DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme electrice si mecanice marunte

Asi
post 24 Jul 2005, 14:15
Post #1


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




am si eu o dacie solenza scala.. si am facut un miniaccident.. minor.. doar o usa stramba si atat... am fost la service.. casco tot tacamu.. dupa ce am luat-o din service am constatat ca instalatia electrica face urat de tot!... stergatoarele nu mai merg temporizat.. ci doar pe pozitiile de continuu, stergatoarele nu se mai opresc jos unde ar trebui ci unde se opreste maneta.. adik tre sa fiu atent sa le opresc jos nu pe la mijloc.. spalarea parbrizului nu merge..
2. la alarma.. nu mai piuie cand inchid/deschid masina.. doar face din faruri si atat.. in rest e activa alarma.. suna daca o misc un pic..-asta n-ar fi o problema dar nici nu mai deschide portbagajul la telecomanda.. doar menanic.. cu cheia.
astea sunt de la ce si-au bagat nasu aia din service..

acu ce e de mai demult un pic.. injectia sau ceva imi face urat rau de tot.. in sensul ca nu porneste.. invarte.. etc.. dar nu pleaca.. (bujiile, bateria, sunt bune perfecte.. sigurante, antidemaror .. merg bine..mai ramane injectia sau filtrele de aer/benzina ca inca nu le-am scimbat.. tre sa fac revizia de 20000 zilele astea
asadar nu stiu.. benzina are.. si motoru pare ca se ineaca.. adica daca nu merge la prima-a doua -a3-a cheie.. n-o sa mearga nici la a 20-a... tre s-o las un pic 10 min in pace si mai incerc apoi si poate merge.. si cam asa e.

alta problema ar fi ca ambreiaju cred ca e un pic dus dar parca n-ar fi... adica daca vreu sa pornesc cu scartz.. nu merge scapa ambreiaju intr-a 1-atrebuie sa il las mai lent sa cupleze... si inca ceva mi se pare ca ambriajul e prea ridicat ,, ca 3/4 din cursa ambreiajului e in gol si pe ultimul sfert ii cupleaza

inca ceva ar fi ca la viraj maxim sau aproape de maxim imi suiera rotile de fata... adik scartaitul ala fin si intepator ca la frane mai uzate.

mentionez ca masina e din 2003, si in general merg cu ea un pic mai agrsiv .. si o mai stresez si din cand in cand cu oarecum derapaje controlate cu frana de mana, scartzuri,drifturi etc.. (sunt tanar si entuziast.. da imi trece mie biggrin.gif) da in general in trafic merg normal.. turat normal poate chiar un pic subturat pe ici pe colo.. (schimb pe la 2000.. in genear tin 50-60 cu a 4 sau chiar a 5-a)

franele aicea nu stiu dar am impresia ca tin prost sau asa tin in general franele de dacie.. alea de pe spate cu tambur.. cand trag frana de mana... nu mi le blocheaza.. chiar daca trag tare de frana de mana.. foarte greu le blocheaza... (in timpul mersului ca altfel e ok).. e specific franei cu tambur sa nu blocheze roata fix? sau tre sa schimb sabotii sau ce mai e pe acolo prin frana?

help please ca ma streseaza chestiile astea care o iau pe aratura.. mai ales ca nu porneste si ca stergatoru merge din 2 in 2


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 24 Jul 2005, 15:46
Post #2


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Cu pornirea o rezolvi usor, trebuie sa curesti senzorul de turatie. Cu instalatia electrica du-te si spune-le celor de la service sa-ti remedieze defectul. Cine stie ce legaturi or fi facut aiurea. Sau poate sa fie o siguranta arsa. Intai verifica sigurantele si daca nu e de la ele du-te peste cei din service.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 24 Jul 2005, 17:31
Post #3


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




Vezi ca este scoasa mufa de la temporizatorul pt stergatoarele de parbriz. Cel putin eu asa am patit la vreo 3 masini.
Despre alarma ... ar trebui sa ne spui macar ce model este. Cred ca este o setare sa iti confirme su nu in sirena armarea/dezarmarea.


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 24 Jul 2005, 17:31
Post #4


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




stergatorul ti se opreste ca nu mai merge temporizatorul, asta fiind cel care face ca lamele sa aiba cursa completa, remedierea la service,

cu pornitul mai greu si numa dupa 10 min, vezi ca mai zicea careva pe aici ceva de injectoare, ca tot asa nu ii pornea etc...vezi aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=19452&st=0

iar la frane, am vazut ca la revizia de 10.000 mi-a reglat un pic cablu de la frana de mana, poate tie a uitat sa iti faca operatiunea asta, si de acolo problema. Nu cumva iti prinde frana numai dupa ce tragi maneta pana sus de tot ?, daca da atunci de acolo e problema.


