(Moto)Ventilator
![]() ![]() ![]() |
(Moto)Ventilator
DexterBoyGenius |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- Provizoriu
|
|||
TheMask |
![]() ![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 November 04 ![]() |
Daca se mai si opreste atunci e OK
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- xxx
|
|
DexterBoyGenius |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru raspuns!
De oprit se opreste dupa cateva minute.....mi se parea ciudat ca porneste asa de des si ma gandeam ca poate gresesc eu ceva cand conduc ![]() Temperatura la motor arata 4 liniute cat scrie si in carte ca e normal....M-as fi asteptat sa porneasca ventilatorul atunci cand temperatura ar fi ajuns PESTE cele 4 linii normale... Hmm...o sa mai urmaresc |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- Provizoriu
|
|
Xplode |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 5 January 05 ![]() |
Mi se ridica parul in cap cand aud oamenii ca merg cu masina turata la 1500 rpm. Mai oamenilor e cumva masina diesel si nu stiu eu? Credeti ca daca o tineti subturata va scade consumul? Habar n-aveti. Pun pariu ca ati trecut de la carburatie la injectie fara sa intrebati pe cineva diferentele. Aveti idee ca motorul pe injectie pleaca de pe loc fara acceleratie si merge asa ipana il opriti voi? Calculatorul baga benzina in camerele de ardere automat pentru a nu se opri masina. La fel cand o tineti subturata calculatorul baga de la el benzina si deci consumul e mare. In plus subturat motorul are niste vibratii care numai ca masajul nu sunt pentru el. Pentru necunoscatori consumul creste peste 2800 rpm. Deci daca schimbati pe la 2500-2800 o sa se simta mult mai bine motorul. Oricum nu sunt eu mecanic dar am intrebat multa lume cunoscatoare si asta mi-au zis ei.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureat
- B-77-xxx Logan=Renult vs Logan=Dacia
|
|
andreic |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut DexterBoyGenius. Este normal sa plece electroventilatorul atunci cand temperatura creste si sa ramana pornit o peioada pana aceasta scade. Am patit-o si eu de mi-a crescut temperatura la 6 gradatii, si ventilatorul a ramas pornit o perioada de timp dupa care s-a oprit.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
DexterBoyGenius |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Salutare
Mutlumesc mult pentru raspunsuri. Iar am fost plecat si a pornit ventilatorul...ce mi se pare mie ciudat e ca porneste atunci cand arata 4 LINII, nu a ajuns niciodata mai sus de 4 linii (mi se parea si mie normal sa porneasca la 7 linii...dar la 4???) off-topic: am venit de pe o super nova...nu o tin subturata pentru consum dar mi s-a parut ca la 50km/h merge mai "bine" intr-a 4 sub 2000rpm decat intr-a 3-a la peste 2000 de ture... Revenind asta ma nedumereste pe mine: e normal sa plece ventilatorul de fiecare data cand merg cu masina chiar daca indicatoru de temperatura nu trece de 4 linii? Scuze daca sunt prea panicat de e masina noua si vreau si eu sa fiu sigur ca merge bine ![]() Multumesc mult |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- Provizoriu
|
|
Ghost |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 March 05 ![]() |
In comparatie cu Cielo, Loganul are instalatia de racire mult mai "mica". Cielo are un radiator ca la Logan, si inca unul dublu in spatele lui + 2 ventilatoare, unul in fata, unul in spate... Risipa de material sau difera motoarele asa mult?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Preference 1.6
- - "Vae Victus!"
"You should take help when offered. But I found that help offered when not needed is usually no help at all..." Kain |
|
collinro2 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
La cielo, radiatorul din fata este pentru aer conditionat, nu pentru racirea motorului, iar ventilatorul ce se vede in fata dedesubt este tot pentru a/c. Loganul are tot doua radiatoare, unul pentru racire motor, iar cel din fata pentru a/c. Deci, nu e nici o diferenta intre suprafetele de racire. Cu singura exceptie ca pentru a/c, logan nu are ventilator suplimentar.
