Curge benzina la greu in galerie, cui+plutitor bune!
![]() ![]() ![]() |
Curge benzina la greu in galerie, cui+plutitor bune!
viperfox |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|||
AC |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Ciudat, asa-i. Dar totusi pune un cui poanto nou. Chiar si dupa oprirea motorului, cateva secunde prelinge benzina din pulverizator daca ai cuiul defect!
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
viperfox |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AC @ 22 Mar 2005, 20:21) Ciudat, asa-i. Dar totusi pune un cui poanto nou. Chiar si dupa oprirea motorului, cateva secunde prelinge benzina din pulverizator daca ai cuiul defect! nu ca se prelinge, curge pur si simplu, nici macar nu picura, jet continuu, ca la robinet; gandeste-te ca daca nu apesi pe acceleratie clapeta aia tot are o deschizatura mica (scria intr'un topic pe undeva, ceva de genu 0.6mm) prin care se scurge benzina si cu tot acest orificiu la mine se aduna benzina balta... |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
RIon |
![]()
Post
#4
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
O fi plutitorul spart?
Incearca cu un cui poantou+plutitor noi, daca nu, cu un alt carburator. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
viperfox |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(RIon @ 22 Mar 2005, 21:31) ca sa iti zic sincer de mult ma bate gandu sa schimb carburatoru cu totu, din multiple motive dar stii ce ma retine? 1) intamplarea cu carburatoru ala plin de span (e pe forum) 2) e cam scump...1.8 mil 3) cineva pe forum zicea ca orice carburator poate fi reconditionat, nu arunca banii degeaba... |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
RIon |
![]()
Post
#6
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Pai cat crezi ca ii trebuie unui jiclor prin care curge benzina cu impuritati sa se decalibreze?
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
viperfox |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(RIon @ 22 Mar 2005, 22:04) si ce jiglor sa se fi decalibrat? si de ce curge atata benzina, si cu motoru oprit? cum legea lu bernuli functioneaza si in zilele noastre, nu poate sa ajunga benzina din camera de nivel in galerie decat daca exista aspiratie -> se invarte motorul, sau daca cineva o impinge -> presiune in camera de nivel, asta e posibil doar daca este pompata benzina in carburator -> pentru asta trebuie sa mearga pompa de benzina adica sa se invarta motorul, si treuie sa permita cuiul pontou (!!!) dar cum asta e inchis, cum ***** curge benzina? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
viperfox |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
mai pe scurt, simptomele sunt clare cele pt plutitor/cui pontou defect: prea multa benzina in carburator, care da pe afara si ajunge pe peste tot; DAR cuiul pontou functioneaza, inchide, testat, iar plutitorul functioneaza si el, testat, si cu capacul de carb in mana si cu capacul montat, nu e spart (pluteste in benzina, ascultat, nu are benzina in el)
![]() |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
romulus |
![]()
Post
#9
|
![]() membru fost posesor de Dacie Group: Members Posts: 460 Joined: 11 January 05 From: Targu Mures ![]() |
Zic si eu... nu dati cu parul. Nu e infundat returul la pompa si face presiune prea mare? Se acumuleaza in camera de nivel costant, cuiul pontou poate nu inchide bine....
later edit nivelul e reglat bine? sa nu fie nivelul prea sus si sa se opreasca plutitorul in capac? This post has been edited by romulus: 23 Mar 2005, 08:29 |
--------------------
Daewoo
Cielo
1997
- MS 06 BCL pana la urma, totul se rezuma la obisnuinta...
|
|
mewtwo |
![]()
Post
#10
|
![]() LA LA LA TRA LA LA Group: Members Posts: 129 Joined: 21 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Incearca sa desfaci ciocul de papagal care arunca benzina in galerie, ...sub el este tubul emulsor , are niste gaurele de-a lungul lui il gasesti usor...in capat are un dop de plumb parca, poate o fi cedat ...ia vezi nu-i de acolo ?
