bataie motor
![]() ![]() ![]() |
bataie motor
tyk_19 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 22 January 11 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
2001 injectie
- PH-86 TYK
|
|||
mihai7575 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
maninca ulei din mai multe cauze,una ar fi ca ai setu motor dus,mai ales segmenții,iar alta cauza este faptul ca mergi cu ea numai pe gpl,despre bataia ta de la motor ,nu ma pot pronunta ,.
|
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
adaniel69 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
esti sigur ca nu iti papa atat de mult ulei din cauza segmentilor? de la pistoane
bataia poate fi de la tacheti reglati gresit sau dereglati... This post has been edited by adaniel69: 26 Jan 2011, 13:27 |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
tichondrius95 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 09 From: Onesti , Bacau ![]() |
Bataia vinde de obicei de la tacheti,poate vre-un piston dus, si de acolo - mananca ulei, perzi compresie, merge rpost, ca si mototarele de 1.3 nu mancau ulei,sau in nici-un caz 0.5l p 500 km. Aici ai o problema reala!
|
--------------------
2 x DACIA 1310
2 x Berlina 1310
1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1
- BC02XXX / BC07XXX
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
iti cam papa mult ulei hai cu toleranta la mia de km da pape 600 gr ulei dar in cazul tau,e foarte mult,pai ce nu ai compresie?ai mai avut inainte segmentare,sau cel putin ideal sa fi avut reparatie capitala la motor?sar putea sa fie bataia de la distributie.sa se manance talpa intizatorului de lant si safaca galagie de acolo
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
bataia la cald și la rece de la motorul tau ,poate fi si de la bolțul unui piston al setului motor.
|
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
om_bland |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 671 Joined: 15 December 09 ![]() |
Cel mai bine ar fi sa desfaca in primavara motorul si sa il repare ... ca asa sa aiba numa probleme cu el nu merge .
|
--------------------
dacia
Berlina
1984 dacia berlina RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
- Sa nu te mai aud ca din cauza la GPL ti-a ars...chilotii!
- Chiulasa fara simeringuri nu consuma ulei cum v-a speriat nu stiu cine - Prostu' care ti-a umblat la motor nu ti-a aliniat garnitura pe cilindrii si pistonul loveste in inelul ce s-a lasat in interior la strangere, si de acolo vine bataia - Tachetii nu bat si nu se aud cand lucreaza - Scaunele nu se schimba cu una cu doua. De unde moda asta? Mecanici in criza de bani? Dati-le! In cel mai rau caz le rectifici si in final alta chiulasa care nici 50 de lei nu e. Vino, ca-ti dau eu una, degeaba. - Ca iese fum, nu neaparat sa fie cilindrii uzati. Un caz fericit e sa ai segmentii de foc si compresie sparti (si canalele la pistoane, caz nefericit), iar cei de ungere, sa se invarta si ei p-acolo. - Gazul nu afecteaza cu nimic bunul mers al motorului, fiind cel mai bland combustibil. Faptul ca se dizolva chiulasa, e de vina antigelul si, daca pui o lingura de borax in radiator, te tine 100 de ani. Credeti ca s-ar fi pus in practica folosirea gazului, daca era distructiv? Cum arata un ulei la un motor pe gaz? Dar chiulasa si baia ? Bujiile si capul pistoaneler? Va spun eu, ca atunci cand le-ai pus prima data. Daca e altfel, cautati in alta parte, la alta poarta, ca ala v-a tepuit. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
BlackAlien |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 26 June 07 ![]() |
