DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rodaj SLZ iarna

Vlad Georgescu
post 26 Oct 2003, 09:30
Post #1


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Rodajul la SLZ se poate face iarna?

Daca imi iau acum SLZ, avind in vedere ca va fi foarte frig in urmatoarele luni, pot sa fac rodajul fara probleme, sau fac o mare prostie daca mi-o iau acum?


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 26 Oct 2003, 10:50
Post #2


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Daca circuli cu ea sau ai garaj unde sa o tii, poti sa iti iei fara probleme. Dar daca o iei ca sa o tii mai mult in fata blocului/casei, mai bine astepti pina la primavara.


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallig
post 2 Jan 2004, 19:04
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 2 January 04




QUOTE

Rodajul la SLZ se poate face iarna?  

Daca imi iau acum SLZ, avind in vedere ca va fi foarte frig in urmatoarele luni, pot sa fac rodajul fara probleme, sau fac o mare prostie daca mi-o iau acum?


Si eu aveam aceeasi intrebare...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallig
post 2 Jan 2004, 19:04
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 2 January 04




QUOTE

Rodajul la SLZ se poate face iarna?  

Daca imi iau acum SLZ, avind in vedere ca va fi foarte frig in urmatoarele luni, pot sa fac rodajul fara probleme, sau fac o mare prostie daca mi-o iau acum?


Si eu aveam aceeasi intrebare...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 2 Jan 2004, 22:33
Post #5


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




acuma e mai greu. daca esti bucurestean parerea mea e ca mai bine astepti un pic pana la primavara. dar eu nu-s specialist, asa ca asteapta si alte pareri biggrin.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanu
post 2 Jan 2004, 22:51
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 1 January 04
From: ploiest




Parerea mea este ca mai bine faci un rodaj iarna decat la 30 de grade. Diferenta dintre sursa calda si cea rece este mai mare , deci randamentul termodinamic este superior. Asta inseamna ca cupla manta pistom - segmenti-cilindru lucreaza in conditii optime, daca temperatura nu coboarea totusi mult sub zero. Important este sa NU incalzesti motorul pe loc in rodaj- E CEA MAI MARE PROSTIE, mai ales pe frig. Odata ajuns motorul la temp de lucru incarca-l treptat in sarcina, folosind toate treptele si efectuand frane de motor dese. Nu tine motorul la ralanti mai mult de 30 de sec. Daca n-ai cum, iesi cu ea din oras. Pune motorul la treaba, nu-l menaja! Daca vrei un motor slab, menajeaza-l si tine-l sa se-ncalzeasca pe loc. Daca masina are vreun defect mecanic la motor din fabricatie, oricum va crapa mai devreme sau mai tarziu. Mai bine sa crape in garantie! Fabricantii de serie mare te roaga cu cerul si cu pamantul sa nu fortezi motorul in rodaj. De ce? Ca sa se spele pe maini de eventuale erori de executie si sa nu te vada pe la garantii cu repere costisitoare. Serviceurile sunt pline de masini cu probleme la motor dupa 1,2 ani de la cumparare. Nu va lasati pacaliti!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adisur
post 9 Jan 2004, 13:51
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 January 04
From: Bcrşt




QUOTE
Important este sa NU incalzesti motorul pe loc in rodaj- E CEA MAI MARE PROSTIE, mai ales pe frig.


Întrebarea băgătorului de seamă: ce se întâmplă, care este explicația? Am mai auzit afirmația asta...

Dar, după părerea ta, un motor matur mai suferă când îl lași mult timp să meargă în gol, iarna? Eu am prostul obicei să-l pornesc și să aștept în casă și câte un sfert de oră până se încălzește bine mașina, mă enervează să stau pe scaunele gheață, să șterg geamurile și să mă lupt cu cutia de viteză.


