becul la ulei aprins, avertizare
![]() ![]() ![]() |
becul la ulei aprins, avertizare
AG-78-FUL |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 3 May 08 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
1.2 16v-2008
- AG-80-FUL
|
|||
Bogyciu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
Nivelul la ulei l-ai verificat? In general daca nu ajunge ulei sus se aude un tzacanit mai accentuat (culbutorii care bat "pe gol")...
|
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
robert1991 |
![]()
Post
#3
|
robert1991 Group: Members Posts: 922 Joined: 13 October 09 From: pitesti ![]() |
si mie mi se aprindeau aceleasi becuri! dupa un schimb de ulei au disparut amandoua,adica s-au stins! iti recomand sa schimbi uleiul! cand ai facut ultima oara schimbul?
|
--------------------
Renault
Megane IV
2018 Business
- B -- ---
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
si ulei de calitate (dai un ban da stai pe drum, nu pe langa)
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
AG-78-FUL |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 3 May 08 From: Pitesti ![]() |
numai ulei de calitate Castrol Magnatec A3 B3 imi recomanda sch.la 15000 si eu il sch. mereu la 10000
|
--------------------
Renault
Symbol
1.2 16v-2008
- AG-80-FUL
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
producatorii motorului dau o durata medie de folosire a uleiului, la nr. de km. in cazul unei folosiri mixte (urban - extra / nr. porniri la rece), ce vreu sa zic e ca perioada schimbului de ulei se poate tatona nu doar in functie de calitatea uleiului ci si in functie de modul predominant de utilizare: predominant urban sau extra, de obicei creste si nr. de porniri in exploatarea urbana
ca si concluzie daca te invarti mai mult prin oras e recomandabil sa scurtezi intervalul de schimb la ulei iar daca esti sofer de cursa lunga poti prelungi acest interval in legatura cu calitatea uleiului recomand doar uleiuri de calitate schimbate aproximativ in intervalele recomandate de producator, un criteriu pe care ne putem baza dar care nu e valabil 100% dar functioneaza de obicei pe piata in legatura cu calitatea e legat de pret, de aceea recomand ca sa alegeti doar uleiuri de la medie in sus ca pret (media de pret/calitate o fixati pentru tipul de ulei necesar 10w40 cazul nostru dar nu sunt excluse si alte tipuri mai performante) |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
mike1410 |
![]()
Post
#7
|
![]() membru comunist Group: Members Posts: 214 Joined: 28 June 07 From: Bucuresti Drumul Taberei ![]() |
Ia pune mata mana schimba uleiu si FILTRU ca de la ala e.
Ramane supapa de la filtru blocata si nu mai iti ajunge ulei sus in rampa(daca observi sonda de presiune e montata sus pe blocul motor) sau ajunge ceva sub 0.8-1 bar |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003
- B-**-*** Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
asa cum s-a scris mai sus filtrul de ulei se schimba odata cu uleiul nu cum se facea mai demult la 2 schimburi de ulei, in legatura cu supapa din filtru modelul asta de filtru de la sn incoace nu mai au supapa, doar filtrele alea mari de pe motorul dacia clasic
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
serviccom |
![]()
Post
#9
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Eu zic ca au toate supapa de siguranta, in momentul in care filtrul se infunda, uleiul nu mai trece bine prin el, atunci intervine supapa care se deschide si lasa uleiul sa treaca nefiltrat, altfel s-ar duce motorul cu pluta.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
probabil ai dreptate, n-am cum sa aflu ca nu-mi intra pe mana un filtru de tipul vostru sa-l tai, eu pun filtru de dacia clasic ca e mai mare (elementul filtrant e mai mare volumul fiind mai mare), merge sa pun si ceva mai mic in diametru si mai lung(care se zice ca n-are supapa din ce am inteles cea de sens) dar fiindca blocul motor e clasic las filtru de tip clasic si uitandu-ma la ambele modele si intreband in stanga si in dreapta am aflat ca modelele astea cu diametru mai mic ce se pun la nova si cele mai scurte de sn, solenta, logan si altele nu mai au supapa din ce am inteles de sens si mi se pare ca la cel clasic (diametru mai mare fata de restul) se observa daca te uiti prin gaura de prindere (din mijloc) un arc care trebuie sa fie de la supapa, asa mi s-a zis ca asta clasic fata de restul mai mici nu lasa sa se scurga uleiul inapoi in baie din rampa cea ce favorizeaza ungerea la pornire, de la sn incoace poate nu mai e nevoie fiind alta structura a motorului in partea superioara (pozitia axei, lipsa tijelor impingatoare)
ca fapt divers m-am uitat pe un catalog mann si am vazut ca la ei filtrele de ulei au doua supape: una de sens la 1 bar(la ambele variante) si una de ocolire 1,1 bar la clasic si 1,3 bar la sn, daca face-ti schimbul de ulei si aveti chef sa va murdariti putin poate lamuriti chestiunea cate supape sunt in filtru (eu nu de mult am facut schimbu si nu cred ca mai gasesc filtru vechi sa-l tai) si un lucru care ar trebui sa ne intereseze pe toti e cum putem afla cand filtrul e cam infundat si supapa de ocolire are de lucru? nu de alta dar filtru se poate schimba si fara sa schimbi uleiul doar trebuie complectat putin, plus ca mai e si ieftin This post has been edited by danciusergiu84: 30 Apr 2010, 08:26 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:43 |