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 26 Jan 2011, 14:00) iti cam papa mult ulei hai cu toleranta la mia de km da pape 600 gr ulei dar in cazul tau,e foarte mult,pai ce nu ai compresie?ai mai avut inainte segmentare,sau cel putin ideal sa fi avut reparatie capitala la motor?sar putea sa fie bataia de la distributie.sa se manance talpa intizatorului de lant si safaca galagie de acolo e diferenta intre "rontait" si bataie! QUOTE(mihai7575 @ 26 Jan 2011, 14:05) cel mai probabil! nimeni nu sa gandit sa il intrebe ce fel de bataie este. groasa, subtire, ca de otel sau aluminiu! QUOTE(om_bland @ 26 Jan 2011, 14:44) Cel mai bine ar fi sa desfaca in primavara motorul si sa il repare ... ca asa sa aiba numa probleme cu el nu merge . da... si il desface si il repara tot, baga nush cate milioane si dupaia cand ii da cheie bataia tot acolo e. intai DIAGNOSTICATI fratilor mecanici, nu va puneti sa taiati si sa schimbati organe si dupaia vedeti ca pacientu are o raceala! QUOTE(PH-06-BOA @ 26 Jan 2011, 21:07) - Sa nu te mai aud ca din cauza la GPL ti-a ars...chilotii! - Chiulasa fara simeringuri nu consuma ulei cum v-a speriat nu stiu cine - Prostu' care ti-a umblat la motor nu ti-a aliniat garnitura pe cilindrii si pistonul loveste in inelul ce s-a lasat in interior la strangere, si de acolo vine bataia - Tachetii nu bat si nu se aud cand lucreaza - Scaunele nu se schimba cu una cu doua. De unde moda asta? Mecanici in criza de bani? Dati-le! In cel mai rau caz le rectifici si in final alta chiulasa care nici 50 de lei nu e. Vino, ca-ti dau eu una, degeaba. - Ca iese fum, nu neaparat sa fie cilindrii uzati. Un caz fericit e sa ai segmentii de foc si compresie sparti (si canalele la pistoane, caz nefericit), iar cei de ungere, sa se invarta si ei p-acolo. - Gazul nu afecteaza cu nimic bunul mers al motorului, fiind cel mai bland combustibil. Faptul ca se dizolva chiulasa, e de vina antigelul si, daca pui o lingura de borax in radiator, te tine 100 de ani. Credeti ca s-ar fi pus in practica folosirea gazului, daca era distructiv? Cum arata un ulei la un motor pe gaz? Dar chiulasa si baia ? Bujiile si capul pistoaneler? Va spun eu, ca atunci cand le-ai pus prima data. Daca e altfel, cautati in alta parte, la alta poarta, ca ala v-a tepuit. 1: again, nimeni nu la intrebat ce fel de bataie este. dar e probabil si treaba cu garnitura. 2: gazul afecteaza doar unele modele de chiuloase. a fost un lot care sa facut la futui-masa (foarte ciudata practica asta in tara noastra, dar fie...) si din cauza gazului se manca scaunul de la supapa de evacuare. 3:Referitor la ulei si ce ai zis la sfarsit: Corect. gazul este un combustibil gazos, si nu umed precum... nu stiu... hai sa zicem benzina, de aceea nu spala cilindri de ulei. |
--------------------
dacia
dacia
1983 1310
- BR 40 YUL Am o dacie si nu mi-e frica sa o folosesc
|
|
tyk_19 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 22 January 11 ![]() |
am citit ce ati scris de curand am verificat reglajul culbutorilor
cert e ca pe unele pistoane admisia e stransa pe altele are joc mare la fel si pe evacuare e cam slab jocul . se cunoaste imediat reglarea culbutorilor prin simplu fapt ca are o pornire mai buna . cat despre bataie are zgomot de otel nu stiu ce sa-i mai fac imi consuma si combustibil . ce ziceti e mai rentabil sa-mi fac motorul meu sau sa-mi cumpar unul la 60000 km |
--------------------
dacia
1310
2001 injectie
- PH-86 TYK
|
|
ghitza |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sa cumperi
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
vion |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
daca ai idee despre motorul de care vorbesti cumpara-l
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
stii ce este intr-un alt motor?surprize surprize,sincer un sfat fa o reparatie capitala daca ai buget,incepi cu pistoane camasi,segmenti,cuzineti,arbore(nou sau rectificat),distributie(lant, pinioane,intinzator )rectificat planitate chiuloasa,rectificat scaun supape,sau supape,ghidaj supape,set de garnituri,si munca cu pasiune si iti iese un motor ceas
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
george 07 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
@BlackAlien - " 2: gazul afecteaza doar unele modele de chiuloase. a fost un lot care sa facut la futui-masa (foarte ciudata practica asta in tara noastra, dar fie...) si din cauza gazului se manca scaunul de la supapa de evacuare."
