DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Intrebari aprindere

Costy2000
post 5 Nov 2010, 20:00
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




Salut!!!
Am si eu unele intrebari legate de aprinderea clasica (platina)
1.Am auzit ca scanteia la bujie trebuie sa fie de culoare albastra corect?
2.Fisele pot influienta puterea/culoare scanteii?
3.Bujiile de diferite tipuri pot provoca acele bufnituri la evacoare (la toba finala)ex:sinterom 14NP18 7N Cilindrulnr1,14NP18 5S C2,14NP 7T C3, 14NP18 0M C4
4.Ce bujii sunt recomandate pentru un motor 1.4 cu aprindere electronica sau platina?
5.Ce tipuri de fise recomandati?

Astept pareri si sugesti biggrin.gif

This post has been edited by Costy2000: 5 Nov 2010, 20:18


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 5 Nov 2010, 20:56
Post #2


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




1. asa ar fii normal
2.da influenteaza..prin rezistenta pe care o produc...
3.nu obligatoriu...
4.eu am folosit atat bosch cat si cele de sinterom care sunt ok
5.si eu am aprindere electronica si cand am montat-o am pus fise tesla


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 5 Nov 2010, 21:00
Post #3


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




1. Da
2. Da
3. Da
4. Equem
5. Tesla siliconate

Chiar asa scump e un set de bujii? 4 pistoane, 4 bujii diferite.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 5 Nov 2010, 21:38
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




Am avut un set intreg(SINTEROM 14NP18 6P)dar nu au mai functionat una cate una cadeau si am pus si eu de care am avut si acuma vreau sa schimb tot sa vad poate scap de acele pocnituri la evacoare sad.gif


Mai am o intrebare cam cat costa fisele tesla,bujiile equem ? smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 5 Nov 2010, 21:39
Post #5


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




tesla in jur de 40 de lei ...bujiile nu stiu pentru ca nu am folosit ...si nu recomand


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 5 Nov 2010, 22:31
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




1.Da
2.Da,daca au rezistenta prea mare.Rezistenta e pentru deparazitare,iar valoarea ei e de 4...10 kohm de la bobina pana la bujii.Peste cam 15 kohm nu mai e de bine.
3.Daca au toate corecta valoarea termica,nu trebuie sa dea "bufnituri" in evacuare.Daca sunt reglate corect.
4.Sinterom 14NP21 sau echivalentele.Daca nu se circula la blana merg si 14NP18 care sunt mai calde sau echivalentele.Acestea mai calde chiar ar fi mai indicate iarna sau prin oras.Se autocurata mai repede.Acea 14NP 7T nu o vad potrivita acolo(daca ai scris corect).E exagerat de calda.Ar trebui sa aiba electrozii arsi si inverziti.Cifrele de dupa 18 sau 21 sunt coduri nelegate de valoarea termica.
Daca mai gasesti de Urziceni cu fir de nichelina incorporat ar fi indicate ca nu isi schimba valoarea in timp.Dar sunt cam rigide.Ar mai fi varianta fiselor cu miez din cupru litat,ca nici ele nu se devalorizeaza,impreuna cu un rotor(lulea) de delco Bosch cu rezistenta incorporata.Alta varianta buna spun colegii de forum ca ar fi Tesla.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 5 Nov 2010, 22:39
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




Multumesc pentru raspusuri am sa ma uit maine sa vad ce e cu14NP18 7T daca am scris eu corect ca nu mai stiu ca am pe fiecare cilindru in parte cate o bujie diferita sad.gif si vreau sa le schimb sa iau si eu ceva mai bun si fise biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xrt3xrt3
post 5 Nov 2010, 23:32
Post #8


o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro


Group: Members
Posts: 117
Joined: 10 February 10
From: Ploiesti-Bucuresti




fratilor... lasati sinteroamele... au trecut zeci de ani de cand au inventat aia bujia aia.... luativa equyem, beru, denso, sau chiar si brisk... am mers cu brisk 15K si nam avut probleme.... tongue.gif
fisele tesla se gasesc si la 25 de lei... si daca tot suntem aici incercati si o lulea + capac delco doduco sau ElectroPrecizia