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
mirceacd |
![]() ![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 6 October 04 ![]() |
QUOTE(DexterBoyGenius @ 8 Apr 2005, 22:06) Salutare Mutlumesc mult pentru raspunsuri. Iar am fost plecat si a pornit ventilatorul...ce mi se pare mie ciudat e ca porneste atunci cand arata 4 LINII, nu a ajuns niciodata mai sus de 4 linii (mi se parea si mie normal sa porneasca la 7 linii...dar la 4???) off-topic: am venit de pe o super nova...nu o tin subturata pentru consum dar mi s-a parut ca la 50km/h merge mai "bine" intr-a 4 sub 2000rpm decat intr-a 3-a la peste 2000 de ture... Revenind asta ma nedumereste pe mine: e normal sa plece ventilatorul de fiecare data cand merg cu masina chiar daca indicatoru de temperatura nu trece de 4 linii? Scuze daca sunt prea panicat de e masina noua si vreau si eu sa fiu sigur ca merge bine ![]() Multumesc mult Si mie imi porneste uneori la 4 linii. Mi se pare normal pentru ca ventilatorul porneste cand apa din radiator atinge o anumita temperatura. Cand se incalzaste motorul la 4 linii se deschide termostatul si intra in motor apa rece din radiator. Astfel cand este depasita capacitatea de racire a fluxului de aer se incalzeste apa din radiator si porneste ventilatorul. El porneste inainte sa se supraincalzeasca motorul dar nu porneste intotdeauna cand ai 4 linii ci doar cand s-a incalzit apa din radiator peste o anumita valoare care oricum este sub valoarea temperaturii normale a apei din motor. Daca si acum capacitatea de racire este depasita se va incalzi si apa din motor la peste 4 linii. Probleme sa-ti faci cand nu va porni la 5 linii. Unii se plang de zgomot la ventilator. Cred ca nu este normal pentru ca la mine nu-l aud deloc, doar l-am vazut o data pornit. Daca te uiti la cate posturi am la capitolul zgomote vei vedea ca nu sunt surd. This post has been edited by mirceacd: 9 Apr 2005, 09:13 |
--------------------
Dacia
Logan Pref. 1,4
- MS xxx
|
|
DexterBoyGenius |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Hello
Incep sa ma pancihez oameni buni...Iar am fost plecat putin, am ventit acasa, am facut facut parcare laterala si a inceput sa mearga...Am parcat, am oprit motorul si dupa 2-3 minute iar a pornit si a mers cateva minute... Help...e normal sa plece asa de des si e normal sa plece cand sunt 4 linii la temp?? |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- Provizoriu
|
|
mirceacd |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 6 October 04 ![]() |
E normal sa plece la patru linii insa cand apa din radiator este fierbinte. Citeste ce am scris mai sus.
Verifica daca radiatorul este fierbinte cand porneste ventilatorul. Daca nu e s-ar putea sa ai probleme la termocuplu. Nimic grav, ti-l schimba in 10 min. Mai bine sa proneasca mai repede decat mai tarziu. |
--------------------
Dacia
Logan Pref. 1,4
- MS xxx
|
|
osirus |
![]()
Post
#12
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
E normal,mai ales ca afara incepe sa se incalzeasca si presupun ca mergi cu viteze intre 50-60km/h!Eu nu am vazut pina acum mai mult de 4 liniute la temperatura,chiar daca am lasat special motorul la ralanti sa vad daca se ridica nivelul ala mai mult!Nu a vrut dar ventilatorul a pornit!Nu mai fi asa panicos,ca totul e in ordine ![]() |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
DexterBoyGenius |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Salutare
Multumesc mult de tot pentru raspunsuri. @mircecd- scuze dar apucasem sa postez din nou inainte sa vad raspunsul tau despre temperatura..merci mult Aaaa...si ar mai fi ceva: cand stau pe loc si folosesc servodirectia daca rotesc prea mult volanul (aprope de capat) masina incepe sa vibreze din toate cele....zici ca e tractor...cand masina merge nu e nici o problema...am inteles ca normal asa? Scuze de panicare excesiva dar e masina noua si chiar imi place super mult asa ca o vreau si "perfecta" ![]() Multumesc mult pentru raspunsuri This post has been edited by DexterBoyGenius: 9 Apr 2005, 09:32 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- Provizoriu
|
|
mirceacd |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 6 October 04 ![]() |
QUOTE(DexterBoyGenius @ 9 Apr 2005, 09:28) Aaaa...si ar mai fi ceva: cand stau pe loc si folosesc servodirectia daca rotesc prea mult volanul (aprope de capat) masina incepe sa vibreze din toate cele....zici ca e tractor...cand masina merge nu e nici o problema...am inteles ca normal asa? Scuze de panicare excesiva dar e masina noua si chiar imi place super mult asa ca o vreau si "perfecta" ![]() Multumesc mult pentru raspunsuri Pentru ca motorul roteste pompa de servodirectie la actionarea acesteia este normal ca turatia de mers in gol sa scada putin (exact ca la cuplarea earului conditionat). Scaderea de turatie face ca motorul sa tremure putin. Chiar ca tractorul nu e normal sa faca. Si eu am simtit tremuratul mai ales iarma cand se afunda pe loc roata in zapada si vroiam sa rotesc volanul dar rotile se miscau greu fiind in sant. Uitat-te pe turometru daca scade turatia cand vibreaza. Acum pe drum uscat si fara denivelari doar uneori simt un usor tremurat in volan cand il rotesc fara ca masina sa se deplaseze. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Pref. 1,4
- MS xxx
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#15
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Parca si la mine la Preferance motorul se cam incalzeste dar nu mi-a pornit ventilatorul . Si eu cred ca este chestie de rodaj.
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
Nu prea e normal sa iti scada turatia la motor cind dai de roti pe loc; servodirectia la logan e asistata, adica are un senzor de presiune in sistem, plasat linga pompa de servo, care sesizeaza cresterea presiunii in instalatie atunci cind se bracheaza rotile si informeaza uce injectie, ce creste turatia motorului. La fel si la a/c, cind se porneste scade un pic turatia, dar apoi creste la loc.
