DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> lichid de frana

interlagos89
post 28 Oct 2009, 15:40
Post #1


Keep Walking


Group: Members
Posts: 300
Joined: 17 April 08




Va salut,am observat ca in timp(~ 2sapt.)nivelul lichidului de frana scade cu cativa milimetri,am verificat pistonasele pe spate,etrierele,repartitor uscat,nimic.Frana tine normal,nu da semne ca ar scapa presiune pe undeva.Aveti idee ce ar putea fi,pompa de frana?


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 28 Oct 2009, 16:29
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 830
Joined: 18 December 07
From: iasi




daca nu ai pierderi pe nicaieri,eu stiu ca in momentul in care placutele de frana se tocesc scade si nivelul lichidului de frana din borcanas.in momentul in care pui placute noi el revine la normal.este o idee.dar verifica mai atent sa nu ai scurgeri,desi daca ai zis ca frana tine normal nu cred sa ai.


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
racarurobert
post 28 Oct 2009, 21:08
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 2 October 09




salut,daca tot va disparea din pahar si nu vei vedea curs pe nicaieri ,se poate sa curga in pompa de servo.


--------------------
dacia solenza 2004/confort - B-91-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 28 Oct 2009, 22:12
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 830
Joined: 18 December 07
From: iasi




si daca ar curge in pompa de servo,asta inseamna ca ar avea pierderi pe undeva.lucrul asta nu ar afecta eficienta franarii?intreb si eu.ori el spune ca frana ii functioneaza bine.


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
interlagos89
post 28 Oct 2009, 23:07
Post #5


Keep Walking


Group: Members
Posts: 300
Joined: 17 April 08




da frana functioneaza bine,la chestia cu servo ma gandeam si eu dar nu stiu cum se manifesta acest fenomen.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 28 Oct 2009, 23:21
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 830
Joined: 18 December 07
From: iasi




eu raman la parerea ca odata cu tocirea placutelor iti scade nivelul din borcanas.si daca ar curge in pompa de servo cum spunea colegul de mai sus cred ca s-ar vedea o supurare pe la unul din suruburile cu care e prinsa pompa de frana de cea de servo.ai verificat placutele sa vezi cat sunt de uzate si daca impingi de pistonase inapoi in etrier iti creste nivelul in bidonas?poate ne mai da un raspuns la problema cineva care se pricepe mai bine.


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris06
post 28 Oct 2009, 23:47
Post #7


Mester


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 October 08
From: Iasi




Trei intrebari:
1. Ai schimbat vreodata lichidul de frana?
2. Ai masurat grosimea placutelor de frana?
3. Ti se aprinde lampa la bord ce semnalizeaza nivel scazut lichid frana ((!)) ?
LE: dupa doua sapt. de la prima verificare ai repetat operatiunea in aceleasi conditii?

This post has been edited by cris06: 28 Oct 2009, 23:49


--------------------
Daewoo TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/ 2006 - IS.06.---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 28 Oct 2009, 23:49
Post #8


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Si eu zic ca e normal sa mai tot scada si lichidul ala. E de la uzura placutelor.
Pentru binele tau si pentru linistea celorlalti smile.gif mai verifica inca o data vizual tot circuitul.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moustache
post 29 Oct 2009, 11:11
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 12 July 04
From: Brasov




Daca ar curge prin spatele pompei, spre servo, lichidul ar curge printre corpul pompei de frana si servo. Pompa de frana nu are garnitura pe servo si lichidul poate curge linistit. In servo nu prea are cum sa ajunga. Acolo e o garnitura pe tija de actionare care iese din servo si ataca pompa de frana. Ca sa ajunga lichid in servo, ar trebui garnitura aia sa fie varza, si daca ar fi asa, ai pierde depresiune, nu prea ti-ar merge servo, te-ai prinde tu. Daca pompa ar pierde f putin lichid prin spate (datorita uzurii garniturii), ala pana sa ajunga in servo, s-ar scurge pe corpul servo, pe la imbinarea dintre servo si pompa de frana. Asta se vede daca te uiti pe servo, sub pompa, daca curge pe acolo locul e umed, cu praf si cu vopseaua branzita.