--------------------
Dacia 1310 pe GPL 1998 - DB 05 MBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 6 Nov 2010, 00:04
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Costy2000,nu mai cauta ! Acum ai scris 14NP 18 7T,ceea ce are sens.In primul post ai scris 14NP 7T,iar acel 7 ar insemna o bujie extrem de calda fata de valoarea 18.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZTV
post 6 Nov 2010, 09:28
Post #10


fost membru activ pe Daciaclub


Group: Members
Posts: 1.674
Joined: 14 December 07




QUOTE(Costy2000 @ 5 Nov 2010, 20:00)
Salut!!!
Am si eu unele intrebari legate de aprinderea clasica (platina)
1.Am auzit ca scanteia la bujie trebuie sa fie de culoare albastra corect?
2.Fisele pot influienta puterea/culoare scanteii?
3.Bujiile de diferite tipuri pot provoca acele bufnituri la evacoare (la toba finala)ex:sinterom 14NP18 7N Cilindrulnr1,14NP18 5S C2,14NP 7T C3, 14NP18 0M C4
4.Ce bujii sunt recomandate pentru un motor 1.4 cu aprindere electronica sau platina?
5.Ce tipuri de fise recomandati?

Astept pareri si sugesti  biggrin.gif
*




1- DA
2- CATEGORIC DA !!!
3- da
4- ISKRA !!! sunt niste bujii excelente, gasesti la statiile de petrom si LukOil, sunt foarte bune si extrem de ieftine. Am dat pe ele prin 2008 cam 14 lei / set. Daca nu gasesti inskra cauta champion. La mine pe berlina din 98, cu aprindere electronica a mers cel mai bine. Lasa Sinteroamele, sunt de kkt. Am luat si eu foarte mandru un set pt 1,4. Cum am pus pe mesina, dupa 2 ore de mers asteptam sa se raceasca motorul sa le dau jos. ISKRA sau Champion !!!
5. Tesla siliconate, Beru siliconate sau in cel mai rau caz Urziceni.


--------------------
------- xxx xxx - xxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursu_florin2002
post 6 Nov 2010, 14:37
Post #11


Administrator


Group: Members
Posts: 279
Joined: 4 April 08




cam toate bujiile sunt bune , in sensul ca isi fac treaba cam la fel de bine. Diferenta e ca unele pica mai repede , altele , nu. Pocniturile de la evacuare nu sunt generate de bujii , ci de amestec nereglat corespunzator sau avans - de obicei prea avansata.


--------------------
Renault Symbol 2008 - 1,4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 6 Nov 2010, 19:13
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




Da....multumesc pentru raspunsuri treaba la avans e reglata asa ''dupa ureche''si patina la 0.4 cu lera dar daca iau o aprindere electornica pot sa scap de acele bufnituri la evacuare ca am vazut intr-un alt topic ca avansul se regleaza dupa acel bec (gotronic)si cand sta aprins sau stins acel bec acolo trebuie sa ramana delcoul.
Iar cu nivelul era mare (la jumatatea panului inclinat) si l-am misorat pentru ca i-am facut consumul si imi consuma 11litri la suta mult cred eu si l-am dat mai mic dar si inainte dadea acele bufnituri cu nivelul mare dar acuma daca bag piciorul in ia da in ''nas'' daca o iau treptat nu mai da acuma consumul nu i l-am facut dar cred ca nu mai consuma asa mult.
Intrebare ca sa nu mai am acel dat in ''nas''mai maresc consumul?
Si nivelul se face de la limita inferioara planului inclinat pana la jumatatea palanului inclinat acuma la mine este un pic mai sus de limita inferioara
Cum faca sa il dau mai mare intorc capacul carburatorului cu plutitorul in sus si garnitura pusa trebuie sa am 7mm iar deschis 13mm dar eu nu vreau ca l-am avut asa si imi consuma 11 sa mai apas un pic pe plutitor sa ii mai dau 1mm poate merge mai bine

