Problema Directie
![]() ![]() ![]() |
Problema Directie
djgarcea |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 20 February 10 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 1.9 dci dinamique
|
|||
pavel_daniel |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 16 January 08 ![]() |
Daca intrebi cum se regleaza unghiul de fuga eu iti recomand sa te duci la un service specializat sa-ti rezolve problema.Succes.
|
--------------------
trabant
601
1970
- sj-02 jan
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#3
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
N-are nevoie. Se poate regla si cu o coada de matura...
|
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
djgarcea |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 20 February 10 ![]() |
Poi Explicati-mi si mie va rog
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 1.9 dci dinamique
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#5
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Ai umblat la directie cumva (ai desfacut biletele de directie)? De-aia vrei sa reglezi
unghiul de convergenta? Daca da, atunci: ridici masina de puntea fata (pe doi butuci) astfel incat sa stea rotile fata ridicate de la sol. Sau daca ai un canal (din ala peste care tragi masina si te bagi dedesubt), si mai bine. Sau o rampa, inca si mai bine. Apoi, iei un bat (drept), leaț, coada de mop, de matura, si cu rotile fata cat mai drepte (ca si cum ai merge pe directia inainte cu masina), masori leatul in asa fel incat sa poata intra intre rotile fata "la fix" (de la anvelopa la anvelopa). Apoi il tai la dimensiunea asta. Pe urma, pui leatul intre rotile fata (cat mai sus), inspre spate, in asa fel incat sa stea lipit de anvelope (de la roata stanga si de la roata drepta). Asta se cheama o masuratoare. Repeti figura asta punand leatul de data asta inspre fata masinii, de la anvelopa la anvelopa, cat mai sus. Asta se cheama a doua masuratoare. Daca prima masuratoare este mai mica decat a doua masuratoare, inseamna ca ai rotile fata asa: / \ in jos fiind fata masinii si directia de mers inainte (Cazul I) In cazul acesta, trebuie sa mai desfaci din bieletele de directie ca sa le scoti mai in afara. Daca prima masuratoare este mai mare decat a doua masuratoare, inseamna ca ai rotile fata asa: \ / in jos fiind fata masinii si directia de mers inainte (Cazul II) In cazul acesta, trebuie sa mai strangi bieletele de directie ca sa le bagi mai inautru. Ca sa poti umbla la bieletele de directie, trebuie sa le desfaci capetele (acelea care sunt prinse pe fuzeta cu un fel de pivot). Desfaci piulita si lovesti tare cu un ciocan (de min 1kg) in bratul de la fuzeta in care se prinde bieleta. Dupa cateva lovituri zdravene, sare bieleta. Apoi, iti mai trebuie doua chei (nu mai stiu dimensiunea, in orice caz mari - in jur de 30, sau doua chei franceze). Cu ele vei opera in zona in care se afla burdufele de la caseta de directie, la extremitatile burdufelor dinspre exteriorul masinii. Tragi un pic de burdufe in zona asta si vei descoperi ceva ce seamana cu doua piulite mari si subtiri (ca grosime). Sa nu le confunzi cu un surub care e si el prin zona, dar merge cu cheie mai mica (de 17 parca). Cu una din ele vei slabi piulita (asta e spre caseta de directie) tinand contra cu cea de-a doua cheie de "piulita" de langa ea si care se afla spre exteriorul masinii. Faci operatia asta ca in urma masuratorilor sa poti invarti de bieleta in sensul deplasarii sale catre caseta de directie sau spre exteriorul masinii, dupa caz. (rectificat) Daca te afli in cazul I, vei desface de bieleta (in asa fel incat sa iasa mai in afara), in jur de 2 rotatii (nu mai mult). Repeti masuratoarea cu coada de matura. Daca cele doua masuratori (fata si spate pe anvelopele de la rotile fata) devin egale te opresti, fixezi bieletele la loc, dai jos masina de pe capre si gata. Daca nu, repeti operatia. Asemanator procedezi si-n cazul II. Spor! E totusi bine sa te asiste cineva preiceput. Nu e greu, numai sa nu uiti ceva - cum ar fi sa strangi piulitele de la bieletele de directie cand ai terminat. PS: trebuia sa-ti spun ca prima data scoti rotile de pe fata, desfaci capetele exterioare ale bieletelor de directie (faza cu ciocanul), pui bieletele la loc, dar fara piulita (atentie sa nu pierzi piulitele astea!), apoi pui rotile la loc. De-abia acum te poti apuca de masuratori. Imediat ce ai facut o masuratoare si ai umblat la bieleta, inainte sa te apuci de a doua masuratoare, bineinteles ca vei pune capatul bieletei la loc in bratul de la fuzeta astfel incat sa stea cat mai fix. Fara sa pui piulita. Masuratorile le faci totdeauna cu bieletele puse in bratele lor (de la fuzeta) cat mai bine, sa stea cat mai fix. Cand ai terminat, dai iar rotile jos, strangi piulitele de la capetele exterioare ale bieletelor (acele piulite care ti-am zis sa fii atent sa nu le pierzi), pui rotile la loc si... gata. This post has been edited by dacia_slk: 22 Jun 2010, 15:50 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
