DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Termocupla

iulika0069
post 12 Sep 2003, 10:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 May 03
From: Bucuresti




Am o Nova GT si de cateva saptamani am inceput sa am probleme cu ventilatorul (termocupla - banuiesc io): se intampla cateodata sa nu mai plece ventilatorul, dar dupa cateva porniri / opriri pleaca
Ieri insa s-a intamplat tocmai contrariul: ventilatorul a ramas blocat pe "ON"
Intrebari:
1. e de la termocupla?; cam cat costa?
2. se skimba greu (tb sa ma duc la vreun service)


--------------------
BMW 325i '92
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 12 Sep 2003, 10:27
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




90% de la termocupla.
Se schimba usor, e pozitionata pe radiator (este singura chestie cu fire electrice pe radiator)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 12 Sep 2003, 11:05
Post #3


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Costa in jur de 150K.
Ai grija ca o sa-ti curga tot antigelul din radiator. Trebuie sa-l completezi si sa aerisesti.
Pozitia de desfacut este destul de incomoda. La GT termocupla este chiar sub alternator.
Verifica inainte daca alimentarea ventilatorului (firul care trece prin termocupla) este OK. Sa nu fie doar o problema electrica.
Eu am patit la fel si problema era de la releu.
Daca nu este, cauta o termocupla de 82grd.
Vezi sa nu fie de DSN ca nu se potrivesc.
Preferabil totusi sa-ti faca un mecanic operatiunea. Frige.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 12 Sep 2003, 11:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




Si eu am patit la fel.

Mi-am schimbat-o cu una care are parametrii 92-96 gr C. Deci nu prea a fost o solutie castigatoare.

De ce?

pentru ca apa ajungea sa fiarba dar ventilatorul nu pleca.
Deci mi-am pus un intrerupator la bord pe comanda releului care porneste ventilatorul (circuitul era inchis inainte de termocupla, ca asta e rolul ei), iar acum circuitul poate fi inchis si de butonul meu din bord laugh.gif

Totul este ok, asta ca m-am obisnuit sa dau drumul la ventilator cand ma urc in masina si sa-l opresc cand ma dau jos smile.gif)

in rest alt incoveniient nu este. Aaaa in afara de faptul ca motorul nu mai merge la temperatura optima, intzelegi tu de ce.

Daca vrei sa-ti pui un buton in bord e simplu.

De firele care ies din termocupla legi si doua fire (vezi sa fie conexiune in paralel). Acele fire le duci in bord (vezi ca le poti baga in masina pe la pedala de acceleratie ai acolo (daca te uiti din exterior un burete, la mine la GTI asa e), dai o gaura cu surubelnita, legi firele de o sarma mai groasa care sa nu se indoaie si o tragi prin buretele ala ...

de captele firului ramase (neconectate) atasezi un buton (e vreo 10 mii lei, la orice magazin), io mi-am luat si cu led in el ca sa vad cand e cuplat (sa-mi fie mai usor sa ma obisnuiesc cu el)


multa bafta
scuze pentru romanul scris smile.gif)


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 12 Sep 2003, 11:52
Post #5


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Fion, daca ai termostatul la 92 grd, in principiu, nu ar trebui sa-ti scada foarte mult temperatura motorului, chiar daca tii tot timpul ventilatorul. In schimb se va duce mai repede ventilatoru'. Si costa in jur de 500K.
Eu mi-am montat un ventilator suplimentar, cu actionare prin buton, separat de cel prin termocupla. Astfel daca temperatura creste prea mult am o sursa de racire rapida.
Intr-adevar termocupla de 92-96 este degeaba.
Eu am de 82-86 si nu am probleme.
Oricum iarna nu prea mai este nevoie de electroventilator. Dar de termostat DA.
Un buton de SN cu bec martor si iluminare costa in jur de 110k.
Eu l-am montat sub butonul de la proiectoare, pe consola centrala.
Alimentarea am luat-o de la stropitorul spate (eu am Nova cu stergator spate).


