Frana, Modalitate de franare
![]() ![]() ![]() |
Frana, Modalitate de franare
maxiK |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 346 Joined: 10 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan laureate1.6
- B 37 KNH
|
|||
afh |
![]()
Post
#2
|
![]() !!!! Group: Members Posts: 142 Joined: 11 November 04 ![]() |
eu frânez și scot din viteză fără să mai apăs ambreiajul
![]() |
--------------------
toyota
corolla sedan
2010 nu face niciodată ceva pentru prima oară!
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Am votata "Scot din viteza..." desi de fapt calc doar ambreiajul, aproape simultan cu frana. Daca nu ma astept sa stau mult la semafor sau sunt in fata o bag intr-a 1-a si tin debreiat pana plec. De obicei, tin si piciorul pe frana, macar cat sa am becurile aprinse.
|
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
Zippy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Scot din viteze si apoi franez.Asta a ramas ca un reflex pt ca atunci cand eram mai pe la inceputurile condusului puneam frana fara sa scot din viteza si uitam sa mai apas ambreiajul si sa scot din viteza cand masina aproape ca se oprea si astfel motorul facea grgrgr si se oprea..
Nenea instructorul m-a invatat asa pt ca avand si frana de motor nu se suprasolicitau prea mult placutele de frana => viata mai lunga pt acestea. This post has been edited by Zippy: 22 Jul 2005, 12:22 |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
Sony |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Vedeti ca s-a mai discutat problema asta pe forum. Folositi functia search!
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
In mod sigur nu se intimpla nimic cu servofrina, la dizel ai pompa care se ocupa de treburile astea. La benzina cind frinezi clapeta de acceleratie e inchisa, depresiune mare mare pe admisie = servofrina functionala la fix.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
AlezzDWC |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 19 April 05 From: Bucuresti,o zona rau famata. ![]() |
Depinde de situatie...la drum lung afara din localitati la viteze mari mai intai franez si dupa aceea scot din viteza...iar in Buc mai intai scot din viteza si dupa aceea franez (80% din cazuri).
|
--------------------
Daewoo
Cielo E-TEC 2
- B-81-RGE
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#9
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cea mai mare greseala e sa scoti masina din viteza si apoi sa franezi. Am vazut pe multi facand treba asta, cica menejeaza ambreiajul. OK, ambreiajul, dar pe ei cine ii menejeaza? Eficienta servofranei e direct proportionala cu turatia motorului. Cand scoti din viteza turatia e cea de relanti, deci eficienta e cea mai scazuta. La fel, eficienta e minima cand se apasa pe ambreiaj si apoi pe frana. Corect e sa se franeze fara a se apasa ambreiajul. Ambreiajul se apasa numai in ultima faza a franarii si asta in cazul in care urmeaza sa opresti masina. daca doar vrei sa reduci viteza nu ai de ce sa apesi ambreiajul.
@Zippy, daca scoti din viteza nu mai ai nici mama franei de motor. Aia se face retrogrand treapta de viteza. Daca se scoate din viteza fara a se apasa ambreiajul nu se intampla nimic. Invers e mai complicat ca daca nu nimeresti iti caraie cutia urat. Maimult, daca se merge cu viteza destul de mare (prin asta intelegand peste 20-30km/h) cu (,) cutia in punctul mort sansele sa aveti nevoie de reparatie prematura la cutie sunt mari si foarte mari (nu mai explic de ce ca s-a mai spus in alte x topic-uri). |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
anndi |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
nu franez decat in situatii limita, folesec de obicei frana de motor
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
costi |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu n-am frina dar scot piciorul printr-o gaura si opresc dar mi se cam duc talpile la pantofi;
MaxiK vezi ca ai deschis un topic aiurea, fara sa cauti pe forum. Problema s-a discutat la greu. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Ake |
![]()
Post
#12
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Avand in vedere ca s-a discutat, dar fara poll, ma gandesc ca omul a vrut sa faca o statistica sa vada cum face lumea, nu neparat sa vada cum se face corect. Asa ca va rog votati si lasati comentariile pentru topicul celalalt. Daca ma insel, rog PM de la initiator sa inchid poll-ul
LE se inchide la cerere |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 20:45 |