Tremurici dacia 1310 Ti (1600cmc), ... la 160km/h ...:)
![]() ![]() ![]() |
Tremurici dacia 1310 Ti (1600cmc), ... la 160km/h ...:)
rba |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|||
northwood |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Orice caroserie, functie de caracteristicile proprii, are o frecventa de rezonanta.
Factorii care genereaza rezonanta sunt vibratiile subansamblelor motorului si trenului de rulare. La masinile "inchegate" aceste vibratii sunt mult reduse. Din pacate, in opinia mea, dacia berlina nu intra in aceasta categorie. |
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
rba |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
corect, nimic mai adevarat. insa e mai dificil sa umbli la caroserie ca sa o faci mai putin flexibila decat sa umbli la sursa vibratiilor si sa le diminuezi, nu?
|
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
rba |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
Nici o alta parere, impresie? oricum sarbatori fericite si sa ne auzim cu bine dupa sfintele pasti.
Toate bune, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#5
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
hmmm... Am mers intr-un Passat 96 si la 140 tremura de il gasea toti parazitii.. La 160 ziceai ca sta pe loc, nimic nu se mai simtea.. La Solenza mea sincer, nu prea am simtit ca face figuri!
In cazul problemei tale: ai umblat la planetare? Capetele de bara sunt inlocuite? Ai umblat la bielete? Ai schimbat tu placutele? Ai grija sa nu faca figuri de la placute, este foarte posibil! Oricum, cea mai plauzibila explicatie este de la disc! Sa stii totusi ca daca e asa ar trebui sa iti faca figuri si in mers, fara sa calci frana! Adica masina sa se balanseze, sau volanu sa tremure! Eu cred ca trebuie sa mai verifici placutele, sa nu fie d'alea mai ieftine! Daca tot esti pe acolo, arunca o privire si pe la lichid ![]() |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
andu911 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
gandeste-te numai ca masinile care merg cu peste 160km/h au pneuri de peste 185, alte amortizoare, alta aerodinamica...pai Dacia e aceeasi din 70...in ce stil se loveste vantu in dacie
![]() ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
rba |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
mentiune suplimentara la datele problemei: tocmai am constatat ca, suind masina pe capre si dand drumu in treapa 1, ..... surpriza.... imi fuleaza rotile de n-au probleme dupa cum urmeaza: stanga fata fulaj in pan orizontal approx 3cm, iar in plan vertical approx 2,5 cm. dreapta fata: plan orizontal approx 1,5 cm si on plan vertical approx 3,5 cm
![]() discurile raman in picioare in sensu ca trebuie schimbate a.s.a.p. dar se contureaza inca ceva la orizont, si anume butuci de roti !!. am auzit si pe altii plangandu-se ca aveau roti perfecte verificate de masina de echilibrat dar le tremura masina de ziceai ca se rupe. pareri, opinii?? postati va rog, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
rba |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(andu911 @ 29 Apr 2005, 23:35) gandeste-te numai ca masinile care merg cu peste 160km/h au pneuri de peste 185, alte amortizoare, alta aerodinamica...pai Dacia e aceeasi din 70...in ce stil se loveste vantu in dacie ![]() ![]() asa o fi, nu zic nu. ei bine la 150 nu-mi zboara nici o oglinda iar masina se comporta foarte bine, nu am senzatia ca plutesc sau ca merg in varful cauciucurilor. la 100 la ora efectul vantului lateral se observa muuult mai tare decat la 150 -165. la aceasta viteza directia se intareste substantial si e chiar dificil sa virezi brusc (nu ca ar fi chiar recomandabil... ![]() ![]() rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
