12 Jun 2009, 11:09 |
--------------------
dacia
logan 1.4 Mpi
2005 laureate
- TM 10 *** Cand ai incercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
QUOTE(ciush @ 12 Jun 2009, 11:04) Salve, intreb si eu ca prostu' in targ: care ar fi avantajul sa montam pe logan (care are sub 80Cp) discuri ventilate? apoi (daca montam), nu ar trebui modificat raportul de franare intre fata si spate? eu sunt multumit de cum franeaza loganul (fata de daciile mele cu probleme la frane) avantajul nu e mare dar destul cat sa merite investitia discurile ventilate se racesc mai repede ,dureaza un pic mai mult nu se modifica nici un raport , doar spatiul de franare se modifica un pic in minus e o diferenta ca intre frana pe tambur si frana pe disc care crezi ca e mai buna? unele loganuri diesel deja au discurile ventilate si tot acelasi sistem de tambur pe spate ca si loganurile cu disc neventilate 12 Jun 2009, 14:20: QUOTE(GOLAN 91 @ 10 Jun 2009, 22:14) Desfaci etrierul de pe fuzeta,are 2 suruburi stranse bine,de preferat cu tubulara+teu (agati etrieru cu o sarma de arc,dar sa nu stea atarnat in conducta) desface cele 2 torsuri,nu sunt extraordinar de stranse,si dai discu jos,si remontezi in ordine inversa. Recomandat sunt discurile ventilate,si trebuie schimbati si etrieri,acum se complica putin ,ai nevoie si de lichid de frana sa complectezi.Daca ai un buget consistent poti opta pentru ceva discuri ventilate Zimmerman(aproximativ 500lei setu)+etrieri 150lei+15lei lichide de frana....acum depinde de buget. am intrebat la un magazin de pretul unui etrier si era de 900 ron setul deci daca acolo in mioveni e setul numai 150 acum vin si iau 2 seturi deci ori aici e comisionul mare ori acolo sunt la pret second hand This post has been edited by valerica1: 12 Jun 2009, 14:20 |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
GOLAN 91 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 13 April 06 ![]() |
Cauta la bursa,sar putea sa fie...
Avantajul discurilor ventilate,se vede dabea dupa mai multe franari puternice,cele neventilate se incing imediat si nu mai tine ca la prima franare,pe cand la cele ventilate nu se incing asa de repede.La prima franare cu ambele,nu ar trebui sa fie diferenta.... Si discuri pe spate,nu cred ca este chiar cea mai buna solutie... |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- B 42 ZIF
|
|
daciafan |
![]() ![]()
Post
#14
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
daca tot ti-ai propus inlocuirea discurilor poate n-ar strica sa te interesezi ce firme mai produc elemente ale sistemului de franare pentru logan
sunt surprinzator de multe optiuni ![]() |
--------------------
/
/
/
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
QUOTE(GOLAN 91 @ 12 Jun 2009, 19:20) Cauta la bursa,sar putea sa fie... Avantajul discurilor ventilate,se vede dabea dupa mai multe franari puternice,cele neventilate se incing imediat si nu mai tine ca la prima franare,pe cand la cele ventilate nu se incing asa de repede.La prima franare cu ambele,nu ar trebui sa fie diferenta.... Si discuri pe spate,nu cred ca este chiar cea mai buna solutie... am vazut pe forum pe cineva care a pus discuri de renault pe spate dac si cum a facut nu e clar, ce e clar e ca a facut o improvizatie care clar ca nu e omologata si o sa aiba probleme daca are parte de vreun control spunea ca se simte diferenta la franare ma refer la spatiu de franare acum nu stiu daca merita investitia cu discuri pe spate , pe fata da dar pe spate sunt prea mult echestii de bricolaj , |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
GOLAN 91 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 13 April 06 ![]() |
Nu e vorba chiar de improvizati sau bricolaj,singuru lucru care se face custom e frana de mana,si va fi nevoie de un racord flexibil posibil.
