DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> BIG Problem DACIA 1410, Directie cred

mcgcristi
post 24 Nov 2009, 21:50
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 24 November 09




Dragi mei nu de mult am achizitionat si eu o dacie 1410 in stare bunicica cu putini Km la bord.
De curand am schimbat planetara pe partea dreapta si am inlocuit capetele de bara.
dupa aceasta operatie am avut surpriza sa observ ca imi uzeaza anvelopa pe partea exterioara.
Dupa ce am facut o inspectie vizuala asupra pozitiei rotii am remarcat faptul ca aceasta nu mai are o pozitie perpendiculara pe asflat. "pe scurt sta cas". Sincer nu stiu cum sa remediez aceasta problema.
Masina nu a fost lovita si nu avut acesta problema inainte de a schimba capetele de bara.
Se poate ca aceasta problema sa provina de la faptul ca, capatul original a fost nituit ? ma rog cele doua gauri de diametrul mic iar acesta care este in acest moment este prins cu suruburi.
Ar pute fi aceasta o problema?
Va rog sa ma luminati in aceasta problema.
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Cu respect mcgcristi.


--------------------
Dacia 1410 1998 - MS-03-DMK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr04www
post 24 Nov 2009, 22:10
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.122
Joined: 13 October 09
From: Bucuresti




fa-i geometria la roti ca d'aia iti toceste cauciucul pe o parte.


--------------------
Renault Talisman Intense 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 24 Nov 2009, 23:24
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Daca tot veni vorba de geometrie, apelez la coforumistii din Iasi. Unde va reglati unghiurile ? Am fost ieri la rond vechi CUG si mi-au cerut 100 ron. Mi se pare cam mult....


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomba_11980
post 25 Nov 2009, 09:32
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 29 October 07
From: Iasi




Lunaticul - langa Podul de Piatra - nu stiu exact cum sa iti explic - pe straduta aia cu Lukoil (aici intrebi de respectivul service si oamenii stiu sigur ca asa am gasit-o si eu) - era 60 RON - si stiu ca era cel mai ieftin din Oras.



--------------------
Dacia 1310 L 1999 - IS-**-***
Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 25 Nov 2009, 15:28
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI




daca stii unde e Circa Medicala din Tatarasi -Dispecer. Chiar in fata policlinicii este un service rapid care face directia. In vara a costat 70 ron.

bafta!


--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kato
post 25 Nov 2009, 17:27
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 17 October 06
From: barlad




la barlad e 50 de ron.


--------------------
renault scenic 2000 rxt - scenic III 1.6 dci - vs 05 glx vs 79 glx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 25 Nov 2009, 17:46
Post #7


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Tu ai nevoie de un reglaj al unghiului de convergenta (paralelismul rotilor).Acest reglaj se face din capetele de bara, infiletand sau desfiletand de un anumit numar de ture(dupa caz).Daca vrei sa-l reglezi tu, sapa pe forum putin ca e discutata problema de destule ori.


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 25 Nov 2009, 19:33
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Va multumesc pentru raspunsuri. Dupa ce rezolv problema am sa va zic unde si cu cat am reglat.


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mcgcristi
post 28 Nov 2009, 12:09
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 24 November 09




Am sa fiu unpic mai explicit in ceea ce priveste problema masinii mele.
Atasat am postat o schita. Acel unghi ma intreseaza sa il reglez daca se poate.
Multumesc anticipat pentru ajutor si pentru suport.
Cu respect mcgcristi

Attached thumbnail(s)
Unghiul_acesta_este_problema.JPG ( Size: 23.19k ) Number of downloads: 345


--------------------
Dacia 1410 1998 - MS-03-DMK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Nov 2009, 17:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ai schimbat lonjeron ceva de curind? , din cite stiu ala numai din lonjeron sau din bascula , eu am facut in felul urmator , m-am dus pentru unghiul de fuga , mi-a dat hirtia apoi m-am dus pe undeva prin doamna ghica , era un service mare de taxiuri , mi le-a tras si gata


dar sa lasam si specialistii in mecanica sa isi dea cu parerea


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 28 Nov 2009, 18:08
Post #11


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




daca a inlocuit capetele de bara e obligatoriu sa refaca geometria. Punct.


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 28 Nov 2009, 22:10
Post #12


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




daca tinea cont la nr. de filete la capetele de bara vechi scapa si nu mai facea directia;
daca stii sigur ca nu a fost lovita niciodata si nu fost lucrata la lonjeroane incearca cu 22 de ture la ambele capete de bara si apoi strangi contrele;
daca te intereseaza pune o poza cu capetele de bara si iti explic wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cicisxn
post 28 Nov 2009, 22:23
Post #13


Dacia 1310 driver & Honda CBR rider


Group: Members
Posts: 91
Joined: 14 December 08
From: Braila




Nu e la toate la fel. Eu am 19 ture...