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 24 Jul 2005, 21:40
Post #5


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




la alarma cred si eu ca e ceva setare aiurea.. e model crimestopper.. sau ceva de genu .. ii caut cartea mai tarziu... dar problema e ca nu mai deschide portbagaju... a mai facut figuri din apasari aiurea pe butoane.. dar deschis/inchis/portbagaj tot timpul au mers... cred ca e un cablu intrerup sau ceva.. o sa sap cu aparatu de masura sa vad unde se duce si la modulu de inchidere centralizata ... ca nu cred ca e de la alarma totusi..

cu pornirea.. hmm pai cred ca o sa vad dupa revizia de 20000 care o so fac zilele astea.. dar mai pe sfarsitul saptamanii. si dupa ce schimba filtre&stuff sa vad daca mai face..
am sa incerc sa scot si fisele de la baterie sa resetez UCH

la stergatoare unde zici ca e fisa aia de temporizare? ca as fi bucurs s-o caut sa vad daca e ok..
sigurantele le-am verificat.. si pe alea de sub capota.. toate ok.

mentionez ca e o mica problema la contactul cheii.. adik dupa ce pornesc motoru pe demaror.. revine la loc (normal) dar nu pana la capat si mai face figuri in sensul ca nu ajunge pana la pozitia de motor.. adica raman fara semnalizare/stergatoare/ventilator/si ce mai e electric pe pozitia motor/accesorii .. dar asta o rezolv cand vad ca face asa tragand un pic de cheie inapoi.. si sta pe pozitia motor si merge brici totu apoi... dar de la arcu ala idiot care imi trage inapoi cheia insuficient nu cred ca-s probleme.

am mai avut o problema asemanatoare la pornire la inceputu vietii ei acu 2 ani.. dar atunci nu era etansat geamu si imi intra apa nushtiuunde si imi tinea blocat antidemaroru.. dar atunci nici alarma/inchiderea centralizata nu mergea, si nici martoru antidemaror nu se stingea.. ramanea aprins tot timpu..

franele le-a reglat la 10000 , si frana de mana imi tine dupa cam al 3-lea dinte tras (atunci se aprinde ledu pe bord) si se simte ca e frana un pic.. mai incolo tine zdravan.. pe loc.dar in mers nu vrea.. (cred ca nu a fost proiectata pentru asa ceva totusi as fi vrut sa ma gred la raliuri din cand in cand cu frana de mana biggrin.gif .. asa sunt eu mai nebun nu va speriati. )

la aia de la service i-am batut la cap ca mi-au distrus electrica prin masina.. aia cica n-au treaba ca doar aou indreptat o usa si au vopsit-o.. dar am tendinta sa nu-i cred.. si n-am ce sa le fac ca ei cica nu-s responsabili.. ca masina a intrat in service la tinichigerie.. nu la electrica.. cica nici nu s-au atins..
dar clar e o problema..
am vazut pe aici ceva indicatii despre stergatoare si temporizare nushce UCH... mai sap si vad.

aia cu spalat parbrizu am elucidat problema.. am incercat asa scut in trafic si avem muzica data tare si nu auzeam nimic daca bazaia sau nu.. de fapt n-avea apa.. my bad.

daca se poate detaliat unde e mufa aia de temporizare ar fi perfect.. la maneta, la motorasele de stergator, la uch, whatever.. as avea nevoie un pic de indicatii pentru a gasi mufa aia.. ca trebuie sa recunosc inca nu le am prea bine cu masinile.. dar imi plac si maine am examen la poli la transporturi.. biggrin.gif sper sa intru la Autovehicule Rutiere unde mi-am propus

This post has been edited by Asi: 24 Jul 2005, 21:42


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 24 Jul 2005, 22:01
Post #6


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




Cred ca este destul de greu de ajuns la acea mufa. Se prinde in spatele temporizatorului (butonul de care rasucesti pt functionarea temporizata a stergatoarelor).


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 24 Jul 2005, 22:10
Post #7


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




??? ce buton sa rasucesc?? nu am asa ceva! parca erau la daciile berline chestia cu butonu rasucit..
la mine ala temporizat e fix, presetat din fabrica la habarnam.. 3-5secunde pe acolo.. si e prima treapta in jos de la maneta de stergator.. alealalte 2 cu stergator continuu pe 2 trepte de viteza merg.. dar prima treapta temporizata.. nu merge

si ca tot mi-am amintit.. se intampla ca in momentul in care pornesc de pe loc mai violent... pacane ceva la motor.. oarecum.. ca si cum haraie ceva..
un nene la service mi-a zis ca cica motoru loveste in scut... acu ce sa zic.. scot scutu? scot motoru? mai nici-una.. dar e un pic enervant.. si parca nu mi se pare chiar asa de plauzibila chestia cu motoru loveste scutul.


