Ucraina
![]() ![]() ![]() |
Ucraina
lautrec |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 February 05 From: Cluj Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Seat/Suzuki
Logan/Toledo/GS500E
2007/2008/1993
- Lautrec
|
|||
Gheorghe Dracu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 12 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie sa vezi si daca ti se daca carte verde pt UA si daca si casco se extinde in UA
This post has been edited by Gheorghe Dracu: 29 Jun 2005, 15:31 |
--------------------
Skoda
Octavia
|
|
Bobo |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
io am fost la moldoveni si in transinistria;
sigur vamesii sunt spagari; viza s-ar putea sa fie ca si noi le-am pus tuturor, sarbi, turci, etc.. si se aplica principiul reciprocitatii.. am auzit ca kievul e ft. misto... crimeea iar e ft. calumea... |
-------------------- |
|
drumaru |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 21 March 05 ![]() |
Nu stiu daca cartea verde e valabila acolo, iar la Casco in Ro ti se spune calr ca nu e valabil in Ukraina. Eu am fost, cu trenul, prin 1999, si nu pot spune decit ca nu stiam cum sa scap mai repde de spagari si insi cu moace suspecte.
|
-------------------- Captur 1,5 dci 90 CP
Kadjar 1,3 tce 140 CP |
|
micutu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 6 November 04 From: Bucuresti ![]() |
eu as ocoli-o ... am auzit destule lucruri despre Ucraina ... dar mass-media uneori dezinformeaza ... cand ma gandesc cate idei preconcepute au strainii cu care discut despre Romania ...
|
--------------------
Logan 1.6
Laureate & Ambition
- B66__ & B59___
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Sa actualizam putin topicul.
Nu e necesara viza pentru Ucraina, ai nevoie doar de pasaport valabil, de carte verde valabila in UA (sa nu fie taiata adica, atentie la brokerii care va fac RCA, normal nu au voie sa taie o tara de capul lor), si de certificatul de inmatriculare al masinii la care sa fiti voi proprietari, In caz contrar, o procura legalizata si preferabil tradusa in limba engleza. Si, bineinteles, sa nu ai vreo interdictie de a intra in statul ucrainean. Limitele de viteze sunt de 90 km/h pe ora pe drumurile nationale, si de 50 sau 60 km/h prin localitati, dar de regula sunt afisate la intrarea in tara. Atentie mare sa nu aveti mai mult de 2 pachete de tigari la voi, intrucat vamesii sunt foarte vigilenti la acest aspect, atentie si la numarul de sticle de bautura, cel mai bine e sa consultati site-ul www.mae.ro inainte de orice calatorie. Moneda nationala e grivna ucraineana, la ora la care scriu acest post, 1 grivna=0.37 lei vechi. Cel mai simplu mod de a calcula un pret la un produs e sa luati pretul la acel produs, sa il inmultiti cu 4 si sa obtineti rezultatul in lei vechi. De exemplu, un pachet de Marlboro lights e 7.5 grivne, inmultind iese cam 30 de miii de de lei vechi, adica 3 ron, mai precis 2.8 ron (pentru cei ce au convertor valutar pe telefon). Mai punem aici si diferentele de curs valutar. Benzina e mai ieftina decat in Ro, cca 2.5-2.7 ron/litru, motorina probabil si mai ieftina, insa eu unul nu m-as risca sa alimentez un motor common rail de la ei, nu am nici o certificare ca au motorina buna. Nu ca as avea asta la benzina, dar in fine. Intrucat domiciliez la cca 12 km de vama Ucraineana (dupa ce in prealabil traversez 2 km Republica Moldova), mi-a fost usor sa fac 2 drumuri pana acum pana in orasul Ismail, aflat pe malul Dunarii, mai precis pe bratul Chilia, putin mai departe de Tulcea pe cealalta parte, adica. Usor, vorba vine, drumul Galati-Ismail are doar 90 de km, insa statul in vami (Romania, MOldova, iar Moldova si apoi Ucraina), face ca un astfel de drum sa dureze aproape o zi intreaga, pierzand mai bine de 4 ore in vami si capatand 6 stampile pe pasaport. Daca la vama Romaneasca totul merge snur, doar verificat acte, portbagaj, bagat in baza de date si apoi drum bun, la moldoveni putin mai greu, deoarece esti verificat odata de graniceri, apoi de vamesi, apoi platesti taxa de vama de 30 mdl (cca 7-8 ron), taxa pe care o platesti la fiecare intrare in MD, (adica o vei mai plati si in aceeasi seara, la intoarcere), apoi arati chitanta la vama, eventual mai schimbi si niste valuta, si apoi drum bun, circul cel mare incepe la vama Ucraineana. Sa vedem: Intri in vama Moldo-ucraineana (de la Giurgiulesti, ca sa fim pe deplin lamuriti). In prima faza un vames moldovean completeaza un biletel, pe care scrie numele tau, scrie ca detii un "Reno" ![]() Apoi mai mergi putin in vama si te asezi la coada, alaturi de ceilalti si constati ca esti singurul cu numere de Ro care cuteaza sa treaca pe acolo. Vine intai vamesul Moldovean (asta stie romaneste), iti cere sa-ti vada pasapoartele, talonul masinii, eventual verifica si seria de caroserie (de cand a dat frigul nu se mai oboseste si la asta). E bine sa stiti unde se afla seria de caroserie la masina voastra, pentru a nu pierde timp si sa aveti grija ca aceasta sa fie lizibila si sa nu dea impresia ca ar fi modificata. Odata cu pasapoartele dai si bonul primit prima data. Vamesul apoi merge la ghiseul lui (aflat in dreapta, in stanga sunt ucrainenii), te trece in baza de date, apoi te trimite la ghiseul de langa, sa te treaca si al doilea in alta baza de date, si sa-ti puna stampila de iesire din tara Moldoveneasca. Daca ai stampila, ai terminat cu moldovenii, de acum doar astepti sa-ti vina randul la vamesii ucraineni, care nu mai stiu o boaba de romaneste, engleza nici atat. Vine vamesul ucrainean (de obicei un soldat barbierit in cap si cu aer de puscarias evadat), se uita pe pasapoarte, intreaba pe limba lui de immigration card, tu faci semn de "niet", iti aduce apoi formulare pentru toti pasagerii din masina, pe care tu apoi trebuie sa le completezi. Formularul "Immigration card e o coala A5 impartita in 2 parti, si anume "Arrival" si "Departure", e in limba engleza si trebuie sa completezi in el numele tau, sexul (male or female), cetatenia, numarul masinii sau numarul zborului cu care mergi, seria pasaportului si, mai ales, locul unde trebuie sa ajungi si scopul vizitei. Eu am trecut piata din Ismail si o strada la plesneala de pe acolo, si scopul "shopping". Oricum nu intereseaza pe nimeni. Completezi toate astea, vine vamesul, se uita pe immigration card si incepe sa boscorodeasca ceva pe limba lui ca ceva nu-i in regula, tu ii tragi o privire bovina de genul "si daca ma intorci de la vama, ma doare undeva, sunt la 10 km de casa, 'te dracu' de idiot." ![]() De aici drumurile sunt destul de libere, cam de calitatea drumurilor judetene de la noi, sau chiar mai rau, asa ca nu recomand nimanui sa mearga cu viteza prea mare cand trece pentru prima data, intrucat mai poti intalni cocoase in asfalt care sa te arunce de pe sosea sau cratere in care intra o jumatate de roata. Viteza de 90 km/h e suficienta pentru a circula, mai ales ca ai nevoie de ceva sange in vene pentru a o depasi, prima data mai ales. Drumurile in rest sunt destul de libere, soferii merg destul de tare (n-au sa intalnesti nici un loganist prost care merge cu 60 km/h in afara ca sa consume putin), ba chiar mi s-a intamplat sa fiu depasit de cate-un microbuz cand mergeam cu 100-110. I-am mai dat si 140, dar mare atentie ca mai sunt si gropi pe nepusa masa. Cu amenzile nu cred sa aveti probleme, in cel mai rau caz, aici functioneaza sfanta spaga, daca ii dati politaiului 50-100 de grivne (20-40 ron), cel mai probabil chiar veti strica piata. In rest, in Ismail, n-am avut niciodata sentimentul de frica, sau gandul ca imi va fura cineva masina, am vazut doar lume obisnuita pe strada, fara alte ocupatii. Recomand calduros sa aveti un ghid de conversatie roman-rus la voi, intrucat lumea nu prea stie alta limba decat rusa, si la alta limba ma refer la engleza. Mai degraba am intalnit lume care stia romana. Preturile la alimente sunt in general mai mici decat la noi, asa ca merita sa va faceti cumparaturile de acolo. Recomand insa ca ceea ce cumparati sa fie produse in fostul spatiu CSI, altfel restul sunt scumpe ca si la noi. Daca mai aveti alte intrebari, va astept. |
--------------------
.
