1.6 16v sau 1.5dci 90cp?
![]() ![]() ![]() |
1.6 16v sau 1.5dci 90cp?
Sir Andrew |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|||
bloodem |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Salut! Ambele motorizari au caracteristici PRO si CONTRA.
Eu unul astept sa imi vina DCi-ul de 90 cai. Pentru mine este al doilea DCi, masina actuala (1.5 DCi 65 cp) avand 70000 km si fiind extrem de multumit de ea. De fapt, daca ar fi avut aer conditionat nici prin cap nu mi-ar fi trecut vreodata sa o vand. Consumul se situeaza undeva la 5.5 % urban si extraurban, la mers constant pe autostrada cu 110 km/h poti sa ajungi si la cifre incredibile gen 4.2 % . Din ce am inteles motorul de 90cp are un consum si mai mic, deoarece s-a umblat la rapoartele din cutia de viteze. Oricum, cert este ca de multe ori uiti sa alimentezi, autonomia la un plin fiind de ~ 1000 km. Lasand la o parte consumul, mie unul in primul rand imi place cum se comporta Diesel-ul, imi place cuplul si forta bruta a acestui motor (chiar sunt foarte curios cum se comporta cel de 90 cp). La capitolul CONTRA, este combustibilul de foarte multe ori prost din Romania, de aceea trebuie sa ai grija de unde alimentezi. Eu unul am alimentat aproape doar de la Rompetrol, dar nu oricare ci o anumita benzinarie din orasul meu. In rest am mai alimentat doar de cateva ori de la OMV la iesirea din tara si de la Shell/OMV/Agip din alte tari (unde sigur nu sunt probleme cu motorina). Intretinerea masinii intr-adevar e mai scumpa, dar nu cred ca e cu MULT mai scumpa fata de benzina. Sfatul meu este sa te duci la dealer, sa faci un drive test si cu 1.6 16v si cu 1.5 DCi 90cp si sa alegi motorizarea care iti place TIE cel mai mult, caci in definitiv asta conteaza cel mai mult. Mult noroc ! |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
junior1234 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 18 October 10 ![]() |
Salut!Sunt fost posesor de DCI mai exact cel de 65 CP.Actualmente 1.6MPi 90 CP.Tot ce pot sa iti spun sau sa te sfatuiesc este sa te strangi un pic si ia DCI-ul. Nu ai sa regreti.Eu pana la 84k cand l-am vandut pe al meu(si nu din motive tehnice) a mers ireprosabil.Nu am ce sa reprosez acelui motor desi toata lumea il blama ca e cel mai prost.Daca alimentezi de unde trebuie si ii faci reviziile la timp nu ai de ce sa iti faci probleme!.Consumul la diesel prin oras nu a sarit niciodata de 6.7% (cu aer cond mers non stop)iar acum la benzinar este de 9,8%(fara aer pornit).In plus cum spunea si colegu mai sus la diesel ai cuplu, trage bine rau din turatii mai joase).Dar la fel de bine cunosc oamenii care au avut probleme cu ele.Sfatul meu este sa te bagi la un diesel neaparat cu aer
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- B-AA-HFI B-AA-HFI
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#4
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Am condus 1.6 16v si DCI de 90 de cai. DCI clar rulz in fata 1.6 16v.
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
testike |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Eu am benzina 1.6 90 CP 80 mii km si diesel 85 CP de 10 mii km.
Si eu as recomanda tot diesel, imi place mai mult cum merge. Economia la combustibil este destul de mare, si in cel mai rau caz daca ti se duc injectoare etc tot iesi mai bine decat cu benzina. This post has been edited by testike: 29 Aug 2011, 09:36 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
BZN |
![]()
Post
#6
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Alt razboi benzina vs diesel...
Am avut dci (70cp) nu am avut nicio pb cu el. Insa a doua oara nu imi mai trebuie, benzinarul e altceva. ![]() |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
testike |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Ce iti place mai mult la benzinar?
Eu conduc amandoua masinile benzina si diesel, si diferentele le vad foarte des. Acum cateva saptamani am facut sambata un drum de 400 km cu dieselul si duminica unul de 500 cu benzina. OK trebuie un stil diferit de condus la benzina sa turezi etc, dar am fost foarte dezamagit mai ales cu impresiile proaspete din ziua precedenta : in panta si depasiri trebuia sa turez foarte tare si oricum nu o lua chiar asa bine ca dieselul, mai zgomotoasa pe autostrada, consum de 7 in loc de 5 (30 grade, ac pornit tot timpul , intrat in cateva orase). This post has been edited by testike: 29 Aug 2011, 10:01 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
dizzy |
![]()
Post
#8
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Cati km faci pe an? Sub 10000 ia benzina, intre 10-15000 e tanda pe manda. Peste e mai rentabil diesel
In ce oras stai? In Buc 10 benzina 8 diesel. Per ansamblu benzina e mai simpla si mai fiabila, dieselul e mai economic si mai placut de condus. This post has been edited by dizzy: 29 Aug 2011, 10:13 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
BZN |
![]()
Post
#9
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
In primul rand, scapi de stres. Chiar pe forum, sunt mult mai numeroase "reclamatiile" la adresa motoarelor diesel, si nu ma refer aici la cele E3. Motorul K4M, e mult mai fiabil, cel putin asta e parerea mea.
