schimbarea vitezei la 16.16v
![]() ![]() ![]() |
schimbarea vitezei la 16.16v
ag51sky |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 11 October 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan
2009 prestige
- ag51sky
|
|||
MARCI |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 259 Joined: 29 October 05 From: Baia Mare ![]() |
Eu schimb dupa 3000 rot./min. Daca schimb mai repede (ex: 2500) acul turometrului cade prea jos ,sub 2000 si este cam subturata. Parerea mea
![]() This post has been edited by MARCI: 2 Feb 2010, 09:12 |
--------------------
DACIA
SANDERO
STEPWAY 0.9 Tce
- MM XX GMT
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#3
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
@ag51sky - nu e o regula generala. Depinde de ce urmaresti sa faci cu masina in momentul ala.
Daca vrei sa mergi relaxat pana la urmatorul semafor poti schimba la 2300-2500rpm, daca esti in urcare cu masina incarcata trebuie sa mentii turatia cat mai sus, ceea ce inseamna ca o sa schimbi mai sus, la fel la depasiri - poate chiar 5000rpm. Ca o regula generala (exista si exceptii) trebuie sa urmaresti ca dupa ce schimbi in treapta superioara turatia sa nu scada sub 1800-2000rpm. La treptele 1-2 merge si mai putin, insa la 4-5 ar fi bine sa nu o lasi prea jos. Evident o incalcare a acestei 'reguli' nu va duce la defectarea motorului, insa pe termen lung e posibil sa ai neplaceri cu injectoare infundate, catalizator infundat, ungere deficitara, etc. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#4
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
fix la 2575,9, asa reiese din calcule. daca schimbi altfel se farama
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cand ma gandesc ca prin trafic alaturi de mine sunt o multime se soferi adevarati ce-s cu ochii in turometru de fiecare data cand schimba viteza imi vine sa stau acasa.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
michou |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Schimba intre 2800-3200 rpm si e ok functioneaza impecabil.....sau in functie de nevoie...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2004 daca ai condus Dacie stii sa conduci orice!!!!!
|
|
caphonne |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 968 Joined: 22 August 06 From: Buc. Drumul taberei si Berceni ![]() |
Salutare posesori de Logane cu motor 1.6 16v ca posesor de Supernova 1,4 8V vin cu rugamintea de a-mi spune si mie ce parere aveti despre acest motor.Este fortos are demaraj cum se prezinta la drum lung cam cat consuma in afara (ca in oras nu iti poti da seama sigur)etc.Intreb pentru ca ma bate gandul sa-mi iau mai mult ca sigur un Duster varianta 1.6 16v pentru ca DCi-ul este prea scump si nu suport masinile diesel.
Am scris aici pentru a nu mai deschide inca un topic. Va multumesc. Legat de schimbarea treptelor ce stiu de la Opelul Vectra 1.6 16v (am si unul din asta) si de la Laguna 1 F2 tot 1.6 16 v (are un coleg si l-a tot plimbat) este ca acest tip de motor este un motor de turatie iar subturarea lui duce la consum deci e bine macar unde ai loc sa-i dai un pic in gura si sa schimbi treapta undeva pe la 3500 ture. |
--------------------
Dacia
Supernova
2003 Rapsodie rosu imperial Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
|
|
tkx |
![]()
Post
#8
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
turatia de schimbare a diferitelor trepte depinde de multi factori. ex. dintr-a 3a in a 4a daca urci o coasta e bine sa schimbi dupa 3500 sau mai sus, la coborare invers poti schimba sub 2000 lejer
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
slider2 |
![]()
Post
#9
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
si de ce ai schimba in panta sub 2000rpm?? ca masina sa nu fie in frana de motor si sa consume?? sau ca sa pleci de la sub 2000rpm (adica subturat) cand se indreapta drumul??
