bataie culbutori
![]() ![]() ![]() |
bataie culbutori
geonic |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 March 05 ![]() |
Attached thumbnail(s) distributie_1300.JPG ( Size: 271.68k ) Number of downloads: 410 |
||
--------------------
logan laureat 1,6
berlina
2006
- ag-71-ary logan laureat 1,6
|
|||
cristidb |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Problema ta nu are legatura cu scaunul supapei. Daca culbutorul apasa pe calota superioara, ori culbutorul e foarte uzat (foarte putin probabil), ori supapa nu e montata bine, si capatul pe care apasa culbutorul e prea inauntru in raport cu calota.
Sunt doua tipuri de supape. Unele au un singur sant pe coada si altele doua. Parerea mea e ca ai supapa cu doua santuri, si e montata cu semiconuri de supapa cu 1 sant, motiv pentru care supapa sta mai jos. Pentru inlocuirea semiconurilor sau a calotei nu e nevoie sa se desfaca chiulasa. Se roteste motorul incat pistonul respectiv sa fie in punctul mort superior si se introduce pe gaura bujiei un obiect care sa blocheze supapa. Apoi se demonteaza calota si arcul supapei (exista un dispozitiv special pentru asta dar se poate improviza). |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
andu911 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
apropos de blocat...
ziceti-mi si mie daca stiti cum sa scot niste camasi de pe bloc, ca s-au blocat de la rugina, gunoaie... adica fara sa le deteriorez... |
--------------------
-
-
-
|
|
cristidb |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Incearca sa torni pe langa camasi lichid de frana sau ceva care sa inmoaie rugina. Daca bati in ele se sprg.
Dar de ce vrei sa le scoti fara sa le deteriorezi? Doar nu vrei sa le pui pe alt motor? |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
andu911 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
nu le pun pe alt motor
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
geonic |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 March 05 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 13 Jun 2005, 21:28) Problema ta nu are legatura cu scaunul supapei. Daca culbutorul apasa pe calota superioara, ori culbutorul e foarte uzat (foarte putin probabil), ori supapa nu e montata bine, si capatul pe care apasa culbutorul e prea inauntru in raport cu calota. Sunt doua tipuri de supape. Unele au un singur sant pe coada si altele doua. Parerea mea e ca ai supapa cu doua santuri, si e montata cu semiconuri de supapa cu 1 sant, motiv pentru care supapa sta mai jos. Pentru inlocuirea semiconurilor sau a calotei nu e nevoie sa se desfaca chiulasa. Se roteste motorul incat pistonul respectiv sa fie in punctul mort superior si se introduce pe gaura bujiei un obiect care sa blocheze supapa. Apoi se demonteaza calota si arcul supapei (exista un dispozitiv special pentru asta dar se poate improviza). merci cristidb sambata cred ca o sa vad chestia asta de care zici o sa merg sa cumpar calota superioara noua si cele doua feluri de semiconuri sa vedem de care este. E complicat sa tii supapa cu acel ceva?? cum vine ? poti sa fii mai explicit? Merci inca o data. This post has been edited by geonic: 15 Jun 2005, 10:02 |
--------------------
logan laureat 1,6
berlina
2006
- ag-71-ary logan laureat 1,6
|
|
vlad p |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 11 June 04 From: Dr. Taberei ![]() |
Sambata mi-a "reglat" un mecanic culbutorii si de atunci sunt fericitul posesor al unei dacii 1310 cu tacanit. Nu stiu eu ce s-ar putea strica pe acolo dar ma enerveaza cumplit sa conduc o masina de cusut prin Bucuresti
Ma puteti ajuta cu o adresa prin Buc (Dr Taberei) unde as putea reface operatia repede si bine. multumesc pentru ajutor |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B-xx-xxx
|
|
andu911 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
se ard supapele ca in loc sa fie inchise cand da flacara...ele sunt deschise...vezi ca arata la Tips niste metode de reglat..vezi daca reusesti, daca nu du-te la un service...e pacat sa le strici
orice service This post has been edited by andu911: 15 Jun 2005, 17:15 |
--------------------
-
-
-
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Atentie la culbutorii motoarelor mai batrinele! Sint sapati de cozile supapelor, iar mecanicii fara vreo urma de vocatie de inginer, iti regleaza distantele cu lera, fara a se gindi ca mai exista si culbutori uzati pe lumea asta.
Cit despre culbutorii care agata talerele supapelor, cam tot cu culbutori noi se rezolva. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
tocmai am refacut motoru...adica schimbat setu, chiulasa reconditionata la ciclop...etc...si singurul lucru pe care il aud sunt tachetii, desi i-am reglat la 0,15 si 0,20...probabil pana se mai rodeaza supapele alea...eu folosesc metoda supapei evacuare deschise...
poate aveti vreo parere... |
--------------------
-
-
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
am revenit...un culbutor batea din cauza ca avea tija indoita :/ ...in fine...am schimbat-o dar tot se aude un tacanit...nu prea tare...motoru asta cred ca are peste 100.000 km...de-aia i-am facut si setu, dar n-o sa ma apuc sa schimb si culbutorii...e vreo sansa sa nu mai fie tachetul la culbutorul respectiv care avea tija indoita ? ma gandesc sa nu fi cazut, in timp ce-am inclinat motoru cand am strans bielele...
