Curatare-reconditionare caroserie, Sablare si cositorire
![]() ![]() ![]() |
Curatare-reconditionare caroserie, Sablare si cositorire
1055 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|||
maho |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Merge, daca ai suprafete mai mari. Intai sa te asiguri ca se face cu nisip, nu cu alice, si operatorul e dispus s-o faca manual, pe bucati, nu s-o bage "la tunel". In privinta peticelor, daca nu-s prea vizibile...poti lipi si "la rece".
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
deceneu32 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Si unde se gaseste o unitate de sablare?Un dervice,un atelier?
La mine in oras n-am gasit.... ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
Ov |
![]()
Post
#4
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(1055 @ 28 Jun 2011, 11:18) ![]() Dupa 2-3 operatii (asta daca ai tabla beton) nu mai ramane nimic din ea. Tu stii ce inseamna sablare sau doar ai auzit de termenul respectiv? Stii cat costa? merita in ideea in care reconditionezi total o masina si o faci o singura data. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#5
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
sau se strica toata la prima sablare
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
1055 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Intreb pentru ca tocmai am gasit o firma care poate sabla caroserii si nu numai..
![]() ![]() Sablarea am inteles ca se poate face cu nisip fin, si parca m-as risca, imi place ideea de curatare totala pina la luciu metalic si chiar refinisarea suprafei tablei. MAi astept pareri, deocamdata ideea inca ma incinta. |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
maho |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Daca rugina nu e patrunsa, ci doar superficiala, si intinsa pe suprafete mai mari (sau multe), ar putea merita (app., cat iti cer ?), dar sa stai pe aproape, nu grundui inainte de a carpi unde e nevoie. Sablarea e mai "sanatoasa" (subtiaza mult mai putin, si mai si durifica suprafata) decat polizarea. Poate faci si niste poze, si, oricum, nu dezbraci "la piele" in fiecare zi o masina, deci schimbi si ce e de schimbat.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Sablare? Ce frumos suna! Voi cei mai tineri, vedeti ca majoritatea firmelor se bazeaza pe hotii? Scopul e de a prosti pe unii, sa traiasca numai ei. Vei duce caroseria la sablat, ei isi vor atinge scopul, iar tu ai sa faci si la anu' ce ai fi facut si fara sa sablezi. As fi curios, cum o sa sableze ei interiorul lonjeroanelor, stalpii la parbriz, interiorul pragurilor, sub sudurile in puncte la fiecare incheietura... Rugina pleaca in majoritatea cazurilor dintre tablele sudat, din interior unde s-a vopsit prost sau deloc, ci nu de afara catre interior. Am avut o masina facuta in '97 decembrie, lovita dupa un an, si cand i-am desfacut stalpul de spate, dedesupt era rosu de rugina si nici pic de vopsea. Asa, asta uitasem la enumerarea de mai sus, cum sableaza intre oalele de spate si stalpul care e intre prag spate pana langa amortizor? Spranceana la fel, e dublura peste oala. Deci, toata partea de la prag pana la amortizor, e tabla peste tabla. Eu spun asta, pentru ca stiu in amanunt toate formele masinii, si chiar acum am una care, toata suprafata exterioara e ciupita de puncte de rugina. Dau cu flexul la punctul ce se vede, de 3mm in diametru, si rugina sub vopsea e de 10-20 cm. Contraaripa de fata e suprapusa peste suportul amortizorului, 5cm. Cum iti sableaza tie acolo? Nu c-as fi Gica-contra, dar e mai dureros sa platesti o treaba facuta de mantuiala, si munca ta degeaga, platind ceva doar sa traiasca altii, de cat sa faci anul asta ce trebuie, peste 2-3, altceva care apare intre timp... Cu ce vrei tu, doua luni n-ai masina. La noi, prostia e asa de mare, ca masine trebuie sa arate bine p-afara. Fa-le placerea sa poti trai si tu, si asigura-ti partea tehnica si de siguranta, adica frane , directie, lonjeroane, praguri... E o parere, faci cum vrei.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#9
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
sablarea partiala, pe unde e nevoie se poate face si acasa,insa iti trebuie compresor un pic mare.
in rest ulei cu ceara,parafina, vaselina si la unbra in garaj, alceva nu ai ce sa ii faci fara bani prea multi, soluti tehnice ar fi dar costa enorm. This post has been edited by ct-03-tvy: 29 Jun 2011, 10:15 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
1055 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Am gasit pe cineva care lucreaza la o firma in Brasov si care ma poate ajuta cu sablarea.LA costuri a zis ca ne intelegem, in jur de plus minus 200 euroi in functie de ce doresc sa mai fac in plus.
Dupa sablare pentru a evita aparitia ruginei pe suprafetele curatate se da cu un grund care poate fi indepartat local in momentul cind se cositoresc peticele. UN grund spray de zinc aluminiu ( dupa cum arata reclama pe net) ar parea ca este o alegere buna.....Cit despre suprafetele interioare supuse oxidarii cred ca nigrin rostkiller si apoi ulei ars&comp ar fi o varianta. Am sa intreb si cit ma costa sa sablez doar dedesuptul masinii, pedalierul, aripile, oalele. This post has been edited by 1055: 29 Jun 2011, 11:08 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
maho |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
@PH-06-BOA: Daca omul vrea sa-si rezolve cat mai mult (ca TOATA nu poate nimeni) din caroserie, atunci se justifica sablarea, nu flexul. Oricum, cu o sablare manuala poti curata zone (colturi inguste) unde nu ajungi cu flexul. Iar de interioare de praguri cred ca n-a pus nimeni problema. Intr-o zi se poate sabla cu rezultate bune, pe cand cu flexul...
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Kanutza_77 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 19 December 10 From: Bucuresti-Pitesti-Campulung ![]() |
Nu ma pricep in domeniu dar nu exista vreo varianta de baie chimica?
|
--------------------
dacia
1310 Break
1993
- Ag 01 Jxg
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Nu exista in Romania asa ceva!Decat pe Discovery am vazut!!
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
maho |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
@ Kanutza_77: Nu merge, pt. ca ai de indepartat chestii de diferite compozitii: vopsea veche, antifon, noroi intarit, rugina superficiala, etc. Si asta fara sa ataci serios tablaria buna. Cred ca sablarea ramane varianta cea mai buna, o faci o data, grunduit, antifonat, vopsit, si ai triplat valoarea masinii - si dupa aia o tii "o viata", ca doar n-oi fi bolund s-o duci la remat, anul urmator.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 08:55 |