.
.
|
|
gibonu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.136 Joined: 29 May 06 ![]() |
In afata de Giurgiulesti nu mai exista nici un alt punct de trece a frontierei intre Romania si Ucraina?
Te intreb pentru ca am o harta acasa pe care apar a fi mai multe puncte de frontiera, inclusiv in judetul Tulcea. Este posibil ca cele din Tulcea sa fie doar pentru cei care stau in zona? Multumesc. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Auzisem de un punct de trecere a frontierei intre Chilia si Chilia Veche, in Delta, dar nu sunt sigur.
Puncte de trecere a frontierei mai sunt, sigur, la Suceava, la Shighetu Marmatiei, etc, eu m-am raportat la ce am in zona. Poate cei de acolo sunt si ceva mai deschisi la minte. |
--------------------
.
.
.
|
|
lecar |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 10 June 05 From: Leeds, UK ![]() |
Eu am fost in aprilie pentru cateva zile in Ucraina. A fost prima mea vizita pe la ei. Am intrat din Polonia, pe la Medyka si am iesit inspre Romania, pe la Siret.
Prin vamile ucrainene, dupa cum a zis si Laurentiu, e plin de birocratie inutila. Cu polonezii si romanii insa nu am avut nicio problema, am trecut rapid de ei. La iesire din Ucraina, unul dintre vamesii ucraineni tot incerca sa gaseasca ceva in neregula. Zicea ca nu intelege certificatul de inmatriculare (masina inmatriculata in Anglia) si astepta ceva mica "atentie". N-aveam de gand sa-i dau nimic, asa ca in final a cedat. De fapt nici n-a durat prea mult "jocul" asta, s-a prins el relativ repede ca nu are sens sa-si piarda vremea. Impresii despre Ucraina: drumuri foarte proaste si foarte putini localnici care vorbesc altceva in afara de ucraineana sau rusa. Cu engleza/franceza nu ajungi departe. In Cernauti am intalnit cativa care stiau romaneste. Cei mai in varsta, chiar daca nu sunt romani, mai inteleg cateva cuvinte romanesti. In satele romanesti de langa Cernauti (inclusiv zona Herta) marea majoritatea sunt romani si isi vorbesc bine limba. Din Herta am incercat sa intram in Romania pe la ceva vama mai mica (nici nu mai stiu cum ii zice), insa am aflat la fata locului ca era doar pentru cei din vreo 4-5 judete din zona. Asa ca a trebuit sa mergem vreo ora (30 km pe drum neasfaltat) pana am ajuns la vama principala, la Siret. Atmosfera din orasele prin care am trecut e asemanatoare cu cea de pe la noi de la inceputul anilor '90. Destul de gri, oameni cu griji multe, infrastructura la pamant, sumedenie de banci private. Dintre Liov, Ivano-Frankivsk si Cernauti, cel mai ingrijit si atragator e Cernautiul. Liovul (Lviv, Lvov) e mare si are potential turistic urias. Se vede ca a avut o istorie de oras regional foarte important. Insa drumurile sunt oribile. Piatra cubica cu denivelari uriase aproape peste tot. Cladiri frumoase ce asteapta vremuri mai bune. In Cernauti in schimb majoritatea cladirilor din centru au fost renovate recent (cel putin fatadele), iar drumurile sunt chiar rezonabile, in comparatie cu ce am intalnit in alte zone. Orasul are o atmosfera asemanatoare cu cea din Cluj de exemplu: oras universitar cu localnici mandri de orasul lor. Cand mergi acolo, ca roman, nu prea poti sa nu te gandesti ce oras important am fi putut avea si am pierdut. M-am amuzat sa gasesc prin centru o gramada de capace de canal cu "Societatea romana de telefonie". Ucraina rurala seamana destul de mult cu Romania rurala. Poate saracia e un pic mai mare, insa sunt convins ca majoritatea problemelor e aceeasi. Per total, pentru mine Ucraina a fost o experienta interesanta si placuta, desi in mod categoric nu e destinatia turistica obisnuita. As zice ca e important sa stii de dinainte pe cineva de-acolo. Sau sa ai un plan destul de bine stabilit cu ce vrei sa vezi/faci. Altfel, probabil ca te poti simti un pic pierdut de lipsa aproape totala a organizarii turistice. |
--------------------
Fiat
Coupe
16v Turbo 195CP
- -
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Eu am uitat sa specific de drumul de la intoarcere de acum 2 saptamani, de vama mai ales.
In fata mea l-au prins pe un suedez cu vreo 15-20 de cartuse de Marlboro rosu. E ceva, daca tinem cont ca in UA pachetul de Marboro e 7.5 grivne, cam 2.8 ron, fata de 8 ron la noi. Drept urmare, respectivului i se verifica masina cu camere video introduse in portiere, prin despicatura geamului, pe sub bord, etc. Drept urmare, cand am intrat in vama, mie si colegului meu ne-au fost inmanate cate-un formular de declaratie vamala (in romaneste ![]() Dupa ce ni s-au luat actele ni s-a spus sa tragem masina pe dreapta pentru o verificare mai amanuntita. Cum stiam ca n-am nimic care sa atraga atentia, m-am conformat. Au inceput sa-mi borfaie masina pe toate partile, cu scos roata de rezerva (la mine e deasupra mochetei de la portbagaj, sub mocheta e butelia toroidala de GPL), uitat pe la motor (noroc ca era destul noroi pe acolo, altfel cine stie ce imi mai desfaceau ![]() ![]() ![]() Eu pana la urma eram ca unul care are vreo lipoveanca cu ochi albastri prin Izmail, adica nema bagaje, nu vreau sa stiu ce ar fi patit vreunul cu familie cu 2 copii si bagaje. ![]() Ca si concluzie, excursiile astea in Moldova si Ucraina sunt ca niste excursii in timp, cca 10-20 de ani, cam asa eram si noi pe atunci, masinile sunt ori Lada, eventual mai vezi si cate-o Volga, ori sh-uri nemtesti gen Golf 2-3, Jetta, dar si masini mai noi. Per total insa, parcul auto e mai jalnic ca la noi. In Izmail insa am vazut si Kalos-uri, Jetta noi, Lexus, etc, dovada ca oamenii sunt ceva mai instariti. Istoriile cu "iti fura masina, stau oamenii cu pusca si trag in tine, te jefuiesc, etc", cred ca sunt doar istorii, cam asa se zicea si de Bulgaria si acum toata lumea isi face concediul la mare in Bulgaria si nu mai pateste nimic. A propos, Izmail-ul aduce foarte bine cu Varna bulgareasca, bine, ceva mai saracut insa, dar strazile pline de copaci, firmele scrise in kirilica, masinile Lada te fac sa nu simti mare diferenta. Ce mai e curios e faptul ca umbli printr-un oras ex-sovietic (zici ca esti la mii de km de casa), cu firme in kirilica, cu statuia lui Lenin in centru, si la radio asculti Kiss Fm, Europa FM, etc, intrucat esti la 15 km de Tulcea. Parca esti intr-o alta dimensiune. |
--------------------
.
