DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Despre acceleratie, Modul in care se tureaza o masina

Daedalus
post 1 Jul 2005, 14:27
Post #1


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Cand m-am suit pe Solenza si am mers cu ea mi s-a parut cel putin ciudat si greu sa ma obisnuiesc cu modul in care se accelereaza fata de vechea Dacie 1310. Si asta e valabil pentru toate masinile. De ce la Solenza cand o accelerez pe loc pana la 3000 sa zicem, ii ia mult timp pana coboara in turatie, pe cand o Dacie 1310 imediat se accelereaza si daca ii dau pedale suna cu totul altfel prin faptul ca ii coboara turatia si o urc eu din nou. La SLZ daca ii dau pedale rapizi se simte foarte putin, pentru ca coboara greu in turatie. Ce anume determina acest lucru?


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 1 Jul 2005, 14:39
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




calculatorul


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 1 Jul 2005, 14:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




Nu neaparat. N-am stat sa verific exact care e motivul la SLZ dar in mod cert mai poate depinde si de altceva. De exemplu la Oltcit e cam la fel si n-are calculator.


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mimunku
post 1 Jul 2005, 15:12
Post #4


Membru de rezervă


Group: Members
Posts: 176
Joined: 18 October 04
From: Românica




Sunt de acord cu costi e calculatorul, nu stiu cum e la Oltcit da' la SLZ, LGN sau alta masina cu injectie multipunct, tot ce misca in motor e controlat de calc. Mi se pare o chestie buna, nu e deloc sanatos sa ambalezi motorul pe loc prin cresteri si descresteri bruste ale turatiei, asa macar calculatorul protejeaza putin motorul de "curiosi" smile.gif .


--------------------
Dacia Săndel de Brasil 2009
Daca n-ar fi proștii, deștepții ar muri de foame (Camil Petrescu)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 1 Jul 2005, 16:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




Se prea poate, nu contrazic cu nimic. Ce am vrut sa spun este ca poate exista si un "motiv" mecanic nu neaparat electronic. M-am referit la faptul ca la Oltcit acest lucru se realizeaza cu ajutorul unei supape (sau ceva de genu asta) ce are o legatura directa cu cablul de acceleratie. Astia cu Oltcit, ajutati-ma, doar l-am condus. rolleyes.gif


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 2 Jul 2005, 07:38
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Ehe... oltcit. La capul cablului de acceleratie exista un fel de cutiutza din care iese un "degetzel" de cauciuc pe care terminatia cablului il impinge in cutiutza. Rolul lui este sa frineze inchiderea carburatorului cind acceleratia este depresata brusc. Dar "intirzierea" cred ca e ceva de genul jumatate de secunda, nu asta e cazua pentru care turatia scade mai greu. Cred ca motorul de tip boxer e mai degraba vinovat pentru asta.
La toate motoarele cu aprindere electronica toate smecheriile atea mecanice sint inlocuite de o computer, mai mult sau mai putin destept.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anpop
post 2 Jul 2005, 10:28
Post #7


Sef de pisica!


Group: Members
Posts: 422
Joined: 28 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(Daedalus @ 1 Jul 2005, 14:27)
Cand m-am suit pe Solenza si am mers cu ea mi s-a parut cel putin ciudat si greu sa ma obisnuiesc cu modul in care se accelereaza fata de vechea Dacie 1310. Si asta e valabil pentru toate masinile. De ce la Solenza cand o accelerez pe loc pana la 3000 sa zicem, ii ia mult timp pana coboara in turatie, pe cand o Dacie 1310 imediat se accelereaza si daca ii dau pedale suna cu totul altfel prin faptul ca ii coboara turatia si o urc eu din nou. La SLZ daca ii dau pedale rapizi se simte foarte putin, pentru ca coboara greu in turatie. Ce anume determina acest lucru?
*


Intarzierea coborarii in turatie e setata de calculator (cum ti-a zis si costi!) pt a-ti putea permite schimbarea vitezelor la aceeasi turatie.....economie de benzina si motor mai putin stresat....trebuie doar sa te obinsnuiesti un pic smile.gif dupa aia vei fi incantat!
asa am patit si eu la schimbarea carburator/injectie....


