DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Vibratii directie in frana motor, la peste 130 km/h

Tudor B
post 26 Jun 2005, 19:48
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Nu stiu sa mai fi citit o asemea problema cel putin la sectiunea slz, daca s-a mai discutat imi cer scuze.
Astazi mergand pe un drum european proaspat renovat (asfalt cal I) drum drept, plan, ruland la aprox 130 km/h las acceleratia pentru a incetini si am neplacuta surpriza sa simt vibratii puternice in volan (nu am servodirectie)care scad ca intensitate odata cu viteza, repetand manevra accelerez si la 120 km/h las acceleratia si am simtit vibratii mai slabe, incercand din nou la 130 vibratii puternice. Masina (15 k km) acelereaza bine, la accelerare nu se simte nici o vibratie. Ce poate fi?


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 26 Jun 2005, 19:55
Post #2


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Sigur nu ai luat vreo groapa ??? Eu am patit asa - am scris intr-un topic patania cu groapa. Ideea e ca vibra masina in mod tampit si era chiar enervant. La 110 era cel mai rau. Dupa aia, la 120 deja nu mai facea atat de rau. Culmea, nu?

Cand acceleram eu nu mai simteam chiar asa tare vibratia in volan. Cand lasam pe liber incepea sa faca urat. Bine, eu am servodirectie...

Oricum, ideea e ca aveam o galma pe cauciuc si janta indoita. Mentionez ca totusi nu imi tragea stanga/dreapta !!! Dupa ce am schimbat cauciucul respectiv pe spate s-a mai diminuat. Dupa ce am pus rezerva s-a rezolvat de tot smile.gif

Eu cred ca explicatia ar fi: Cand esti in acceleratie atunci planetara determina invartirea rotii si prin frecare cu asfaltul cauciucul e in tensiune. Daca ridici piciorul de pe acceleratie atunci dispare tensiunea asta si se simte prezenta galmei respective. Stiu ca nu e prea stiintifica explicatia asta. Corectati-ma (sariti pe mine, fratilor !!!) insa asta e parerea mea.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 26 Jun 2005, 20:15
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Acum am verificat masina, nu am dat rotile jos dar le-am pipait, cauciucurile, janta nu prezinta nici o urma de lovitura, nu tin minte sa ii fi dat vreun gropan, doar cele obisnuite din oras. Deci cred ca pica ipoteza ta. Daca ar fi dezechilibrate eu stiu ca ar trebui sa se simta si la accelerare, nici nu se poate vorbi de o bruscare a masinii in momentul luarii piciorului de pe acceleratie pentru ca viteza scade uniform.


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 26 Jun 2005, 20:19
Post #4


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Imi pare rau ca nu am putut ajuta mai mult. Daca totusi nu ii dai de cap cu o explicatie plauzibila, ramane totusi sa dai toate rotile jos (una cate una, evident.... smile.gif ) si sa vezi daca sunt OK. In jumatate de ora e gata. Mie mi-e teama cel mai mult de bolfele facute pe partea interioara a cauciucului. Aleea sunt cele mai nasoale ca nu se prea vad. Nu mai zic de situatia cand parchezi cu cauciucul intr-o anume pozitie.... Atunci chiar ca nu le vezi. Banuiesc ca nu ai timp sa mergi macar la un service de cartier unde cu 100.000ROL ti-o ridica pe rampa si ramane masina cu rotile libere. Acolo e mai usor de verificat.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 26 Jun 2005, 20:28
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




O duc in service la mama ei nu-i problema, doar nu o las asa, ii in garantie. Acum cand am verificat-o am pipait cauciucurile pe interior, jantele, nimic, le-am virat m-am bagat cat am putut sub ea, le-am privit, arata in regula, nu le dau jos ca am rupt cheia cruce si nu am cu ce.


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 27 Jun 2005, 07:58
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 16 May 03




Problemă asemănătoare apărută cam pe la 28.000 Km. S-a rezolvat 100% prin echilibrarea roților.


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 29 Jun 2005, 07:49
Post #7


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




QUOTE(bursuck @ 27 Jun 2005, 07:58)
Problemă asemănătoare apărută cam pe la 28.000 Km. S-a rezolvat 100% prin echilibrarea roților.
*




Asta in primul rand. In al doilea rand se poate verifica prin metoda anilor `80 cand se cumparau cauciucurile cu cantarul. Daca unul e mai greu decat celalalt poti sa le echilibrezi cat vrei. Deobicei chestia asta ar trebui sa se vada in primii km ai masinii . Daca ai ceva km la bord si abia acum a inceput sa faca, odata cu echilibrarea rotilor trebuie verificata si directia si cantarite si cauciucurile pentru a vedea daca unul dintre ele este mai greu.
Eu am patit-o pe la 10k si in afara de vibratiile respective, mai tragea si dreapta dupa ce le-am echilibrat si dupa ce am facut si directia. Le-am cantarit si....surpriza. unul dintre ele era cu 420g mai greu. L-am trecut pe spate si de atunci nu am mai echilibrat cauciucurile decat odata iar directia doar o verific la fiecare revizie. Am 37.000km.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 8 Jul 2005, 21:00
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Update: problema persista in continuare. Rotile au fost echilibrate (defapt nu a fost nevoie ca erau echilibrate), in service nu s-a observat nici un joc, nimic. Chestia cu diferenta de greutate o scot din calcul ca nu trage in stg/dr, problema a aparut dupa 13 k km nu de noua.


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 01:12
Forum Renault