esec in atragerea unei noi investitii mari
![]() ![]() ![]() |
esec in atragerea unei noi investitii mari
Bobo |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Bobo |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Esec major In atragerea unei investitii de 120 milioane de euro
Miruna Lebedencu Romania a pierdut In favoarea Bulgariei investitia de aproape 120 de milioane de euro pe care compania franceza Montupet, producatoare de componente de aluminiu pentru industria auto, intentiona sa o realizeze pentru constructia unei fabrici. Aceasta este cea de-a doua investitie straina pe care Romania o rateaza In mai putin de doua luni. In aprilie, constructorul german de autocamioane MAN a renuntat la o investitie de aproape 40 de milioane de euro Intr-o noua fabrica, alegand In schimb Polonia. Agentia de stiri bulgara Novinite a anuntat ca Montupet va construi la Ruse o fabrica de piese auto pentru marcile Ford, Audi, Peugeot, Renault, productia urmand sa fie destinata exportului, inclusiv In Romania. Guvernul bulgar a aprobat la finele saptamanii trecute planul de investitii pentru noua fabrica, acesta prevazand amenajarea unei unitati de productie a unor componente de aluminiu, una dintre cele mai mari divizii ale Montupet In Europa. Fabrica va fi situata In partea de nord a parcului industrial Ruse si va avea o suprafata de 140.000 metri patrati. a Am pierdut investitiaa , au declarat pentru ZF surse din administratie. Potrivit acestora, elementul care a contat cel mai mult In decizia Montupet a fost terenul. a Acolo li s-a oferit terenul gratisa , au mai spus sursele citate. Acest lucru ar putea explica si faptul ca investitia pe care compania franceza o va face In Bulgaria va fi de 80 mil. euro, fata de 120 cat anuntase In momentul In care au Inceput negocierile cu autoritatile romane. Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS), cea care a acordat asistenta Montupet pentru acest proiect, confirma interesul companiei franceze pentru Bulgaria, dar evita sa anunte ratarea investitiei. a In urma anuntului aparut pe site-ul agentiei de presa bulgare, ARIS a contactat oficialii Montupet - vicepresedintele Didier Crozet - care au infirmat luarea ca sigura a deciziei. Din datele furnizate de aceiasi oficiali, rezulta ca guvernul bulgar a raspuns pozitiv In timp foarte scurt pretentiilor formulate de Montupet, motiv pentru care decizia boardului de a alege Bulgaria ca destinatie este data ca fiind foarte posibilaa , spun oficialii Agentiei. Acestia au adaugat ca o decizie finala legata de locul In care se va face investitia urmeaza sa fie luata In aceasta saptamana. In schimb, omologii lor bulgari nu se sfiesc sa anunte ca atragerea companiei franceze este cea mai mare realizare pentru Agentia Bulgara de Investitii (ABI) prin impactul pe care Il va avea asupra economiei. a Acesta este cel mai mare proiect din istoria industriei auto din Bulgaria si cea mai mare investitie franceza din tara noastra. Intrarea Montupet In Bulgaria va produce o reactie In lant In Intreaga industrie auto pentru ca va atrage si alti producatoria , a declarat ieri Pavel Ezekiev, presedintele ABI, citat de Novinite. Anuntul privind investitia Montupet In Romania a fost facut anul trecut de catre ARIS. De atunci, s-au purtat negocieri legate de locul unde va fi amplasata fabrica si, dupa ce au vazut mai multe terenuri, oficialii Montupet au ales Clujul. Pentru derularea investitiei, Consiliul Judetean Cluj (CJ) a decis atribuirea unui teren de 20 de hectare In cadrul noului parc industrial Tetarom 2, din care viitoarea fabrica ar fi urmat sa ocupe 12 hectare. Aici lucrurile s-au blocat, piedica principala fiind pretul terenului. Montupet a oferit autoritatilor locale 2 euro pe metrul patrat, oferta care a fost respinsa de o parte a consilierilor locali. Presedintele CJ Marius Nicoara le-a cerut consilierilor sa Isi dea acceptul pentru suma oferita de francezi avertizand asupra faptului ca Clujul ar putea pierde investitia In conditiile In care Montupet are o oferta mai buna In Bulgaria. a Sunt In negocieri avansate cu cei din Ruse, Bulgaria, unde li se ofera teren