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 12 Sep 2003, 11:54
Post #6





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Un sfat pentru posesorii de Nova GT/GTI . Se poate schimba locul de amplasare al comenzii elv pe capacul aflat pe latura mica a chiulasei in dreapta cum te uiti la motor. Trebuie facut alt capac din aluminiu la un lacatus-mecanic care sa contina si sonda de termometru aflata deja pe acel capac si sonda de pornire elv. Se pot pastra chiar amindoua, unul activ si celalalt decuplat, si se pot muta numai firele ca solutie de depanare rapida pe drum in caz de probleme - de ex. nu mai porneste elv - Daca este cineva interesat, stau la dispozitie cu detalii si explicatii amanuntite. Solutie aplicata de mine la un motor dacia 1400.Macar asa se poate sti exact temperatura de pornire al elv, pentru ca stau sondele una linga cealalta, la solutia de fabrica punctele de masurare sint diferite, unul pe chiulasa si celalalt pe radiator si temperaturile nu sint nicicum egale.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
paulp
post 12 Sep 2003, 12:14
Post #7


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Gabriel, nu stiu cum este la tine, dar la Nova mea am deja doua gauri in capacul lateral al chiulasei, unul pentru termometru si unul pentru becul de atentionare. Nu vad unde as mai putea sa fac inca o gaura (si inca una destul de mare pentru ca sa incapa termocupla).
Poate postezi o foto cu modul in care ai facut gaurile.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 12 Sep 2003, 13:32
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




paulp

din cate stiu termocupla =/ termostat

termocupla --> folosita la electroventilator

termostat --> inchide/deschide circuitul de racire

Is it so :?: I think so :wink:


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 12 Sep 2003, 13:39
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




oricum mersi pentru informatia referitoarea la parametrii de functionare ai termocuplei pe care o ai (si mai si functioneaza).

cea pe care am schimbata avea ceva in jurul 62-65.

Stie cineva pe unde gasesc? Ca totusi as vrea sa o schimb


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 12 Sep 2003, 14:12
Post #10


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE
paulp

din cate stiu termocupla =/ termostat

termocupla --> folosita la electroventilator

termostat --> inchide/deschide circuitul de racire

Is it so  :?:  I think so  :wink:

Nici o suparare. Eu iti spuneam doar ca temperatura motorului nu ar trebui sa scada dramatic, chiar daca folosesti tot timpul electroventilatorul.

De gasit, cred ca minunatul tirg Vitan iti ofera toata gama. Nu stiu cum este cu garantia.
Eu am schimbat prima termocupla pe care am cumparat-o pentru ca nu functiona nici la 100grd desi pe ea scria 82-86.
A doua (am avut inspiratia sa pastrez bonul) merge perfect.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 15 Sep 2003, 11:16
Post #11





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Paulp, asa este, este inghesuiala in capacul ala. Dar se poate, nu am cum sa pun poze ca asta era prin 1988 - secolul trecut ! - si masina aia la care i-am pus asa sonda am vindut-o de mult. T-am spus : faci ALT CAPAC, nu-l pastrezi pe ala si mai dai o gaura, faci altul si rearanjezi piesele ca sa incapa.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
paulp
post 15 Sep 2003, 11:28
Post #12


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Ehee, unde sint lacatusii de altadata?!!...
Oricum mersi pentru idee.
Intr-adevar asa ar fi mai exacta pornirea elv.
Eu mi-am rezolvat problema, prin montarea unui al doilea elv. pe care sa-l pornesc din bord cind am chef (bineinteles cind creste apa foarte mult).


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 15 Sep 2003, 11:56
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




Paul,

am si eu o intrebare legata de cel de-al doilea electroventilator.

Cat de util iti este?

De fapt incerc sa inteleg de ce ti-ai mai pus unul si nu l-ai folosit chiar pe cel din dotare.