--------------------
Logan Preference 1,4 - b-xx-xxx
Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 2 Jul 2005, 20:08
Post #8


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




De obisnuit m-am obisnuit, acum nu mai am nici o problema. SLZ mi se pare o masina fiabila si o data obisnuit parca ma simt unul cu ea tongue.gif Mi-am mai pus problema asta la inceput, dar am uitat si acum m-am gandit totusi care ar fi cauza acestui lucru. Multumesc pentru explicatii.
Case solved. Din punctul meu de vedere s-a inteles clar acest subiect. Ramane la latitudinea altora daca topicul va mai continua sau va fi inchis.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Jul 2005, 08:19
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




"nu e deloc sanatos sa ambalezi motorul pe loc prin cresteri si descresteri bruste ale turatiei, asa macar calculatorul protejeaza putin motorul de "curiosi" "
De ce nu e bine? dati-mi si mie un motiv, ca de" nu e bine" si atat m-am saturat.
A-ti auzit de la nea Gica ca nu e bine si o tineti tot inainte, daca imi dati un motiv retrag ce am spus.
Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 4 Jul 2005, 14:58
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Am condus si Oltcit si SuperNova... la ultima este foarte sesizabila o intarziere a raspunsului la eliberarea pedalei de acceleratie.
Nu, n-am fost deloc incantat tongue.gif


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 4 Jul 2005, 15:01
Post #11


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Pentri ca pompa de ulei nu poate asigura presiunea necesara in timp scurt, pt ca racirea nu merge ok si creste brusc temperatura si se raceste mai greu, pt ca scade presiunea la ulei si apar uzuri..gargara d'asta...


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 4 Jul 2005, 15:24
Post #12


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Oricum, vreau doar sa confirm comportamentul si la Megane ... dar, nu stiudaca e relevant .. caci motorul vine din aceleasi maini de proiectanti ca si Solentza, Supernova sau Logan:)


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Jul 2005, 19:53
Post #13


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




nu mai vorbiti de megane pe acilea, ca ale au acceleratie pe potentiometru si motoras, nu cu cablu ca la noi astia mai "ruralii". la alea ar trebui sa fie alt comportament (mai prompt)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 4 Jul 2005, 20:45
Post #14


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Klaus .. tu vorbesti serios ?
Adica eu nu am acceleratie cu cablu ? .. oh man ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 4 Jul 2005, 20:50
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




te pregateai sa-ti cumperi un cablu ?
sau aveai pus bine unul de la DSN ? smile.gif


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Jul 2005, 21:07
Post #16


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Uite mai ca-i pe potentiometru...

Attached thumbnail(s)
Pages_from_megane2_2.jpg ( Size: 159.07k ) Number of downloads: 540


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 6 Jul 2005, 02:40
Post #17


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(sandman @ 4 Jul 2005, 08:19)
"nu e deloc sanatos sa ambalezi motorul pe loc prin cresteri si descresteri bruste ale turatiei, asa macar calculatorul protejeaza putin motorul de "curiosi"  "
De ce nu e bine? dati-mi si mie un motiv, ca de" nu e bine" si atat m-am saturat.
A-ti auzit de la nea Gica ca nu e bine si o tineti tot inainte, daca imi dati un motiv retrag ce am spus.
Multumesc
*



Pe tine nu te deranjeaza la timpan cum pornesc fac unii manevre in parcare cu ambreiajul "tinut" dand sprituri la nesfarsit motorului? Te-ai gandit in ce hal este chinuit ambreiajul?

Nu te-a trezit nimeni dimineata pornind motorul rece sprituindu-l? Te-ai gandit ce se intampla in acele momente, cu pelicula de ulei din lagarele paliere si de biela?

Am o ruda care a avut Trabant si 3 Dacii 1300. Dupa ce a facut-o praf si pe ultima, si-a luat Logan. Da-mi voie sa-ti spun ca este total nemultumit pentru ca nu mai poate sa-i dea sprituri.
Dupa cea mi-a zis chestia asta imi venea sa inebunesc...ani de zile am incercat sa duc munca de lamurire cu el sa nu mai maltrateze motorul in halul ala.



--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lacaru
post 8 Jul 2005, 13:09
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 20 August 04
From: Brasov




Confirm acelasi comportament si la VW Bora. Daca incerc sa-i dau sprituri nu se schimba deloc turatia motorului. Dupa cum au spus si altii probabil ca acesta latenta este menita a proteja motorul, pompa de injectia.
In cazul motoarelor pe injectia amestecul este realizat de calculator (adica pe cai electronice), pe cand la carburator amestecul e realizat pe cai mecanice.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mimunku
post 8 Jul 2005, 14:06
Post #19


Membru de rezervă


Group: Members
Posts: 176
Joined: 18 October 04
From: Românica




Fratilor !!! Nu va mai bateti capul, asa face toate (motoarele pe injectie)!!!