gratuit. Cei de la Montupet prefera acea zona pentru ca este mai aproape de Pitesti, unde este fabrica de automobile. De asemenea, la Ruse gasesc forta de munca mai ieftina, chiar daca aici este mai specializataa , spunea Nicoara. In urma refuzului consilierilor, negocierile s-au oprit, iar Montupet a ales varianta Bulgaria. Agentia Romana pentru Investitii Straine si-a stabilit ca tinta pentru acest an atragerea unui volum de investitii straine directe In valoare de 3,2-3,8 miliarde de euro, nivel cu 20% sub cel Inregistrat anul trecut (4,1 miliarde de euro). Toate tarile din Europa Centrala si de Est se lupta pentru a castiga proiecte de investitii straine de la zero avand In vedere ca asemenea afaceri Inseamna dezvoltarea puternica a unor zone si atragerea altor investitori. (ziarul fin.) |
-------------------- |
|
asarban |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Ma scuzati ca intervin...
Care stire?????? |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Bobo |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Esecul investitiei Montupet, in atentia premierului
Miruna Lebedencu Premierul Calin Popescu-Tariceanu a anuntat ieri ca va verifica sesizarile privind investitia de la Cluj, la care firma franceza Montupet a renuntat dupa ce i s-a solicitat sa cumpere terenul necesar, si a precizat ca va incerca sa intervina in cazul in care decizia companiei nu este definitiva. "Sunt nemultumit pentru ca unei investitii de 120 milioane euro nu i se da asa cu piciorul. Este in interesul nostru sa tratam orice investitor cu multa atentie. Voi incerca sa intervin daca decizia nu este deja luata. Daca hotararea este luata, spun cu foarte mare regret ca nu avem decat sa suportam consecintele", a spus Tariceanu, citat de Mediafax. Agentia de stiri bulgara Novinite a anuntat la finele saptamanii trecute ca Montupet, producatoare de componente de aluminiu pentru industria auto, a decis sa construiasca o fabrica la Ruse - unde terenul necesar i se punea gratuit la dispozitie - dupa ce in Romania i s-a cerut sa achite doi euro/metru patrat de teren. Reprezentantii Agentiei Romane pentru Investitii Straine, cea care a acordat asistenta Montupet pentru acest proiect, au confirmat interesul companiei pentru Bulgaria, dar au sustinut ca o decizie definitiva asupra tarii in care se va face investitia va fi luata in aceasta saptamana. Compania franceza ar fi urmat sa construiasca fabrica de 120 mil. euro la Cluj-Napoca unde a fost identificat un teren de 12 hectare in zona industriala a orasului. Montupet a oferit 2 euro pe metrul patrat, dar Consiliul Judetean Cluj a respins, la sfarsitul lunii martie, oferta, considerand-o prea scazuta. "Noi nu am primit nici un fel de informatii din partea Montupet si asteptam pana joi, cand este termenul la care ni s-a spus ca se va lua o decizie definitiva in privinta proiectului de la Cluj", a declarat ieri pentru Ziarul Financiar Viorel Gavrea, directorul general al societatii care administreaza parcul industrial Tetarom de la Cluj. Reprezentantii Agentiei Romane pentru Investitii Straine nu au facut, pana la inchiderea editiei, nici un comentariu referitor la strategia pe care o vor adopta in acest caz. (ziarul. fin) |
-------------------- |
|
Bobo |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
asadar manca-v-as slovacia in 2 ani a atras fabrica hyundai-kia, fabrica PSA-toyota, fabrica hanckook tyres (coreea), proiecte de cel putin 500 mil $, si noi nu suntem in stare sa aduce proiectele de 40, 120 mil;
nu mai vorbesc de altele, mari ca s-au dus in polonia, cehia (fabrica electrolux, etc); si ne mai miram ca a crescut deficitul de s-a cracanat; pai in conditiile astea cu deficit vraiste, tu te aia pe tine la pretul pam... incredibil cat de prosti suntem.. aia ar trebui dati in judecata pentru crima impotriva poporului, ca sa folosesc niste termeni "dragi" noua... pe cuvant, populatia clujului ar trebui sa stranga semnaturi pentru alegeri in judet... |
-------------------- |
|
asarban |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Pai sa vedem.. nea Boc da cu consilierii judeteni de pamant sau nu?