daciafan,sincer nu stiu unde ai vazut tu,da si tu ceva linkuri,pentru logan gasesti discuri de la cateva firme,Zimmerman,Tarox,etc. placute ce marca vrei.Dar kituri dedicate nu prea,decat de la o firma(nu stiu firma,am vazut la racing nick) undeva la 350euro,placute+discuri(280)+etrieri+un suport de prindere custom,si celalalt kit de la Tarox undeva la 1.000 euro=)))alceva nu am vazut...cel de 300euro cred ca chiar merita. |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- B 42 ZIF
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
QUOTE(GOLAN 91 @ 13 Jun 2009, 01:43) Nu e vorba chiar de improvizati sau bricolaj,singuru lucru care se face custom e frana de mana,si va fi nevoie de un racord flexibil posibil. daciafan,sincer nu stiu unde ai vazut tu,da si tu ceva linkuri,pentru logan gasesti discuri de la cateva firme,Zimmerman,Tarox,etc. placute ce marca vrei.Dar kituri dedicate nu prea,decat de la o firma(nu stiu firma,am vazut la racing nick) undeva la 350euro,placute+discuri(280)+etrieri+un suport de prindere custom,si celalalt kit de la Tarox undeva la 1.000 euro=)))alceva nu am vazut...cel de 300euro cred ca chiar merita. DACA VRETI DISCURI PE SPATE FARA 700-800 E CU APROXIMATIE NU SCAPATI DISC. +ETRIERi+PLACUTE+SUPORT PRINDERE+CUSTOM FRANA MANA +PRELUNGIRE CONDUCTA FRANA , CA CEA DE LA FRANA TAMBUR E SCURTA ... --- Klaus edit: anunturile de bursa, la bursa --- |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
GOLAN 91 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 13 April 06 ![]() |
700-800 cu piese noi poate,dar sh gasesti la 250-300 euro.....
|
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- B 42 ZIF
|
|
boobybooby23 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 3 January 09 ![]() |
dar cu o punte de megan?
|
--------------------
Logan
LS0A
2005,stock
- nt 05 zac
|
|
W3f |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 22 July 07 ![]() |
sa discutat asta cu puntea spate ....
si sper sa nu gresesc merge de scenic ![]() gasit ![]() http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=29898&hl=discuri This post has been edited by W3f: 14 Jun 2009, 11:06 |
--------------------
Dacia
LGN ABS +
2008 (D)aca (A)i (C)ap (I)a-ti (A)lta
|
|
boobybooby23 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 3 January 09 ![]() |
si scenicul este tot megan dar solutii sunt peste tot,bani sa fie,si cum romanu este inventiv ,maine poimaine o sa vedem logan pe sasiu de aro
![]() |
--------------------
Logan
LS0A
2005,stock
- nt 05 zac
|
|
faganezu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 357 Joined: 14 October 07 ![]() |
[quote=GOLAN 91,10 Jun 2009, 23:14]
Desfaci etrierul de pe fuzeta,are 2 suruburi stranse bine,de preferat cu tubulara+teu (agati etrieru cu o sarma de arc,dar sa nu stea atarnat in conducta) desface cele 2 torsuri,nu sunt extraordinar de stranse,si dai discu jos,si remontezi in ordine inversa. dupa ce desfaci cele doua torsuri, discul se da jos de pe fuzeta cu presa sau ies pur si simplu? |
--------------------
logan 1.4 MPI GPL
laureat
2007
- B-XX-NZR
|
|
boobybooby23 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 3 January 09 ![]() |
sau folosesti ciocanul
![]() |
--------------------
Logan
LS0A
2005,stock
- nt 05 zac
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Stie cineva daca difera cu ceva discurile ventilate de Logan (diesel) daca masina e cu ABS sau FARA ABS?
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
boobybooby23 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 3 January 09 ![]() |
nu difera cu nimic,placutele stiu ca difera ca textura
|
--------------------
Logan
LS0A
2005,stock
- nt 05 zac
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu cum de multa lume zice ca discurile tin sau se schimba la 100+k km ca eu la 60k km le-am terminat si n-am un stil "sportiv" ba dimpotriva, iar pe la 40k am schimbat placutele originale care mai mergeau vreo 5k cu ferodo FQT845.
Pe discurile ventilate "stock" scrie min. 17,7mm si am masurat azi 17,5mm, deci deja sub minim, iar discurile noi au in jur de 20-21mm. Deci pentru cei la care se vede o "bordurică" de ~1-1,5mm pe marginea discului le recomand sa faca o masuratoare - eu am fost surprins cind am vazut ca le-am consumat deja. Nici prin cap nu-mi trecea... |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
YRX |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.051 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca mergi mult prin oras e logic ca uzura franelor este mult mai mare, 100k km tin la cei care merg mai mult afara cu masina.
17,5 mm ai masurat la margine sau la centru? La mine, la centru erau mai groase, se uzasera inegal. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai din 60k cam 40k sint facuti in afara (pe E85).
17,5 au masurat cu sublerul ala "special" cam pe la jumatatea discului (jumatatea portiunii pe care freaca placutele). |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 23:05 |