ghitza |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
si de unde stiu eu daca pun oada de matura inspre fata masini pe interiorul anvelopei cum ziceai dace buna distanta?poate nu e buna distanta (cota interioara ) distanta si eu o fac si pe interior tot prosta ,sa presupunem da/?,nu ar trebui sa existe o dimensiune dupa care sa masuram coada aia de ce o fi ea?sau asa pur si simplu ma duc acuma in curte iau leatu il pun ,tai din el ,il puin si inspre spate si gata treaba .,ar fi prea usor doar atata
This post has been edited by ghitza: 22 Jun 2010, 16:08 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
G I M |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Nu stiu daca se mai merita sa faci asta, eu am incercat dar rezultatele au fost pe masura. Si eu mi-am schimbat ambele bielete si am incercat sa le reglez in curte dar degeaba, scartaiau rotile ca naiba, asa ca m-am dus la un serive unde mi le-au reglat in 30 de min max, cu aparatura de ultima generatie si m-a costat 75 de lei. De cand am reglat paralelismul masina este mult mai stabila, nu mai scartaie, nu mai tocesc cauciucurile, volanul sta drept si revine singur in pozitia "drept" dupa ce virez. Acum alegerea este a ta.
<span class='edit'>22 Jun 2010, 16:29:</span> Deci pentru ca rotile din fata sa fie paralele || trebuie sa fie aceeasi distanta intre fata rotilor si spatele lor. Eu zic sa masori cu o ruleta distanta din fata rotilor si spatele lor , sa imparti la 2 si asa vei afla distanta care tre sa fie si in fata si in spate. Sa zicem 140 fata + 130 spate = 270:2 = 135 sa ai si in fata si in spate. Apoi impingi masina 1 m in fata o opresti cu frana de mana si verifici; o dai 1 m in spate o opresti si verifici iara... dar cum am mai zis asta e doar o "carpeala". This post has been edited by Neagu Ionut: 22 Jun 2010, 16:29 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#8
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(ghitza @ 22 Jun 2010, 16:07) si de unde stiu eu daca pun oada de matura inspre fata masini pe interiorul anvelopei cum ziceai dace buna distanta?poate nu e buna distanta (cota interioara ) distanta si eu o fac si pe interior tot prosta,sa presupunem da/?,nu ar trebui sa existe o dimensiune dupa care sa masuram coada aia de ce o fi ea?sau asa pur si simplu ma duc acuma in curte iau leatu il pun ,tai din el ,il puin si inspre spate si gata treaba .,ar fi prea usor doar atata Nenea ghita, asa e ca n-ati apucat sa mancati nimic azi? ![]() Intr-adevar, coada trebuie taiata la o anumita dimensiune (care n-o cunosc), dar procedeul functioneza cu rezultate destul de bune (fara scartait de roti si anvelope mancate aiurea), daca ai putin bun simt tehnic si iti dai seama ca esential este nu la ce dimensiune tai coada de matura (care nu este decat un mijloc de apreciere a distantei intre cauciucuri; la fel de bine se poate folosi o ruleta, dezavantajul acesteia fiind ca intinzand-o de la o roata la cealalta sunt mari sanse sa nu stea dreapta banda aia otelita din care e facuta ruleta, sa formeze un arc de cerc si atunci masuratoarea e evident defectuoasa, cu cativa milimetri in plus), ci esential este sa ai aceeasi distanta intre cauciucuri si in fata axei lor de rotatie, si in spatele acesteia. Sigur ca la un service ce folosesc aparatura de ultima generatie pentru reglarea geometriei rotilor iti fac toate unghiurile (cat se poate de - cu toate ca adverbul acesta nu suporta grad de comparatie, dar cred ca ati prins ideea) perfect, dar trebuie sa ai ceva malai pentru asta... solutia propusa de mine (din categoria "imi repar singur masina in șură folosind un set de chei si o coada de matura") implicand cheltuieli zero... This post has been edited by dacia_slk: 22 Jun 2010, 18:50 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
ghitza |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
scz de limbaj dar ma grabeam tare si am scris in fuga
![]() ![]() |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#10
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Nico pobema, zicam si io dor asa...