De unde rezulta ca prostia nu a plecat din cluj odata cu funar.. o fi Dacia_WRC consilier judetean... |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
algor |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 4 December 03 From: iassy ![]() |
pai de ce sa mai stranga..nu ei i-au votat?!!! Sorry, dar romanul este irecuperabail. O lipsa totala de la vot poate ar fi trezit la realitate pe viitorii administratoriai oraselor tarii etc. Noi i-am votat pe aia care au furat mai mult, si i-am votat si pe astia care sunt cu traista goala si fug investitorii de ei, mai ales cand aud de valoare spagilor pe care o cer!!
Cred ca suntem unici in Europa...la gafe si prostie! |
--------------------
LOGAN
PREFERANCE
- Tico SL Sa traiti - bine!
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#8
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Poate n-au mai investit in Romania din cauza ca Dacia a redeschis si va moderniza turnatoria de aluminiu si chiar si pe cea de fonta.
So, stirea ca bulgarii vor exporta in Ro, e aiurea. |
--------------------
x
x
- x
|
|
Stefan.A |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 June 04 ![]() |
QUOTE(see @ 27 May 2005, 17:05) ssst. Bulgarii sunt de vina. Nu noi. Noi suntem dastepti si frumosi. Numai bulgarii sunt de vina. Referendum frate, hai repede sa-i invadam ca ne iau astia si Carpatii daca ii mai toleram mult. Noroc cu ungurii ca ne anexau bulgarii si Transilvania pana acum. Si ce daca nu-i langa ei? Las' ca-i buna. Ba eu fac icter cand ne iau bulgarii tot. Stiu cum e la ei si mor cand ii vad in fata noastra. Filiala bulgara a firmei la care lucrez e mereu inaintea Romaniei si cred ca linsez cativa bulgari cu prima ocazie. Bulgarii de pe forum sa nu se simta lezati, daaa. |
-------------------- |
|
Bobo |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
asta e din ciclul "nu ne vindem tara".. ramasite de gandire funariste clar....ce contagioasa e gandirea asta de-a-ndoaselea... "adicatalea sa le dam noi gratis pamantul la aia.. pamantul nostru stramosesc... pai la banii astia il iau io si investesc io... las' ca stim noi cum e cu off-shore-rurile astea...".. parca ii si vad rostind ineptii de acest gen...niste burtosi gainari care n-au nici o legatura cu realitatea...
|
-------------------- |
|
dizzy |
![]()
Post
#11
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.067 Joined: 11 February 04 ![]() |
Ce vaci suntem!
Bulgarii sunt inaintea noastra fiindca sunt mai seriosi. Si nici n-au umplut lumea de minoritari cu carutze. Bravo lo (sunt pe sfert bulgar asa ca dati cu pietre). Sa ne fie rusine. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
nairam |
![]()
Post
#12
|
![]() Posesor de bebelus... Group: Members Posts: 570 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Stefan.A @ 27 May 2005, 16:15) ........ Referendum frate, hai repede sa-i invadam ca ne iau astia si Carpatii daca ii mai toleram mult........... Pai din cate stiu Carpatii sunt deja la Bulgari .... parca marca de tigari "Carpati" a fost deja inregistrata de Bulgari la nu stiu ce oficiu ....si poate fi produsa numai de ei ...... asa ca suntem prosti rau .... ca si Palinca luata de Unguri ...... si etc. or fi mai multe da nu le stim noi.... da prosti rau suntem ......, cred ca in curand os a ma duc sa fac afaceri la Bulgari ... ![]() This post has been edited by nairam: 28 May 2005, 00:16 |
--------------------
Toyota
Avensis
2009 Executive
- 1.8 129 horses Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....
Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta ! |
|
brunner |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 25 January 04 From: ... ![]() |
Haideti ma ca e stupid.. Adica vroiau sa faca investitii de 120 de milioane de $$, si criteriul lor cel mai important a fost PAMANTUL? Nu tu mediul economic, mana de lucru, etc, pamantul? Cat putea fi pretul pamantului respectiv, raportat la investitie?
|
--------------------
M
M
1
|
|
Ake |
![]()
Post
#14
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai simplu 20 ha X 2 euro/mp= 400.000 euro. bani oferiti de compania respectiva. Parerea mea e ca suma e derizorie. In comparatie cu maibahu' lu Jiji, de exemplu. Su in comparatie cu cat poate castiga anual un Consiliu din spagi. D'aia au refuzat consilierii.
|
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
LucVer |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru foarte autentic! ;-) Group: Members Posts: 240 Joined: 9 October 03 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence Expression Plus 1.6 16v
2011
- BV xx XXX ex-Logan Laureate 1.4
Fortza fie cu tine! - Star Wars |
|
cosmin_m |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Si lipsa infrastructurii de autostrazi. Transportul costa. La Ruse sunt aproape de Dunare si in plus stiu ca ei stau mai bine decat noi cu drumurile/autostrazile.
La Cluj ar fi beneficiat de gaurile noastre ale caror grupare apropiata o numim drum. |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
ckristi |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 4 June 04 From: botosani ![]() |
Totusi, ceva nu pare in regula!
Adica au ales Bulgaria in defavoarea Romaniei din cauza pretului terenului. Si asta fara sa insiste la Bucuresti daca ar fi dorit cu adevarat? Pentru ca in Romania, de bine de rau exista doua fabrici de autoturisme care ar fi putut absorbi o mare parte din productie. In paranteza fie spus, nu stiu nimic despre viitorul fabricii de la Craiova, dar parca nu-mi vine sa cred ca se va inchide. |
--------------------
Laureate 1.4 Nu-i masina ca Loganul decat, poate, doar Mertanul. Sau ..invers ??
|
|
nightelf |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
e ciudat...poate e o metoda de negociere...sa vedem ce se intampla pana la sfarsit...
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI
- B31xxxx Contact: 0752083972
|
|
Bobo |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
nu uitati ca ajungi mai repede de la ruse la pitesti decat de la cluj la pitesti; cine stie ce a mai fost in spate de a ajuns sa conteze treaba asta;
nu are importanta ca e vorba de pamant sau daca aia au ceut amante zilnic; conteaza rezultatul; |
-------------------- |
|
bomicabomic |
![]()
Post
#20
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Va repet inca o data. N-are nici o treaba Pitestiul cu astia. Renault a redeschis si va moderniza turnatoria de aluminiu de la Dacia. Asa ca....nu le mai trebuie.