This post has been edited by Costy2000: 6 Nov 2010, 19:19


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 6 Nov 2010, 19:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




tu nu ai scanteia destul de puternica, de asta ai rateuri in toba si consuma mult, nivelul lasa-l la jum pl inclinat


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alecsutzu.ALP
post 6 Nov 2010, 20:02
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 1 September 10




salut!problema cu pocniturile in toba o aveam si eu si am schimbat bujiile,fisele, capac delco platina , bobina de inductie si tot asa facea.am fost la un mecanic si a zis ca e de la chiulasa.am cumparat supape,si arcurile de la supape si acum e totul ok nu se mai aude nimic.


--------------------
dacia 1310 1991 - PH-99-ALP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 6 Nov 2010, 20:27
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




QUOTE(Alecsutzu.ALP @ 6 Nov 2010, 20:02)
salut!problema cu pocniturile in toba o aveam si eu si am schimbat bujiile,fisele, capac delco platina , bobina de inductie si tot asa facea.am fost la un mecanic si a zis ca e de la chiulasa.am cumparat  supape,si arcurile de la supape si acum e totul ok nu se mai aude nimic.
*


Da si asta poate sa fie ca am fost la cineva, mecanic de meserie (el a si umblat la nivel si la aprindere si a reglat-o cat de cat sa nu mai de-a acele bufnituri si a zis ca s-ar putea sa am o supapa care nu mai inchide bine sau arsa cam asa.
Asa cat m-as chinui sa schimb bujii fise si altele tot acele bufnituri o sa le am.
Costa mult sa faci o chiuloasa? sad.gif

krapcarasu :pai si cum pot sa fac sa am scanteia mai puternica ca am schimbat 4 bobine de inductie ca sa nu mai am scanteia rosie bobinele toate 4 sa aiba culoarea rosie doua in colo de treaba inseamna ca este altceva fise sau delcou,sau fure curent pe undeva ?
Si bujiile sunt bune nu negre chiar daca sunt ele de diferite tipuri culoare lor este carmizie sad.gif off

This post has been edited by Costy2000: 6 Nov 2010, 20:28


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 6 Nov 2010, 20:40
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




vezi ce tensiune ai la+ bobina, joc la axul delcoului
bun ar fi sa pui un at 011 cu senzor

6 Nov 2010, 21:44:
bujiile rezista pt ca sunt de 1300-mai calde,probabil ai avans marit, amestec saracit odata cu micsorarea nivelului

This post has been edited by krapcarasu: 6 Nov 2010, 20:44


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 6 Nov 2010, 21:22
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




Joc in axul delcoului nu am ca l-am verificat are dar foarte putin daca e sa misc de el se misca dar putin trebuie sa fi atent ca sa il vezi daca se misca dar la mana se simte putin.
Sa masor sa vad ce tensiune am acolo dar cat ar trebui sa fie ?
Mai ramane sa iau fise capac delcou lulea bujii si o aprindere cu senzor sa vad daca se schimba ceva daca nu la primavara jos cu chiuloasa si la reparat cu ea biggrin.gif

O concluzie pana la urma ce bujii sa pun daca e biggrin.gif eu as merge pe sinterom sau brisk


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 6 Nov 2010, 21:48
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




intai rezolva sa ai scanteia puternica, peste 12v cu motorul pornit, ideal 14 la + bobina, schimba ce ai spus,bujii brisk N15 YC pt 1400, nu in ultimul rand culbutorii reglati, ca daca nu ai joc la o evacuare nu inchide bine


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 6 Nov 2010, 21:55
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




Am inteles multumesc pentru pareri la toata lumea smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 23:54
Forum Renault