Pe mine ma deranjeaza zgomotul, mirosul de motorina dupa o vizita la Peco, plafonarea rapida. Nu ma gandesc deloc la costuri, si chiar daca as face-o, sunt prea multe variabile si balanta se poate inclina de oricare parte. Un singur plus are dieselul, e mult mai comod de condus in oras. |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
Stau in Galati. De vreo 2 ani am ajuns la 16-17k km pe an. 70% din mers este in oras. Ce-i drept Galatiul nu este ca Bucurestiul. Se merge mult mai lejer daca eviti zonele si orele mai aglomerate.
|
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
dizzy |
![]()
Post
#11
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Ai oricand varianta de benzina si GPL,impaci si capra si varza.
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ia ori diesel, ori 1.2 16v, nu te baga la 1.6 16v ca doar consumul nesimtit e de capu' lui
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(argon @ 29 Aug 2011, 12:47) Si cu 1.2 ce sa fac. Eu plec de la 1.4 pt ca in depasiri de tiruri, si nu numai, imi tremura chilotii. Din ce am auzit 1.2 consuma destul de mult. This post has been edited by Sir Andrew: 29 Aug 2011, 13:03 |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#14
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
eu zic un 1,5 dCi de 75CP
![]() |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
untion |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 19 May 05 From: pitesti ![]() |
Eu am 1.6 16V, iar masina de serviciu este 1.5 dci 65 cp. De multe ori cand ma urc in benzinarul meu dupa ce am mers 400 de km cu cea pe motorina, am senzatia ca cea pe motorina merge mult mai bine, in special in oras unde la turatii mici ai cuplu foarte bun cu motorina (sunt invidios rau si pe consumul motorinei - max5%, pe cand 16 V-ul meu 7.5%)... Dar daca ii dai benzinarului peste 2500-3000 ture se schimba treaba... acolo unde motorina se plafoneaza , incepe sa fie viu benzinarul, iar la depasiri nu exista comparatie... Sunt convins insa ca 1.5 dci 100CP este altceva decat 65 CP...
|
--------------------
Logan
Partener 1.6 16V
2008
- -
|
|
71doru |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 September 09 ![]() |
Am in familie benzinarul meu 1,6 16 V si doua diesel 65 CP cu respectiv 47000 km, 60000 km si 100000 km. Nu am avut probleme cu niciuna dintre ele.
Eu nu sunt de acord cu argumentul ca este mai placut de condus in oras dieselul pentru ca vezi doamne are cuplul mai mare, ceea ce desigur este adevarat dar nu este nevoie decat de o mica parte din el. Eu plec de pe loc cu 1500 rtm fara probleme si daca este nevoie nu ma doare piciorul sa-i dau 3750 pentru impresie artistica. Am observat insa ca foarte multi conduc subturat si de aici probabil senzatia ca un Diesel trage mult mai bine. Am facut drumuri lungi in strainatate si cu Loganul diesel si cu un Zafira diesel dar si cu a mea benzinara si pot spune ca daca nu te strange buzunarul cand vine vorba de consum, 16 V este o placere. Apoi cu Zafira am scos 6,8l/100km iar cu benzinara mea 7,2 in conditii asemanatoare. ( Zafira are cu 500kg in plus). Din pacate benzinarul care se vinde acum a pierdut mai bine de 1 secunda la demaraj. (Euro 4 -> Euro 5). Pentru cine nu face mai mult de 10000-12000 km pe an, recomand benzina. |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V Prestige
2007
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
Dupa ultimele calcule se pare ca voi opta pentru benzina. Voi merge azi la dealer pentru un pret exact si ma pun pe cautat tichete si de vandut Solenza. Am ajuns sa vad cum si un euro conteaza in multele planuri care ti le faci de-a lungul vietii. Va tin la curent.
This post has been edited by Sir Andrew: 30 Aug 2011, 13:52 |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
testike |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Totusi ar trebui sa fie o diferenta intre diesel 65 Cp si 90 CP?
Diesel 65 CP ar trebui comparat cu benzinara de 1.4 75 CP, diferenta de putere e aceeasi ca si intre benzina 105 si diesel 90. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
In mod normal as fi spus un Da clar ptr benzina din cauza pretului mai mic de achizitie si datorita fiabilitatii motoarelor de benzinare care nu au probleme asa frecvente (injectoare , pompe , turbine , EGR-uri etc cu preturi extraordinar de mari ) Dar avand in vedere ca vrei nou atunci se schimba treaba , poti lua un diesel pe care peste 5 ani respectiv 100.000 km sa-l vinzi si upgradezi inainte sa apara problemele specifice (statistic) Dieselului. Tin de pe acum sa-ti spun ca reviziile tot pe acolo te costa , 1,6 - 16 V se detaseaza putin ca pret de intretinere de 8V , respectiv 4- 4,5 l ulei , distributia are pretul celei de diesel etc.