GPL-ul nu afecteaza chiulasa , colegul 'BOA" are dreptate ce a descris mai sus (antigelul distruge aluminiul) "si din cauza gazului " nu "se manca scaunul de la supapa de evacuare " ci din cauza reglajului defectuos al culbutorilor . -O intrebare pt. PH 06 BOA : te rog 'lumineaza" si pe ai tai colegi 'naufragiati" ![]() This post has been edited by george 07: 29 Jan 2011, 09:20 |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
ia sa incerc eu lamurirea:
boraxul e denumirea tehnica pentru borat de sodiu decahidratat.....Na2B4O7 · 10 H2O adica o sare de sodiu a elementului chimic numit bor, care se gaseste in grupa a 3-a a sistemului periodic...ee sarea asta numita borax, aflata in solutie apoasa manifesta un efect tampon adica practic tinde sa reduca aciditatea (si deci si corozivitate) solutiei de antigel folosita pentru racirea motorului...mentine, deasemenea pH-ul la o valoare apropiata de domeniul neutru.. mai mult are si efect de dedurizare formand ceva complecsi cu magneziul si calciul..care sunt solubili.. deci nu formeaza depuneri.. mai multe aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Borax#Buffer si aici http://fire.nist.gov/bfrlpubs/build85/PDF/b85009.pdf sa mai adaug ca producatorii de antigel nu introduc inhibitori de coroziune.... chestie de pret... si ca etilenglicolul in solutie are caracter usor acid..din cauza unor produsi de degradare ce apar in timp? This post has been edited by unikat45: 29 Jan 2011, 23:13 |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Multumesc mult! Eu nu as fi explicat intr-o asemenea maniera, nu m-a interesat p-atunci chimia, dar acum dau de ea. Cat priveste calitatea de a neutraliza, a boraxului, stiu de la ceva chimisti, care ne-au recomandat sa combinam apa din motoarele mari, ca si antigelul, pentru a evita distrugerile provocate de coroziune... De cateva zile mi s-a rotunjit capul, invartindu-se ideea cu acidul boric, pus in uleiul de la cutie, face minuni, sau pus in vaselina ii ridica calitatile de 10 ori (daca retin bine). Boraxul stiu, alamesc cu el, dar acidul boric? Care e? Merge sa-i dau femeii, sa nu-i mai clantane dintii, cand tipa la mine?Se zice ca e un produs extra, care nu se doreste sa se foloseasca la auto, ca ar muri de foame altii. Asa murim noi.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
george 07 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
OK! V-A Multumesc! pt. raspuns.
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
tyk_19 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 22 January 11 ![]() |
sa vad intai cum merge motorul de care zice-am ca vreau sa-l cumpar e pe o dacia avariata partea dreapta tot pe injectie omul de la care vreau sa-l cumpar a zis ca el la segmentat pe la 50000 km si acum are cu el 62000 km ma duc sa-l aud cum suna si cum se prezinta si bineinteles si cat cere pe el . chiar ! pe cam cat costa un motor asa pentru injectie cu tot cu electronica sau chiar fara ca nu stiu .
|
--------------------
dacia
1310
2001 injectie
- PH-86 TYK
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Sincer daca la 50.000 km deja si-a bagat nasul in motor, ceva e putred la mijloc.
Eu m-ar orienta catre alt motor. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
daca este si segmentat si merge bine eu zic ca se merita
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
daca e segmentat bine dar depinde cum a fost exploatat motorul daca omul la bubuit ca la raliu netinand cont de rodaj sau alte aspecte e o capcana frumoasa
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(tyk_19 @ 30 Jan 2011, 17:35) sa vad intai cum merge motorul de care zice-am ca vreau sa-l cumpar e pe o dacia avariata partea dreapta tot pe injectie omul de la care vreau sa-l cumpar a zis ca el la segmentat pe la 50000 km si acum are cu el 62000 km ma duc sa-l aud cum suna si cum se prezinta si bineinteles si cat cere pe el . chiar ! pe cam cat costa un motor asa pentru injectie cu tot cu electronica sau chiar fara ca nu stiu . Daca-ți cere mult pe el ,nu-l lua ,mai bine repara-l pe al tău,mai ales ca vei monta pe el numai piese noi,ceea ce constitue 1 avantaj ptr tine. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
Mihai are dreptate daca ai bagat piese noi si munca cu simt de raspundere la manopera esti "doctor docent" ai un motor ceas
![]() |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai zis ca zgomotul pe care-l scoate motorul este metalic, incearca sa vezi daca spatiul dintr culbutori si supape este de dimensiunea care se cere la "carte". Nu te grabi sa schimbi motorul, cerceteaza mai intai si elimina toate ipotezele pe care le ai si daca dupa aceea inca mai este acel zgomot/bataie , debea apoi sa te gandesti al schimbat motorul.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
tyk_19 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 22 January 11 ![]() |