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 25 Jul 2005, 15:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Ba da. Explicatia cu scul este valabila.
Nu presupune nici o scoatere, doar urcarea pe o rampa/elevator si "dezdoirea" scutului cu o ranga/levier.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 25 Jul 2005, 15:57
Post #9


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




rampa am in spatele blocului.. destul de marfa..
dar in ce parte indoi.. banuiesc ca in jos...
in ce parte bate de obicei.. adica in ce parte trage motoru si se inclina? stanga?dreapta? (putin probabil fiinda motoru e pozitionat transversal)
in fata? spate? sau poate oblic? sau tre sa vad sa ma lamuresc ca mi-e cam greu sa fiu sub masina sa vad ce se intampla cand se porneste mai violent.. (e usor practic dar nu mi-as dori sa fiu acolo)


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bilc catalin
post 26 Jul 2005, 09:53
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 14 September 04
From: bacau




cu pornirea am si eu probleme in sensul ca nu o ia din prima cheie.Invarte de 2,3 ori motorul si nu porneste.La a 2a cheie o ia la sfert.Cred ca varianta cu curatitul senzorului de turatie este plauzibila.DAR SPUNETI-MI VA ROG UNDE SE GASESTE ACEST SENZOR DE TURATIE?Daca mai stie cineva un alt motiv ,va rog sa-mi ziceti.Problema aceasta o am de vreo saptamana .In general mi se intampla dimineata, cand e rece motorul.In timpul zilei ,mi s-a intamplat rar de tot.Mai am un coleg cu o scala ,si mi-a zis ca si lui i s-a intamplat exact acelasi lucru.VA ROG AJUTATI-MA! sad.gif sad.gif


--------------------
dacia solenza - bc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 26 Jul 2005, 09:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




@ Asi: scutul e sub motor la ceva distanta (mica); lovindu-l tu l-ai apropiat, chiar atinge carterul. Tu trebuie sa refaci distanta intre el si motor, peste tot. Nu exista directirs, dr, stg, ect. Cu alte cuvinte bagi o ranga intre el si motor si rerfaci distanta de jur imprejur. Daca ai timp il si poti da jos si indrepta cu un ciocan.

Catalin foloseste "cautare"; exista si poze si tutoriale cu senzorul de turtatie


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei007
post 26 Jul 2005, 11:08
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 16 July 03
From: Bucuresti




Asi, am avut cu stergatoarele aceasi problema ca si tine si era o siguranta arsa pe care am schimbat-o si acum se opresc okay. La mine s-a intamplat pt ca asta iarna am dat drumu la stergatoare cand erau inghetate si s-a ars siguranta


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-33-KYA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 26 Jul 2005, 18:13
Post #13


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




mda.. la mine nu e siguranta.. adica le-am verificat pe toate..

scutul m-am uitat sub el si e stramb.. nu stiu ce e ala carter.. dar e stramba tabla aia .. (scutul)... eu stiam de exemplu la un audi care avea scutul oarecum drept.. motoru fiind V8 cu o gramada de putere... si pozitionat longitudinal pe masina in momentul in care pleca mai urat motorul se inclina in partea dreapta si atinge scutul si baraia(de fapt se inclina toata masina chiar ambalata in gol).. asadar eu ma gandem in ce parte trage motoru de dacie?.. sau asta e valabil doar la astea mai puternice ca mi se pare ca sta neclintita...

one more thing ca ma sacaie un scartait fin de la frane.. alea de fata.. cica am vazut pe forum pe unu ca cica e de la dara aia de rugina de la suprafata discului.. partea de sus si cica ar trebui polizata un pic.. si omu zicea ca a pus masina pe cric a scos roata. a bagat-o in viteza si a lasat sa se invarta discul apoi a polizat-o cu smirghel.. totusi mi-e frica sa fac chestia asta.. adica stiu ca teoretic o roata sta in aer si doar aia se invarte.. ca la un diferential.. totusi daca se misca un pic roata care sta pe sol... masina cam cade de pe cric.. si d-asta nu-mi place ideea.. in afara de elevator capre, sau 2 criucuri hidraulice.. cum mai pot sa invart discu ala in gol sa ii rad rugina aia sa nu mai scartaie?


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 27 Jul 2005, 11:13
Post #14


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(Asi @ 26 Jul 2005, 18:13)
in afara de elevator capre, sau 2 criucuri hidraulice.. cum mai pot sa invart discu ala in gol sa ii rad rugina aia sa nu mai scartaie?