--------------------
Nu-ţi pune mintea cu proştii, căci a lor e odihnită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 9 Jan 2004, 14:08
Post #8


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pe scurt: pe loc, motorul se incalzeste mai greu (nu are sarcina). Motor rece <=> frecari mari => uzura


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 9 Jan 2004, 14:14
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




QUOTE
[...] Diferenta dintre sursa calda si cea rece este mai mare , deci randamentul termodinamic este superior.

Gresit. Sursa calda e temperatura in timpul exploziei, sursa rece e temperatura amestecului la deschiderea supapei de evacuare. La un motor termostatat, astea nu difera. Dupa explicatia ta, oltcitul ar avea iarna randament mai mare, pe cand in realitate iarna consumul creste spre 14-16 in oras (in unele conditii).
QUOTE
Pune motorul la treaba, nu-l menaja! Daca vrei un motor slab, menajeaza-l si tine-l sa se-ncalzeasca pe loc. Daca masina are vreun defect mecanic la motor din fabricatie, oricum va crapa mai devreme sau mai tarziu.

Gresit. In perioada de rodaj nu se da forja, nu pentru ca sa nu se strice, ci ca sa se rodeze biggrin.gif. Piesele ce au miscare de frecare una cu cealalta au nevoie de un interval de timp pentru a-si "mula" imperfectiunile una pe cealalta. Altfel, local se vor atinge temperaturi mai mari ce vor detriora materialele. De aia nu se accepta aditivi in lubrefiant in rodaj.

In rodaj se recomanda cu caldura sa nu dai in ea ca in dusman, sa nu depasesti 3500-4000 rpm, sa nu apesi acceleratia la podea, sa nu forjezi pana nu ajunge uleuil in regimul termic, sa nu mergi distante mari cu viteza constanta.
Ca sa revenim la SLZ, motoarele moderne nu mai au nevoie asa mare de a fi rodate, ele vin pre-rodate din fabrica. Totusi, in primii 100-2000 km e bine sa nu ne dam la ea. Eu unul nu mi-as lua masina iarna din alte motive, si anume sarea data pe jos pentru dezghetz. Cum Dacia nu e renumita pentru protectia anticoroziva, n-as da cu sare pe ea de la inceput.

Ca regula de baza, pentru fiabilitate maxima, DUPA rodaj se recomanda ca viteza de croaziera sa nu depaseasca 80% din viteza maxima.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanu
post 10 Jan 2004, 15:42
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 1 January 04
From: ploiest