![]() Ei, cum suna? ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
djgarcea |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 20 February 10 ![]() |
O sa incerc azi sa vad ce iese .... multumesc mult la toti ...
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 1.9 dci dinamique
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
In loc de coada de orice, e mai buna o tija telescopica, adica un firbeton de 5 sau 6, bagat intr-o teava, care sa se lungeasca (atentie la femeie, sa nu puna mana pe ea), dupa nevoie. Rotile nu trebuie sa ramana paralele, ci cu maxim 3 mm mai mare in fata. O rotatie la bieleta, regleaza (parca) 3mm la roata. Deci daca diferenta e de 6mm, dai o rotatie, pentru ca 3 care s-ar lungi in fata + 3 care s-ar scurta in spate, da zero.
Faza cu 1 m dus in fata si spate, cred ca la mine ai auzit-o, dar ai evitat finalul. Dai in fata 1m, masori distanta intre roti la partea de jos (contact cu solul), reti dimensiunea, dai inapoi si masori iar, si trebuie sa fie aceeasi. Daca e altfel , unghiul nu e corect. Chiar daca jentile nu s-ar deplasa, anvelopele tind sa intre sau sa iasa in afara, ceea ce da diferenta la mers inainte si inapoi. D-asta ti-a scartait in curbe. Recititi ideea si in alte topicuri, ar putea fi mai completa, si sunt si poze cu varianta cu laserul. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
the fast and furious |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Postez si eu ce m-a macina legat de directia la Dacia din semnatura. Mai exact directia foarte greoaie. Si nu vad de ce , din moment ce in primavara am desfacut tachetul de la cremaliera si a primit vaselina cat cuprinde pe acolo. De curand am schimbat si rotula aia de sub volan cu 2 bucse. Simtomele sunt: - directie greoaie ( fac biceps, triceps etc la manevrarea ) - la viraje volanul nu revine oe directia pe care s-a luat virajul. - cauciucul din dreapta prezinta uzura pe exterior ( asta e sigur din convergenta ), masina nu trage in vreo directie anume. Ce sa ii fac ? Ma gandeam ca azi sa ma apuc sa dau tachetul de la cremaliera iar jos si s-a mai scot din saibele de acolo . Cautam un topic in care gaseam distanta dintre axul casetei de directie ( cele de sub burdufe ) atunci cand rotile sunt perfect paralele . Data trecuta nu mai reuseam sa pun tachetul inapoi datorita deplasarii cremalierei si am invartit de volan de l-a luat dracii . Astept idei, |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
eu unu mi-am facut unghiurile in servis dupa o schimbare toatala de bucsaraie pivoti capete de bara placute ferodouri si alte maruntisuri .....problema mea este in felul urmator daca merg pe un drum mai denivelat simt ca bate in volan plus se si aude bataie fier pe fier masina fiind din 99 va intreb pe voi e acelasi sistem de cuplaj ca si la daciile 199xsau e altfel cuplajul intre volan si caseta ...ca deh e enervant tare sa simti toate dimburelele in volan (ca daca apas pe volan dispare si zgomotul si jocul)
presupun ca odata cu schimbarea bucselor pivotilor si a capetelor de bara s-a intarit suspensia si transmite socu la volan dar chiar asa de tare(mi-e si sila sa intru pe un drum de tara ca am senzatia ca trag cu mitraliera) pareri idei merci anticipat |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 17:34 |