comportament inexplicabil al presiunii uleiului WTF
![]() ![]() ![]() |
comportament inexplicabil al presiunii uleiului WTF
tatuci |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|||
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
io am vazut axa cu came praf, ax delcou varza si indicator sau sonda de electroprecizie de toata jena.
Io zic sa vezi de contacte imperfecte inainte de a te lua de motor. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Masoara presiunea cu un manometru de ulei de service.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tatuci |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Iti dau dreptate, si eu am spus aceelas lucru initial si am inlocuti papucii si cablul de la sonda pana la martor respectiv barometru dar problema este ca atunci cand presiunea scade si activeaza martorul se simte motorul, nu mai merge atat de rotund si daca reglezi ralanti-ul normal poate chiar sa opreasca motorul.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
asa ca idee te-ai uitat la nivel (sa nu se fi subtiat uleiul) , benzina ceva pe la pompa (de obicei intra benzina in ulei) de obicei nu are cum sa iti dea indicatie eronata ambele (ceasul si becul)
nu stiu zic si eu sa nu fie de la 1 ulei 2 montare defectuoasa a motorului 3 probleme pe la cuzineti This post has been edited by bygy007: 24 Sep 2009, 22:52 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tatuci |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
@bygy007: uleiul era curat si in 600 de km nivelul nici nu a crescut si nici nu a scazut. Am demontat pompa de benzina sa o curat si membranele nu erau perforate, si pentru a fi mai sigur am facut si schimbul de ulei. (ca idee de la ultimul schimb de ulei pe joja a pierdut maxim 1-2 mm dar asta pentru ca nu am gasit la momentul respectiv garnitura din cupru cu azbest de la busonul baii de ulei).
Ciudat este faptul ca in mers motorul merge foarte bine ![]() In ceea ce priveste posibilele probleme la cuzineti cum pot verifica? Care sunt simptomele? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#7
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Cuzinetii si arborele ii verifici mai greu acum,eventual asculti eventuale batai(la pornire,in sarcina).
Arborele cotit l-ai pus de nou?Daca nu, a fost rectificat corect?Cuzinetii au fost pusi pe marimea potrivita?Arborele cu scame cum se prezinta?dar lagarale din bloc?Ce ulei folosesti? Baga mai multe detalii! ps:scapa intai de eventualele problemele electrice. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
spun de cuzineti pentru ca si eu am avut odata probleme de genul asta cind era cald motorul presiunea era asa mica ca se aprindea becul la relanti , la pornire aveam 4-6 cind se incalzea era la 2 la 3000 ture
remediere , rectificat arbore la cota 1 si cuzineti la cota 1 , la unul chiar a pus un pic de indigo sub cuzinet pentru ca avea un pic de joc , motorul a mers fara probleme pina la remat asta primavara 50 000 km This post has been edited by bygy007: 25 Sep 2009, 12:11 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
nex4u |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 8 September 09 ![]() |
incearca si schimba sonda de ulei, verifica papucii, surubul sondei de ulei e posibil sa fie infundat cu mizerie din ulei. Asa am patit si eu cu baba mea. aveam surubul sondei infundat si imi indica cand vroia el si ce presiune dorea.
This post has been edited by nex4u: 25 Sep 2009, 13:06 |
--------------------
dacia
1310
1993 VN-02-MAF
|
|
tatuci |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
@Tiberiu-Andrei: zgomote deosebite sau batai nu pot sa spun ca am auzit nici la pornire si nici in mer, chiar merge surprinzator de rotund motorul. Ulei am avut pather 20w50 daca imi aduc bine aminte (a venit la bidon negru de 4l cu filtru cu tot) iar acum am pus Castrol GTX 15w40.