Sursa calda o stii. Stii si factorii de care depinde ea? Sursa rece nu prea stii la ce se refera. Pe scurt,ea se refera la bilantul termic al fluidelor care INTRA in motor, pentru ca, asa cum corect eu am spus, de sursa rece depinde RANDAMENTUL TERMIC. Prin urmare amestecul trebuie sa fie cat mai dens, adica, conform principiilor fundamentale ale termodinamicii, trebuie adus la o temeratura la care densitatea sa sa fie maxima. Tu de ce crezi ca vara, cand temp. md. extern atinge 30-35 gr.C motorul trage mai prost decat primavara sau in noptile de vara cand revenim la 20-25gr. C? De ce exista oare racire intermediara (intercooler)? Din acelasi simplu motiv : un amestec mai RECE este mai DENS,ceea ce face ca randamentul TERMIC sa fie mai MARE, implicit puterea sa CREASCA. Asta binenteles nu inseamna ca trebuie sa racesti amestecul sub limita termica a densitatii sale maxime (ex. -5gr.),pt. ca de aici e nevoie de CALORII pentru a ajunge la limita termica a densitatii maxime a unui amestec, conform pr. termodinamicii. Aceste CALORII se obtin,de unde altundeva decat din carburant, unul din motivele pt care motorul termic consuma mai mult iarna. Deci de aceea iarna nu e ca vara.
Acuma, daca la un motor termostatat " astea nu difera"(????) inseamna ca acel motor "termostatat" fuctioneaza cu aburi, adica are un RANDAMENT TERMODINAMIC cam de 8-10% si un randament TERMOMECANIC ( adica si pierderi prin frecari si auxiliare) cam de 1%. Sincer nu vad ratiunea pentru care cineva ar construi un motor din asta " termostatat". Oltcitul consuma iarna dublu, ca orice motor racit cu aer. Explicatia o gasesti foarte usor, daca aplici un pic de termodinamica...Un mic indiciu experimental: " fata de regimul termic de lucru al motorului dat, orice scadere a temperaturii fluidului racitor (adica poate fi si aer...)cu 10gr.C atrage o scadere a randamentului TERMOMECANIC (nu TERMODINAMIC) cu 30 de procente." Deci atentie la termeni!
A 2-a problema.Intrebare: Care e diferenta dintre a strica si a roda?
Experiment: luati o bucata de segment si frecati-o de o bucata de cilindru cu o viteza medie de 17m/sec ( vit medie a pistonului la 2500rot/min). Adaugati si ulei si mentineti presiunea pe cilindru constanta. Dupa un minut segmentul cu ogrosime de max. 5mm initial, a parcurs in aceasta " tarsaiala" ( pentru ca ambele suprafete erau rugoase, adica nerodate, deci este o tarsaiala,nu o glisare) cca. 17m * 60=1 km si 20 de metrii de tarsaiala.( intr-un MINUT) Stop!
INTREBARE: Cum vor arata dupa un minut de experiment suprafetele segmentului si ale cilindrului? Vor fi mate (rugoase) sau lustruite( lucioase)? Este adevarat ca dupa aprox. un minut de experiment simtim ca suprafetele incep sa nu mai "frece" una pe alta, intrerupand pelicula de ulei dintre ele, ci incep sa gliseze , pelicula de ulei ramanand intacta sau usor subtiata? Dupa un minut ce fel de frcare avem? -uscata, semiuscata sau moleculara ( intre moleculele de ulei)?
A 3-a problema. Orice ulei de rodaj este aditivat special pentru a reduce transferul termic intre piese, NU pentru a transforma frecarea semiuscata intr-una moleculara. Asta se-ntampla numai cu uleiul de ricin care (INCA) se foloseste la motoarele de curse (15 - 20 000rot/min).Voi credeti ca Ferarri foloseste Shell Helix Ultra 0W60 in motorul de formula 1?! Din pacate asta cred multi. Alt exemplu: Motorul de 125cc Honda,in 5 scilindrii, 4t, multiplu campion in cursele din '64,'65 si '66 se-nvartea la 24 000 de ture( in '63!!!) si" scotea" cam 50cp. Credeti ca japii aia il ungeau cu ultima generatie de ulei sintetic, in '63?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 10 Jan 2004, 18:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Trecind peste principiile fundamentale ale termodinamicii, eu iti recomand sa nu rodezi o masina iarna.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 12 Jan 2004, 13:04
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




QUOTE
Sursa calda o stii. Stii si factorii de care depinde ea? Sursa rece nu prea stii la ce se refera. Pe scurt,ea se refera la bilantul termic al fluidelor care INTRA in motor, pentru ca, asa cum corect eu am spus, de sursa rece depinde RANDAMENTUL TERMIC. Prin urmare amestecul trebuie sa fie cat mai dens, adica, conform principiilor fundamentale ale termodinamicii, trebuie adus la o temeratura la care densitatea sa sa fie maxima. Tu de ce crezi ca vara, cand temp. md. extern atinge 30-35 gr.C motorul trage mai prost decat primavara sau in noptile de vara cand revenim la 20-25gr. C? De ce exista oare racire intermediara (intercooler)? Din acelasi simplu motiv : un amestec mai RECE este mai DENS,ceea ce face ca randamentul TERMIC sa fie mai MARE, implicit puterea sa CREASCA.