rba |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(Adrian_Solenza @ 29 Apr 2005, 20:42) hmmm... Am mers intr-un Passat 96 si la 140 tremura de il gasea toti parazitii.. La 160 ziceai ca sta pe loc, nimic nu se mai simtea.. La Solenza mea sincer, nu prea am simtit ca face figuri! In cazul problemei tale: ai umblat la planetare? Capetele de bara sunt inlocuite? Ai umblat la bielete? Ai schimbat tu placutele? Ai grija sa nu faca figuri de la placute, este foarte posibil! Oricum, cea mai plauzibila explicatie este de la disc! Sa stii totusi ca daca e asa ar trebui sa iti faca figuri si in mers, fara sa calci frana! Adica masina sa se balanseze, sau volanu sa tremure! Eu cred ca trebuie sa mai verifici placutele, sa nu fie d'alea mai ieftine! Daca tot esti pe acolo, arunca o privire si pe la lichid ![]() hmm... poate ca nu m-am facut inteles... sau poate ca nu am mentionat: masina nu tremura initial la viteza superioara/maxima (chiar cu niste nenorociri de montana si pe fata). aparitia tremuratului m-a determinat sa schimb cauciucurile. planetarele n-au treaba (deocamdata... , o sa trec cat de curand pe planetare cu bile). capetele de bara sunt ok, bieletele la fel (toata suspensia este in regula, verificata amanuntit de mai multe ori). In legatura cu placutele de frana si schimbatul lor... as putea sa postez o mica istorioara in casa sa povestesc cum am schimbat io pentru prima data placutele de frana la 5 ani (varsta mea ![]() ![]() rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
RIon |
![]()
Post
#10
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Verifica tampoanele de cauciuc de la CV, si suruburile care strang motorul
![]() |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
Hmmm zici ca daca iei un pic stanga-dreapta incepe tremuriciul... Cred ca trebe sa verifici rulmetii fata.
Numai bine |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
rba |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(Ciombe @ 3 May 2005, 10:51) Hmmm zici ca daca iei un pic stanga-dreapta incepe tremuriciul... Cred ca trebe sa verifici rulmetii fata. Numai bine ma batea si pe mine acest gand insa asa cum spuneam ... " mentiune suplimentara la datele problemei: tocmai am constatat ca, suind masina pe capre si dand drumu in treapa 1, ..... surpriza.... imi fuleaza rotile de n-au probleme dupa cum urmeaza: stanga fata fulaj in pan orizontal approx 3cm, iar in plan vertical approx 2,5 cm. dreapta fata: plan orizontal approx 1,5 cm si on plan vertical approx 3,5 cm " asemena fulaj e cam greu sa fie din rulmenti, nu?? eu cred ca da.... daca rulmentii aveau asa joc trancaneau de ziceai ca se rupe. verificarea jocului rulmentilor a aratat ca nu au asa ceva... |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
viulian |
![]()
Post
#13
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Man, daca masina sta pe capra, rotile nu mai stau in pozitia normala de mers (adica sunt puternic coborate) deci e normal sa apara un fulaj acolo..
Acuma ce sa zic, eu am planetare noi (nici 10.000 km cu ele), roti echilibrate (cat de cat, nu la marea arta) bucse ok. Pana la 130Km merge ok, pana la 140 se hurducaie de-o ia dracii (si eu simt ca e cuplajul din motor/cutie de de viteze caci vibratiile par ca au ca sursa centrul masinii, nu o roata ceva). Ideea e ca pana la 130 totul e lin (e doar o idee joc la volan) dupa aia zici ca am intrat pe teren agricol. Cam dupa 140 se mai linisteste putin, dar nu mult. Am sesizat de asemenea la mine un joc la maneta de viteze - in sensul ca nu-mi sta fixa iar pe la viteze de 120 e destul de puternica in balanganeli. Suspectez ca e o problema la placa de presiune, iar la viteze mai mari aia incepe sa faca urat.. (nu stiu, asta e dat cu parerea - mecanicul mi-a zis ca balanganeala manetei vine de la placa de presiune, dar nu stiu daca sunt corelate - placa cu vibratia urata de la 140Km/h). This post has been edited by viulian: 3 May 2005, 12:28 |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
