DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pompa injectie NOVA GTI, se dezamorseaza!DE ce?

ahyle_blue_eyes
post 11 Aug 2009, 21:22
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




Am si eu o mica problema cu pompa de injectie.Sa spun cum a inceput.Merg vreo 600 km apoi cand ajung acasa opresc masina in fata unui magazin din cartierul meu si ma duc sa iau ceva de mancare.Intru in masina bag cheia in contact pornesc apoi moare motoru'imediat.Dau la cheie dar degeaba.Ma duc ridic capota verific care-i problema si constat ca nu imi vine benzina ........desi se aude releul de pe aripa....... deci cumva pompa primeste curent.Stau......dau la cheie mai mult si nimic.Scot o bujie ma uit la ea....arata bine....o pun la loc.Ma gandesc sa sun un prieten sa ma tracteze(desi n-as fi vrut ca statusem vreo saptamana pe sub masina pregatindu-o pentru ITP si ar fi fost rusinos sa vin din vacanta cu ea tractata)Mai incerc odata si porneste spre surprinderea mea.Merg vreo saptamana cu ea, apoi ma duc la itp ma pun aia sa schimb un burduf la planetara apoi la revenire trec itp fara probleme dar in timp ce asteptam documentele masina o oprisem.Imi iau actele ma sui in masina....ACEIASI PROBLEMA.Ma apuc si o imping de acolo sa ies afara.Injur apoi demontez filtru de aer cu tot cu carcasa si scot furtunu de benzina.Noroc ca sotia ma asteptase si am chemat-o sa dea la cheie .Se aude releul cand pune contactul dar benzina nu vine.Da la cheie iar in timp ce da dupa vreo 6 secunde ma apuc si trag benzina din furtun moment in care-si revine pompa.Se rezolva si de data asta.......si observ ca furtunul de la retur este fisurat......il scurtez si il pun la loc.Am crezut ca dezamorsarea pompei se face de la acel furtun fisurat.Merg vreo 2 saptamani si patesc la fel....de data asta astept 2 minute si cand dau cheie merge!Specific ca nu am alte probleme....morotul sta bine la relanti si "trage" frumos.
Multumesc daca ati avut rabdare sa cititi si astept ceva pareri!

This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 11 Aug 2009, 21:25


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 11 Aug 2009, 21:28
Post #2


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




in primul rand nu cred ca e pompa de injectie,..

ai pompa electrica...de benzina,..posibil ca ia sa faca figuri..daca sa uzat...

ar trebui cand pui contactu..sa inceapa sa bazaie..,daca nu ma insel...sa creeze presiune..


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian_bv
post 11 Aug 2009, 22:49
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 5 February 08
From: brasov




asa am patit si eu.....am desfacut-o si am curatat-o + schimbat sita care era ciuruita toata.... la ceva timp aceleasi simtome...acum o luna am schimbat rezervorul care avea mal pe fund(mentionez ca in momentul in care am dat pompa jos parea curat,surpriza a aparut cand l-am dat jos si m-am uitat in el).
Vreau za-ti zic ca nu am mai avut probleme...probabil era mizerie pe care o prindea si se bloca...incearca sa desfaci pompa si vezi putin sita si mizeria din rezervor...


--------------------
dacia super nova,nova,1310 2002,2000,1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 12 Aug 2009, 15:15
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Marian bv are dreptate. Mi s-a intamplat si mie. (s-a nasolit si contactul la releu cand era masina mai noua; s-a crapat furtunul dintre pompa si capacul de plastic de pe rezervor - mai era vreun sfert de presiune - si odata s-a oprit pompa (nu mai pornea); cu experienta defectelor anterioare, am verificat tensiunea pana la conectorul de pe capacul ala de plastic si era prezenta; cand am demontat pompa si am alimentat-o, a inceput sa bazaie si a mers pana am dat masina. sita era rupta, dar benzina (rezervorul) era curat(a). Stiu ca e greu de auzit pe strada, in trafic, dar trebuie sa se auda bazaitul pompei, 1-2 secunde la punerea contactului, altfel trebuie curatata si reparat filtrul de aspiratie (sita) eventual curatat si rezervorul
Atentie, daca furtunele au mai mult de 4 ani (ultimele Nova s-au fabricat in 2000 sau 2001?), incepe demontarea rezervorului cu aprovizionarea a minim 5 bucati de furtun rezistent la benzina si cu dubla insertie, de cate 35-40 cm si colierele aferente, ca alea vechi nu vor mai etansa. Daca scapi cu curatare, esti baftos, altfel va trebui sa schimbi si pompa. (eu a trebuit sa schimb si segmentul ala de cauciuc pe teava de umplere!)

Bafta!!

This post has been edited by gti98: 12 Aug 2009, 15:17


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 12 Aug 2009, 20:40
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




Multumesc pentru sfaturi!
Intr-adevar ma refeream la pompa de benzina(acu' am vazut greseala de exprimare).La mine se auzea acel bazait al pompei cand puneam contactul.Sper sa scap doar curatind rezervorul insa stiu ca am incercat odata sa scot pompa insa nu am reusit nu stiu cum e prinsa acolo si nu vreau sa o fortez sa stric ceva acolo.


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian_bv
post 13 Aug 2009, 21:41
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 5 February 08
From: brasov




pasii pentru a da pompa jos sint urmatorii...(cel putin asa am procedat eu)
-desfaci capacul de vizitare din porbagaj(patru suruburi cheie de 10)
-desfaci cele patru furtune si le scoti de pe tevi(grija mare plasticul cedeaza foarte repede)
-cu o surubelnita desfaci inelul care tine pompa fixata pe rezervor
-ridici usor capacul de plastic si scoti furtunele din interior
-tragi usor de pompa in sus pana iese din locasul sau din interiorul rezervorului
-scoti pompa din rezervor cu o usoara rasucire pentru a iesi si plutitorul.....

montajul se face executand invers pasii descrisi inainte cu atentie mare la fixarea pompei pe bridele din rezervor...

succes


--------------------
dacia super nova,nova,1310 2002,2000,1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 17 Aug 2009, 23:21
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




Multumesc pentru sfaturi.Am dat jos pompa si rezervorul si am schimbat sita(care m-a costat 8,5 ron) care era desfacuta(era un tip de sita alcatuita din 2 parti iar partea inferioara se desprinsese) era putina mizerie prin rezervor.ma rog....acu astept sa vad daca se mai dezamorseaza.


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 22 Oct 2009, 17:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




au trecut 2 luni de atunci si nu am mai avut probleme.Multumesc tuturor pt sfaturi.


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 23:00
Forum Renault