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#20
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Cel mai usor este sa dai sfaturi pe banii altuia, eu zic 1,6 16 v sau de ce nu 1,6 8v, cu toate ca nu am mers cu ele de cand au trecut la E 5.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
Pai asta am si cerut. Sa-si dea oamenii cu parerea mai ales de la cei care au de-a face cu aceste modele de motorizari. Mi se strange inima la un diesel..inca. Sa vad poate reusesc sa am bani de diesel. Maine se termina luna august si ii anunta Dacia ce promotii mai au. Sper sa mai fie promotia cu 1100 euro discount la Logan.
This post has been edited by Sir Andrew: 30 Aug 2011, 21:57 |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
Ampt |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
|
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
71doru |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 September 09 ![]() |
Ideal ar fi sa faci un drive-test cu ambele motorizari.
Adevarul ca la cum creste pretul la combustibil, dieselul este foarte tentant iar diferenta de performante nu este asa de mare in comparatie cu diferenta de consum. Revizia este cu aproximativ 100 lei mai scumpa la diesel. Dieselul este mult mai zgomotos la viteze mici, cum ar fi in oras, dar la viteza de 100-120 zgomotul este comparabil cu al benzinarului, poate chiar un pic mai mic. Daca folosesti masina preponderent in oras, un diesel este foarte bun vara cu AC dar iarna vei ajunge la servici cu maxim 2 liniute la temperatura apei si inghetat bocna . Daca ai un copil mic sau o sotie friguroasa, nasol. Pentru tatal meu care venea la servici de la 20 km distanta de oras, dieselul era ideal. Numai ca intre timp s-a pensionat si dieselul nu se mai justifica. La diesel trebuie sa fi mult mai atent de unde alimentezi. Este foarte important ce drumuri vei avea de facut de obicei. |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V Prestige
2007
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
Vad ca multi zic ca motorul de 1,6 16v euro 5 ar fi mai slab decat 1,6 16v euro 4. Poate detalia cineva?
Din ce stiu eu la Euro 5 cuplul Nm este 148 fata de euro 4 unde era 140. Deci ar trage mai bine decat euro 4. La consum am inteles ca a mai scazut... This post has been edited by Sir Andrew: 31 Aug 2011, 21:00 |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#25
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(Ampt @ 30 Aug 2011, 23:07) Recomand ! ![]() ai aflat pana la urma? ![]() |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
testike |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
1.6 16v Euro 5 are oficial 11.5s pana la 100km/h si Euro 4 avea 10.2
11.5s are si 1.6 8V 90CP (cel putin Euro 3 al meu). Am inteles ca Prestige 1.6 16v te costa 7100 EUR cu toate taxele - cat te costa dieselul? Ar trebui sa fie vreo 1000 si ceva in plus? This post has been edited by testike: 31 Aug 2011, 21:19 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(testike @ 31 Aug 2011, 21:18) 1.6 16v Euro 5 are oficial 11.5s pana la 100km/h si Euro 4 avea 10.2 11.5s are si 1.6 8V 90CP (cel putin Euro 3 al meu). Am inteles ca Prestige 1.6 16v te costa 7100 EUR cu toate taxele - cat te costa dieselul? Ar trebui sa fie vreo 1000 si ceva in plus? Diesel de 90CP ajunge mai mult deoarece are doar 600 euro discount... Dupa calculele mele ajunge curat (cu remat si adaugand costul tichetelor) undeva la 8700 euro. Diferenta e de 1600 euro. Mentionez ca la varianta diesel nu am adaugat volan in piele, jante si geamuri electrice spate. Benzina are asa ceva. Cu aceste dotari pe diesel diferenta ajunge la 2200 euro. Destul de maricica...zic eu. This post has been edited by Sir Andrew: 31 Aug 2011, 21:42 |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#28
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Sa dai 100 de milioane in plus pentru sunet de tractor si probleme cu injectoarele, sa nu dai..
grea decizie ![]() |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
bobo77 |
![]()
Post
#29
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
@ArtVandelay bine punctat aici
![]() This post has been edited by bobo77: 1 Sep 2011, 20:37 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
PaulT |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Sir Andrew @ 31 Aug 2011, 21:56) Vad ca multi zic ca motorul de 1,6 16v euro 5 ar fi mai slab decat 1,6 16v euro 4. Poate detalia cineva? Din ce stiu eu la Euro 5 cuplul Nm este 148 fata de euro 4 unde era 140. Deci ar trage mai bine decat euro 4. La consum am inteles ca a mai scazut... Cuplul la 1,6 16v EUR4 era exact 148nm.. Ajunge sa te uiti la datele oficiale pentru a vedea diferentele de dinamica. This post has been edited by PaulT: 31 Aug 2011, 22:33 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:32 |