Nu am idee daca arborele cotit a fost pus de nou sau pe ce marime au fost pusi cuzinetii, taicamiu fiind cel care a dus masina in service. @nex4u: filele sunt ok masurate si schimbate iar presiunea pe ceas este stabila si nu a oscilat niciodata de nebuna, plus ca se coreleaza cu martorul din bord dar voi verifica astazi surubul sondei sa fiu sigur. Am tinut carburatorul in decarbusolv peste noapte de zici ca-i din fabrica, astazi demontez delco-ul si schimb puntea a fiu sigur ca nu fura curent (am observat ca luleaua se cam misca usor si cred ca au sarit arcurile si dau la masa) si daca nici asa nu vrea ramane varianta mai putin placuta a cuzinetilor ![]() Refuz sa cred ca dupa doar 1500 de km de cand a fost facut motorul sa fie de la cuzineti dar la cum sunt unii mesteri mari pe la noi nu pot sa spun ca m-ar surprinde foarte tare. Cu privire la starea arborelui cotit, cuzineti si lagare daca imi spune cineva cum pot verifica starea lor dau informatile cu cea mai mare placere. (pana acum doar pe acolo si pe la cutia de viteza nu mi-am bagat copitele) ![]() This post has been edited by tatuci: 25 Sep 2009, 15:29 |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#11
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Starea lor o verifici cu un micrometru, dupa ce faci motorul bucati.
Masori fiecare fus palier in parte si notezi valoarea obtinuta pentru fiecare fus in parte (astea-s cinci la numar) dupa care treci la manetoane, la fel masori pe fiecare-n parte si notezi valorile.Il iei pe Mondiru-n brate si te uiti cea mai mica valoare masurata carei cote de raparatie ii corespunde.Atat la manetoane cat si paliere caci ele pot fi rectificate la cote de reparatie diferite.Dupa ce-ai aflat care-i cote de reparatie ii corespunde stai si te gandesti daca merita rectificat sau ba. Cuzinetii ii cumperi dupa pentru cota de reparatie repectiva. Pana una alta da o fuga la un service si masoara presiunea cu un manometru calibrat.(da-i si tu de-o bere acolo). Daca rezultatul la masuratoare iese prost si zici ca ai schimbat pompa de ulei+pinion delco situatia nu e deloc roz.Schimbarea s-ar impune de la sine caci in scurt timp distrugi si camasile. PS:daca n-ai micrometru sau n-ai incredere-n tine ca il poti masura fugi la un service si vezi ce afliiSper ca nu e cazul sa spun ca la masuratoare piesele trebuie sa fie luna. Spor! This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 25 Sep 2009, 19:48 |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
tatuci |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Dupa montarea carburatorului curatat bec, sonde noi pentru presiunea uleiului (atatpt martorul din bord cat si pentru barometru) si curatarea in detaliu a delcoului problema a ramas in continuare nesolutionata....presiune nejustificat de mica si fara raspuns in presiune la accelerare.
Presiune ala ulei era chiar buna in carter, ba chiar scuipa ulei bine de tot prin furtunul de recuperare a gazelor (ulei care in mod evident imi inneca carburatorul). Intr-un final ghici ciuperca ce-i....imputita de membrana de la pompa de benzina era crapata de jur imprejur dar chiar intre cele doua discuri metalice si imi baga benzina in ulei. La asta nu ma asteptam mai ales pentru ca membrana abia o schimbasem acum 6-8 luni. membrana busita a bagat benzina in ulei pompa de ulei, uleiul a ramas in baie, motorul nu a ami avut ungere, pompa de ulei s-a dus, senzorii de presiune nu mia aveau ce masura si brusc bucatile incep sa formeze o imagine. Maine schimb membrana si evident uleiul si revin cu ceea ce sper sa fie ultimul comentariu in acest post....asta daca nu are altcineva o alta explicatie pentru benzina din ulei ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#13
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Pai cand ai observat ca ai presiunea mica primul lucru, la ulei trebuia sa te uiti (daca miroase a benzina,cat de vascos e,etc).Eu de cate ori verific uleiul intotdeauna miros joja a vad daca duhneste a benzina.....m-am obisnuit cu surprizele de-a lungul timpului.
Benzina in ulei mai bagi si daca mergi cu ea inecata(soc tras). Schimba membrana,uleiul si filtrul sa stii o treaba! ![]() |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th May 2025 - 01:07 |