|
--------------------
x
x
- x
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
eu cred ca e o vrajeala aici si de partea franceza si de partea romana; u
1. vrajeala franceza: pai daca francezii vroiau ca fabrica lor sa fie cat mai aproape de pitesti, de ce nu si-au propus s-o faca la pitesti? daca (presupunand prin absurd) s-ar fi solicitat 200kkmp gratis, romania trebuia sa le puna tot teritoriul la dispozitie numai ca sa nu se rateze aparitia unui nou investitor strain? indiferent de pozitia oficialitatilor clujene, daca doresi cu adevarat sa obtii ceva, te asezi la masa negocierilor nu adopti o pozitie de genul "take it or leave it" la ce mai starnesti pasiuni la cluj cand aveai la dispozitie de la bun inceput ruse care era "mai alb, mai stralucitor, mai ieftin"? 2. partea romana viteza de reactie a oficialitatilor tipic romaneasca; probabil ca primul gand a unora dintre oficialitatile de acolo sa fi fost avantajul propriu (poate mai mare decat al unor oficialitati bulgare ca nu-mi inchipui ca la sud de dunare sunt numai si numai "incoruptibili"); daca pretul terenului nu mai putea fi negociat poate s-ar fi putut obtine in schimb prin negocieri abile alte avantaje; oricum aici nu-i vorba de "nu ne vindem tara" ci de "nu ne dam tara pe gratis" ; este totusi o diferenta. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
BAC |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
Pai la Cluj forta de munca e mai bine pregatita, fosti lucratori de la CUG, in plus sunt mai aproape de locurile unde ar vrea sa exporte, Ungaria, Cehia, Polonia, poate chiar Rusia ca si acolo va fi fabrica de Logan. Daca Brasovul va relua productia de camioane, tractoare etc. vor putea da si acolo. Chestia cu Pitestiul e un fas, doar nu exporta totul acolo.
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
Lexy |
![]()
Post
#23
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Lasati mai ca oricum e EXPERT in a da cu piciorul la sansa ii place sa se chinuie sa fie umilit si tras prin toate cele ca sa iasa ceva ca daca iese din prima simte ca a luat teapa(cum bine mi-a zis cineva)....Suntem sub orice critica si ceea ce citesc nu ma face decat sa ma scarbesc din ce in ce mai mult si sa-mi doresc sa vina unii sa ne fure si perna de sub cap catare PROSTI mai suntem...incep sa mi se acreasca de tot ca sunt romanca ca traiesc in patria prostilor/lenesilor..eu daca eram Dumnezeu demult stregeam Romania de pe harta nororc cu el ca are gradina mare ..
|
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
cabanos ticalos |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 1 June 05 ![]() |
@dizzy
Bulgarii sunt inaintea noastra fiindca sunt mai seriosi. Si nici n-au umplut lumea de minoritari cu carutze. Nu e chiar asa. Si o anumita conjunctura a dus la asta. SI au si ei minoritarii lor. Sa stii ca bulgarii sint la fel de rai si de corupti ca si noi. |
--------------------
El Camino
El Camino
- El Camino
|
|
LOVENDAL |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 19 January 05 ![]() |
Pretendenti pentru terenul la care a renuntat Montupet Patru companii straine, una din India, doua din Germania si una din Austria, si-au exprimat intentia de a investi la Cluj pe terenul pe care firma franceza Montupet l-a refuzat, retragandu-si astfel investitia din Romania. Dintre cei patru pretendenti, cel mai mare proiect apartine companiei indiene care intentioneaza sa investeasca aproximativ 150 de milioane de dolari, potrivit autoritatilor locale. (Sursa: Ziarul Financiar) http://www.zf.ro/articole/Pretendenti-pent...upet-50037.html Deci iata ca lucrurile nu stau chiar asa de rau ! Asa ca sa nu ne mai plangem ca i-am pierdut pe francezii de la Montupet... |
--------------------
Renault / Dacia
Renault Megane 2
- IS-XX-DWB
|
|
Bobo |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
ElcoBrandt spune pas României, după Montupet