This post has been edited by mewtwo: 23 Mar 2005, 08:33 |
--------------------
DACIA
LOGAN Laureate ....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(romulus @ 23 Mar 2005, 08:27) Zic si eu... nu dati cu parul. Nu e infundat returul la pompa si face presiune prea mare? Se acumuleaza in camera de nivel costant, cuiul pontou poate nu inchide bine.... later edit nivelul e reglat bine? sa nu fie nivelul prea sus si sa se opreasca plutitorul in capac? Da, ar fi cea mai plauzibila explicatie DACA cuiul inchide; Prin cartile noastre mai rar se explica asta; in cartile/foile tehnice de "dincolo" se specifica clar "pompa sa nu aiba presiune mai mare de.. pt ca asa e calibrat plutitorul". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
viperfox |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
ultimele stiri: cumparat cui pontou nou, verificat retur - nu este infundat
problemele persista |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
andu911 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
de ce nu dai tu jos tot carb, toate jicloarele de pe el, il si cureti, si schimba-i tot setu de jicloare, ia de-ala orginal...schimba si membrana...cu 300k faci carb nou...
|
--------------------
-
-
-
|
|
viperfox |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
ultimele vesti: am schimbat jigloarele cu un set de 1300 (mai am inca un carb de 1300 complet), problema persista
am efectuat urmatoarea testare: pornesc motorul, merge cele 10 sec dupa care incepe si iese benzina pe la orificiu care comunica cu camera de nivel (acolo unde vine "furtunul" care merge in filtru de aer este canalul mare, care are o moca separatie impartita in 2, una merge la jiglorul de aer si inca una care comunica cu camera de nivel) si motorul se opreste si se face balta pe clapeta; exact in pozitia asta, scot furtunul de benzina si cu alt furtun sulfu -> cuiul pontou este inchis (am incercat si sa trag si sa fac vid, tot inchis ramane) alte idei ??? chiar nu stie nimeni??? stiu ca e de domeniul SF si mie mi'a scos peri albi, dar totusi ce fac???? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
dex lada |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE ultimele vesti: am schimbat jigloarele cu un set de 1300 (mai am inca un carb de 1300 complet), problema persista pune-l pe ala de 1300 si daca merge iei jigloarele de la asta care face figuri si il pui pe 1300 si a rezolvat problema carburatorului. This post has been edited by dex lada: 24 Mar 2005, 22:06 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
viperfox |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
viperfox |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
michimaus |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 7 October 04 ![]() |
am avut si eu problema asta si la cati nervi imi facusem atunci am pus in geam un anunt "de vanzare"
plutitorul mai are o prelungire in zona de prindere.si daca aia nu e indoita bine nu inchide bine cuiul. dai jos tot carbul si cu capacul pus sufli si vezi daca etansaza.si daca nu indoi tablita aia. o sa vezi ca de acolo e. |
-------------------- |
|
johnsws |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
n-ai mai spus daca s-a rezolvat, poate week-end-ul a fost cu folos.
pai atunci probabil ca ai vreo 2 probleme si combinate iti scot peri albi. eu presupun ca ai nivelul din camera de nivel constant prea mare si mai ai infundat vreun canal prin carburator. cea mai buna solutie este sa schimbi carbul cu cel de 1300 ca efectiv nu are cum sa faca la fel decat daca faci tu nivelul prea mare. nu are legatura cu pata calda,carbul e deasupra, poti sa-l schimbi linistit si sa lasi pata calda la locul ei ![]() |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
