Ventilator mort
![]() ![]() ![]() |
Ventilator mort
mihaivasc |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 30 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GTI
1999 GTI Nova GTI'99
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Verifă mufa si contactele comutatorului de pe consola centrală. Pentru asta e suficient să demontezi panoul lateral de la picioarele pasagerului.
Motorul e amplasat in compartimentul în care se află motorul ștergătoarelor și rezervorul de lichid spălare parbriz. E destul de greu accesibil, trebuie demontat panoul parafoc și capacele aerotermei, dar nu cred că vei avea nevoie să ajungi acolo. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#3
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
nici la mine nu mai mergea, si era de vina un fir care mergea la o rezistenta, dar pentru asta a trebuit sa dau toata aeroterma aceea jos, ca sa ajung la motoras... cred ca asta va trebui sa faci si tu :-s sa vezi de unde e problema
|
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
mmi&g |
![]()
Post
#4
|
mmi&g Group: Members Posts: 290 Joined: 4 October 07 From: buc ![]() |
In spatele tabloului e o mufa dubla care intra in 2 papucei de pe tablou.Undeva in partea de sus.La mine asta a fost
|
--------------------
dacia
nova gt
1999 gt
- b 08 mmj
|
|
mihaivasc |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 30 March 07 ![]() |
Am dat jos capacul lateral dreapta dar din pacate nu am gasit nimic care ar putea fi. La mine comutatorul cu cele 4 pozitii (oprit pornit1, 2 si 3) este ca o mufa cu 6 contacte din care merg firele. Am testat cu un beculet legat la masa si la fiecare contact pe rand dar se pare ca nu ajunge curent (contact pus). La motorul aerotermei daca este asa complicat nu cred ca o sa ma bag (nu am saptiul si conditiile necesare). Alte sugestii inainte de mecanic?
|
--------------------
Dacia
Nova GTI
1999 GTI Nova GTI'99
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#6
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
pai daca zici ca nu iti ajunge curent pe mufa care vine din bord si se duce in aeroterma, inseamna ca e ori siguranta, ori unul din firele care merg pe placa aia cu sigurante de vina
|
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu cred ca este o problema de alimentare nu stiu cum este montat blocul de rezistente si motorul (poate fi montat pe plus sau minus) , postez o schema simplificata a sistemului
totusi incearca daca ai posibilitatea sa masori pe bornele de alimentare ale motorului posibil sa fie montat pe plus si o perie sa nu faca contact bine si din cauza aia sa nu mearga Attached thumbnail(s) AEROTERMA.JPG ( Size: 35.54k ) Number of downloads: 1501 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#8
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Poate fi vorba însă și de un contact întrerupt sau papuc scos de pe placa cu rezistențe aflate lângă motorul aerotermei. Parcă firul de + ajunge acolo întâi, iar apoi pleacă prin rezistențe spre comutatorul din consola centrală.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
mmi&g |
![]()
Post
#9
|
mmi&g Group: Members Posts: 290 Joined: 4 October 07 From: buc ![]() |
Cred ca ai omis postul meu de mai sus.Eu am dat 30 ron in service ca sa constate ca iesise mufa aia de pe spatele placii cu sigurante (tabloul).
La mine firele acelei mufe sunt scurte si de fiecare data cand aplec tabloul ca sa vad sigurantele iese si tre sa ma bag pe sub bord ca sa o infig la loc. Repet,e o mufa dubla care intra in 2 picioruse fixe . |
--------------------
dacia
nova gt
1999 gt
- b 08 mmj
|
|
elm |
![]()
Post
#10
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
Daca tin bine minte (chestiune confirmata de schema lui bygy) rezistentele si motorul sunt in carcasa aerotermei.
