DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Lovit bordura 10 km/h, volan stramb, Lovit bordura 10 km/h, volan stramb

Mega_Bytu
post 3 Jan 2010, 19:24
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 3 January 10




Va salut!

Am lovit astazi o bordura cu o Dacie Logan, din cauza ca am derapat, porneam de pe loc, am mers 5 - 7 metri si am lovit bordura, deci nu aveam mai mult de 10 - 15 km/h. Masina a fost oblica cu bordura, si in urma loviturii s-a oprit, nu a urcat pe bordura.

In urma evenimentului:
- Janta julita si usor indoita
- Volan care sta stramb la maxim 5 - 10 grade spre dreapta, pentru directia inainte

Ce s-a intamplat, ce trebuie schimbat si cam cat ma va costa? Multumesc!

This post has been edited by Mega_Bytu: 3 Jan 2010, 19:25


--------------------
Dacia Logan 2007, Diesel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
free_fiber
post 3 Jan 2010, 19:52
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.555
Joined: 25 October 04
From: Bucuresti




Pentru inceput ar trebui sa echilibrezi roata respecitva - la orice vulcanizare - costa in jur de 10lei;
Apoi ar trebui facuta geometria rotilor - ori la service ori la un centru d-asta care monteaza alarme, (unele au si stand pentru geometrie). Costul e in jur de 100lei.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci 85CP 2008 - B xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mega_Bytu
post 3 Jan 2010, 19:58
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 3 January 10




Multumesc pentru raspuns. Daca nu se intreapta volanul asa care ar fi urmatoarea etapa?


--------------------
Dacia Logan 2007, Diesel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zanzie
post 3 Jan 2010, 20:38
Post #4


Aspirant de Trabant


Group: Members
Posts: 1.241
Joined: 30 April 08
From: Pădure




QUOTE(Mega_Bytu @ 3 Jan 2010, 19:24)

In urma evenimentului:
- Volan care sta stramb la maxim 5 - 10 grade spre dreapta, pentru directia inainte


Si cum se comporta masina cand mergi drept?

Mergi la un mecanic si roaga-l sa verifice bieletele de directie si celelalte componente ale suspensiei fata.


--------------------
gard viu din spini, cu flori la poarta si rinoceri in curte
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleXpeed
post 3 Jan 2010, 20:46
Post #5


|||Distrigaz Motorsport


Group: Members
Posts: 36
Joined: 12 March 07
From: Bucuresti taun'.




Am avut si eu problema asta, veneam tare cu 90 km/h pe Trafic Greu si am prins nisip si asfalt umed in curba aia de 90 de grade (cum o iei spre Carol incolo) si la vreo 45 km/h cu rotile maxim stanga am derapat si am luat bordura cu rotile virate maxim stanga pe frana blocata (urcasem cu botul pe trotuar), daca nu blocam rotile intram in stalpul din stanga masinii. In fine, cand mergeam aveam volanul spre dreapta ca sa mearga drept masina. Cum am rezolvat? :
1. Am indreptat janta dreapta fata (tabla) si apoi le-am reechilibrat pe fata.
2. Am facut o constatare la geometrie si mi s-a spus ca am amortizorul dreapta fata stramb si doar atat (hoti).
3. Am ridicat masina pe cric (ambele parti fata), dreapta fata era teapana fara joc dar era tija amortizorului stramba intr-adevar, iar pe stanga fata roata juca nitel stanga-dreapta iar.... amortizorul stanga era curs de ulei.
4. Mi-am luat amortizoare noi (am zis sa fac o imbunatatire si mi-am luat pe gaz mai scurte si mai tari nitel) si mi-au inlocuit baietii un capat de bara pe stanga.
5. Am facut geometria pe fata.
=> Acum nu mai am nici-un joc si masina merge perfect drept cu volanul drept.
Sfatul meu este sa te uiti la amortizoare si mai ales la capatele de bara, daca-ti joaca o roata stanga-dreapta inseamna ca trebuie sa schimbi capatul de bara de pe roata respectiva. Nu uita ca la sfarsit sa faci geometria (70 RON) in Aparatori chiar la intersectie sa o iei spre Nesti este un service pe-acolo cu Geometrie. Spor si sa o faci ca se repara wink.gif !!