Faci confuzie. Am spus care sunt sursa calda si cea rece. Energia este generata intre momentul aprinderii combustibilului si cel al evacuarii. Randamentul termic nu depinde de cantitatea de combustibil arsa in cilindru sau de temperatura amestecului inainte de aprindere. Este adevarat ca daca e mai frig afara motorul trage mai tare, dar asta nu inseamna ca arde mai putin combustibil pentru un kWh generat. Este vorba de randamentul masic de umplere al cilindrului (iarna aerul e mai dens (p*v/t=constant) deci in motor intra mai mult amestec aer+benzina, deci per ciclu se degaja mai multa caldura).
QUOTE
Acuma, daca la un motor termostatat \" astea nu difera\"(????) inseamna ca acel motor \"termostatat\" fuctioneaza cu aburi

Motor termostatat inseamna ca regimul sau termic e controlat (prin intermediul instalatiei de racire) de un termostat, deci peretii camerei de ardere au temperatura cvaziconstanta indiferent de anotimp. Unde vezi tu aburi?
QUOTE
Oltcitul consuma iarna dublu, ca orice motor racit cu aer. Explicatia o gasesti foarte usor, daca aplici un pic de termodinamica...Un mic indiciu experimental: \" fata de regimul termic de lucru al motorului dat, orice scadere a temperaturii fluidului racitor (adica poate fi si aer...)cu 10gr.C atrage o scadere a randamentului TERMOMECANIC (nu TERMODINAMIC) cu 30 de procente.

De vreme ce nu e motor termostatat, e logic! Daca el nu functioneaza la parametrii optimi, arderea nu e ... optima. Nu e vorba numai de peirderile mecanice. Dovada e ca iarna trebuie tinuta mult ma mult cu socul tras ca sa mearga rotund (mult mai mult ca la cele racite cu apa).

N-am inteles diferenta intre a roda si a strica. Stiu ca rodajul nu se face imediat si nici liniar, adica e mai accelerat la inceput si mai lent spre final, adica motorul "tinde asimptotic spre starea de rodat". biggrin.gif Na ca am inventat o expresie.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 12 Jan 2004, 13:34
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Parerea mea:
-nu are nimic daca o iei iarna - evident varsta ei va fi cu o iarna in plus, asta e tot - daca o iei peste doi ani te va tine mai mult cu doi ani
-este bine sa ii faci un rodaj corect, fie iarna fie vara - in conditiile de iarna o rodezi la viteza mai mica in afara orasului, poate fi in vitezele II sau III pe la 2500-3000 rot / min - este chiar mai bine decat la 80..100 intr-a IV-a
-la relanti uzura este mare mai ales la un motor tanar, datorita presiunii mai mici a uleiului, tocmai cand este nevoie mai mare de el, jocurile fiind mici + imperfectioni de prelucrare


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinc
post 21 Jan 2004, 00:06
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 16 January 04
From: Bucuresti




fratilor nu mai inteleg nimk.
pe scurt in rodaj nu trebuie sa te infigi in ea 022.gif, altfel poti sa ii zici pa pa 017.gif


--------------------
Opel/Dacia Vectra B/Solenza - .
Opel Vectra B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 21 Jan 2004, 00:48
Post #15


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




eu nu am depasit 3000 rpm, decat de vreo 4-5 ori pana acuma (am fix 1000km). deasemenea vit. maxima a fost 80km/h.


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 21 Jan 2004, 10:28
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




la mine in rodaj viteza maxima a fost 135 da eram singur in masina (in carte scrie 130)


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 21 Jan 2004, 10:33
Post #17


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
eu nu am depasit 3000 rpm, decat de vreo 4-5 ori pana acuma (am fix 1000km). deasemenea vit. maxima a fost 80km/h.


Cam putin km. Conform celor spuse mai sus, inca nu e rodata masina ta... Circula si tu mai mult, fa niste drumuri in afara doar de dragul de a conduce :wink: Eu asa am facut cind mi-am luat prima masina.