viperfox |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(johnsws @ 28 Mar 2005, 14:23) n-ai mai spus daca s-a rezolvat, poate week-end-ul a fost cu folos. pai atunci probabil ca ai vreo 2 probleme si combinate iti scot peri albi. eu presupun ca ai nivelul din camera de nivel constant prea mare si mai ai infundat vreun canal prin carburator. cea mai buna solutie este sa schimbi carbul cu cel de 1300 ca efectiv nu are cum sa faca la fel decat daca faci tu nivelul prea mare. nu are legatura cu pata calda,carbul e deasupra, poti sa-l schimbi linistit si sa lasi pata calda la locul ei ![]() stiri: am schimbat plutitorul cu unul nou, a mers 1 zi dupa care problema a revenit, la o verificare ulterioara noul plutitor era plin cu benzina; am cumparat un al doilea plutitor nou si l-am montat si acum merge, adica nu mai manifesta problema cu benzina totusi merge prost motorul, nu trage, da rateuri la relanti, dar urmeaza sa ii reglez avansul, sa schimb bujiile si porma daca problema persista o sa mai consult forumul ![]() This post has been edited by viperfox: 29 Mar 2005, 20:40 |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
driverx |
![]()
Post
#21
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Mergi la cineva sa regleze si carburatorul. Ca dupa ce ai schimbat plutitorul, nu stiu cat de ok este nivelul din camera. Si dupa aia, aprindere & Co.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
viperfox |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driverx @ 29 Mar 2005, 20:26) Mergi la cineva sa regleze si carburatorul. Ca dupa ce ai schimbat plutitorul, nu stiu cat de ok este nivelul din camera. Si dupa aia, aprindere & Co. apropo...in ce consta reglajul la un carburator 32irm2am adica de 1400? adica dupa ce te asiguri ca are set de jiglere de 1400 si nu altfel, reglajele sunt numai nivelul de la plutitor si jiglerul de aer, pentru ca celelalte sunt fixe nu? sau...imi scapa mie ceva? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
RIon |
![]()
Post
#23
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
viperfox, cateva precizari:
1. aprinderea se regleaza INAINTEA reglarii carburatorului: platini, delcou, fise, bujii, avans static si dinamic cu stroboscopul ! 2. reglaj carburator: dat jos, curatat si suflat cu aer comprimat, jiclor cu jiclor, orificii progresiune etc. reglat nivel la 7mm, cu o tigara daca ai, sau cu o surubelnita masurata in prealabil, verificat plutitor si poantou, furtunele si diuza care intra in carburator, foarte important, filtru aer in stare foarte buna, eventual si cel benzina. Jicloarele trebuie sa poata fi verificate dupa dimensiunile trecute pe ele: 32 IRM-2AM difuzor principal: 27mm centrator amestec 3.5mm jiclor principal 140mm jiclor franare aer 145mm tub emulsor F20 ajutaj descarcare pompa repriza 45mm (valabil la toate tipurile de carb) jiclor mers in gol 52mm (valabil la toate tipurile de carb) ac-supapa 1.5 mm (valabil la toate tipurile de carb) pozitia plutitor 7mm (valabil la toate tipurile de carb, mai putin 32 IRM = 6mm) (valabil la toate tipurile de carb = carb monocorp) Apoi se regleaza surubul emulsor aer, si relantiul (daca vei cauta, vei gasi topicul). Jiclorul de relanti sa fie strans bine, si sa verifici etanseitatea carburatorului, eventual inlocuiesti garniturile. Cam asta ar fi. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
viperfox |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
da, pai am sa reglez avansul, pentru ca am aprindere electronica (sau cum se cheama...o cutie neagra legata la delco si bobina, condesatorul e scos din uz, si nu se mai impusca platina) si deci platina e ok, fisele sunt ok dar daca va continua sa dea rateuri sau sa intrerupa, le schimb, bujiile am sa le schimb, pentru ca au mers o vreme cu amestecul prea bogat si au fost afumate rau; dar in rest, ce intrebasem, ce e de reglat la carburator in afara de nivel plutitor si surubul de aer (surub de imbogatire la mersul in gol - cel cu arc pe el) ?