--------------------
Dacia Săndel de Brasil 2009
Daca n-ar fi proștii, deștepții ar muri de foame (Camil Petrescu)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Jul 2005, 14:16
Post #20


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Noi sa ne batem capul? Noi suntem relaxati... smile.gif


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anpop
post 8 Jul 2005, 14:30
Post #21


Sef de pisica!


Group: Members
Posts: 422
Joined: 28 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(Kunzite @ 4 Jul 2005, 14:58)
Am condus si Oltcit si SuperNova... la ultima este foarte sesizabila o intarziere a raspunsului la eliberarea pedalei de acceleratie.
Nu, n-am fost deloc incantat tongue.gif
*


Este evident ca supernova nu se va ridica vreodata la performantele Oltcitului, dar din pacate e masina... wink.gif


--------------------
Logan Preference 1,4 - b-xx-xxx
Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 8 Jul 2005, 15:57
Post #22


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




calculatorul. Cel mai elocvent caz e berlina chioara si aia pe injectie (mono). Motorul e identic, totusi comportamentul acceleratiei e diferit asa cum zice si initiatorul. Inteleg ca exista si o explicatie pt asta si anume la schimbarea vitezelor, e bine ca motorul sa ramana putin turat ca schimbarea sa se faca mai lin si cu socuri mai mici pt transmisie


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 8 Jul 2005, 20:37
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




A vazut cineva pina acum altfel de tip de clapeta? M-am gindit la ceva asemenator cu o diafragma de aparat foto.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 9 Jul 2005, 19:47
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




QUOTE(anpop @ 8 Jul 2005, 14:30)
Este evident ca supernova nu se va ridica vreodata la performantele Oltcitului, dar din pacate e masina...  wink.gif
*



Anpop, recunosc - Supernova e semnificativ mai performanta decat Oltcit-ul. Prinde suta mai repede cu 0,1 secunde! Uluitor, nu? tongue.gif
Btw: nu pentru flame-uri sunt aici. Au fost 2 exemple la indemana, o masina pe carburatie si una pe injectie.


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anpop
post 10 Jul 2005, 10:37
Post #25


Sef de pisica!


Group: Members
Posts: 422
Joined: 28 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(Kunzite @ 9 Jul 2005, 19:47)
Anpop, recunosc - Supernova e semnificativ mai performanta decat Oltcit-ul. Prinde suta mai repede cu 0,1 secunde! Uluitor, nu? tongue.gif
Btw: nu pentru flame-uri sunt aici. Au fost 2 exemple la indemana, o masina pe carburatie si una pe injectie.
*


Ideea mea era ca poate nu au fost tampiti astia care au inventat injectia, iar la comparatii intre DSN si oltcitu nu demarajul e problema, mai putem comenta la consum, la mersul pe ploaie, etc. etc.
By the way: Btw=termen mIRC !!!! Nu prea se accepta pe aici wink.gif


--------------------
Logan Preference 1,4 - b-xx-xxx
Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 10 Jul 2005, 10:54
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Da, am putea comenta forever... dar daca-ti aduci bine aminte, pe-aici se vorbea de o oarecare intarziere in raspuns (prezenta la anumite masini cu motor pe injectie). Poate e mai bine asa, poate e o protectie impotriva bizonilor, poate e un efect secundar. Hai sa discutam despre asta, ok?

Sorry, n-aveam de unde sa stiu ca btw (fyi, o prescurtare deosebit de uzuala in medii care nu au de-a face cu chatul si iirc chiar precede aparitia acestuia) e termen mIRC. Nu folosesc asa ceva. Si afaik astfel de prescurtari sunt acceptate pe-aici, wtf - as fi fost banat asap daca ar fi fost altfel tongue.gif
Te-as ruga ca orice raca pe care-ai avea-o impotriva mea sau a masinii mele sa se rezume la PM-uri. Multam.


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13nov
post 13 Jul 2005, 15:48
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 7 June 04
From: Bucuresti




Din cate stiu eu intarzierea in coboararea turatiei are legatura cu economia de combustibil. Un motor care merge intr-un regim cat mai constant (la turatii omenesti) consuma mai putin combustibil.

This post has been edited by 13nov: 13 Jul 2005, 15:49


--------------------
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI 2008
Clio III 1.5 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 14:13
Forum Renault