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 21 Jan 2004, 10:38
Post #18


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Pai de cind o are, masina mai mult a stat prin serviceuri decit pe la el....... :?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 21 Jan 2004, 10:39
Post #19


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Mai corect ar fi ca de cand a luat-o masina mai mult prin pomi a stat!
Money...lasa-l nu-l baga in pacat, asta cum iese cu ea cum o pocneste si sta pe bara 2 luni!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 21 Jan 2004, 10:43
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




QUOTE
fratilor nu mai inteleg nimk.
pe scurt in rodaj nu trebuie sa te infigi in ea 022.gif, altfel poti sa ii zici pa pa  017.gif

Nu-i zici papa, ci doar ii scurtezi viata motorului. Cu cat nu va putea sa-ti spuna nimeni insa. certe e ca cu cat te dai mai tare la ea, cu atat te va lasa mai repede.
Inca o chestie despre rodaj: Multi au tendinta de a o subtura, ca reflex de protejare. Si asta e o chestie nasoala (nu numai in rodaj). Pentru cine nu stie treaba asta, presiunea uleiului si debitul acestuia sunt proportionale cu turatia. Mai ales in rodaj, turatia (in sarcina) trebuie sa fie undeva peste 1800 pentru o ungere corespunzatoare.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 21 Jan 2004, 10:43
Post #21


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Eu nu il bag in pacat :wink: Dar sa iti iei masina si sa faci in medie 100km/luna e paguba curata. E mai ieftin cu taxi-ul icon_mrgreen.gif

Cind mi-am luat Oltcit-ul am facut in prima zi aproape 300km. In primul rind ca sa ma obisnuiesc cu masina. Si ea cu mine icon_mrgreen.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 21 Jan 2004, 13:21
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Omul cu salopeta de la Adras m-a asigurat ca masina este pre-rodata si ca singurul lucru care trebuie sa nu-l fac este sa incerc obtinerea performantelor din cartea tehnica in primii 1000 de kilometri. Zis si facut, am incercat sa nu dau un ea in prima mie (nu mai mult de 3000-3500), dar nu am menajat-o la semafor pentru ca din principiu merg repede. Nu cobor sub 2000 de ture in viteza si schimb de la 2756 in sus. smile.gif Dupa prima mie am dus-o la drum lung de 1500 km la solicitare maxima icon_mrgreen.gif Cred ca s-a rodat si in zonele cele mai intime.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 21 Jan 2004, 19:18
Post #23


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




nu am avut ce drum lung sa fac pana acuma. am respectat toate indicatiile din manual (recte cele de mai sus - masina fiind pre-rodata spre deosebire de oltcit biggrin.gif). in plus chiar daca as fi vrut sa fac un drum ceva cu edilii nostri (care probabil se vor lasa DIN NOU surprinsi de iarna) ramaneam vre-o 2-3 zile blocat in zapada pe cine stie unde, asa ca mai bine astept primavara si o scot pana la praga biggrin.gif:D


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallig
post 15 Feb 2004, 22:55
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 2 January 04




Hi all

Pana la urma CUM si UNDE se face un rodaj optim in aceasta perioada a anului (in oras, in afara sau nu conteaza)? Am luat-o in ianuarie, am facut 300 km cu ea, dar mai mult prin oras (Buc.).

Thnx.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 16 Feb 2004, 01:28
Post #25


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
masina fiind pre-rodata spre deosebire de oltcit biggrin.gif


Hehe... Vorbesti de Oltcit in necunostiinta de cauza! Eu in cei 3 ani jumate cit am avut Oltcit nu am avut NICI O PROBLEMA cu ea! Si am facut si 2 drumuri in strainatate fara nici o problema. Din cei 27,000km facuti pina am vindut masina, cam 15,000 au fost facuti in vest. Masina am vindut-o la o firma (in 1997) si o foloseste si in ziua de azi...

