Semionjeron sudat gresit, unghi mare de cadere, cum se remediaza aceasta problema ?
![]() ![]() ![]() |
Semionjeron sudat gresit, unghi mare de cadere, cum se remediaza aceasta problema ?
1055 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|||
nelu_1985 |
![]()
Post
#2
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Solutiile ar fi: brate inferioare cu deport +2, +4, dar probabil nu compenseaza daca e pus stramb rau, apoi am mai vazut pe papucii benzinari pe injectie ca bara dintre semilonjeroane (de sub motor) e filetata si are surub cu posibilitate de tras/impins semilonjeroanele;
Exista deasemenea standuri specializate de indreptari de caroserii/lonjeroane unde la fel se regleaza prin tragere sau impingere cu prese, sau pur si simplu inlocuirea celui montat stramb cu unul de uzina pozitionat corect. Alta chestie, ai fost sa-i faci un reglaj la directie sa vezi acolo ce valori ies? |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
tichondrius95 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 09 From: Onesti , Bacau ![]() |
se poate trage/ impinge, asa am avut si eu la o masina, si a bagat un mecanic 2 rangi si a tras de el, cand mi-am facut unghiurile, si a facuto, plus ca are o bara groasa intre semilonjeroane. Dar al meu era original de pe masina nu sudat, acum nu stiu daca ar conta asa mult ca daca e montat corespunzator nu ar fi o problema.
|
--------------------
2 x DACIA 1310
2 x Berlina 1310
1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1
- BC02XXX / BC07XXX
|
|
1055 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Oho, multumesc mult...
Stie cineva unde as putea gasi acele brate cu deport ? Daca folosesc o bara din acea reglabila este ok la verificarea tehnica ?( in ideea ca as confectiona eu o astfel de bara ce sanse am ca la itp sa fie trecuta ca ok). Desigur, am fost la cei citiva care se ocupa de directie dar imi pare ca au tratat mult prea usor problema mea....astfel: 1.sa schimb bieletele cu unele reglabile 2.arcuri noi pe spate Interesant este ca au spus ca sigur am jocuri si nu se baga, am platit totusi o verificare si spre uimirea mea dar si a lor a reiesit nu sint jocuri la bucsaraie..Mi-au zis sa revin invocind si motivul ca sigur piulitele la tiranti sint blocate-desi ulterior am descoperit ca nu era nimic blocat. Roata dreapta fata este cu 1 cm bagata in interior -unghi de caderea mare-si putin in unghi ascutit spre fata masini cu roata stinga. Am simtit vag ca nu le place sa lucreze la Dacia.... This post has been edited by 1055: 18 Oct 2010, 00:05 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu cumpara nimic, nu se face teava reglabila. Lonjeronul poate sa fie de ordinul centimetrilor, nu al milimetrilor. Deci fa cum am zis eu (cred ca mi s-a sters postul),prelungeste bascula , astupa gaurile vechi si da altele. Mai corect era sa tragi lonjeronul. Eu am prese si dispozitive. Da o fuga si rezolvi. Ideea cu piulite cocsate, ala e unghiul de fuga, de care la servis habar n-au de unde se regleaza. Nu va mirati, eu am vazut. Mai e o problema, daca convergenta nu e bune, adica inchis in fata, rotile sunt si mai mult bagate dedesupt la partea de jos. Fa o proba si mergi inapoi fara sa virezi, si vezi daca se departeaza. Daca se departeaza, nici convergenta nu e buna, si e si logic. Imagineaza-ti ca roata ar fi la 45 de grade. In ce directie ar merge, indiferent de unghiul de convergenta?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
1055 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Am reusit sa fac rost si chiar am montat un intinzator din acealea cu filet stinga-dreapta.Ciudat este ca dupa intinderea cu 4-3 spire caderea pare a fi revenirt la normal in schimb unghiul de convergenta este si mai ascutit, iar botul masinii pare mai ridicat.
Colac peste pupza tirantii sint deschisi la maxim... Multumesc de invitatie BOA, nu stiu cit pot sta in zona, desi cam in 2 saptamini am programat un drum prin zona Ploiesti. |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si nu e normal? Apropiind basculele si mentinand distanta intre capetele de bara, unghiul de convergenta se accentuiaza. Rotile au tendinta de a se apropia una de cealalta, si cum ar putea face asta, decat ridicand masina in mers. Ia o bara metalica intre palme, incearca sa o presezi in capete. Ce va face bara, se scurteaza? Nu. Ea se va incomvoia de la jumate, ridicandu-se atata timp cat tu continui sa presezi. Asa si la masina, rotile apropiindu-se, ridica de masina cat poate, dupa care merg taras in lateral. Cu atat mai corect, cu cat spui ca sunt desfacute la maxim capetele. Prin insurubare, vei ajunge cu ele la normal.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
the fast and furious |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema similara : convergenta rotii din dreapta . Aceasta se afla trasa in interior in partea de jos si de vreo 2 ani de cand e asa, a ajuns sa imi toceasca pneul pe exterior de tot. Bascula inferioara de acolo are stantat pe ea +4 ( deci e deja maxim existent ). Din cate am inteles ar mai trebui sa strang bieleta de la roata respectiva.