.
.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ieri am mai facut o plimbare pana in Ucraina, de data aceasta cu Megane-ul. Mentionez ca masina era in leasing, asa ca mi-am procurat din timp si imputernicire pentru a putea iesi din tara.
Masina fiind in leasing, am facut imputernicire atat pentru UE, cat si pentru Moldova, si apoi pentru Ucraina. In limba rusa, imputernicirea se pronunta "adeverintz" (mi-e lene sa caut t-ul pe tastatura la ora asta), sa stiti intrucat va vor intreba la vama. Intrucat acum am trecut cu o masina de productie 2009, si relativ necunoscuta (cred ca era primul Megane 3 ce calca aceste meleaguri), vamesii nu au mai fost atat de banuitori ca in alte dati, cand treceam cu Symbol-ul. De unde prima data au cautat-o pana si pe maica-mea in poseta, acum de-abia s-au uitat prin bagaje, s-au multumit sa se uite in treacat la cele 4 sticle de vin spumos de le cumparasem din Izmail. Isi dadeau si ei seama ca nu faci trafic de tigari cu o masina de 14000 de euro. La dus, dupa ce am iesit din vama moldoveneasca, am facut stanga, cu gand sa intru in Ucraina printr-o vama aflata ceva mai la nord, poate mai putin aglomerata decat cea de la Giurgiulesti-Reni. Pot sa zic ca drumul Giurgiulesti-Cahul, daca anul trecut era praf, acum parca era preferabil un drum de macadam, ar fi fost intr-o stare mai ok. Aviz amatorilor, pentru cei ce vor sa ajunga in rep. Moldova, e preferabil sa mearga prin Romania cat mai mult, daca vreti sa ajungeti la Chisinau, treceti prin vama pe la Albita. Am virat apoi stanga, pe un drum secundar, ce urca si cobora printre dealuri, drum aproape pustiu. Ajungem noi la o intersectie, unde scria "Vulcanesti", la stanga. Ma uit eu pe harta (GPS-ul nu avea decat drumul spre stanga), si virez dreapta, convins ca merg spre vama ucraineana. Merg eu cam 7-8 km spre sud in linie dreapta si ajung intr-adevar la un punct vamal. Intru eu in vama, asta dupa ce am trecut cu rotile fata nu peste unul, ci peste 2 bump-uri unul dupa altul, suficient de apropiate cat sa iti atinga masina pe dedesubt ca urmare a oscilatiilor ![]() Pentru cine nu stie, vamile ucrainene au bariere la intrare si la iesire, la fiecare din ele sta cate-un granicer care decide (in functie de cat de aglomerata e vama), daca intri sau nu. Acel granicer mai si completeaza un biletel pe care fiecare agent al vamii care are treaba cu calatorii va pune cate-o stampila, ca dovada ca ai trecut pe la el. Daca ocolesti pe vreunul, la iesirea din vama, granicerul iti va cere biletul si va urla cu "NAZAT !" (inapoi!) la tine. Granicerul de la intrare, pe langa respectivul biletel (pe care scrie clar numarul masinii, marca masinii, adica RENO, si numarul de pasageri), va inmana soferului masinii formulare de immigration card pentru fiecare dintre pasageri. Poate am mai scris mai sus, dar e mai bine sa repet. Ne-am apucat apoi sa completam respectivele formulare, am trecut la "purpose of visit" SHOPPING, dar am omis sa trecem adresa in Izmail. Nu mai mergea vrajeala cu o adresa din Reni, eram prea departe si era ocolul prea mare si, am mai zis, nu cauti sa minti pe cineva cu care oricum nu te intelegi. In fine, am completat noi formularele, dar tot s-a luat granicerul de noi ca n-am scris adresa. Ne zicea el ceva de "ceasna", azi am aflat ca inseamna PRECIS, adica voia omul sa scriem mai precis unde mergem. In fine, am pastrat bonul de casa de la market-ul din Izmail, am sa caut caracterele latine corespondente fiecarui caracter chirilic din adresa market-ului si pe aia o scriu de acum incolo. Daca zice ceva, pastrez oricum bonul de casa (in chirilica) sa-l am la mine, daca ei nu ma cred. In vama am dat peste un vames care stia ceva engleza, i-am aratat portbagajul, dar n-a fost prea insistent. Am trecut apoi pe la 2 ghisee, am prezentat si procura in engleza cu acceptul de a vizita Ucraina, si apoi drum bun. Nesperat de repede, practic cat am pierdut cu ocolul pe la Vulcanesti am castigat trecand repede prin vami. Am intrat apoi in Ucraina, am trecut prin Bolgrad (nu e cine stie ce, oricum), si apoi spre sud, spre Izmail. Drumul serpuieste din cand in cand pe langa lacul Laplug, caruia in anumite puncte nu-i vezi marginile. Ajungem apoi in Izmail. Era ora 13, dupa ce plecasem din Galati la ora 9. Dupa o mica plimbare pe faleza bratului Chilia, am purces usurel prin oras, nu prea repede, nu de alta dar era pacat sa mergi prea repede si sa nu admiri multitudinea de gagici subtirele imbracate la fuste scurte si la cizmulite. ![]() ![]() ![]() La market am gasit si un impinge tava, la care ne-am descurcat intr-un final sa cerem de haleu (aratand cu degetul, normal) si, dupa ce ne-am facut si cumparaturile, am plecat spre casa, de data aceasta pe drumul scurt, prin Reni. Dupa ce am gresit putin drumul prin Reni, in loc sa ies in drumul ocolitor, am luat-o prin oras, am facut plinul de benzina, cu ce grivne mai aveam, la un pret echivalent in RO de 2.9 lei/litrul de benzina, am plecat spre vama. Aici a mers totul snur, fara alte probleme. Cam atat pentru azi, saptamana viitoare s-ar putea sa ajung iar pe acolo. This post has been edited by Laurentziu83: 22 Mar 2010, 22:06 Attached thumbnail(s) IMG_6352.jpg ( Size: 557.39k ) Number of downloads: 5315 IMG_6355.jpg ( Size: 412.89k ) Number of downloads: 5325 IMG_6356.jpg ( Size: 397.9k ) Number of downloads: 5291 IMG_6357.jpg ( Size: 475.29k ) Number of downloads: 5222 IMG_6358.jpg ( Size: 217.64k ) Number of downloads: 5097 |
--------------------
.