Pai o scoti din viteza, faci rost de 4 bolovani meseriasi ca sa ii pui la rotile din spate atat inaintea cat si dupa roata, tragi la maxim frana de mana , slabesti suruburile de la roata din fata si abia apoi o ridici pe cric.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 27 Jul 2005, 19:04
Post #15


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




am elucidat misterul pornirii ciudate a motorului.... da e cam nasol..

cica azi mi s-a oprit masina in mijlocul intersectiei.. si n-a mai pornit.. am stat o ora langa ea si nu voia sa porneasca.. in timpul asta plictisit si enervat ca ma grabeam.. sa ma uit si eu la sigurante.. cea mai de jos din stanga.. era arsa.. una de 30A de la UCE injection.. no problem zic eu.. bag alta siguranta... surpriza.. s-a prajit instant siguranta care am pus-o .. asadar baieti.. am un scurt pe undeva.. ceva pe la injectie..

finalu e ca pana la urma a pornit.. singura chiar fara siguranta aia.. ca nu cred ca e de azi de ieri arsa... eu m-am mai uitat la sigurante dar era arsa finut.. nu se observa... decat cand ma uitam mai atent la siguranta cu ea in mana..

merge si fara siguranta aia.. dar para nu e normal.. sugestii in a gasi minunatul scurt.. de unde poate proveni.. ? cabluri dezizolate prin masina nu am.. pe sub bord e destul de curat.. de unde incep (fara a dezmembra juma de masina sa vad unde duc cablurile de siguranta arsa cautand un scurt-circuit...

asadar.. service? sau pot sa mai arunc eu un ochi pe undeva inainte s-o impachetez catre service?


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABONE77
post 27 Jul 2005, 23:25
Post #16


el jefe


Group: Members
Posts: 856
Joined: 9 August 04
From: Bucuresti




pana acum n-am vazut solenze trase pe dreapta cum s-ar zice. acum stiu daca e vreuna trasa pe dreapta e ASI...chiar imi pare rau sa aud atatea probleme la o masina. cine si-a batut joc de ea asa? ca-s prea multe pe capul ei saraca.


--------------------
Dacia Sandero 2009 1.6 MPI Laureate - TPG
cine e bun e bun si cand e rau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 28 Jul 2005, 08:53
Post #17


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




pai asta e meritu meu.. ce e drept.. adica am forjat-o un pic..
dar prin plecari cu scartz si curbe cu frana de mana.. nu cred ca ard instalatia electrica. cel mult cresc uzura mai mult.. la frane/motor/restu .. instalatia electrica e cam complicat s-o distrug prin stilul de codus..
asadar.. nici nu stiu de cat timp e arsa siguranta aia.. da motoru merge si fara ea.. desi e de la injectie de pe undeva.
cred ca merg fara siguranta aia de vro luna.

oricum masinuta asta o sui eu cat o sui pe pereti apoi o schimb cu ceva mai zdravan SH (vreun golf3) si pe asta o las lu tata.. dar tre sa i-o las sa mearga.. nu sa nu prneasca si cu scurt pe la injectie.. etc..
oricum cred mai trag de dacia asta 1 an maxim 2 ..daca cumva n-o sa am sa iau ceva mai bun.. poate mai trag un pic de ea..


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 29 Jul 2005, 20:26
Post #18


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




inca o chestie.. azi pe caldura torida si cu maica-mea in masina... dau drumu la A/C . in general nu merg cu ac.. merg cu geamu deschis fumand.. dar acu deh.. maica-mea.. no problem..
acu problema.. e cam ciudat cu ac pornit.. trage mai greu (e normal.. stiu ca trage mai greu.. ), turatia motorului are inertie.. sau cum sa-i zic.. turatia scade mai greu.. si inca ceva ar fi ca suna cam aiurea motoru cu ac pornit.. parca ar fi o motocicleta, sau o masinuta teleghidata... de fapt se aude cam cum se aude zgomotu la motor la porche gtr .. (din joc.. nfs5 ) .. e cam aiure.. da merge bine.. si ac si motoru... mai putin faza cu pornirea.. aia inca n-am dat-o de cap unde e scurtul ala.. dar nici timp n-am avut


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABONE77
post 30 Jul 2005, 14:53
Post #19


el jefe


Group: Members
Posts: 856
Joined: 9 August 04
From: Bucuresti




eu zic sa dai masina, sa scapi de ea, sa iti iei golf 3 si sa postezi pe forum la vw.
mergi cu o supernova clima de vreo cativa ani de zile sa vezi cum se aude cand are AC pornit. eu unul m-am simtit de parca mergeam cu masina de spalat...


--------------------
Dacia Sandero 2009 1.6 MPI Laureate - TPG
cine e bun e bun si cand e rau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 19:23
Forum Renault