Intrebarea e care componenta a ei ? Capatul de bara ce se insurubeaza in cealalta sau aceasta din urma in caseta de directie ? Masina a fost odata lovita usor pe partea aceea dar nu stiu in ce masura a indoit lonjeronul. Reusesc cu bieleta reglabila sau altfel ? |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
ghitza |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ce bielete ai?dint-ro bucata sau din 2?daca ai dint-ro singura bucfata atunci numa infiletata in caseta,daca ai din 2 bucati desfaci piulita de fixare si puii cheia pe bieleta (are hexagon pe ea pt cheie)si acolo strangi sau destrangi cat trebuia (fara sa scoti capatul de bara din fuzeta)
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ghita, nu face comfuzie! El a zis convergenta, dar de fapt e unghiul de cadere. Unghiul de cadere se rezolva numai din tragerea lonjeronului pe pozitia initiala, sau regaurirea basculei. Nu conteaza ca e maxim cat e in magazin. Astupa gaurile originale si da altele pentru pivot, la distanta care trebuie, ca roata sa vina la 1,3 grade. Deci trebuie putin catre interior, dar aproape insesizabil. Dupa aceea, trebuie sa mai desfaci si din bieleta de directie, sa mai deschizi putin roata catre in fata, iar la planetara, daca e joc mare axial, sa mai bagi cateva rondele intre oala si fuzeta, asa fel incat daca impingi in axul filetat al planetarei, sa nu intre mai mut de maxim 10mm in fuzeta, ca daca e mai mult. risti sa o scoti din tripoda la viraje. Nu luati in seama pareri de genul "nu se poate, nu e bine" , ca stiu ce spun.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
the fast and furious |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa ma lamuresc care ar fi unghiul problematic atasez o imagine cu problema . Unghiul este accentuat fata de realitate dar vreau sa se inteleaga.
Bieletele mele sunt cele din formate din 2 bucati. Attached thumbnail(s) unghi.JPG ( Size: 12.3k ) Number of downloads: 609 |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
ghitza |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
BOA:pai inseamna ca e bine ce am zis eu dupa poza lui
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
1055 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Se pare ca problema mea cu unghiurile a fost rezolvata .Dupa ce am inlocuit teava dintre lonjeroane cu un intinzator cu surub dreapta-stinga si am schimbat arcurile pe spate ( la mine asta afost un caz particular) m-am prezentat la un service unde se reface directia.
Nu m-au lasat sa stau linga masina dar din cite am vazut au muncit cam o ora si un sfert si s-au folosit si de ceva rangi nu numai chei fixe ![]() Inca nu imi dau seama ce si cum au facut....la service m-a costat 100 ron cu tot cu spaga. ce am uitat sa intreb este daca sa las intinzatorul acolo sau sa il inlocuiesc cu o bara mai lunga conforma cu noua distanta dintre lonjeroane.. ![]() 18 Nov 2010, 00:49: QUOTE(the fast and furious @ 17 Nov 2010, 21:32) Ca sa ma lamuresc care ar fi unghiul problematic atasez o imagine cu problema . Unghiul este accentuat fata de realitate dar vreau sa se inteleaga. Bieletele mele sunt cele din formate din 2 bucati. ceva de genul asta aveam si eu, dar dupa departarea lonjeroanelor am ajuns la asta / - \ iar se pare ca dupa ceva "desurubari" din caseta de directie am ajuns la |-|. Se putea -teoretic- "stringe" din caseta dar in faza \-/ nu mai aveau prea multe spire libere, asa ca au departat lonjeroanele si au desurubat din caseta. Suna teoretic, desi sint aproape sigur ca RANGA bine manuita a facut toata corectia .. ![]() Imi cer scuze pentru exprimarea non tehnica de mai sus, dar am redat in mare explicatiile mesterilor. This post has been edited by 1055: 18 Nov 2010, 00:49 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
the fast and furious |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Si unde ai facut mai exact operatiunea asta la lonjeroane si cat costa afacerea ?