.
.
|
|
ice cube |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 13 November 04 From: Tg-Jiu ![]() |
Si de cumparat, ce ati gasit pe acolo?
|
--------------------
dacia
logan ambition
- Gj-03-XYB
|
|
kaspersky |
![]()
Post
#13
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 22 Mar 2010, 21:55) Intrucat acum am trecut cu o masina de productie 2009, si relativ necunoscuta (cred ca era primul Megane 3 ce calca aceste meleaguri), vamesii nu au mai fost atat de banuitori ca in alte dati, cand treceam cu Symbol-ul. omfg, esti sigur ca nu ti-au cerut si un autograf?? Prost, Alaaaiii, aaah, Laurentziu83 Prost ![]() ma gindesc ca in ucraina se gasesc numai sechend henduri (vorba aia la mina a saptea) ![]() 25 Mar 2010, 23:08: QUOTE(Laurentziu83 @ 22 Mar 2010, 21:55) sa nu admiri multitudinea de gagici subtirele imbracate la fuste scurte si la cizmulite. ![]() ![]() ![]() This post has been edited by kaspersky: 25 Mar 2010, 23:08 |
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
o intrare corecta in ucraina costa 30 grivine. traditia. si nu te intreaba nimeni de sanatate, nu mai vor adeverint si alte prostii. spaga la ei e suma cunoscuta de toti, atat la poarta, atat la soldat, atat la pasaport, atat la omul negru... dac stii cat si cum treci ca prin branza.
This post has been edited by slaiciprian: 26 Mar 2010, 06:51 |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pai 30 la unu', 30 la altu, 30 la iesire, 30 la intrare, dadeam faliment, da-i dreaku. Nu le-am dat nimica. Preferam sa fiu in regula si sa ma injure astia decat sa-i invat cu narav.
@kaspersky: dupa tarancile de la noi care-si arata buricul gol plin de sunci, alea sovietice chiar sunt o revelatie. ![]() This post has been edited by Laurentziu83: 26 Mar 2010, 18:48 |
--------------------
.
.
.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ia sa pun si eu mai multe poze, facute de colegul cu care am fost. Eu am fost ocupat cu covrigul.
Attached thumbnail(s) DSC01280.jpg ( Size: 180.83k ) Number of downloads: 765 DSC01284.jpg ( Size: 300.73k ) Number of downloads: 576 DSC01286.jpg ( Size: 202.49k ) Number of downloads: 519 DSC01287.jpg ( Size: 390.01k ) Number of downloads: 470 DSC01297.jpg ( Size: 241.54k ) Number of downloads: 483 DSC01300.jpg ( Size: 287.66k ) Number of downloads: 593 DSC01303.jpg ( Size: 191.72k ) Number of downloads: 543 DSC01306.jpg ( Size: 558.63k ) Number of downloads: 412 DSC01328.jpg ( Size: 266.89k ) Number of downloads: 481 DSC01329.jpg ( Size: 692.12k ) Number of downloads: 486 DSC01330.jpg ( Size: 617.16k ) Number of downloads: 429 DSC01331.jpg ( Size: 524.01k ) Number of downloads: 496 DSC01332.jpg ( Size: 361.68k ) Number of downloads: 637 DSC01336.jpg ( Size: 279.73k ) Number of downloads: 753 DSC01352.jpg ( Size: 316.75k ) Number of downloads: 794 DSC01357.jpg ( Size: 465k ) Number of downloads: 577 DSC01358.jpg ( Size: 279.76k ) Number of downloads: 483 DSC01360.jpg ( Size: 330.31k ) Number of downloads: 468 DSC01364.jpg ( Size: 483.73k ) Number of downloads: 394 DSC01365.jpg ( Size: 346.09k ) Number of downloads: 369 DSC01366.jpg ( Size: 135.76k ) Number of downloads: 344 DSC01372.jpg ( Size: 163.35k ) Number of downloads: 490 DSC01373.jpg ( Size: 276.63k ) Number of downloads: 500 DSC01374.jpg ( Size: 206.35k ) Number of downloads: 358 DSC01375.jpg ( Size: 167.38k ) Number of downloads: 381 DSC01376.jpg ( Size: 198.74k ) Number of downloads: 386 DSC01377.jpg ( Size: 184.49k ) Number of downloads: 357 DSC01382.jpg ( Size: 282.57k ) Number of downloads: 384 DSC01383.jpg ( Size: 285.91k ) Number of downloads: 539 S7301849.jpg ( Size: 937.7k ) Number of downloads: 461 |
--------------------
.
.
.
|
|
gibonu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.136 Joined: 29 May 06 ![]() |
Banuiesc ca si Playboy-ul ucrainean este o relevatie. Acum are paginile lipite?
Acum serios. In afara de Playboy ce ti-ai mai luat de la Izmail? Tigarile (am inteles ca Marlboro este 2,8 lei) este ca cel de la noi? Eu am inteles ca sunt cam naspa, ca nu prea se pot fuma. Asa e? Mai zi-ne si noua ce au ucrainienii interesant pe acolo (in afara de gagici in fuste scurte). |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Playboy-ul ucrainean nu l-am cumparat eu, ci colegul meu. Nu sunt fanul revistelor de gen, nu stiu daca am cumparat 2 reviste dintr-astea la viata mea.
Oricum, pe revista aia nu meritau banii, nu difera prea mult fata de cel romanesc, in plus nu te poti holba decat la poze, restul e chirilica. Despre tigari, intr-adevar Marlboro era 2.8 ron, dar, cum m-am lasat de fumat de mai bine de 1 an, nu ma mai intereseaza prea mult acest aspect. Am adus 2 pachete de Marlboro (cu mai multe nici nu poti sa treci) si, cel caruia i le-am adus, mi-a spus ca sunt mai proaste decat cele de la noi, dar nu deranjant ca sa se justifice pretul de la noi. In schimb, prima data cand am fost in Rep. Moldova, mi-am luat Kent 4 (asta fumam pe atunci) si n-am simtit diferente fata de Kent-ul romanesc. Tigari nu mai iau de dincolo, intrucat esti mai bine privit in vama daca nu ai deloc tigari la tine, mai ales daca iti mai iei si altceva decat bauturi spirtoase. Ca sa nu o lungesc, cel mai bine e sa arati ca nu esti ca cei care fac trafic de frontiera doar ca sa aduca bautura si tigari mai ieftine, si vei fi tratat cu totul altfel. Multe lucruri interesante nu sunt pe acolo, avand in vedere ca e un oras relativ mititel, pe mine ma pasiona in mod special sa vad cum e "dincolo", avand in vedere ca intotdeauna mi-a placut sa calatoresc si sa vad lucruri noi, toate acestea le privesc ca pe o experienta ce ma ajuta foarte mult in viata. De exemplu, am fost deja de vreo 3 ori la Cahul, in Moldova, si pot sa zic deja ca nu prea mai am de ce sa ma duc pe acolo, intrucat orasul e relativ mic si nu prea ai ce vedea, dar mi-am facut cheful si am fost si pe acolo. Si era chiar pacat ca sa stiu strazile prin Paris, Viena sau Istanbul si sa nu stiu ce e la 90 de kilometri de casa, si la cativa km de granita cu Romania. La vara vreau sa ajung la Odessa, insa pentru asta trebuie neaparat sa innoptez acolo, intrucat sunt 300 de km pana acolo, iar starea drumurilor din UA nu permite un drum dus-intors intr-o zi si nici condusul pe timp de noapte. Preturile sunt ceva mai mici ca la noi, dar nu sesizabil, sa zici ca faci o mare economie din ce cumperi de acolo. Bine, acum vorbesc din punctul meu de vedere, care nu ma omor prea tare dupa cumparaturi, maica-mea a fost foarte incantata de preturi cand am fost prin toamna si chiar ma bate la cap sa-i mai iau si pe ai mei. Ucrainenii exceleaza la coltunasi, poti spune ca aici e patria lor, le-am adus alor mei si au fost excelenti (se vand congelati), de asemenea gasesti multe dulciuri foarte bune, poti cumpara bomboane de ciocolata vrac din toate felurile, la fel, si ciocolata foarte buna, au o industrie alimentara foarte bine dezvoltata. Aici am gasit si lapte condensat, de care nu se mai gaseste in Ro de ani de zile. La sfarsit, pun o poza si cu o sticla de spirtoase pe care am cumparat-o de acolo. Ca idee de marime, poza e facuta pe unitatea centrala de la calculator. ![]() Attached thumbnail(s) IMG_6359.jpg ( Size: 247.1k ) Number of downloads: 887 IMG_6360.jpg ( Size: 565.38k ) Number of downloads: 777 |
--------------------
.