--------------------
Dacia Logan 2005 & 2008/Laureate & Prestige - B 55 CUP/B 20 PGD.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
covidiualin
post 3 Jan 2010, 20:52
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 28 November 09




Va salut!

Inaintea Craciunului am sarit o burdura cu rotile fata si ca urmare a acestui eveniment am o mica problema, in sensul ca masina are tendinta sa traga in partea dreapta fapt simtit si in volan. Am observat ca nici servo nu mai merge ca inainte (sesizat si de mecanicul service-ului).

Am mers la service-ul autorizat Dacia (pentru ca masina abia e cumparata) iar mecanicii de acolo am facut testul de directie si au zis ca totul este in regula.
Am facut si echilibrarea rotilor si am schimbat rotile intre ele si tot simt ca trage putin in partea dreapta fata.
Odata cu cresterea vitezei se simte tot mai mult acest lucru. Va rog daca poate sa ma ajutati cu cateva sugestii despre ce ar putea avea masina.
Cei de la service au zis ca e posibil sa fie din servo si a revin dupa data de 6 ianuarie.

Va multumesc!


--------------------
Dacia Logan 2009/Preference - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleXpeed
post 3 Jan 2010, 20:56
Post #7


|||Distrigaz Motorsport


Group: Members
Posts: 36
Joined: 12 March 07
From: Bucuresti taun'.




Incearca sa ii faci geometria, sau macar o constatare ca sa fii sigur!


--------------------
Dacia Logan 2005 & 2008/Laureate & Prestige - B 55 CUP/B 20 PGD.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boobybooby23
post 4 Jan 2010, 00:37
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 3 January 09




daca trage dreapta si totul e in regula ar fi 2 optiuni,1:diferenta de greutate intre pneurile din fata si 2:inclinatia drumului


--------------------
Logan LS0A 2005,stock - nt 05 zac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-64-MVP
post 4 Jan 2010, 01:29
Post #9


::: M V P :::


Group: Members
Posts: 183
Joined: 14 May 09
From: BUCURESTI




eu zic ca sigur este amortizorul stramb, sau mai de graba ai strambat bascula respectiva.


--------------------
DACIA LOGAN 2006 / AMBITION - B 64 M V P
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
covidiualin
post 4 Jan 2010, 10:42
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 28 November 09




Cei de la service nu trebuia sa isi dea seama daca e amortizorul stramb? Jocuri nu am deloc pt ca au verificat si nu au gasit nimik.
La service au zis ca imi verifica directia daca are sau nu probleme iar din cele spuse de ei nu as avea probleme la directie.
Cand am mers la ei pe 29.12.2009 am avut impresia ca nu prea aveau mecanicii chef de treaba si m-am tratat cu oarecare indiferenta. Probabil ca sa scape de mine au zis ca nu am probleme desi sa revin dupa 6 ianuarie.
Mentionez ca am asigurare Casco la masina si nu cred ca ar fi probleme cu decontarea reparatiilor.


--------------------
Dacia Logan 2009/Preference - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 4 Jan 2010, 11:34
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.976
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




daca tu ai indoit si janta intrand in bordura cu 10 kmh...si volanul stramb...eu m-am urcat pe o bordura si am indoit ambele roti (fata si spate) de pe stanga ca m-am urcat pe trotuar (m-am bagat sa depasesc un autobuz si ala venea peste mine) si aveam cam 60 la ora. Si n-am patit nimic la directie...socul pe care l-ai avut tu la 10 kmh cred ca a fost o gluma in comparatie cu ce am patit eu...


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 8 Jan 2010, 20:52
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




pana la urma cum ai rezolvat?


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusWsW
post 13 Jan 2010, 11:11
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 9 May 04




Sigur trebuie sa verifici okiometric tu:
1-amortizoarele pe fata, chiar daca ai lovit numai o roata, socul le afecteaza pe amandoua
2-capete de bara si neaparat bieletele de directie stanga-dreapta
3-geometrie-de aici afli tot, si unghi de fuga si cadere(amortizoare)
4-si cel mai naspa, e caseta de directie cu tot ce include ea, bielete si capete de bara.
5-bascula si pivotul

orice soc lateral afecteaza ce am scris mai sus, asta bineinteles dupa lovirea unei borduri...costul? intre nimic si 1000lei noi


SUCCES mult!


--------------------
Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 09:31
Forum Renault