QUOTE deci e normal sa apara un fulaj acolo.. nu, gresit! NU e normal sa apara fulaj! Daca jentile sunt centrate ca lumea, roluite etc, atunci nu iti poate fula atat de mult decat daca fie ai cauciucul deformat, fie ai probleme la directie, o bucsa/un pivot uzat. Fie nu ai strans prezoanele pe roti (da asta nu o mai punem la socoteala...) De multe ori chiar si echilibrate... bat. Asta se intampla pt ca unii agarici de la service sunt total neprofesionisti, nu ridica nitel de roata cand o fixeaza in prezoane si roata nu sta PERFECT centrata pe masinaria aia de centrat! Am patit io, am echilibrat rotile si cand am plecat bateau mai rau ca inainte... am ajuns in alt service si mi-a aratat ala ca sunt dezechilibrate rau de tot! |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
Oxygen |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 April 05 ![]() |
QUOTE(viulian @ 3 May 2005, 13:26) Am sesizat de asemenea la mine un joc la maneta de viteze - in sensul ca nu-mi sta fixa iar pe la viteze de 120 e destul de puternica in balanganeli. Suspectez ca e o problema la placa de presiune, iar la viteze mai mari aia incepe sa faca urat.. (nu stiu, asta e dat cu parerea - mecanicul mi-a zis ca balanganeala manetei vine de la placa de presiune, dar nu stiu daca sunt corelate - placa cu vibratia urata de la 140Km/h). hmm are dreptate viulian,asta vara am facut tinichigeria + alte maruntisuri,dupa asamblare sa facut echilibrare.Inainte sa fac caroseria masina mergea de rupea, cupla super bine, naveam pic de vibratii pana la 130.Acum cand plec dupa loc + cand merg subturat ea trage in trepte si tremura rau cutia de trebuie sa o ajut cu ambreajul sau sa schimb in treapta inf turandu-se destul de tare.Si in mers normal cand accelerez mai tare se aude un zgomot infundat pe masura acceleratiei,numai zic ca dupa 110 are un mic tremurat care ramane si la 130.Ciudatenia e ca cu acelasi motor si acelasi ambreaj(placa+disc+rulment+etc) masina nu facea aceste figuri si mergea f frumos.Stiu ca e de la placa de presiune,dar nu inteleg de ce nu mai e buna si are doar 2 ani,poate aveti voi vreo explicatie! This post has been edited by Oxygen: 4 May 2005, 08:27 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2005 1.6 MPI
- ro
|
|
Twister |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
QUOTE(Oxygen @ 4 May 2005, 08:25) hmm are dreptate viulian,asta vara am facut tinichigeria + alte maruntisuri,dupa asamblare sa facut echilibrare.Inainte sa fac caroseria masina mergea de rupea, cupla super bine, naveam pic de vibratii pana la 130.Acum cand plec dupa loc + cand merg subturat ea trage in trepte si tremura rau cutia de trebuie sa o ajut cu ambreajul sau sa schimb in treapta inf turandu-se destul de tare.Si in mers normal cand accelerez mai tare se aude un zgomot infundat pe masura acceleratiei,numai zic ca dupa 110 are un mic tremurat care ramane si la 130.Ciudatenia e ca cu acelasi motor si acelasi ambreaj(placa+disc+rulment+etc) masina nu facea aceste figuri si mergea f frumos.Stiu ca e de la placa de presiune,dar nu inteleg de ce nu mai e buna si are doar 2 ani,poate aveti voi vreo explicatie! Vibratia privine de la motor, nu de la geometria rotilor, daca apare periodic (la 90km'h si la 155km'h, asa e l amine cel putin), se datoteza arborelui motor dezechilibrat sua volantei/ambreiajului de asemenea dezechilibrat. |
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
rba |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(Twister @ 4 May 2005, 10:17) Vibratia privine de la motor, nu de la geometria rotilor, daca apare periodic (la 90km'h si la 155km'h, asa e l amine cel putin), se datoteza arborelui motor dezechilibrat sua volantei/ambreiajului de asemenea dezechilibrat. Dragi postatori... observ ca dicutia a deviat un pic off topic, din pacate. Va aduc la cunostiinta ca am creat acest topic cu scopul ca membrii forumului sa-si dea cu parerea referitor la vibratiile ce apar la viteze superioare in conditiile tehnice prezentate de mine in primele