.
.
|
|
gibonu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.136 Joined: 29 May 06 ![]() |
Sa sti ca restul barbatilor care cumpara Playboy-ul in toata lumea, inclusiv in RO, il cumpara pentru calitatea deosebita a aticolelor scrise in el si nu pentru poze cu femei goale.
Banuiesc ca gagicile ucrainience din Playboy arata la fel de bine, chiar daca au numele scrise in chirilice. Acum serios. Am inteles ca Odesa este intr-adevar ceva deosebit, care mertia vazut. Daca tot ajungi la Odesa, in masura in care se poate, de ce nu te duci si pana in Crimeea (Yalta, Sevastopol, Simferopol).? Sa nu ne uiti cu poze din Odesa. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Iata cateva linkuri utile despre Ucraina. Stiu ca poate fac reclama cu ele, dar informatiile de acolo sunt foarte valoroase si mai ales IN LIMBA ROMANA. Practic e de mare ajutor sa-ti poti lua bilet din Romania pentru Ucraina, nu sa mergi acolo nestiind limba.
http://www.ukraine.ro/ http://www.odesa.ro/ Cred ca vara asta nu vad marea Neagra de pe litoral romanesc. Ba inca presimt ca vor veni destui turisti romani pe la Odessa in viitorul apropiat, la fel cum s-a intamplat si la bulgari. |
--------------------
.
.
.
|
|
georgeadryan |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 28 June 09 ![]() |
Salut! Ma bate gandul sa merg la Odesa cateva zile dar am o nelamurire legata de drum: se mai trece odata prin R Moldova in dreptul localitatii Palanca sau drumul de la Bolhrad la Odesa este integral prin Ucraina? Si inca o intrebare pentru cine a fost recent in zona... Cat costa benzina?
![]() Multumesc |
--------------------
Renault
Megane
2009
|
|
comar |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 7 March 10 ![]() |
Un articol interesant din ziarul local "Viata libera":
http://www.viata-libera.ro/articol-Benzina...tri_de_noi.html |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Mai adaugam ceva informatii cu ocazia ultimului drum facut pana la Kiev week-end-ul trecut.
Avand un prieten detasat la Kiev pentru o perioada, care ne-a invitat la el pentru un week-end, m-am decis eu si inca un prieten, sa-i facem o vizita intr-un week-end. Decizia am luat-o in 24 de ore, in care am stabilit cine se ocupa de imputernicire, cine de cazare, cine de traseu, etc. Cum la Megane nu ii mai facusem imputernicire, circuland doar cu dovada, iar cei de la leasing s-ar fi miscat prea lent fata de ce aveam noi nevoie, am decis sa mergem cu cealalta masina, o Nissan Micra 1.2 80 CP, noua cu doar 2 mii de km in bord. Cum mergeam spre Kiev, am decis ca o noapte sa o petrecem la Odessa, intrucat era un oras pe care voiam demult sa-l vizitez, si mai ales ca era si in drum. Primul pas a fost sa caut cazare pentru o noapte. Am gasit la hotel Zirka, in centru, pentru 30 de euro pe noapte camera de 2 persoane, rezervare de pe net cu cardul. Ca n-a fost el excelent, partea a doua, dar ne-am facut treaba cu el. Asadar, joi, 15 iulie, la 6 dimineata, ne infiintam la vama la Giurgiulesti, cu directia Kiev. Am trecut noi toate vamile, ne-au puricat putin ucrainenii la bagaje si la medicamente (eu nu plec fara aspirina, ampicilina si alte cateva la mine, sa fie acolo), dupa care la 8 fara ceva am intrat in Ucraina. Ajungem noi la benzinariile de la intrarea in Reni, unde facem plinul, la un pret de 7.5 grivne litrul de benzina (grivna e cam 0.43 ron), ca doar nu eram fraieri sa facem plinul in Ro. Trecem noi apoi de craterele de la intrarea in Reni, de praful de pe centura, de craterele de la iesirea din Reni, continuam apoi drumul pe care l-am mai detaliat aici, trecem si de Izmail, de aici drumul se imbunatatise vizibil, si, dupa Tartarbunar facem dreapta, cu scopul de a ajunge pe la Odessa pe la varsarea Nistrului in Marea Neagra. Drumul principal ar fi trecut din nou prin MD si sincer nu mai aveam chef de inca o vama, deja vizitasem 4 vami in acea dimineata si aveam deja 3 stampile pe pasaport. Drumul trecea prin Cetatea Alba (Belgorod Nistrovski), dar, oricat ne-am straduit noi, n-am gasit ruinele spre Cetatea lui Stefan cel Mare. Maybe next time, ca e aproape. Am trecut apoi podul cu ecluza peste limanul Nistrului, am trecut de Zatoka, o statiune la marea Neagra, dar care este, dupa parerea mea, mult mai slaba decat Eforie Sud ca si calitate, ca sa nu mai zic de sexul feminin prezent prin statiune, recomand mai degraba Lacu Sarat si baile de namol. De aici am inceput sa intalnim si masini de Belarus, dupa cum am vazut si ultima masina de RO de pe traseu, o Honda (cred) cu numere de BV. Trecem noi si de Zatoka, drumul coteste apoi la stanga spre Odessa, pe marginea drumului destui vanzatori de caise, miere si alte delicateturi, dupa care ajungem la intrarea in Odessa, unde se aglomereaza traficul. Nu va inchipuiti cine stie ce lux, imaginati-va centura Constantei, pe la pod, plina de camioane, etc. La intrarea in Odessa am prins si aglomeratie, dar am trecut si de asta. Mai apoi Ioana ne-a dus aproape de hotel, orientandu-ne mai apoi lejer si parcand in fata hotelului, parcarea fiind fara plata, dar si fara paza. In fine, n-aveam noi cine stie ce scula de masina ca sa ne batem capul. Intram noi in holul hotelului, dam de o receptionista care stia engleza, ii arat pasaportul si ii zic "ai hev a rezerveisan" ![]() Camera, mica, intr-adevar, avea suprafata unui pat dublu si in plus pe 2 dintre laturi mai avea cate un metru in plus, plus o baie de 2 metri pe 2 metri, mica pentru familisti, dar pentru noi a fost ok. Ca dezavantaj suplimentar, geamurile nu se puteau deschide, dar functiona instalatia de climatizare a hotelului. Ne cazam noi, dupa care o luam la picior prin