frane, frane
![]() ![]() ![]() |
frane, frane
edy99 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|||
velceani |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
Salut,
ai dreptate cu franele, se blocheaza mai greu , la o apasare mai in forta. Acum depinde si cum ai franele, circuitul aerisit, repartitorul spate ok si multe altele.De obicei pe spate e o problema cat de cat cu franele la solenza si de aici si cursa mai mare la pedala. Ca o comparatie, la logan, apesi putin mai in forta se blocheaza rotile imediat, mie unu nu mi se pare ok treaba asta, pentru ca la o viteza mai mare poti pierde aderenta si de aici si traiectoria masini. Eu m-am invatat cu ea si mi se pare ok. |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Are dreptate velceani, daca comparam cu loganul unde imediat blocheaza rotile- la viteza mica- daca apesi mai zdravan pe pedala. Si solenza blocheaza rotile dar daca apesi frana brusc.
Intr-adevar, senzatia e ciudata dupa ce te dai jos din logan si te urci in solenza, de exemplu, dar frana isi face treaba bine. |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
edy99 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
de aerisit cum se aerisesc franele? cu motorul pornit? cu motorul oprit? cu ce roata se incepe? are si la pompa centrala aerisitor? in spate repartitorul de frana nu are un arc care se poate calibra sa puna mai mult sau mai putin frana?
la mine v-am zis cum sta treaba, si cred, totusi, ca nu am probleme cu franele, asta pt ca de fiecare data cand pun frana nu se duce intr-o parte sau alta masina, isi pastreaza traiectoria. pe spate cum se desface tamburul pt a ajunge la saboti? |
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
Solenzul |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru curios Group: Members Posts: 404 Joined: 18 March 08 From: Campulung-Muscel ![]() |
Se desface piulita aceea mare si se trage de tambur si ajungi la saboti.
|
--------------------
Dacia
Solenza 2004 Clima ;
Duster Explorer 2017 ;
- AG-09-***, AG-26-***
|
|
marius c |
![]() ![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 13 October 10 ![]() |
daca aerisesti circuitul de frana bine , placute + discuri , reglare repartitor pentru spate ,sabotii de pe spate sa fie buni ai sa observi ca masina chiar franeza bine si iti confera siguranta
|
--------------------
dacia
solenza 1.9 diesel
2004
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(edy99 @ 15 Feb 2012, 19:06) de aerisit cum se aerisesc franele? cu motorul pornit? cu motorul oprit? cu ce roata se incepe? are si la pompa centrala aerisitor? in spate repartitorul de frana nu are un arc care se poate calibra sa puna mai mult sau mai putin frana? la mine v-am zis cum sta treaba, si cred, totusi, ca nu am probleme cu franele, asta pt ca de fiecare data cand pun frana nu se duce intr-o parte sau alta masina, isi pastreaza traiectoria. pe spate cum se desface tamburul pt a ajunge la saboti? Mergi la un service , nu te apuca de ele daca nu ai experienta , apoi oricum trebuie sa fie 2 persoane ca sa faca aerisirea corect . Franele trebuei sa se blocheze toate , dar la o apasare foarte puternica , de urgenta sa spunem . Daca blocheaza prea repede numai spatele inseamna ca nu este ok repartitorul . Daca blocheaza numai fata si mergi sanie cu ea , iar spatele nu prea face nimic , iar nu e ok si trebuie sa aerisesti spatele . INAINTE de aerisiri trebuie sa verifici nivelul placutelor , al discurilor si al sabotilor . Daca nu ai aerisit-o de peste 2 ani , schimba tot lichidul de frana si iti garantez ca vei simti imediat diferenta . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cristy2008 |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 19 March 08 From: CALARASI ![]() |
Cand se schimba discurile de frana?
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
La frane mereu se verifica UZURA si asta o faci intr-un service , pentru ca e clar ca nu ai experienta la mecanica !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
fuzzzy |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.080 Joined: 21 February 09 From: BucureSHIT! ![]() |
@cristy2008: cand ajung la semnul de uzura maxima (daca au asa ceva) sau cand ajung la capacitatea maxima de uzura (masurata in milimetri parca si oricum depinde de producatorul discurilor aceasta limita). Sau in cazul cel mai rau cand se "strica", mai exact se ovalizeaza, crapa, etc.