LE Cand am spus ca pompa de frana nu are garnitura pe servo, m-am referit la faptul, ca pe servo, pompa de frana se monteaza direct, fara sa fie vreo garnitura sau ceva intre ele, pompa fiind doar stransa cu cele 2 suruburi. Pistonasele din pompa au garnituri si ar trebui sa fie etansa. Am facut precizarea sa nu creada cineva ca am vrut sa spun ca lipseste vreo garnitura din pompa (pt carcotasi).

This post has been edited by moustache: 29 Oct 2009, 11:16


--------------------
Dacia Solenza Clima - BV-36-MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
interlagos89
post 29 Oct 2009, 21:38
Post #10


Keep Walking


Group: Members
Posts: 300
Joined: 17 April 08




Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
@cris06:1 da l-am schimbat,2 placutele le-am verificat mai merg,3 becul nu se mai aprinde pentru ca nu mai gasesc firul care intra in acea sonda,cred ca a vrut cineva sa o reseteze si l-a "resetat"de tot.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_radu
post 1 Nov 2009, 21:41
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Salutare tuturor!
Parerea mea este sa te uiti mai bine ca sigur ai pierderi pe undeva. In 2 saptamani nu ai cum sa tocesti placutele astfel incat sa inceapa sa scada nivelul lichidului. Poate numai daca mergi cu ea non-stop in astea 2 sapt...sau poate nici atunci.
Daca ai avea pierderi pe la pompa de frana s-ar observa f usor, fie ca sunt pe la piulitele conductelor, fie ca sunt pe la garniturile borcanului, fie ca sunt pierderi ale pompei (in acest caz ar fi umezita oala servofranei).
Offtopic:
La solenza mea din 2003 a inceput sa se umezeasca oala servofranei imediat dupa ce am luat-o, pe unde e prinsa pompa de frana. Insa cred ca a fost ceva temporar, cu toate ca mai toata vopseaua de pe acolo e branzita si exfoliata si oala ruginita putin. Cu toate astea nu mi-a scazut deloc nivelul lichidului si franeaza beton,perfect echilibrat(pot frana usor sau la blana si fara maini pe volan si tot se duce drept,asta in cazul in care nu se blocheaza rotile). Si nu am schimbat nici lichidul niciodata si deocamdata nici nu il schimb ca mere brici.
Ontopic:
Gaseste rapid firul de la contactorul ICP si pune-l la loc.Eventual scoate si contactorul si reseteaza-l. Eu trebuie sa imi iau unul nou pentru ca l-am gasit atarnand de fir...sa rupt in doua...piese de origine...

Sa te mai uiti sub masina cam in dreptul stalpului de mijloc de pe partea dreapta mi se pare...nu mai stiu sigur...acolo este un distribuitor...protejat cu o tabla ca sa nu ia bolovani in freza. In el intra cele 2 conducte pt spate...si ies tot 2 care se duc la repartitor. Poate cu ocazia asta aflu ce rol are ca eu unul nu il gasesc. Poate sa curga pe acolo pe undeva.
Dar eu unul cred ca pe la cilindrii receptori din spate...ori pe la conducta...ori,din cauza tocirii sabotilor...scapa pe la garnituri in interiorul oalei si poate daia nici nu se vede...

Bafta si sa ne tii la curent!


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
interlagos89
post 2 Nov 2009, 15:36
Post #12


Keep Walking


Group: Members
Posts: 300
Joined: 17 April 08




salut,astzi am rezolvat problema,am schimbat garniturile etrierelor.La inceput nu mi-am dat seama pt ca nu vedeam nimic umed dar se pare ca au cedat putin cate putin si ieri cand am verificat rotile,in interiorul jantei dreapta fata era lichid.ms pt pareri


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 12 Feb 2010, 09:15
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 830
Joined: 18 December 07
From: iasi




salutare.m-am uitat pe oala servofrana si am vazut ca pe la surubul de jos care prinde pompa de frana e umezeala si vopseaua branzita.daca as avea scurgeri de lichid pe acolo care ar fi rezolvarea?dar cauza acestor scurgeri?lichidul din borcan a scazut putin,dar frana functioneaza bine.si am observat ca daca fac 2 sau 3 pedale (ca la aerisire)parca,parca se mai ridica putin ,putin pedala.dar e ceva aproape insesizabil.va multumesc


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 19 Feb 2010, 22:50
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 830
Joined: 18 December 07
From: iasi




si am mai observat o chestie.mi se umezeste capacul de la borcanelul cu lichid de frana.aveti careva idee de la ce poate fi?


