DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Help, Roti spate blocate

juann
post 4 Jan 2011, 21:54
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 254
Joined: 3 August 08




Am spalat masina si din prostie am tras frina de mana iar cind sa plec dimineata nu am mai putut pleca pentru ca au ramas blocate rotile pe spate. A trecut mai bine de 24 de ore si tot nu si-a revenit.... exista vreo solutie sa o fac sa mearga. Daca dau rotile din spate jos si torn apa fierbite oare rezolv ceva?


--------------------
DACIA Logan 2008/Preference - is 01 abc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 4 Jan 2011, 22:06
Post #2


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Poate, e posibil sa fie si cablul blocat. Dupa "tratamentul" cu apa, sa faci cativa km, altfel ingheata mai rau.


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
felix.m
post 4 Jan 2011, 22:12
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 10 October 10
From: Bucuresti




Asa am patit si eu de cateva ori la Logan dar cu un usor balans fata spate si-a revenit smile.gif Daca nu ramane varianta cu apa calda .

Sau in cel mai rau caz sa nu fie cablul inghetat pe camasa ca pana nu da caldura nu ai ce face.


--------------------
Dacia Logan 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
juann
post 4 Jan 2011, 22:19
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 254
Joined: 3 August 08




Felix am incercat toate posibilitatile... am mers inainte.... inapoi parca sunt sudate rotile nu gluma..... am lasat frina de mana jos .... martorul de la frina de mana se stinge.... am incercat sa trag de cablu de frina. nimic.... am sa incerc maiine cu apa calda sa vad daca da rezultate.... daca nu astept caldura sau in cel mai rau caz o duc la un service cu o platforma sa se dezgehete biggrin.gif

This post has been edited by juann: 4 Jan 2011, 22:19


--------------------
DACIA Logan 2008/Preference - is 01 abc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 5 Jan 2011, 00:22
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




Eu am patit ca tine asta iarna si din "prostie" le-am deblocat smile.gif . Incearca si tu, poate merge inainte de a folosi platforma sau apa calda. "Metoda" a fost urmatoarea: dupa urcatul in masina si balansul inainte si inapoi fara rezultat, din intamplare, dupa ce am fortat inainte, am calcat frana, si am oprit motorul, asta avand ca rezultat fortarea masinii spre inainte cu rotile din spate blocate si comprimarea arcurilor suspensiei spate. Ai observat ca daca incerci sa pleci cu frana de mana trasa, datorita constructiei trenului spate, masina se lasa de spate. Pentru ca ma luasera nervii ca ma si grabeam am ridicat una din rotile spate pe cric sa incerc sa o deblochez in vreun fel. De unde, nene, era teapana. Dupa ce i-am tras niste suturi de nervi, m-am hotarat sa abandonez si sa vin cu tata sa trag de ea cu Loganul pana la asfalt, ca acolo sigur se deblocau in vreun fel, fortate adica. Deci, dupa injuraturile de rigoare am inceput sa las masina jos, roata s-a asezat pe zapada, arcul s-a comprimat si TROSC!. Bun, am zis, ori s-a rupt ceva, lucru putin probabil, ori si-au dat drumul sabotii de pe tambur. Am bagat tot calabalacul in portbagaj, am urcat in masina, am pornit motorul si minune, a plecat frumusel de pe loc. Fenomenul a fost urmatorul: la balansul in fata cu rotile blocate, urmat de calcarea franei si oprirea motorului, arcurile spate au ramas comprimate. La ridicarea pe cric a uneia din roti, aceasta a intrerupt contactul cu solul, arcul a revenit la loc, puntea rotind roata inapoi cu cateva grade. Cand am lasat roata jos, greutatea masinii a comprimat arcul din nou, de data asta fortand ambele roti in sens contrar cu destula forta ca sa le deblocheze pe amandoua. Si la mine cablul era liber, sabotii se intepenisera in schimb pe tambur. Cam asta ar fi explicatia "metodei", la mine a mers, incearca si tu, poate merge si la tine.

This post has been edited by D-Ice: 5 Jan 2011, 00:26


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
juann
post 5 Jan 2011, 00:51
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 254
Joined: 3 August 08




Merci de info am sa o ridic maine pe cric si apoi o las jos sa vad poate se deblocheaza sabotii.


--------------------
DACIA Logan 2008/Preference - is 01 abc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 5 Jan 2011, 17:06
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 210
Joined: 30 November 07




Un pistol de aer cald sau o lampa de butan ar merge mai bine decat apa calda. Cu masina pe cric, normal.

This post has been edited by ProMotor: 5 Jan 2011, 17:08


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
juann
post 5 Jan 2011, 19:54
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 254
Joined: 3 August 08




Azi am incercat din nou inainte de a folosi apa calda..... si dupa ce s-a auzit o pocnitura serioasa la rotile din spate si-a dat drumu singura smile.gif Nu am mai tras frina de mana si in 2 zile si-a dat drumu.


--------------------
DACIA Logan 2008/Preference - is 01 abc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
felix.m
post 5 Jan 2011, 20:52
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 10 October 10
From: Bucuresti




Ma bucur ca ai rezolvat problema smile.gif) De retinut ideea lui @D-Ice


--------------------
Dacia Logan 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 5 Jan 2011, 21:59
Post #10


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




De retinut ar fi sa nu se foloseasca frana de mana pe un astfel de timp si sa se lase masina in treapta 1 de viteza pe timpul stationarii...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 5 Jan 2011, 22:04
Post #11


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Am patit si eu o data asa ceva la Tico. De obicei, faptul ca sabotii se apropie de cota maxima de uzura, favorizeaza aparitia fenomenului. N-am o explicatie, insa din practica, m-am convins de asta.


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2025 - 05:40
Forum Renault