chiar n-am intalnit nici o masina fara tachet...si nu stiu care sunt simptomele...desi eu am bagat tija si parca se simtea ca ar fi acolo...iar ca sa scot iar chiulasa, nu-mi vine ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
deci tachetele e acolo si iar mi s-a indoit tija ....
|
--------------------
-
-
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
deci desteptii aia de la Ciclop Bd Timisoara nu au bagat un ghid suficient si lovea calota superioara in el...asadar chiar daca zice lumea ca sunt buni...tot de mantuiala fac treaba
|
--------------------
-
-
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
ii reglez si iar se aud...sunt cam tocite talpile, dar n-o sa ma apuc sa dau 1.600.000 numai pe culbutori...nush ce sa mai fac...
in afara de asta, tot imi indoaie acea tija, chiar daca am batut ghidul ala, mi-e imposibil sa mai dau chiulasa jos inca o data...am si eu o viata...poate aveti voi vreo idee...merci |
--------------------
-
-
-
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
![]() [On] Daca acea uzura nu e mare se poate incerca rectificarea suprafetei; atentie: DACA NU E UZURA PRONUNTATA; altfel prin rectificare se indeparteaza stratul cementat. Ghidul e introdus atit cit trebuie? poate l-ai lasat inca mai "in afara" |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
andu911 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
atat e un culbutor...de dacia-renault, un singur ghid l-am mai bagat si anume la supapa care imi indoia tija, iar supapele sunt toate rectificate...ca asta i-au facut aia la ciclop...schimbat ghiduri, rectificat supape..etc..
|
--------------------
-
-
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
vorba cuiva de pe forum...parca conduc o masina de cusut
|
--------------------
-
-
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
e posibil sa fie de la axa cu came ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cu capacul culbutorilor demontat, eventual si cu bujiile scoase (ca sa scada efortul de rotire) roteste motorul pina ajungi sa deschizi supapa cu pricina. Incearca sa te uiti daca ceva blocheaza. Si cum e cursa acelui culbutor fata de a celorlalti; daca e mai mare, posibil axa cu came sa aiba acea cama mai inalta; daca nu, tot ceva pe lantul cinematic "tachet-tija-culbutor-supapa. Chiar si ghidul poate fi inca mai in afara si atinge talerul in el.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Dyda |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Verifica capacul culbutori in zona unde se afla culbutorul cu pricina si vezi daca are urma de contact de la acesta. Ma gindesc sa nu atinga in acea zona in momentul cind stringi capacul- acesta fuiind mai deformat in acea zona.
Am patit la prima mea masina, nestiind am strins capacul cu simt de raspundere, acesta s-a deformat si finalul imi deforma tija culbutor, o indreptam , porneam, acelasi rezultat. Binenteles un meserias a rezolvat problema |
-------------------- Kox
|
|
andutzu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Am si o mica problema... de curand am schimbat arborele cu unul la (cota st) deoarece nu mai avem presiune la ulei.Toate bune si frumoase... numai ca acum a aparut o bataie (sau poate nu am observat pana acum) care se manifesta si la rece si la cald.Se aude numai la relanti si peste 1800rpm dispare.Am fost la mecanic si mi-a zis ca e de la un culbutor.Am schimbat toata rampa cu tot cu culbutori dar tacanitul ala tot se aude.Culbutorii sunt reglati si nu au jocuri exagerate.Oare sa fie de la vreun tachet sau de la axul cu came?Parca atunci cand motorul e cald se aude putin mai tare dar are momente cand aproape nu se mai aude deloc.(cand turatia e foarte scazuta) <800rpm.
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
nvp_playboy |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 24 January 06 From: Roman ![]() |
1. Batai care "dispar" sunt cele datorate jocului intre piston si camasa.
Este o bataie joasa, ascutita, dura.....la ce piston crezi ca se aude? Daca scoti fisa se mai aude? 2. Datorita faptului ca a aparut dupa schimbarea arborelui, tind sa cred ca bate o biela , ciudat insa ca "dispare" 3. Nu e tacaneala , din tacheti? 4, nu vinzi arborele vechi? |
--------------------
dacia 1410
1410
- nt 03 wuv Putin traiesc viata, majoritatea doar exista !
|
|
andutzu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Dispare dupa o anumita turatie, daca era de piston se atenua la cald, dar mie mi se pare ca se accentueaza putin.E o bataie ascutita.(care uneori dispare la turatii f mici)Am scos fisele de la toti cilindrii, tot se aude.Eu banuiesc tot un tachet, deoarece se aude exact pe la mijlocul motorului, pe partea delcoului.
Va rog sa va mai dati cu parerea.... Arborele il vand ca oricum nu am ce face cu el.E cu palier normal.E la cota R1.Necesita rectificare. |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
daca motorul e uzat,reglarea cu lera nu e corecta.
cam tot dupa ureche si bataia cu patentul in culbutori.. ![]() |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
andutzu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 21:42 |