Vrei sa caut in forum sa vad cite probleme ai avut TU cu masina in mai putin de jumate de an? icon_twisted.gif Cu o masina... prerodata... icon_twisted.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 16 Feb 2004, 02:31
Post #26


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




am spus ca masina este pre-rodata spre deosebire de oltcit. nu vad cu ce anume am gresit. nu inteleg cum poti sa compari o masina (juma renault juma dacia) din 2003 cu un oltcit din 1993 (daca am inteles bine anii). e ca si cum ai compara solenza cu un bmw sau un mertzan.

iar problemele pe care le-am avut pana acuma nu au fost neaparat cu masina, cat cu grrr service-urile si asigurarile -> adica cu oamenii, care practic nu fost din vina masinii (saraca) ci din vina mea (odata) + a celor care lasa santurile nesemnalizate (inca-odata mama lor!!! 022.gif ). Masinuta, avand in vedere ca la impactul cu un sant de 1m adancime si 1m latime la 40 km /h a plecat pe propriile roti de acolo (fata de un cielo care l-au luat cu targa, pardon platforma, mai devreme am inteles smile.gif ) zic ca e f. rezistenta smile.gif

singura problema pe care am avut-o de la ea este cea cu usa din fata care are nevoie de ceva ulei, si care nu e atat de grava (aproape ca am ignorat-o pana acuma - de fapt nici nu imi dadeam seama daca nu deschideam o usa din spate sa vad cat de usssooor se deschide aia biggrin.gif).


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 16 Feb 2004, 10:36
Post #27


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Apropo de sant, ti-ai rezolvat masina in final?

La stiri la Antena1 parca am auzit (ca de vazut mai putin icon_mrgreen.gif) ca iar au aparut gropile in Bucuresti. Asa ca ai grija cum circuli, sa nu mai dai in alta groapa.

Astia de la primarie chiar isi bat joc de oameni? Si Basescu ala vrea probabil sa fie revotat 022.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 16 Feb 2004, 11:59
Post #28


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




din pacate inca nu mi-am rezolvat-o sad.gif as we speak (write biggrin.gif) masina este in service pentru a V-a oara (!!!!!) poate cine stie o sa o faca de data asta.

n-au aparut din nou gropile, pentru ca nici nu au plecat. Eventual s-au marit biggrin.gif:D

e un dezastru bucurestiu' asta. cred ca dacia ar trebui sa se adapteze condiitiilor de trafic din Bucuresti si sa scoata numai 4x4 biggrin.gif:D

din fericire s-a topit zapada asa ca nu mai sunt chiar atat de camuflate santurile astea, huuuh .. smile.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 16 Feb 2004, 16:46
Post #29


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE

e un dezastru bucurestiu' asta. cred ca dacia ar trebui sa se adapteze condiitiilor de trafic din Bucuresti si sa scoata numai 4x4 biggrin.gif:D


Mie mi-ar fi frica sa circul si cu tancu pe acolo! Am citit pe celalalt thread ca nu ti-ai rezolvat masina. Nasol, aia de la service chiar isi bat joc de tine! icon_evil.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Feb 2004, 22:52
Post #30


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pai nu mai sunt camuflate dar macar pe unele le umplea gheta. De-abia acum iti poti da seama de prapad. Am vazut si eu solutia minune care astupa gropile si pe vreme rece si care se resoarbe precum firele chirurgicale la prima raza de soare. De fapt nu e vina celor care au facut drumul in toate cazurile. La rond la Rosetti a aparut peste noapte o zona de 5 pe 10m pavata cu piatra cubica. Asta dupa ce au facut drumul ala de 2 ori in 2 ani. Pe Stefan cel Mare au lucrat baietii dar au uitat sa mai toarne si asfalt sau macar piatra cubica. Au pus la loc bucatile de asfalt scoase initial de-ti rupi masina daca dai pe acolo. E strigator la cer. Unde mama dracului se duc banii din taxa de drum inclusa in apa pe care noi o numim cu afectiune benzina? Sa va povestec de Podul Grant, de drumul din fata Palatului Parlamentului care este pavat cu piatra cubica din care lipsesc o gramada de bucati?


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 00:52
Forum Renault