Asa cum am explicat mai sus, eu i-am pus celui din dotare un buton, si deci poate porni:

1. prin comanda de la termocupla
sau
2. prin comanda de la buton

Daca apa ajunge la o temperatura ridicata si elv din dotare nu a pornit, nu este mai simplu sa-l pornesti tu. De ce sa-ti mai pui inca unul pe care sa-l pornesti? Cu cel din dotare ce faci? Someaza?

Iti spun din experienta ca asta-vara ppe caldurile alea fff. mari cu un singur elv indicatorul de la bord "era pozitionat la orizontala", intelegi tu ce vreau sa spun.

Deci de ce 2 electroventilatoare. Sunt doar curios, nu spun ca nu e bine.

Mersi


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariancd
post 15 Sep 2003, 12:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 491
Joined: 30 April 03




eu la gti-ul meu mergeam si vara cu radiatorul acoperit 1/2. nu stiu de ce ca nu se incalzea suficient. termostatul mergea pentru ca initial temperatura urca pe la ~80 si ceva si dupa ce se incalzea cobora in parametri normali. vara imi pornea mai des ventilatorul dar eram multumit de consum ...5.5 vara la drum lung si 7 iarna la fataiala prin oras ... inca mai cred ca era prea goala pe dedasupt si se ventila cu aer ...


--------------------
Renault Megane 2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP - PH 02 MCD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 15 Sep 2003, 12:36
Post #15


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Fion,
Am pus al doilea elv. pentru ca, asa cum ai spus tu vara asta a fost groaznic de cald, iar in oras, apa are bunul obicei de a se duce foarte repede in rosu.
Nu stiu daca ai retinut, dar am o proaspata shoferita in familie (mai precis nevasta-mea) pentru care notiunile de butoane, apa, ulei, chiar si benzina sint total necunoscute.
Asa ca am fost nevoit sa fac termocupla si sa fac al doilea elv sa mearga comandat automat.
Bineinteles, ca vara merg si eu prin oras, cu cel comandat prin buton pornit tot timpul.
Problema este cind plec la drum lung si masina are racire singura (prin curentul de aer).
Am observat ca dupa ce treci de 60/h, nu mai este nevoie de elv.
Asa ca nu e prea placut sa stai cu ochii pe termometru de cite ori intri in localitate. Mai bine te uiti dupa radare.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 15 Sep 2003, 12:43
Post #16


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Mariane, nu stiu ce inseamna parametri normali.
Mi se pare ca 80 ar fi temperatura optima.
Nu stiu daca totusi termostatul nu-ti raminea pe deschis de se racea apa.
Ciudat este ca eu am mers toata vara fara termostat (raminea blocat pe inchis si l-am scos de tot pina acum cind am cumparat unul nou) si tot s-a incalzit motorul.
Poate aveai un radiator mai special?!


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulika0069
post 15 Sep 2003, 16:42
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 May 03
From: Bucuresti




Am skimbat termocupla si acum e ok...
Pe ea scrie 82-92, e made in Cehia, se comporta bine, doar ca deschide mai tarziu decat cealalta (imi intra indicatorul de apa in zona hasurata - aproape de rosu)

Se gasesc termocuple care deschid mai devreme (75C or something)?


--------------------
BMW 325i '92
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulika0069
post 15 Sep 2003, 17:36
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
Costa in jur de 150K.
Ai grija ca o sa-ti curga tot antigelul din radiator. Trebuie sa-l completezi si sa aerisesti.