|
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cred ca nu ne intelegem. Cum a facut el desenul, masina e privita din fata. Deci o roata e perpendiculara pe carosabil, adica unghi de cadere zero (cea din stanga masinii, dreapta pozei), iar cealalta e inclinata catre interior la partea de jos (ca la 1100, sau la Tatra), deci unghi de cadere mare. Chiar si semnele din text sunt derutante, ducandu-te cu gandul la o privire a masinii de deasupra, si atunci e vorba de convergenta. Deci, in desen, se specifica undeva mai jos, ca e privire din fata masinii. Autorul a stat pe burta si a privit rotile. Nu ai cum sa vezi convergenta (daca nu e exagerata), privind din fata, ci imaginar de deasupra. Asa ca tot unghi de cadere e in desen. Asa-i?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
1055 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
da BOA, eu am facut semnele \ / exact cum masina ar fi privita din fata, ( ca Tatra din spate-
![]() in acelas timp vazut de sus, de deasupra motorului rotile erau ceva de genul \ | ( iar din cite am citit si intrebat pe aici am inteles ca pentru a rezolva aceasta problema trebuie umblat la tiranti in cazul celor care nu au bielete reglabile) QUOTE(the fast and furious @ 18 Nov 2010, 01:40) Sint din Brasov, dar daca te intereseaza iti pot da adresa acestui service. 19 Nov 2010, 00:35: QUOTE(PH-06-BOA @ 18 Nov 2010, 20:34) Cred ca nu ne intelegem. Cum a facut el desenul, masina e privita din fata. Deci o roata e perpendiculara pe carosabil, adica unghi de cadere zero (cea din stanga masinii, dreapta pozei), iar cealalta e inclinata catre interior la partea de jos (ca la 1100, sau la Tatra), deci unghi de cadere mare. Chiar si semnele din text sunt derutante, ducandu-te cu gandul la o privire a masinii de deasupra, si atunci e vorba de convergenta. Deci, in desen, se specifica undeva mai jos, ca e privire din fata masinii. Autorul a stat pe burta si a privit rotile. Nu ai cum sa vezi convergenta (daca nu e exagerata), privind din fata, ci imaginar de deasupra. Asa ca tot unghi de cadere e in desen. Asa-i? waw, ba chiar asa, la mine atit unghiul de cadere si convergenta erau vizibil aiurea, m-am folosit de un poloboc si niste dungi de vopsea trase pe asfalt pentru a verifica si masura. This post has been edited by 1055: 19 Nov 2010, 00:35 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
the fast and furious |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Sunt din Bucuresti asa ca nu ma ajuta. BOA, Pana la urma sa inteleg ca la mine problema e pana la urma unghiul de cadere si pot rezolva doar cu interventii la lonjeroane ? Masina nu trage vizibil intr-o parte in mers ci doar mananca pneul de pe dreapta pe exterior. Si ca sa concluzionam . Cate unghiuri la directie exista ? Unghi de cadere : e cel prezentat in atasamentul meu cum privesti masina din fata Convergenta : aceeasi dispunere a rotilor din atasament , insa cand te uiti de sus ( deasupra motorului ) Si parca mai auzisem si de unghi de fuga'asta e sinonim cu vreunul din cele 2 de mai sus sau e altceva ? |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cel de fuga e similar cu cel de la bicicleta, unde furca e inclinata catre in fata, pentru a avea stabilitate la directie. Altfel n-ai putea merge fara maini. Asa si la masina, pivotul de sus, e mai inapoi ca cel de jos, iar unghiul dintre dreapta verticala si cea care uneste axele pivotilor, e unghiul de fuga. Daca cele doua undghiuri (stanga -dreapta) sunt egale, masina merge drept fara sa ti volanul (doua forte egale , de sensuri opuse, rezultanta e zero), iar daca sunt diferite, unghiul mai mare impinge catre cealalta roata. Unghi mare la roata stanga-trage dreapta. Strangand tirantul (scurtand din piulitele de la urechea de pe lonjeron, in fata), se micsoreaza unghiul, adica trage bascula de sus, mai catre in fata. Exact ca la un cantar, balanta. Greutate mai mare intr-o parte, inclina balanta. De aceea tineti cont cand schimbati bucsile de cauciuc la tiranti, sa nu umblati la piulitele din spate, in ideea ca sunt cocsate si sa le mai plimbati putin. Trage stanga? Ori micsorezi unghiul din dreapta (directia va fi mai usoara), ori maresti pe cel din stanga pentru a se opune mai mult celui din dreapta (dar va fi mai greoi la viraje, dar mai stabila masina si revenire dupa viraj, mai vioaie). Pentru cine n-a inteles, si vrea sa faca ceva, mai sunt p-aici. Si nu numai eu.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:39 |