m-am gandit mai bine si am sa-mi bag set nou ce sa mai vorba voastra de ce sa dau un ban pe te mir ce . saptamana viitoare am sa-l dau jos deja am vb cu un meserias care a lucrat numai cu motoare si am sa-i fac o " inspectie" sa vedem ce trebuie schimbat si ce e bun sper sa-mi iasa treaba buna o sa mai scriu dupa ce il termin de reparat
si inca o intrebare unde gasesc si eu o UCC stag 2L pentru gpl e cititorul ala de sonda lambda ca a mea e pe injectie |
--------------------
dacia
1310
2001 injectie
- PH-86 TYK
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa nu mai incep alt topic, va rog spuneti-mi si mei ce inseamna deferitele ungiuri ale axei cu came ex: 282, 295, 320, si am gasit niste date pe net si v-as ruga pe unul mai preiceput sa-mi spuneti si mie ce inseamna alea si tot odata si informatiile care sunt afisate in acea poza
Camshaft + gear ignition ( timing figures 32°/ 62° -- 58° / 28° valve lift inlet 11.17 / exhaust 11 Mersi mult ![]() Attached thumbnail(s) axa_cu_came_274_266.jpg ( Size: 54.62k ) Number of downloads: 785 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
tyk_19 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 22 January 11 ![]() |
baieti mi-am facut setul motor la dacia mea toate frumoase i-am dat cheie si ce sa fie se aude un zgomot destul de tare parca ar fi de la tacheti . astazi cand am venit de la munca i-am facut iar jocul la culbutori i-am gasit cam stransi pe toti ce sa fie ca ma dispera astept sfaturi
|
--------------------
dacia
1310
2001 injectie
- PH-86 TYK
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(tyk_19 @ 14 Feb 2011, 18:20) baieti mi-am facut setul motor la dacia mea toate frumoase i-am dat cheie si ce sa fie se aude un zgomot destul de tare parca ar fi de la tacheti . astazi cand am venit de la munca i-am facut iar jocul la culbutori i-am gasit cam stransi pe toti ce sa fie ca ma dispera astept sfaturi Pai regleazai si tu tachetii,cu lera ,valorile sunt 0,15 admisie si 0,20 evacuare. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
chouxy2003 |
![]() ![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 3 July 08 ![]() |
Buna seara
Buun am citit si tot nu prea ma lamuresc.....in fine se da una buc dacia 1300 si acum o saptamana i-am terminat de facut setu adica:camasile le-am pastrat pe cele vechi neavand uzura sus, nu sunt ovale ,in schimb am bagat un set de pistoane noi si segmenti noi binteles plus rectificat arborele la R1 si bagat cuzineti tot R1.Ca sa fiu sigur ca nu am probleme cu imperecherea lor am masurat cu pistonul bagat in camasa distanta dintre diametru piston camasa ce a fost de 0.04 mm valoare ce se gaseste si in cartea lui mondiru.Eh acu e acu dimineata cand il pornesc se aude o bataie numai la ACCELERARE (in turatie constanta nu se aude)de genul leag leag leag si dispare dupa cateva minute dupa ce motorul s-a incalzit. Mecanicul mi-a zis ca e bataie de fusta de piston si ca ar fi normala la rece pt ca la 1300 e cursa mai lunga decat diam pistonului si de aia pistonul are tendinta sa basculeze mai mult si cica acest sunet ar disparea dupa cateva sute de kilometri pentru ca citez ''pistonul e prea strangulat de segmenti''??!! Ma intreb oare o avea dreptate sau tre sa il desfacem din nou? si acea bataie o fi sigur din fusta?? |
--------------------
DACIA
1310
1993
- DJ-01-ESA
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Mecanicul tau te-a cam aburit. Ce treaba are diametrul, cu cursa? El nu ti-a aliniat bine garnitura de chiulasa, asa cum am descris eu de multe ori. Doar a sezat-o, si hai la strans. Nu asa, ca toate garniturile ce le-am intalnit, si sunt cu sutele, au gaura de la ghidaj (cea din centru), putin deplasata. Daca nu e ovalizata putin, ca inelele metalice sa vina perfect concentrice pe buza camasilor, cand se va strange, acolo unde e spre interior, inelul coboara putin in interiorul cilindrului, ajungand ca pistonul sa loveasca de el, cand urca. E de ajuns cateva sutimi, ca pistonul sa fie lovit cu fusta de cilindru. Dupa incalzire se mai reduce, pentru ca blocul se mai dilata, dar bataia nu dispare totdeauna. Acolo se ba strapunge protectia de tabla, si daca lovitura e mai mare, fusta de pe diagonala cade--n baie, chiar de langa segmentul de ungere. Am facut si un desen, unde se poate vedea ce forma va lua garnitura daca nu e concentrica, si unde e marcat locul de trasare a unei linii pe marginea garniturii centrate, e partea de la delcou, unde se vede blocul, care e mai lat ca chiulasa, pentru a se vedea linia dupa asezarea chiulasei. Dupa ce se aseaza chiulasa peste garnitura, se impinge cu o surubelnita in marginile garniturii, pana devine linia perfect paralela si vizibila, de-a lungul a tot blocul. Cred c-am dat si poza sau film.
Attached thumbnail(s) asezare_garnitura.JPG ( Size: 81.94k ) Number of downloads: 589 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:31 |