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_radu
post 20 Feb 2010, 23:16
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Salutare. In legatura cu umezirea capacului de la borcanul cu lichid...nu stiu ce sa zic...insa si la mine este la fel. Insa mult mai pronuntat vara...sigur de la caldura.
Cauza scurgerilor de care spui...pe la acel surub...este garnitura pompei de frana care la franari puternice mai...plange putin din cauza presiunii foarte mari. Si acel lichid se prelinge printre corpul pompei de frana si cel al oalei de servo,apoi se prelinge pe oala de servo...rezultand vopsea branzita...ruginirea oalei.

Cum am mai spus mai demult, la Slz mea din iunie 2003 (si 34.000 de km), acea umezeala a aparut la scurt timp dupa ce am cumparat-o. Si cam in jumatate de an s-a branzit si exfoliat vopseaua de pe oala si a si ruginit. Dar si in ziua de astazi este la fel si anume fara nici o piesa sau garnitura schimbata, de asemenea...nici lichidul nu l-am schimbat. Da stiu...se schimba o data la 2 ani...higroscopic...etc etc...insa cu toate acele scurgeri si in pofida timpului indelungat nivelul nu mi-a scazut decat ff putin si franeaza beton...ia asfaltul dupa ea. Fara pedale moi...fara dezechilibre de nici un fel...chiar fara maini pe volan. Si atunci de ce sa schimbi un lucru care merge perfect. Insa cum da cel mai mic semn de slabiciune...

Deci parerea mea este ca daca franeaza bine si pierderile sunt f mici nu are rost sa umbli pe la ea. Poate sa ii faci o aerisire daca zici ca e putin moale pedala. Ca sa remediezi acea scurgere inseamna sa schimbi pompa de frana cu totul...care poate da muuuult mai multe batai de cap ca acum...si anume cea noua sa scape si ea lichid...pe la garnituri dar si pe la conducte...conuri neconforme,mai ales ca nu se mai folosesc conducte de cupru care se mulau pe acele conuri,oricum erau ele...iar simpla schimbare a garniturilor pompei...dupa mine...nu prea as recomanda-o...

Weekend placut in continuare!


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebastianu
post 10 Mar 2010, 09:10
Post #16


feel good on weels


Group: Members
Posts: 591
Joined: 26 April 07




buna. am gasit o mufa care nu era conectata si am obs ca vasul de lichid are un papuc si ma gandesc ca ii de accolo. lam conectat si imi ramanea becul de la frana de mana aprins.
O rugaminte la voi, care aveti o poza cu spatele ceasurilor de bord, vreau sa vad cate becuri aveti voi. mie imi lipsesc(cu tot cu soclu), (ex: becul de benzina, becul de mai sus un cerc punctat cu un alt cerc in interior, si altele)
Multumesc


--------------------
dacia solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 10 Mar 2010, 09:47
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




salut,

nu stiu de ce dar acel papuc am impresia ca este de la senzorul de soc care nu a mai apucat sa fie montat pe solenze...

http://www.daciaclub.ro/senzor-soc-t4431.html


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 10 Mar 2010, 10:16
Post #18


Un membru


Group: Members
Posts: 706
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Nu e de la senzorul de soc.
Martorul de la frana de mana (cerc rosu cu semn al exclamarii in interior) se aprinde si in caz de defectiune la sistemul de franare, responsabil este exact senzorul de presiune cu papuc la care ai conectat tu firul biggrin.gif .
Cel mai probabil, la o schimbare a placutelor de frana nu a fost resetat, a fost mai usor sa scoata papucul. Ceva detalii aici si mai multe aici.

Becuri din bord lipsa:
- martor uzura placute de frana -> cercul punctat galben (este functional la SuperNova, se poate face si la Solenza), dar nu ai fir in mufa pentru el;
- martorul de airbag (daca nu ai airbag);
- martorul OBD (daca motorul nu e Euro3 oricum nu se aprinde);
- martorul de centura nepusa;
- martorul bujii incandescente (functional doar la Diesel).


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:17
Forum Renault