|
--------------------
reno
clio hb
'02
- X-xXx-XxX "Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@ |
|
corbex |
![]()
Post
#11
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(cristy2008 @ 29 Feb 2012, 00:51) Data viitoare cumpara-ti placute cu senzor. Nu te speria, senzorul ala e o sirma indreptata spre disc. Cind placa se uzeaza, virful sirmei atinge discul si scoate un tiuit. Scapi de orice grija. Se gasesc peste tot, au cam acelasi pret. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
cristy2008 |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 19 March 08 From: CALARASI ![]() |
Parca in cartea tehnica spune ca discurile se schimba cand ajung la 19 mm, eu am 17 mm si vad ca inca lucreaza bine. Am discurile originale , adica au 94 mii km. Data viitoare cand schimb placutele o sa schimb si discurile.
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
|
|
corbex |
![]()
Post
#13
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Daca scrie in carte, schimba-le! Lucreaza bine pina cobori o panta mai a dracului, si se incing la rosu. Cu atit mai repede cu cit sint mai subtiri.
![]() ![]() This post has been edited by corbex: 29 Feb 2012, 21:16 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
BluBear |
![]()
Post
#14
|
![]() nu... Group: Validating DaciaClub Posts: 662 Joined: 3 August 09 From: Bucuresti ![]() |
Solentele au un pic de mit in vederea franelor.In vara cand am schimbat un burduf am vazut ca eu mergeam de ceva timp cu discurile ovalizate, iar placutele erau pe metal.Totusi franarea era la fel de excelenta ca si acum cu ele schimbate...
Nu recomand nimanui totusi! |
--------------------
Renault
Megane Coach
CP
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(corbex @ 29 Feb 2012, 15:12) Data viitoare cumpara-ti placute cu senzor. Nu te speria, senzorul ala e o sirma indreptata spre disc. Cind placa se uzeaza, virful sirmei atinge discul si scoate un tiuit. Scapi de orice grija. Se gasesc peste tot, au cam acelasi pret. 1. senzorul electronic de la placute este de fapt la DSN si se aprindea in mod normal becul rosu de la frana , cand uzura era la maxim . La SLZ nu exista acele contacte din fabrica si NU se aprinde nimic; 2. lamela de uzura maxima care o au anumite placute pe o parte fac bine daca este o blonda la volan , altfel mai mult rau , pentru ca iti zgarie discul degeaba si te deranjeaza destul de mult . Pana acum am testat 3 feluri de placute Fermit , Ferodo , origine Dacia si nici una nu avea de nici unele , asa ca banuiesc eu ca pt SLZ nu prea sunt aceste avertizari . Placutele de origine m-au tinu 72.000 km , al doilea set de al Fermit nici 35.000 , acum sunt la al doilea de Fermit ca apucasem deja sa-l cumpar din pacate si abia am 30.000 si abia astept sa le schimb ca ma enerveaza , dar am cumparat deja Ferodo . QUOTE(cristy2008 @ 29 Feb 2012, 18:13) Parca in cartea tehnica spune ca discurile se schimba cand ajung la 19 mm, eu am 17 mm si vad ca inca lucreaza bine. Am discurile originale , adica au 94 mii km. Data viitoare cand schimb placutele o sa schimb si discurile. Ale mele au 117.000 , sunt cele originale , sunt curatate pe margine de mizeria aia , sunt alezate din cauza pragului facut de placute si inca merg ok , dar in primavara le schimb cu unele Autospeed cumparate deja . QUOTE(BluBear @ 29 Feb 2012, 22:35) Solentele au un pic de mit in vederea franelor.In vara cand am schimbat un burduf am vazut ca eu mergeam de ceva timp cu discurile ovalizate, iar placutele erau pe metal.Totusi franarea era la fel de excelenta ca si acum cu ele schimbate... Nu recomand nimanui totusi! Discuriel pot fi ovalizate si de noi , ovalizarea nu are treaba cu uzura , ci cu folosirea lor , cu statul cu piciorul pe frana la semafor , cu franari gresite ... Franarea metal pe metal nu are cum sa fie la fel de excelenta ... clar o problema exista la tine . De curand mi-am dat seama ca mai multa atentie acordam franelor de la bicla decat celor de la masina . Ciudat este cat de rapid am dat 120 ron pe 2 discuri de 180 mm si 70 ron pe un set de placute , decat 100 ron pe discuri la masina si 45 ron pe placute ... trist dar adevarat . This post has been edited by marius80_eugen: 1 Mar 2012, 09:26 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 20:35 |