Daca nu are tensiune pe comutator, e o intrerupere pe undeva pe traseul: +12V permanent - mufe legare la placa sigurante - siguranta - releu cuplare - iar mufa - fire - mufa legare aeroterma - ce-o fi prin interior (aici e nasol daca e cum spune maersk) - mufa de mai devreme - comutator. Deci trebuie verificat cu lampa in ordinea de mai sus pina unde intrerupe... Inainte de a umbla in aeroterma, verifica daca ai tensiune pe mufa din care pleaca firele in aeroterma (papucul firului albastru). Daca ai tensiune pe ala, problema e din aeroterma. ![]() PS: pot fi chiar firele intrerupte, desi pare cel mai putin probabil. Mie mi-au lipsit complet doua portiuni de cablu de la traseul martorului frinei de mina. Mama lor de soricei... ![]() This post has been edited by elm: 22 Sep 2009, 08:34 |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Aeroterma, e sub bord. Motorul e in acelasi compartiment, undeva la partea de sus. De la motor nu are cum sa iasa firele, ca sunt lipite pe rezistentele care fac diferenta de turatie.Deasupra acceleretiei, deci intre aeroterma si axul volanului, e o cupla cu 4 fire, aceleasi culori, ca la rotactorul din bord, mai putin cel negru, sau maro.Deci rosu, verde, galben si albastru. Pentru proba, desfaci cupla, si pe cea care merge catre motor ( mos), pui de la masa, un fir pe pinul cu fir rosu (culmea), si de la plus-baterie, pe rand la celelalte trei, care sunt cele trei turatii. Daca merge la toate trei, cu turatii diferite, e normal, si defectul e de la panoul cu sigurante. Acolo, cand cobori panoul, din fund catre tine, al doi-lea releu , e al aerotermei, care are in partea dreapta , siguranta lui.Sub releu, pe partea cealalta a cablajului, e acea cupla cu 2 fire, de care s-a spus in posturile de mai sus.Scoate releul , pune rotactorul (cel de pornit )pe una din trepte, si fa strap cu la pinii neparaleli(stanga -dreapta) ai releului, pe cablaj. Asa simulezi releu inclemat, si ar trebui sa plece ventilatorul. Daca nu pleaca, vezi sub cablaj, in dreptul releului, daca nu e iesita mufa, cu firele care duc spre motot...
Fa asta pana aici, si daca nu rezolvi, continuam. 27 Sep 2009, 12:57: Faci strap, cu ceva metalic, chiar si o sarma, sau pune primul releu in locul lui (cu conditia sa fie bun) 27 Sep 2009, 13:02: Releu universal : pinii paraleli reprezinta comanda releulu, si e un pin la plus si celalalt la minus, iar cei neparaleli reprezinta intrerupatorul, la care nu exista plus si minus. Intra pe la unul, si iese pe la celalalt. This post has been edited by PH-06-BOA: 27 Sep 2009, 13:02 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#12
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu sunt deloc lipite acele fire.Sunt prinse cu papuci.
9garniturapee2.jpg dsc02523o.jpg dsc02524qi.jpg Cum spuneam, plusul se duce direct pe colectorul motorului. Dacă la comutator nu ajunge tensiune, mă tem că trebuie desfăcut capacul aerotermei... This post has been edited by MAERSK: 27 Sep 2009, 15:23 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Al tau, e facut de alta tura. Se intampla si la straini. Nu e de mirare.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#14
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
nu imi zi ca nu se dezlipeste, ca mi s-a dezlipit mie de la rezistenta aia ondulata un fir
![]() pana nu dai jos sa vezi ce e acolo nu iti dai seama |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
aia e o bobina de deparazitare
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihaivasc |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 30 March 07 ![]() |
Problema a fost la contactele aerotermei. Erau corodate. M-a costat 60 RON la mecanic.
|
--------------------
Dacia
Nova GTI
1999 GTI Nova GTI'99
|
|
adimag |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 26 March 10 ![]() |
Salut! am si eu o problema asemanatoare pe un opel vectra. nu imi functioneaza nici ventilatorul de la radiator si nici suflanta. faza e ca am citit toate post-urile si am desfacut tot ( am refacut contactele de la suflanta(ea e probata si merge) am desfacut din bord butonul ala cu treptele si e prefect valabil, am vetificat si schimbat sigurantele cu toate ca erau bune) insa am masurat tensiunea de pe sigurante si am obs ca e pe minus asa ca am facut o masura simpla de rezistenta cu caroseria! cele doua sigurante(de la ventilatorul de pe radiator si de la suflanta) nu indica nimic pe cand restu imi arata ca apare o rezistenta! eu cred ca e ceva de la alimentarea tabloului de sigurante insa nu stiu cum sa ajung la ea! daca imi poate cineva sa dea sfaturi accept cu placere. Multumesc!
|
--------------------
Opel
vectra
1992
- vs-03-wcu
|
|
madalin18 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru foarte nervos Group: Members Posts: 277 Joined: 16 April 09 ![]() |
am eu un elv foarte bun de nova de vanzare
|
--------------------
Dacia
logan
2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 21:03 |