posturi. Nu sunt impotriva discutarii unor probleme tehnice adiacente ce pot cauza/contribui la aceste vibratii inca cer sa nu se piarda din vedere cauzele principale ce le pot provoca. acum intrebari: cum introduce un arbore cotit dezechilibrat o vibratie cu frecventa proportionala cu viteza de deplasare de la 130 la 160km/h si nu introduce nici o vibratie la viteze de deplasare mai mici in trepte inferioare la aceiasi turatie a motorului si in diverse regimuri de sarcina? de ce credeti voi ca un arbore cotit dezechilibrat (care la 4400 rpm face 73,3 ture/sec) introduce mai multe vibratii decat o roata dezechilibrata si descentrata care in treapta a 5-a la 4400rpm face 14,77 ture pe secunda (tineti minte ca roata nu se invarte libera... se sprijina masina pe ea...) am ceva cunostiinte de fizica, sunt implicat in domeniu in mare masura, iar frecventa vibratiilor masinii cu siguranta nu este de 73Hz ci in gama joasa pana in 20 Hz comentati va rog rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
QUOTE am ceva cunostiinte de fizica, sunt implicat in domeniu in mare masura, iar frecventa vibratiilor masinii cu siguranta nu este de 73Hz ci in gama joasa pana in 20 Hz ![]() Ce sa mai comentam... io unul sunt zero la fizica... On-Topic: Ramna la parerea mea ca vibratiile vin de la roti (cauciucuri - chiar daca sunt originale) iar zgomotul de la rulmentii fata (si io am avut zgomot usor cand viram nitel stanga-drapta, si s-au dovedit rulmetii a fi de vina) Numai bine! |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
os |
![]()
Post
#19
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
1. nu mai merge la viteza aia (care dupa mine este nesigura pentru trenul de rulare al berlinei, chiar si in stare buna)
2. Discutia poate continua (daca va mai fi cazul) abia dupa ce sursele deja identificarte au fost inlaturate. Rotile care fuleaza sunt cu siguranta o sursa majora de vibratii. Acestea se simt mai pregnant la anumite viteze datorita caracteristicilor suspensiei si caroseriei (frecvente proprii respectiv frecvente de taiere). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
rba |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
Concluzia pe care o trag eu este urmatoarea:
pentru a scapa de fulajul rotilor trebuie verificate sistematic toate elementele: roti (ansamblu cauciuc + janta), butuce roti, si rulemnti. in anumite cazuri, unde jocul in rulmenti este mare trebuie luate in considerare si discurile (gradul lor de ovalizare). situatia prezenta: rotile fata centrate, cauciucuri nedeformate, roti echilibrate (lucru verificat amanuntit) pe masina de echilibrat rotile "ruleaza" perfect. puse pe masina, rotile fuleaza. de aici trag eu concluzia ca problema trebuie cautata la masina si nu la roti. eu suspectez butucii de roti ca sunt turnati/prelucrati prost dar si gaurile pentru prezoane sunt date prost. in acest sens am facut si mici verificari: masina pe capre, treapta 1 relanti si verificat bataia butucilor de roti cu ajutorul unui palpator sprijinit pe portetrier si pe marginea exterioara a butucului de roata (fuzeta). bataie acestuia este de mai bine de 7-8mm. mentionez ca rulmentii nu au joc. un al doilea test a fost urmatorul: am pus un elastic (din ala de legat bani) pe prezoane si m-am uitat de la ceva distanta sa vad daca triunghiul echilateral format se invarte in jurul centrului lui de greutate. raspunsul a fost ca nu se invarte in jurul centrului de greutate. al treilea test a fost relativ smilar cu primul insa palpatorul a fost pozitionat intre carcasa exterioara a tripodei planetarei si bascula inferioara. bataia este de 5-7mm dupa mine clar butucii de roti sunt strambi. daca sunteti de acord sau nu cu mine va rog sa postati si sa argumentati parerile voastre. partea proasta, dupa mine, este ca degeaba m-am chinuit io sa echilibrez rotile si sa le verific periodic, cand bataia in sine a butucului de roata presupune ca acesta este dezechilibrat. le voi schimba cat de curand impreuna cu discurile si va voi tine la curent cu evolutia acestor vibratii suparatoare. rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