Odessa. Orasul din poze intr-adevar arata pitoresc, cu ale lui cladiri vechi, din pacate insa multe dintre ele nu sunt prea bine intretinute, luand din farmec. Am vizitat centrul vechi al orasului, cu strada Richeliavskaya in prim plan, am coborat pana in port, unde cele peste 35 de grade plus umezeala foarte puternica ne-au gonit de acolo, dupa care am urcat treptele Potemkin, ce nu mi s-au parut prea grele (poate pentru ca ma asteptam de la ele ca de la turnul Eiffel), dupa care am ajuns iar in centru, intr-o zona mai curata si mai ingrijita. Si mai plina de copaci care mai tin umbra, nu doar soare. ![]() Am facut noi greseala de a ne aseza la o terasa, unde am servit cate-o halba de bere cu 28 de grivne, cca 12-13 lei romanesti. In fine, asa scria si in meniu, ne-am promis sa nu mai repetam greseala. Pana la urma, daca eram la Paris si dadeam 4-5 euro pe o halba nu mai carcoteam atata. Am mai iesit apoi seara, pe o atmosfera mai racoroasa, cand am vizitat coloanele grecesti, casa cu un singur perete (iluzie optica de altfel) si restul centrului. O vizita am mai facut-o si a doua zi dimineata, inaintea plecarii spre Kiev. Pentru mine, ca galatean, este perfect viabila excursia de un week-end la Odessa, avand doar 300 de km pana acolo, pot foarte lejer sa plec de vineri seara dupa servici, sa ajung la 10-11 noaptea si sa-mi ramana o zi si jumatate pentru a vizita orasul. Oricum Odessa nu are nevoie de mai mult. A doua zi dimineata am predat camera si am plecat spre Kiev, cu Ioana pe Mio Moov 500 cu Igo 8.3.4 drept ghid. Ne-a condus pe cateva strazi, dupa care am ajuns pe drumul de iesire din Odessa, unde ne-a anuntat ca urmatorul viraj va fi peste 480 de km. Misto, nu? Iesim noi din Odessa pe un drum de 3 benzi pe sens, cu o banda de mijloc cu iarba sau cu asfalt, in genul autostrazilor americane. Drumul era insa european, cu restrictie de 100-110, si uneori restrictie de 90. Din cand in cand mai avea restrictie de 60 cand trecea prin vreun sat, ceea ce se intampla destul de rar. Spre deosebire de prostii de romani, care au vrut ca orice drum sa treaca prin fiecare sat, ucrainenii au construit M05 sau E95 cum se mai cheama el, pe langa sate, asa ca nu ai contact cu fauna specifica. Am plecat la 10:40 din Odessa si am ajuns la ora 17:00 in Kiev, mergand constant cu 90-110 si oprind de 2 ori pentru benzina si mancare. Superb drumul, chiar daca in ultima parte a mai avut ceva denivelari si lucrari, decent oricum. Am ajuns noi in Kiev, unde ne-a dus prietenul nostru detasat acolo la o "impinge-tava", pe numele ei Puzata hata, unde am mancat decent cu 18-20 de lei pe toata perioada sederii noastre acolo.Recomand cu caldura. Adaug cateva poze si mai continui maine, ca mai e mult de scris. Prin Zatoka: IMG_7543.jpg ( Size: 395.42k ) Number of downloads: 678 Podul peste Nistru: IMG_7553.jpg ( Size: 370.83k ) Number of downloads: 554 Intrarea in Odessa: IMG_7571.jpg ( Size: 196.5k ) Number of downloads: 585 Treptele Potemkin, iar in spate, o parte din port: IMG_7597.jpg ( Size: 450.77k ) Number of downloads: 671 Prin centru: Attached thumbnail(s) IMG_7603.jpg ( Size: 490.64k ) Number of downloads: 662 IMG_7605.jpg ( Size: 634.28k ) Number of downloads: 473 IMG_7609.jpg ( Size: 383.15k ) Number of downloads: 431 IMG_7611.jpg ( Size: 376.97k ) Number of downloads: 399 IMG_7623.jpg ( Size: 583.78k ) Number of downloads: 393 IMG_7624.jpg ( Size: 292.36k ) Number of downloads: 403 IMG_7627.jpg ( Size: 330.42k ) Number of downloads: 457 IMG_7636.jpg ( Size: 249k ) Number of downloads: 504 IMG_7648.jpg ( Size: 397.3k ) Number of downloads: 385 IMG_7659.jpg ( Size: 313.56k ) Number of downloads: 328 IMG_7681.jpg ( Size: 595.98k ) Number of downloads: 349 IMG_7691.jpg ( Size: 351.54k ) Number of downloads: 441 IMG_7695.jpg ( Size: 565.14k ) Number of downloads: 454 |
--------------------
.
.
.
|
|
gibonu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.136 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ Laurentziu83
Misto. Si eu am in plan sa ajung odata la Odesa si in Crimeea. In asteptarea povestii de la Kiev, poti sa ne zici mai multe despre casa cu un singur perete, ca pare ceva foarte interesant. P.S. Poze cu gagici ucrainience in fuste scurte nu aimai facut? |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Casa cu un singur perete e de fapt o iluzie optica, e o casa normala, peretele lateral nu lipseste, ci doar nu e perpendicular pe peretele fatada, oblic adica. De aceea in poza nu se vede. Insa, daca faci poza din alt unghi, mai de departe, de exemplu, iese si peretele in poza si nu mai ai nici un dubiu.
Puteam sa nu scriu despre asta, dar oricum probabil aceasta explicatie se gaseste si in alte parti pe net. Poze la gagicile in fuste scurte n-am facut, pentru ca nu e civilizat sa pozezi fete pe strada (si lume in general), fara sa ceri acordul, una la mana si, doi la mana, pentru ca as fi fost singurul care ar fi facut asta. Ca le-am mai pozat din cadre mai departate, e alta poveste, dar IXUS 30-ul meu vechi de 5 ani cu zoom de 3x e total nepotrivit pentru asa ceva. Ucrainenii nu se holbeaza la fetele de pe strazi, ori ca trece o batrana de 70 de ani pe strada ori o blonda de 19 ani cu ochi verzi pe tocuri in rochie subtire, reactia e aceeasi, adica zero. Si, dupa cum am mai zis, fetele iti zambesc, dar pe ruseste, ori cum eu habar n-am rusa... De Kiev voi scrie zilele urmatoare, momentan sunt cam ocupat zilele acestea. This post has been edited by Laurentziu83: 26 Jul 2010, 19:58 |
--------------------
.
.
.
|
|
fastbot |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 20 January 07 From: GL ![]() |
Salutare!