This post has been edited by slider2: 8 Mar 2010, 19:32 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
bradone |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 622 Joined: 5 March 07 ![]() |
daca la trecerea intr-o treapta superioara, turatia pleaca de la aprox. 2000rpm, este chiar ok, sub 2000 se simte subturata
daca imi aduc bine aminte, pe la 2200 rpm ar fi disponibil cam 90% din cuplu, iar la greutatea foarte mica a masinii, motorul se simte in largul lui mi se pare foarte usor de dozat din acceleratie, foarte usor de exploatat si consuma si destul de putin - comparatie cu fostul 1.6 8v-; pentru logan este un motor ideal |
--------------------
skoda
octavia II
2008
|
|
slider2 |
![]()
Post
#11
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
pai el a zis ca schimba la sub 2000rpm, adica accelereaza si cand ajunge acul turometrului la aceasta turatie, schimba intr-o treapta superioara. intr-adevar in situatia descrisa de el este vorba de coborat o panta, dar totusi nu se face asa ceva...
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
tkx |
![]()
Post
#12
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
ba se face. in functie de panta daca initiez schimbarea la 2000 in a 3a pana efectuez manevra cand am ambreiat pt a patra deja pornesc de la 2000. cand cobor pantele lungi de pe dealu negru si din diferite motive trebuie sa reduc viteza cand accelerez din nou asa schimb vitezele. n-are rost sa schimb la 3000 doar ca asa scrie in carti
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
slider2 |
![]()
Post
#13
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
nu e vorba de schimbat cum scrie carti, ci:
1. frana de motor se foloseste la orice masina, acest lucru fiind si recomandat si de producator. prin frana de motor se intelege franarea fara apasarea ambreiajului, adica fara decuplarea treptei de viteza. aceasta frana de motor este cu atat mai eficient cu cat turatia este mai mare, miscarea mecanica opunand mai multa forta de rezistenta. daca ceva se intampla si va trebui sa franezi brusc, masina va opri mai repede daca la 50km/h esti in treapta a 3a, decat daca la aceeasi viteza ai fi in treapta a 4a. daca Doamne fereste, ai un prost in spatele tau, care vine ca melteanu' peste tine, singura scapare este sa accelerezi. intr-un fel accelerezi de la 1500rpm, si in altul de la 2500rpm. din aceasta cauza se recomanda ca trecerile peste caile ferate sa fie facute intr-o treapta cat mai mica, astfel incat sa ai turatii mai mari, ca in caz de vine trenul sa poti baga piciorul in acceleratie si sa fugi de acolo. lucru care nu se prea poate daca treci cu a 2a si o ti usor din ambreiaj. 2. in timpul franei de motor, computerul masinii taie alimentarea cu combustibil, motorul functionand din inertie. totusi aceasta oprire a alimentarii se face pana la anumite turatii, care difera de la o motorizare la alta, de la un model de masina la altul, de la o marca de masina la alta. de exemplu in treapta a 5a, computerul reia alimentarea daca turatia a scazut sub 1800, chiar daca piciorul soferului nu se afla pe acceleratie. consumul la ralanti este sub 1l/h, consumul in momentul reluarii alimentarii de catre computer este mai mare, consumul in frana de motor este 0. This post has been edited by slider2: 8 Mar 2010, 21:50 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
Geox16v |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
Prestige-le pe care l-am avut vedea aproape in fiecare zi 6500 rpm fara sa se supere deloc. Acum am si eu o intrebare Locul meu de munca e in afara localitatii. Cind plec de acolo am o linie dreapta de vreo 3,5 km pe care se circula destul de tare si la plecare motorul meu e rece bineinteles. Cit il afecteaza turatiile mai mari la rece tinind cont si de faptul are turbo? (TDI
![]() |
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
slider2 |
![]()
Post
#15
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
orice motor rece, nu este bine sa-l suprasoliciti. in principiu pana n-ajunge la temperatura optima, este recomandat sa nu depasesti 3000rpm, si sa nu bagi acceleratia in podea. presupunand ca nu faci teste de acceleratie pana la 100km/h, consider ca poti merge normal pe acel sector de drum, chiar si cu motorul mai rece. totusi tinand cont ca ai diesel, in treapta a 5a de viteza la 3000rpm ai sigur peste 120km/h, ceea ce cred ca e suficient.
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
AL |
![]()
Post
#16
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
despre cum se conduce o masina discutati va rog la cafenea... aici se inchide.
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:41 |