AC |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(rba @ 4 May 2005, 12:24) acum intrebari: cum introduce un arbore cotit dezechilibrat o vibratie cu frecventa proportionala cu viteza de deplasare de la 130 la 160km/h si nu introduce nici o vibratie la viteze de deplasare mai mici in trepte inferioare la aceiasi turatie a motorului si in diverse regimuri de sarcina? de ce credeti voi ca un arbore cotit dezechilibrat (care la 4400 rpm face 73,3 ture/sec) introduce mai multe vibratii decat o roata dezechilibrata si descentrata care in treapta a 5-a la 4400rpm face 14,77 ture pe secunda (tineti minte ca roata nu se invarte libera... se sprijina masina pe ea...) am ceva cunostiinte de fizica, sunt implicat in domeniu in mare masura, iar frecventa vibratiilor masinii cu siguranta nu este de 73Hz ci in gama joasa pana in 20 Hz comentati va rog rba Pai daca ai asa cunostinte solide de fizica n-ai auzit de rezonanta? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
QUOTE clar butucii de roti sunt strambi. daca sunteti de acord sau nu cu mine va rog sa postati si sa argumentati parerile voastre. Adevaru e ca la dacie e foarte foarte greu sa gasesti un butuc 100% perfect! |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
rba |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
adevarat AC! rezonanta exista si isi face aparitia pretutindeni!
dar de ce nu apare si in alte trepte de viteza? exista 2 explicatii posibile (cel putin atatea vad io acum): neuniformiati ale angrenajului cutiei in treapta a 5-a...... cred ca se facea tandari pana acum ansamblu ambreiaj descentrat/neuniform care se manifesta atunci cand este supus la cuplu mare (treapta superioara, sarcina mare), ambreiaj care patineaza, eventual neuniform -> bataie de diapazon (rezonanta de ordin 2).. hmmm... poate explica aparitia si disparita vibratiilor in legatura cu a doua posibilitate o sa mai cercetez problema alte idei, opinii? rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
Oxygen |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 April 05 ![]() |
QUOTE(rba @ 4 May 2005, 15:27) eu suspectez butucii de roti ca sunt turnati/prelucrati prost dar si gaurile pentru prezoane sunt date prost. in acest sens am facut si mici verificari: masina pe capre, treapta 1 relanti si verificat bataia butucilor de roti cu ajutorul unui palpator sprijinit pe portetrier si pe marginea exterioara a butucului de roata (fuzeta). bataie acestuia este de mai bine de 7-8mm. mentionez ca rulmentii nu au joc. rba ai perfecta dreptate,din cauza acestui butuc am schimbat degeaba discul de frana batand la fel ca si cu cel vechi.Testul facut cu masina pe cric, in vit I la relanti avand doar roata data jos si bataia se observa intre placute si disc.Efect: zgomote la franare si franare in trepte cand am sub 20 km/h. In concluzie daca ai butucu deformat rezulta ca si discul are bataie.Bataia discului de frana trebuie sa existe dar dupa cate stiu eu nu trebuie sa fie mai mare de 5-6 mm.Cu toate acestea imi apar vibratii de la 110km/h dar care nu sunt din roti ci ambreaj ![]() This post has been edited by Oxygen: 4 May 2005, 15:33 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2005 1.6 MPI
- ro
|
|
raptordivx |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 26 November 04 From: Suceava ![]() |
Mda... Eu tocmai am venit de la o deplasare destul de lunga pe autostrada. Inainte de a face plimbarea am schimbat bucse, rulmenti, disc, ambreiaj, placa, bielete, etc. Gentile au fost echilibrate prin iarna, cauciucurile sunt noi SAVA, Dacia mea e de prin 82.Pe la 90 la ora incep vibratiile si o tin tot asa pana la 110, dupa care incepe sa tremure tata de o iau dracii. Acum spuneti si voi ce sa mai schimb ?