Ieri am facut si eu o excursie la Reni. Prima de altfel. Ca o prima impresie, nu prea am fost multumit: am plecat pe la 12:30 din Galati, a fost bine prin vama romaneasca si cea moldoveneasca dar la cea ucrainiana am fost bagat pe linia rosie (cunoscatorii stiu!) Probabil ca pasaportul era nou nout (dimineata fusese scos) si masina recent inmatriculata...sa fi fost motivul? (eram si singur in masina)...au controlat bord, fete usi, la motor, portbagaj...cam peste tot. ![]() In fine....pe la 16:15 ajung in Reni, am schimbat dolarii in hrivne (pe 50 USD am primit 393 hrivne). Am fost glont la Peco si am facut plinul (1 litru = 7,5 hrivne) Apoi la un market (din centru am luat-o pe o strada cu sens unic si la aprox 2 km) Ca un reper de pret ar fi: Ariel 6kg 146 UAH; Becks 1/2 5,29 UAH; Coca Cola 2 l 8,2 UAH; Kent 4- 9,5 UAH......la unele nu merita sa iei, la altele cam da. Pentru cine stie mai bine: exista si alte marketuri sau ceva de genu? Apoi am prins schimbul de tura in vama moldoveneasca si pana de curent la cea romaneasca ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
La Reni nu merita decat statiile de benzina de la intrare, inainte de gropile alea in care se scufunda masina cu totul. Altfel au doar o piata amarata, cum sunt pietele de pe la noi. Sa nu te mire ca auzi si romaneste pe strada, jumatate din locuitori sunt romani.
Pe viitor, daca vrei sa mai mergi in Ucraina, mergi direct la Izmail, dar asta presupune sa pleci mai de dimineata de acasa. In Izmail au market in genul Real-ului de la noi, dar mai mic, unde gasesti tot ce vrei. In plus, au si un "impinge tava" pentru cazul in care ti se face foame si te descurci mai usor acolo, nefiind nevoit sa vorbesti rusa. Market-ul il gasesti usor daca ajungi in centru si o iei la deal pe strada cu sens unic de urcare si parc pe mijloc, sfatul meu e sa te uiti putin si pe Google Earth ca sa-ti faci o idee. In rest, in Izmail mai poti sa mergi in port, sau in piata din apropierea bisericii, tot pe strada principala. Momentan sunt curios cam cum as putea merge la pescuit in Ucraina, in apropiere de Izmail cat si pe langa Chilia (ucraineana), au niste balti de pescuit de mai mare dragul, colegul cu care am fost la Kiev e pescar inrait si saliva mai ceva ca la femei goale. Daca nu se poate cu permis de pescuit, probabil ne inarmam cu ceva sticle de vodka drept spaga. ![]() This post has been edited by Laurentziu83: 28 Jul 2010, 17:44 |
--------------------
.
.
.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Astazi mi-am gasit ceva timp si ar fi cazul sa continui cu week-end-ul pe meleaguri ucrainene.
Cum ziceam, iesim noi din Odessa si ne asternem la drum. Drumul cu 2 benzi pe sens, limita de viteza 110 cred (dupa cum zicea GPS-ul), uneori restrictie la 90, banda pe mijloc nefolosita, uneori din iarba, din loc in loc pe marginea drumului vanzatori de piersici, nectarine, rosii, etc. Drumul foarte liber, cred ca n-am mai mers pe un drum atat de liber de ani de zile, doar de pe la jumatatea drumului, de pe la Biserica Alba, Uman, etc, a inceput sa se mai aglomereze, iar ultimii 150 de km din el erau dintr-un asfalt mai slab calitativ fata de cel din regiunea Odessei, ba inca erau si cateva onduleuri. Gropi insa nu erau. Cum nu prea aveam cd-uri la noi (colegul meu avea masina noua, nu prea avea cd-uri, iar mie nu mi-a dat prin cap sa iau cd-urile de le aveam inainte pe Clio), ne-am pus pe ascultat Radio Romania si mai apoi Radio Iasi, pe unde medii, singurele posturi de se mai prindeau pe meleaguri ucrainene dupa Nistru incolo. IMG_7705.jpg ( Size: 302.78k ) Number of downloads: 474 IMG_7710.jpg ( Size: 381.67k ) Number of downloads: 365 IMG_7717.jpg ( Size: 285.95k ) Number of downloads: 316 IMG_7721.jpg ( Size: 232.51k ) Number of downloads: 284 IMG_7731.jpg ( Size: 283.48k ) Number of downloads: 300 IMG_7741.jpg ( Size: 241.73k ) Number of downloads: 320 De prisos sa zic ca n-am vazut ABSOLUT NICI O MASINA DE ROMANIA, foarte putine de Rep Moldova, vreo cateva de Transnistria, majoritatea ucrainene, apoi destule de Belarus si restul rusesti. N-are rost sa zic de ce erau multe rusesti, drumul Kiev-Odessa e principalul drum al rusilor catre litoralul grecesc sau bulgaresc, prin Galati vad destule masini rusesti in tranzit. Drumul nu trece prin sate, le ocoleste, insa pe portiunea din dreptul satelor viteza e limitata la 60, decent oricum, intrucat portiunea e destul de scurta, nu toata lumea respecta respectiva limita de viteza,a dar e mai sigur sa te tii in spatele cuiva cand faci aceasta manevra. In fine, dupa vreo 6 ore, 2 opriri pentru carburant si mancat, ajungem la Kiev, dar numai bine ca nimerim in ambuteiaj. Am taiat-o noi pe stradutele de printre blocuri, unde atmosfera era de "deja-vu", arhitectura cartierelor e foarte asemanatoare cu a noastra, traficul era decent, lumea iti face loc, nu te claxoneaza (probabil nu vad ei prea multe masini de Ro pe acolo), si te descurci, muuult mai decent ca in Bucuresti. GPS-ul m-a dus onorabil pana unde trebuia sa ajungem in centru, ne-a lasat exact la adresa dorita. Parcarea in centru costa cca 10 grivne/ora, cam 4.3 ron, ceea ce e destul de mult. Cum prietenul care ne astepta acolo mai cunostea zona, ne-a gasit un loc de parcare intr-o curte interioara intre cladiri, unde am lasat-o in cele 3 nopti. Nu era pazit respectivul loc de parcare, dar nu cred ca se complica hotii ucraineni sa fure o Nissan Micra. IMG_7759.jpg ( Size: 326.97k ) Number of downloads: 362 IMG_7761.jpg ( Size: 610.71k ) Number of downloads: 304 IMG_7763.jpg ( Size: 350.13k ) Number of downloads: 278 IMG_7765.jpg ( Size: 368.33k ) Number of downloads: 266 IMG_7766.jpg ( Size: 393.87k ) Number of downloads: 273 Ne-am reintalnit cu colegul ce urma sa ne fie gazda timp de 2 zile si am plecat sa mancam la localul scris intr-un post anterior. Apoi am iesit la o plimbare prin centrul Kiev-ul, pe bulevardul Kresciatik, sa admiram frumusetile locale, si sa servim o bere sau un pahar de Cvas, o bautura cu traditie in regiunea ex-sovietica, servita rece, la modestul pret de 4-5 grivne paharul de 0.4 (cca 1.8 ron, moka mai precis). Kievul, spre deosebire de orasele romanesti, nu are terase in centru sau, daca are, sunt foarte putine si probabil mai de fite. Kievenii cand ies in oras, se opresc la chiosc sau intra la Billa (un astfel de magazin