--------------------
Dacia 1310 1994 - BR82CNS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 29 Nov 2009, 13:30
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




QUOTE(mcgcristi @ 28 Nov 2009, 13:09)
Am sa fiu unpic mai explicit in ceea  ce priveste problema masinii mele.
Atasat am postat o schita. Acel unghi ma intreseaza sa il reglez daca se poate.
Multumesc anticipat pentru ajutor si pentru suport.
Cu respect mcgcristi
*


prin trasul lonjeronului asa cum s-a spus sau prin inlocuirea bratului inferior cu altul cu deport pozitiv.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 30 Nov 2009, 21:43
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Dupa cum am promis, postez dupa ce am rezolvat problema.
Am fost dimineata la sevice-ul indicat de Bomba_11980 si nu am gasit pe nimeni (probabil vre-un Andrei care a sarbatorit smile.gif ). La recomandarea unui prieten m-am dus la un service pe strada Chimiei (dinspre Tepro, dreapta pe malul Bahluiului inainte de podul din Metalurgie, cu 100 metri inainte de depozitul firmei Megagold), si am facut geometria cu 60 lei. Am mai platit in plus 20 lei pentru ca a trebuit schimbat tirantul de pe partea dreapta. Masina nu se mai duce in dreapta si invart mai usor de volan acum. Roata din dreapta fata era impinsa in spate cu circa 1 cm (crater luat cu 80 km/h dry.gif - platesc rovignieta degeaba 022.gif ).


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 30 Nov 2009, 22:23
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Am sa fac cateva precizari, nu sa critic, ci pentru ca sa vorbim aceeasi limba:
In desen, e vorba de unghiul de cadere, care se regleaza , cum s-a zis mai sus, din bascula sau prin tragerea lonjeronului, la presa. Schimband capetele de bara, a inchis mult partea de fata a rotilor (convergenta), si roata cu structura mai slaba, a intrat dedesubt (unghi de cadere), la mers inainte. Daca ar fi dat inapoi, ar fi iesit in afara. Asa si verificati acasa, punand pe cineva sa mearga inainte si inapoi cu masina, fara sa vireze, urmarind rotile daca, intra sau ies de sub masina. Daca e insesizabil, masurati (oprita cu frana de mana) dupa oprirea la mers inainte, distanta intre cauciucuri la partea de jos, cu o tija telescopica. Retineti cota, si dati inapoi 2m, si masurati iar. Distantele trebuie sa fie egale. Daca nu, cu aceeasi tija, masurati si comparati distantele fata-spate, la rotile din fata, si aflati diferenta. La o tura a capatului de bara, se regleaza 3mm. Atentie, daca apropii in fata 3mm, se departeaza si in partea opusa 3.
Daca mai mergeti cu Dacia de 5 ori la service, deja le-ati dus-o lor. As fi curios sa-mi spui, ce avea tirantul. Filet ras? N-ar fi stat acolo. Incomvaiat? Ciocanul. Rupt? N-ai fi ajuns pana acolo.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 1 Dec 2009, 09:30
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Da, nu s-a umblat la tirant de ani buni, era ruginit, si s-a ras filetul.


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mcgcristi
post 10 Dec 2009, 22:43
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 24 November 09




Dragii mei am uitat sa va dau un mic detaliu au fost schimbate si rotulele de pe partea dreapta inferioara si superioara.
Este posibil ca problema mea sa vina si din aceasta cauza?
Multumesc anticipat.

Cu respect mcgcristi.


--------------------
Dacia 1410 1998 - MS-03-DMK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cty
post 11 Dec 2009, 21:16
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 17 October 09




baieti daca cititi atenti primul post din acest topic va dati seama ca de atunci mcg cristi a spus despre pivoti(rotule)nicidecum de capete de bara(eu nu am vazut dacie cu capatul de bara prins in nituri)asa ca v-ati muncit degeaba sa-i scrieti,cred ca ieri si-a dat seama de greseala si a dat acel ''mic detaliu''


--------------------
dacia 1310 1994berlina - GR 85 CTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mcgcristi
post 12 Dec 2009, 21:38
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 24 November 09




Va rog sa ma scuzati ca am postat gresit problema.
Am shimbat rotulele superioara si inferioara si de atunci am probleme.
Sincer chiar nu am nici o idee cum as putea sa remediez problema.
Repet masina nu a avut aceasta problema inainte de aceasta opertie, nu a fost lovita niciodata.

Multumesc "cty" pentru ajutor.
Multumesc tuturor pentru intelegere.

Cu respect mcgcristi.


--------------------
Dacia 1410 1998 - MS-03-DMK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2025 - 12:42
Forum Renault