Promit luna asta sa ii iau genti noi. Daca tremura iar ii dau foc pe bune. Treaba e ca trenura din fata, am verificat suruburile ce strang motorul.. nu stiu pe unde sunt tampoanele de la cutie dar cred ca-s bune. Ca am avut cutia desfacuta bucati .Si inca o treaba, parca cere a 5-a.. si nu am de unde sa ii dau ca a mea nu are decat 4. Sa ii schimb cutia ? |
--------------------
Renault
Laguna
1999 / 1.6 16v / concorde
- SV-10-SIS Vreau LAGUNA 2 :D
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(rba @ 4 May 2005, 15:27) eu suspectez butucii de roti ca sunt turnati/prelucrati prost dar si gaurile pentru prezoane sunt date prost. rba și eu am suspectat butucii. cu toate acestea, după ce am schimbat caucicurile pe față vibrațiile s-au diminuat mult dar înainte de a le schimba (când cauciucurile arătau foarte bine și nu se punea problema să le schimb) fii atent ce am făcut: am mutat (sau rotit) roata pe butuc cu 90 grade (eu am Nova și e cu 4 prezoane) și am găsit o poziție în care trepidațiile erau mai mici. Am făcut asta pentru ambele roți din față La roțile tale de pe spate cred că ar mai trebui făcut ceva. 40 - 50 grame e destul de mult Spune-i meseriașului să rotească anvelopa față de jantă (să o pună in altă poziție) S-ar putea să fie mai bine, din cauză că ar putea nimeri o poziție în care bătaia jenții o anulează pe cea a anvelopei La noi (în Arad) există un service care are o sculă deșteaptă care face chestia asta automat. Ar trebui să aveți și voi așa ceva |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
rba |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
sa le luam pe rand ca altfel ne incurcam. rezolv intai cu fulajul rotilor (butuci+discuri) si vedem rezultatele
Toate bune rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
QUOTE La noi (în Arad) există un service care are o sculă deșteaptă care face chestia asta automat. Te rog, nu spui EXACT unde e service-ul ala?? Ca si io trebe sa-i fac o vizita in curand... |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
rba |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(electromatic @ 5 May 2005, 11:59) și eu am suspectat butucii. ... am mutat (sau rotit) roata pe butuc cu 90 grade (eu am Nova și e cu 4 prezoane) și am găsit o poziție în care trepidațiile erau mai mici. Am făcut asta pentru ambele roți din față .... La noi (în Arad) există un service care are o sculă deșteaptă care face chestia asta automat. Ar trebui să aveți și voi așa ceva .. no offence dar asta este carpeala... parerea mea. consider ca intai schimbi/rectifici/indrepti/aduci in cote/echilibrezi ... si abia dupa, daca te mai tine buzunar si vrei sa fie la "marea arta" aplici metode de acest gen. daca se imbunatateste situatia inseamna ca inca mai sunt niste probleme nedescoperite. crezi ca aia de la formula 1 se uita in ce pozitie pun rotile la schimbul lor la pit stop?? acolo orice mica dezechilibrare/descentrare este dezastruoasa la vitezele de 300+km/h + ca vitezele de rotatie sunt de cateva ori mai mari datorita diametrului mic al rotilor. este o solutie ieftina care te scapa de probleme... cel putin pana schimbi iar cauciucurile sau pana se uzeaza putin. consider ca astfel de metode nu trebuie aplicate.... pentru ca mai bine tai raul de la radacina decat sa il gadili si sa te autosugestionezi ca "merge mai bine asa... ca doar le-am rotit in janta"... Inca o data NO OFFENCE Toate bune, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