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
Andy LGN |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 28 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Stateam cu motorul oprit si mergea ventilatorul. Simteam niste vibratii de ziceam ca nu e adevarat; si asta din cauza ventilatorului care are un gen de uruit. In orice caz suna urat si produce si vibratii mici.
Ventilatorul de Nova nu face asa mare "taraboi" ![]() |
--------------------
Skoda
Octavia 2 TDI
2007
- B-xx---- Noi, romanii, am stat pe malurile istoriei si ne-am uitat la altii.
|
|
Lady V. |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 6 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Subscriu. Si mie mi se pare un pic zgomotos dar, daca-si face treaba bine nu ma deranjeaza. Prima data cand l-am auzit am crezut ca nu am oprit motorul, am verificat, mi-am dat seama ca desi nu-s blonda as putea fi si am intrat in casa. Oricum ventilatorul ala galagios m-a speriat si pe mine initial. Dar eu oricum nu ma pun, ca nu prea stiu ce maruntaie are masina, ce functii indeplinesc ele, cand sa ma sperii si cand sa stau linistita. Noroc cu voi!
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- gri perla You got a fast car/I want a ticket to anywhere/Maybe we make a deal/Maybe together we can get somewhere.
|
|
DexterBoyGenius |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut
Multumesc...m-am mai linistit.... Doar o intrebare si gata..trec de la panica la liniste. Cand stau pe loc si invart de volan cand se apropie de capatul cursei se simte o trepidatie in volan. De asemenea mi se pare ca merge mai greu volanul decat la masina cu care am facut drive test. M-am uitat sub capota si uleiul pentru directie asistata era cam in dreptul la minim (1mm peste linie...asta dimineata dupa ce masina a stat o noapte) ...E normal?? Inca o data multumesc mult pentru raspunsuri! |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- Provizoriu
|
|
Sony |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(collinro2 @ 9 Apr 2005, 18:40) Nu prea e normal sa iti scada turatia la motor cind dai de roti pe loc; servodirectia la logan e asistata, adica are un senzor de presiune in sistem, plasat linga pompa de servo, care sesizeaza cresterea presiunii in instalatie atunci cind se bracheaza rotile si informeaza uce injectie, ce creste turatia motorului. La fel si la a/c, cind se porneste scade un pic turatia, dar apoi creste la loc. Ba este normal sa iti scada un pic turatia, iar apoi sa fie corectata imediat de UCE injectie! Daca nu scade de unde stie calculatorul masinii ca trebuie sa bage mai mult carburant? Citeste in globul de cristal? Sau crezi ca are cate un senzor la fiecare consumator? |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
FLORO |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 22 October 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ieri am urcat pe niste caclauri cu Loganasul meu, mers in vit 1 cam 1 km.
Apa nu a trecut de 4 linii, electroventilatorul a ramas pornit si dupa ce am oprit motorul. Asa cum mai zicea cineva am crezut ca nu am oprit motorul, face ca naiba. Insa ceea ce face el e normal. DexterBoyGenius masina inca strange, e noua, trebuie rodata, dupa vreo 10000 abia incepe sa se simta bine. Eu cand am luato avea frana foarte tare, directia mergea tare greu pentru un servo, etc.., acum am cu ea 650 km si deja incepe sa fie putin mai elastica. Oricum nu ma astept sa isi dea drumul numai cam dupa 3000. De aceea inca nu i-am dat peste 110 km/h. Bafta |
--------------------
ex. Dacia
Logan Laureate 1.6
2005 VW PASSAT 1.9 TDI stock 131 CP -> CIP 165 CP, 6 TREPTE
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(DexterBoyGenius @ 9 Apr 2005, 23:55) Cand stau pe loc si invart de volan cand se apropie de capatul cursei se simte o trepidatie in volan. De asemenea mi se pare ca merge mai greu volanul decat la masina cu care am facut drive test. M-am uitat sub capota si uleiul pentru directie asistata era cam in dreptul la minim (1mm peste linie...asta dimineata dupa ce masina a stat o noapte) ...E normal?? Cand verifici nivelul uleiului ai grija sa o faci cu rotile drepte. Daca nu-ti scade sub minim nu ai de ce sa te ingrijorezi, daca-ti scade, fuga in service pentru reparatii. La LGN procedura de verificare a nivelului s-ar putea sa fie putin diferita. de ex la mine se face in felul urm.: Se porneste motorul, de vireaza de 4 ori stanga-dreapta maxim, se indreapta rotile si se opreste motorul dupa care se verifica nivelul. Referitor la temperatura: Trebuie sa intelegi ca acel senzor este numai pentru informarea soferului. Chiar deca acul sta la 4 liniute, temperatura motorului poate varia cu cateva grade, acest lucru nefiind afisat de ceas daca este in limite normale. |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:40 |