Cum se aeriseste circuitul la Nova? Nu am vazut nici un aerisitor... ce fac, imi montez unul, eventual in capul T-ului care ramifica spre calorifer?
Din cate am inteles, la Nova aerisirea se face automat... treaba e ca io am aer in system (chiar in furtunul unde intra termostatul)

Intreb pt ca am urmatoarea problema: termostatul deschide tarziu atunci cand plec dimineata cu ea (sau dupa ce a stat cateva ore) si ma trezesc ca apa trece de zona hasurata. Daca strang capacul dela vasul de expansiune (mai) tare, imi intra pe rosu


--------------------
BMW 325i '92
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariancd
post 16 Sep 2003, 07:37
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 491
Joined: 30 April 03




paulp, cu siguranta nu era deschis, cum spuneam si mai sus, acul de la temperatura se ridica pana in zona de 90 (sau cat o fi acolo) dupa care cobora brusc (asta in decurs de 1-5 min) deci isi facea treaba, dar acul nu se mai ridica nici macar la jumatate. din cate am citi temperatura optima pentru injectie este undeva peste 80 grade ...


--------------------
Renault Megane 2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP - PH 02 MCD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 16 Sep 2003, 08:13
Post #20


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE

Cum se aeriseste circuitul la Nova? Nu am vazut nici un aerisitor... ce fac, imi montez unul, eventual in capul T-ului care ramifica spre calorifer?
Din cate am inteles, la Nova aerisirea se face automat... treaba e ca io am aer in system (chiar in furtunul unde intra termostatul)


In principiu aerisirea se face automat. Daca totusi ai aer in sistem, monteaza un surub de aerisire in capul T-ului si aeriseste clasic. Umple cu antigel vasul de expansiune, apoi desfa putin surubul (cu motorul pornit) si stringe de furtunul care merge spre radiator, imediat dupa termostat. Stringe surubul si apoi da drumul furtunului. Ar trebui sa-ti traga lichid din vas. Repeta operatiunea de citeva ori, apoi stringe bine surubul.

QUOTE
Intreb pt ca am urmatoarea problema: termostatul deschide tarziu atunci cand plec dimineata cu ea (sau dupa ce a stat cateva ore) si ma trezesc ca apa trece de zona hasurata. Daca strang capacul dela vasul de expansiune (mai) tare, imi intra pe rosu


Verifica la ce termperatura deschide termostatul (si daca deschide), apoi schimba-l cu unul care deschide mai jos (la 82-86). Eu mi-am luat unul de uzina si sint multumit (am avut unul frantuzesc care imi duce apa in rosu).
Verifica gaura de la capacul vasului de expansiune sa nu fie infundata.
Sper ca ti-am fost de folos.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 16 Sep 2003, 08:19
Post #21


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE
paulp, cu siguranta nu era deschis, cum spuneam si mai sus, acul de la temperatura se ridica pana in zona de 90 (sau cat o fi acolo) dupa care cobora brusc (asta in decurs de 1-5 min) deci isi facea treaba, dar acul nu se mai ridica nici macar la jumatate. din cate am citi temperatura optima pentru injectie este undeva peste 80 grade ...


Mariane, asa face si la mine dimineata, dar totusi la fitiiala prin oras se ridica apa pina porneste elv.
Ciudat era ca nu se mai ridica apa dupa ce se stabiliza temperatura din sistem.
Asa ceva nu mi se intimpla decit la drum lung cind am racire prin curentul de aer.
Dar sint Dacii, deci nu trebuie sa ne miram de ciudateniile lor.
Oricum am intrebat un electrician (de tip vechi, adica nu facut) si mi-a zis ca sa nu pun foarte multa baza in indicatoarele din bord.
Sint destul de imprecise.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fortify
post 14 Sep 2004, 19:25
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Va rog sa ma ajutati cu o schema electrica a sistemului de racire pentru Dacia 1310. Nu stiu cum sa leg firele de la releu cu cele de la termocupla si ventilator. Daca nu exista o asemenea schema va rog sa ma ajutati cu sugestii.
Multumesc


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 15 Sep 2004, 09:12
Post #23


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Suntem la Probleme SN.... cred ca discutia ar trebui mutata la CLT... :wink:


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 15 Sep 2004, 09:31
Post #24


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pai a postat si acolo. Oricum, o schema de SN nu l-ar ajuta pt ca la SN comanda o da calculatorul


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th July 2025 - 13:19
Forum Renault