rba |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(Oxygen @ 4 May 2005, 15:30) Bataia discului de frana trebuie sa existe dar dupa cate stiu eu nu trebuie sa fie mai mare de 5-6 mm.Cu toate acestea imi apar vibratii de la 110km/h dar care nu sunt din roti ci ambreaj ![]() pentru care motiv trebuie sa existe bataia discului de frana (la un sistem perfect dpdv tehnic)? Unii zic "ca sa dea placutele/pistonu etrierului inapoi"... aceasta/aceste afirmatii ma fac sa rad in hohote... va rog sa-mi scuzati insolenta ati o observat vreodata ce se intampla cu pistonasul de la etrier atunci cand se actioneaza pedala de frana?? (sa zicem ca ansamblul este "montat pentru probe" adica etrierul dat jos de pe portetrier/disc iar spatiul dintre pistonas si falcile etrierului umplut cu placute de frana 2,3,4 dupa caz) ei bine asa cum probabil ca se se asteapta oricine pistonasul "iese" din etrier si impinge in placute si creaza o presiune/forta... corect? ce se intampla cand se ridica piciorul de pe pedala de frana?? ei bine pistonasul face aceiasi cursa ca la actionare in sens invers!! aceasta este valabila numai pentru pistonase/etriere care sunt corespunzatoare dpdv tehnic. explicatie: in momentul revenirii pistonasului central al pompei de frana, acesta elibereaza presiunea creata in circuit. pana la presiunea atmosferica acest lucru nu inseamna mai nimic, in sensul ca pistonasul etrierului nu este tras inapoi deoarece teoretic nu are cine sa il impinga inapoi (deh un pricipiu al mecanicii care zice ca solidele sunt nedeformabile... ceea ce in realitate nu este adevarat). dupa egalarea presiunii in circuit cu cea atmosferica (presiune relativa zero) pistonasul pompei de frana parcurge inca o distanta pana la pozitia "de sus a pedalei". pe aceasta distanta creaza depresiune in circuit moment in care etrierele sunt trase inapoi (aici se poate sa intre aer in instalatia de franare pe la garniturile uzate). pentru franele pe spate exista o supapa de intarziere in capul pompei de frana (la simplu circuit) care se opune revenirii lichidului de frana din cilindrii, pistonasele fiind trase de arcurile din agrenajul de saboti. revenirea sabotilor pe patina (lingurita) se face mai lent. revenirea pistonaselor etrierelor mai este ajutata si de faptul ca placutele de frana sunt elastice. la frana ele se comprima/deformeaza iar cand se elibereaza frana ele se expandeaza. cursa de revenire a pistonaselor etrierelor este pe undeva la 0.5 - 1mm (apreciere ochiometrica). daca discul ar avea bataie 5-6 mm (.... uauuu peste juma de cm.....) presupunand ca la frana placutele stau in contact tot timpul cu discul, atunci etrierul ar trebui sa se miste in pene/portetrier 5-6mm lateral dar va avea si o miscare oscilatorie de rotatie cu cateva grade (rotatie in jurul unei axe imaginare care se intersecteaza cu axa de rotatie a discului si cu perpendiculara locului pe suprafata de contact a placutelor cu discul (probabil in centrul acestora)) si o constatare practica: la dacia veche am schimbat discurile de frana la approx 250.000 km erau uzate... adica prea subtiri... au ajuns la vreo 8 mm (sper sa nu ma insel in privinta asta). insa am luat un surub micrometric si le-am masurat grosimea de-a lungul circumferintei si pe cercuri concentrice. am observat o uzura neuniforma (probabil materialul a cauzat asta). diferenta de groasime fiind in jur de 0.2 mm. discul montat pe masina NU avea bataie de nici un fel, dar cand franam aveam senzatia ca acu se rupe suspensia din cauza variatiei extreme a fortei de franare. deci aveti grija!! imi cer inca o data scuze daca am suparat pe cineva insa dorec ca parerile opiniile sa fie argumentate si in nici un caz "din auzite". nu luati de bun tot ce spun mecanicii, pentru ca majoritatea sunt habarnisti.... sau te vrajesc ca sa iti ia banii. nu mai comentez despre calitatea reparatiilor si a manoperei. Toate bune, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 20:04 |