Ionuț Bonoiu Producătorul francez ElcoBrandt, cel mai important jucător francez de pe piața de electrocasnice, a renunțat la investiția de 11 milioane de euro într-o fabrică de mașini de spălat în București, alegând în schimb Polonia, au declarat pentru ZF reprezentanții grupului francez. "A fost o decizie care a luat în calcul pe de o parte faptul că Fagor (grup spaniol, acționarul principal al ElcoBrandt - n. red.) deținea o unitate de producție în Polonia, și pe de altă parte nivelul facilităților primite", au completat reprezentanții ElcoBrandt. Francezii dădeau ca sigură investiția în fabrica de mașini de spălat de la București la începutul acestui an, însă o dată cu schimbarea acționariatului, pe listă a apărut și Polonia. Compania spaniolă Fagor, membră a grupului MCC (Mondragon Corporacion Cooperativa) a devenit în aprilie singurul acționar al ElcoBrandt, după ce a achiziționat 90% din acțiunile francezilor pentru 162,5 milioane de euro. Anterior, Fagor deținea, din anul 2002, un pachet de 10% din acțiunile ElcoBrandt. Fagor deține o unitate de producție în Polonia, în zona Dolny Slask și a primit din partea guvernului polnez subvenții de 52,6 milioane zloți (peste 13 milioane de euro) pentru un proiect de investiții într-o fabrică de 131,4 milioane de zloți (peste 32 de milioane de euro). Francezii spuneau luna trecută că în noile condiții așteaptă reacția oficialilor români, precizând însă că facilitățile primite în Polonia erau "mult superioare". Reprezentanții ElcoBrandt confirmă faptul că oferta reprezentanților români a venit, însă decizia privind investiția într-o fabrică de mașini de spălat a fost luată, locația cea mai avantajoasă pentru ei fiind Polonia. Decizia ElcoBrandt vine la două luni după de producătorul german de autocamioane MAN a ales Polonia pentru o fabrică de 40 de milioane de euro, după ce pe lista scurtă s-a aflat și România. Între timp, și grupul francez Montupet a renunțat la o investiție importantă pe piața românească - 120 de milioane de euro, anunțând că a decis să construiască la Ruse, Bulgaria, o fabrică de piese auto de 80 de milioane de euro. În acest caz, investiția de 120 de milioane de euro era dată ca sigură de oficialitățile române. România figura anul trecut, alături de Polonia, și pe lista scurtă a unei alte fabrici de mașini de spălat anunțată de gigantul suedez Electrolux. Valoarea investiției a fost estimată la 50-60 de milioane de euro însă până la urmă oficialii grupului suedez, confruntați cu probleme ca urmarea a creșterii prețului oțelului (un element de bază în producția aparatelor electrocasnice), au decis să mai aștepte cu această investiție. Lista investitorilor care s-au răzgândit în privința unei investiții din România pare că nu se va opri aici. Următorul ar putea fi, potrivit reprezentanților Agenției Române pentru Investiții Străine (ARIS), un grup de investitori care-l include pe omul de afaceri Gerald Schweighofer, proprietarul companiei Holzindustrie Schweighofer, care deține o fabrică de cherestea la Sebeș. Grupul de investitori ar putea renunța la un proiect de 300 de milioane de euro pentru construcția unei fabrici de mobilă în zona de est a României. Președintele ARIS, Ana-Maria Cristina, spunea luna trecută că investitorul austriac reevaluează oportunitatea investiției ca urmare a acțiunilor sindicale din sectorul feroviar, care le cauza pierderi de 100.000 de euro pe zi în cadrul fabricii de la Sebeș, din lipsa aprovizionării cu materii prime. (ziarul fin.) |
-------------------- |
|
bomicabomic |
![]()
Post
#27
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Hai mai Bobo, nu baga numai esecurile . Investitia Bosch de la Blaj? de vreo citeva zeci de milioane sau GE, de la Bucuresti de 80 milioane?
Asta-i lumea afacerilor, nu putem sa-i luam noi pe toti. |
--------------------
x
x
- x
|
|
Bobo |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
pai n-avea grija, ca astea sunt firimituri pe care le scapam..
io n-am auzit de vreo investitie de 1 mld cum sunt alea ale hyunday, lg, psa-toyota, etc, etc.. macar d-astea de cateva zeci sa prindem si noi.. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 17:06 |