e pe Kresciatik), isi cumpara cate-o bere, si ei si prietenele, berea este de regula rece la chiosc (nu ca la noi la crasma unde e bine sa intrebi ce au la rece) si ieftina, tot 4-6 grivne sticla, o desfaci apoi cu palma si bei. Din ce am inteles, nu prea e legal consumul de bere pe strada, dar daca nu faci show, nu se ia politia de tine. Si politie este destula, cam peste tot, nu cred ca am vazut prin multe locuri atata politie ca pe aici, si prin oras si pe sosele. Urmarea este ca nu vezi accidente sau fite la volan. Berea o gasesti intr-o foarte mare varietate, orice chiosc are minim 8-10 sortimente, filtrata, nefiltrata, autohtona (cred ca sunt minim 4-5 sortimente de bere locala), cu lamaie, etc, foarte bune majoritatea, comparativ cu berile de la noi. A doua zi dimineata am plecat in cautarea muzeului de razboi al fostei URSS, in aer liber si bineinteles Motherland. Am intrat la metrou, am platit 1.75 grivne pe un bilet (cam 0.8 ron ![]() Metroul insa nu exceleaza in lux si finete, comparativ cu ce am mai circulat eu prin Paris si Viena, ba chiar e asemanator cu cel bucurestean, daca e sa comparam luxul, afisele din vagoane si lipsa informatiilor utile. Insa, daca inveti caracterele chirilice, ai si o harta a Kiev-ului si a metroului Kievean, te descurci fara probleme. Un avantaj ar fi ca in statiile de metrou, cel putin la cele din centru, poti sa vezi pe telefon in ce statie te afli, un fel de busola. La mine a mers chiar daca eram in roaming pe reteaua MTC. In fine, nu ne-am orientat noi prea bine cu statia de metrou la care am coborat, asa ca am ajuns destul de departe fata de unde trebuia, asa ca am luat-o la picior printr-un cartier de locuinte, destul de select totusi, judecand dupa aspectul blocurilor. Am ajuns apoi in parcul memorial, am tras cateva poze, atat la tancuri cat si la gagica cu sabia, dupa care am intrat in muzeu de sub gigantica statuie. Intrarea este 10 grivne (4.3 ron), pentru poze mai platesti 15 grivne in plus, eu n-am platit si mi-a parut rau. Cred ca nu exista un muzeu pe care sa-l fi vazut la viata mea atat de vast si de bine dotat pentru care sa fi platit atat de putin. Cred ca am pierdut vreo ora si jumatate pe acolo fara sa fi fost foarte minutios. Nu mai vorbesc ca, spre deosebire de cele 35+ de grade de afara, inauntru era o racoare... ![]() Muzeul era dedicat celui de-al doilea razboi mondial, gaseai aici uniforme de militari din razboi, atat nemtesti cat si rusesti, gloante, pistoale, resturile unui avion doborat, scrisori militare, etc, etc, etc, iar la sfarsit, la iesire, o masa lunga cu pahare pregatite pentru vodka, probabil in memoria care s-au intors atunci din razboi. Pentru cei care vor ajunge la Kiev, recomand cu caldura muzeul. IMG_7788.jpg ( Size: 269.93k ) Number of downloads: 388 IMG_7790.jpg ( Size: 454k ) Number of downloads: 378 IMG_7791.jpg ( Size: 371.59k ) Number of downloads: 475 IMG_7792.jpg ( Size: 303.8k ) Number of downloads: 435 IMG_7793.jpg ( Size: 407.57k ) Number of downloads: 308 IMG_7795.jpg ( Size: 248.14k ) Number of downloads: 302 IMG_7802.jpg ( Size: 423.64k ) Number of downloads: 290 IMG_7806.jpg ( Size: 467.81k ) Number of downloads: 318 IMG_7809.jpg ( Size: 458.91k ) Number of downloads: 336 IMG_7818.jpg ( Size: 487.07k ) Number of downloads: 333 IMG_7828.jpg ( Size: 349.74k ) Number of downloads: 315 IMG_7830.jpg ( Size: 191.44k ) Number of downloads: 331 IMG_7835.jpg ( Size: 495.4k ) Number of downloads: 377 IMG_7840.jpg ( Size: 335.15k ) Number of downloads: 380 IMG_7846.jpg ( Size: 420.17k ) Number of downloads: 296 Mai continui si maine, intrucat am epuizat spatiul de poze pentru acest post. This post has been edited by Laurentziu83: 9 Aug 2010, 21:47 |
--------------------
.
.
.
|
|
Hagen |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 2 December 07 ![]() |
Am fost in iulie niste zile in Odessa. traseul a fost: Galati - (granita MD) - Giurgiulesti - Vulcanesti - (granita UA) - Bolgrad - Sarata - Monashi - Palanca (corridor prin MD, fara control de granita) - Maiaki - Odessa
Trecere de granita spre UA a durat cam 30 de minute. Am fost singura masina si am avut toate actele in regula (procura cu traducere legalizata pt. masina, etc.). Nu s-au grabit, au controlat totul linistit, la bagajele s-a uitat si un câine. N-au vorbit limbii straine; nici româna, nici engleza, nici germana, nici franceza ... deci, ne-am înteles doar prin semne. Singura problema in UA a fost ca n-am avut bani schimbati, am ajuns cu rezervor cam gol, si la inceput n-am gasit benzinarie care ar fi acceptat carduri sau valute, nici case de schimb ... dar, dupa o suta de km, într-un final, am gasit si o benzinarie unde am putut sa platesc cu cardul. Nu pot sa povestesc nimic rau, n-am fost oprit de politia, nu mi s-a furat nimic, nu mi s-a facut rau de mâncarea lor ... dupa trecere de granita si rezolvarea problemei de bani (in oras sunt o gramada de case de schimb), au fost zile placute. IMG_9160.jpg ( Size: 59.46k ) Number of downloads: 418 IMG_9162.jpg ( Size: 58.84k ) Number of downloads: 434 IMG_9164.jpg ( Size: 59.83k ) Number of downloads: 424 IMG_9173.jpg ( Size: 59.58k ) Number of downloads: 447 IMG_9199.jpg ( Size: 58.97k ) Number of downloads: 650 This post has been edited by Hagen: 25 Aug 2010, 19:02 |
--------------------
Dacia
Logan
1,4 Laureate
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Sigur nu e control vamal pe acel coridor? Eu am preferat sa ocolesc pe la Cetatea Alba-Zatoka fix pentru a nu mai sta inca odata prin vami.
Am trecut si eu in primavara prin vama Vulcanesti-Bolgrad si intr-adevar, a mers mult mai repede fata de Giurgiulesti-Reni, si la moldoveni si la ucraineni, chiar mi s-au parut mai amabili vamesii. In Ucraina e intr-adevar o problema cu alimentatul cu benzina. Trebuie intai sa le pui cash-ul la casierie in tavita (cred ca au geamuri antiglont la casierii), aproximativ cat vrei sa alimentezi, practic sa le arati ca ai bani, de-abia dupa aceea vor da drumul la pompa. Eu recomand sa platiti inainte cu 10-50 de grivne mai putin fata de cat estimati ca va intra, restul il platiti la sfarsit. La Reni de exemplu mi s-a eliberat si bon fiscal, nu ca as fi avut ce sa fac cu el. This post has been edited by Laurentziu83: 25 Aug 2010, 22:47 |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th February 2025 - 12:05 |