si apropo, ce este econostatul? pentru ca am o carte care are schema carburatorului 32irm si apare un anumit canal si jiglor econostat, care nu tin minte sa le fi vazut in carburatorul meu 32IRM2AM? Nu mai cita tot parastasul, e firesc sa dai fast reply ca e mesajul anterior ![]() |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
RIon |
![]()
Post
#25
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Regleaza avansul cu stroboscop, ar trebui sa ai benzina buna in rezervor; In vederea realizării unui anumit grad de economicitate, la anumite categorii,de carburatoare, firma SOLEX a prevăzut dispozitive de îmbogățire a amesteculuicare au rolul de a completa cu aproximativ 10% debitul maxim necesar dezvoltăriiputerii maxime. Cele două dispozitive, denumite îmbogățitor și econostat, corectează amestecul la plină sarcină și au următoarea construcție: Economizorul— sau dispozitivul de îmbogățire, este format dintr-o membrană cu armătura supusă continuu depresiunii din avalul difuzorului, un arcantagonist, o supapă cu bilă și un jiclor de îmbogățire; pe măsură ce clapetele deadmisie ale carburatorului se deschid, la o anumită valoare a depresiunii din aval(care descrește), arcul antagonist învinge forța creată de depresiune și, prin armătura membranei, deschide supapa prevăzută cu bilă, permițînd astfel trecerea benzinei din camera de nivel constant la jiclorul de îmbogățire și de aici printr-o canalizație în aval de jiclorul principal, în puțul treptei primare; Econostatul aspiră benzina direct din camera de nivel constant, înregim de plină admisie a motorului, pentru dezvoltarea puterii maxime; este amplasat pe treapta II fiind alcătuit dintr-o țeava de pulverizare, montată în vecinătatea centratorului de amestec și un jiclor econostat ; dispozitivul funcționeazăastfel: la turația maximă a motorului, curentul de aer aspirat de motor creează odepresiune la nivelul țevii economizorului, care antrenează benzina și aerul sub formăde emulsie, care se descarcă în centrator, unde viteza mare a curentului de aer pulverizează amestecul către camera de amestec și în continuare în colectorul de admisieal motorului ; acest dispozitiv este scos din acțiune odată cu scăderea vitezei curentului de aer, la reducerea turației motorului (dacă motorul se găsește la plină admisieși scade turația, econostatul este dezamorsat și rămîne doar dispozitivul de îmbogățire)
Daca vei citi topicul meu anterior, vei vedea ca scrie ce trebuie reglat. bafta. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
viperfox |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
ok am inteles cu reglatul, si ca tot veni vorba de turatia maxima, un pic de offtopic, am mai postat odata dar nu am primit raspunsu care il asteptam: nu pot sa turez motorul peste 2500rpm pentru ca de la turatia asta in sus pierd ulei pe la capacul chiuloasei (pe la una din piulitele alea si pe la contactul cu chiuloasa), toate garniturile au fost schimbate, fara efect, insa nu pot sa strang excesiv piulitele respective pentru ca se deformeaza capacul si garnitura iese in afara...care este rezolvarea?
|
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
RIon |
![]()
Post
#27
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Din cate stiu, piulitele alea trebuie stranse cu o cheie speciala, nu dupa ,,ureche"...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Ov |
![]()
Post
#28
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
poti sa le strangi si "dupa ureche" daca ai mana "formata".
Problema la tine e ca ai deformat deja capacul. Incearca sa-l indrepti (in zona prezoanelor), schimba garnitura (nu pune mastic sau alte prostii), ia o sfoara si suceste-o in jurul prezoanelor (dupa ce pui capacul, evident) ca sa etanseze, apoi pune neaparat SI garniturile, apoi strage piulitele. Nu strange una pana la capat, apoi pe a 2-a, apoi pe a 3-a. Incepe si tu cu lateralele si strange consecutiv piulitele. Strange-le la mana, si apoi max 2 ture cu cheia (merge cheia de bujii). |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
razvanmarius |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 2 March 05 ![]() |
De unde a pornit discutia si unde s-a ajuns.
Referitor la benzina din galerie,daca ai schimbat cui poantou si restul si rezultatul e acelasi insemna ca ai returul infundat(poate a mai zis si altcineva, ca nu am citit topicul cu atentie),eu am patit asa mai de mult.Incearca sa pui benzina intr-o sticla de plastic,si baga furtunele(furtunurile) de la pompa de benzina direct in ea .Vezi daca se mai intampla asa.La mine a mers. Ca sa desfunzi returul trebuie sa sufli aer cu o pompa sau de la un compresor pe teava de retur,pana bolboroseste in rezervor. |
--------------------
dacia
D.cab,solenza 1.9D
- CL xx yyy B 36 xxx
|
|
paulp |
![]()
Post
#30
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Gata cu off-topicul pe aici.
Stingerea! |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 18:08 |