Rodaj SLZ iarna
![]() ![]() ![]() |
Rodaj SLZ iarna
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- -
|
|||
MoneyTalks |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Daca circuli cu ea sau ai garaj unde sa o tii, poti sa iti iei fara probleme. Dar daca o iei ca sa o tii mai mult in fata blocului/casei, mai bine astepti pina la primavara.
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
vallig |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 2 January 04 ![]() |
QUOTE Rodajul la SLZ se poate face iarna? Daca imi iau acum SLZ, avind in vedere ca va fi foarte frig in urmatoarele luni, pot sa fac rodajul fara probleme, sau fac o mare prostie daca mi-o iau acum? Si eu aveam aceeasi intrebare... |
-------------------- |
|
vallig |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 2 January 04 ![]() |
QUOTE Rodajul la SLZ se poate face iarna? Daca imi iau acum SLZ, avind in vedere ca va fi foarte frig in urmatoarele luni, pot sa fac rodajul fara probleme, sau fac o mare prostie daca mi-o iau acum? Si eu aveam aceeasi intrebare... |
-------------------- |
|
Valentine |
![]()
Post
#5
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
acuma e mai greu. daca esti bucurestean parerea mea e ca mai bine astepti un pic pana la primavara. dar eu nu-s specialist, asa ca asteapta si alte pareri
![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
bogdanu |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 1 January 04 From: ploiest ![]() |
Parerea mea este ca mai bine faci un rodaj iarna decat la 30 de grade. Diferenta dintre sursa calda si cea rece este mai mare , deci randamentul termodinamic este superior. Asta inseamna ca cupla manta pistom - segmenti-cilindru lucreaza in conditii optime, daca temperatura nu coboarea totusi mult sub zero. Important este sa NU incalzesti motorul pe loc in rodaj- E CEA MAI MARE PROSTIE, mai ales pe frig. Odata ajuns motorul la temp de lucru incarca-l treptat in sarcina, folosind toate treptele si efectuand frane de motor dese. Nu tine motorul la ralanti mai mult de 30 de sec. Daca n-ai cum, iesi cu ea din oras. Pune motorul la treaba, nu-l menaja! Daca vrei un motor slab, menajeaza-l si tine-l sa se-ncalzeasca pe loc. Daca masina are vreun defect mecanic la motor din fabricatie, oricum va crapa mai devreme sau mai tarziu. Mai bine sa crape in garantie! Fabricantii de serie mare te roaga cu cerul si cu pamantul sa nu fortezi motorul in rodaj. De ce? Ca sa se spele pe maini de eventuale erori de executie si sa nu te vada pe la garantii cu repere costisitoare. Serviceurile sunt pline de masini cu probleme la motor dupa 1,2 ani de la cumparare. Nu va lasati pacaliti!
|
-------------------- |
|
adisur |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 January 04 From: Bcrşt ![]() |
QUOTE Important este sa NU incalzesti motorul pe loc in rodaj- E CEA MAI MARE PROSTIE, mai ales pe frig. Întrebarea băgătorului de seamă: ce se întâmplă, care este explicația? Am mai auzit afirmația asta... Dar, după părerea ta, un motor matur mai suferă când îl lași mult timp să meargă în gol, iarna? Eu am prostul obicei să-l pornesc și să aștept în casă și câte un sfert de oră până se încălzește bine mașina, mă enervează să stau pe scaunele gheață, să șterg geamurile și să mă lupt cu cutia de viteză. |
-------------------- Nu-ţi pune mintea cu proştii, căci a lor e odihnită!
|
|
Ov |
![]()
Post
#8
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pe scurt: pe loc, motorul se incalzeste mai greu (nu are sarcina). Motor rece <=> frecari mari => uzura
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MoGas |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE [...] Diferenta dintre sursa calda si cea rece este mai mare , deci randamentul termodinamic este superior. Gresit. Sursa calda e temperatura in timpul exploziei, sursa rece e temperatura amestecului la deschiderea supapei de evacuare. La un motor termostatat, astea nu difera. Dupa explicatia ta, oltcitul ar avea iarna randament mai mare, pe cand in realitate iarna consumul creste spre 14-16 in oras (in unele conditii). QUOTE Pune motorul la treaba, nu-l menaja! Daca vrei un motor slab, menajeaza-l si tine-l sa se-ncalzeasca pe loc. Daca masina are vreun defect mecanic la motor din fabricatie, oricum va crapa mai devreme sau mai tarziu. Gresit. In perioada de rodaj nu se da forja, nu pentru ca sa nu se strice, ci ca sa se rodeze ![]() In rodaj se recomanda cu caldura sa nu dai in ea ca in dusman, sa nu depasesti 3500-4000 rpm, sa nu apesi acceleratia la podea, sa nu forjezi pana nu ajunge uleuil in regimul termic, sa nu mergi distante mari cu viteza constanta. Ca sa revenim la SLZ, motoarele moderne nu mai au nevoie asa mare de a fi rodate, ele vin pre-rodate din fabrica. Totusi, in primii 100-2000 km e bine sa nu ne dam la ea. Eu unul nu mi-as lua masina iarna din alte motive, si anume sarea data pe jos pentru dezghetz. Cum Dacia nu e renumita pentru protectia anticoroziva, n-as da cu sare pe ea de la inceput. Ca regula de baza, pentru fiabilitate maxima, DUPA rodaj se recomanda ca viteza de croaziera sa nu depaseasca 80% din viteza maxima. |
-------------------- |
|
bogdanu |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 1 January 04 From: ploiest ![]() |
Sursa calda o stii. Stii si factorii de care depinde ea? Sursa rece nu prea stii la ce se refera. Pe scurt,ea se refera la bilantul termic al fluidelor care INTRA in motor, pentru ca, asa cum corect eu am spus, de sursa rece depinde RANDAMENTUL TERMIC. Prin urmare amestecul trebuie sa fie cat mai dens, adica, conform principiilor fundamentale ale termodinamicii, trebuie adus la o temeratura la care densitatea sa sa fie maxima. Tu de ce crezi ca vara, cand temp. md. extern atinge 30-35 gr.C motorul trage mai prost decat primavara sau in noptile de vara cand revenim la 20-25gr. C? De ce exista oare racire intermediara (intercooler)? Din acelasi simplu motiv : un amestec mai RECE este mai DENS,ceea ce face ca randamentul TERMIC sa fie mai MARE, implicit puterea sa CREASCA. Asta binenteles nu inseamna ca trebuie sa racesti amestecul sub limita termica a densitatii sale maxime (ex. -5gr.),pt. ca de aici e nevoie de CALORII pentru a ajunge la limita termica a densitatii maxime a unui amestec, conform pr. termodinamicii. Aceste CALORII se obtin,de unde altundeva decat din carburant, unul din motivele pt care motorul termic consuma mai mult iarna. Deci de aceea iarna nu e ca vara.
Acuma, daca la un motor termostatat " astea nu difera"(????) inseamna ca acel motor "termostatat" fuctioneaza cu aburi, adica are un RANDAMENT TERMODINAMIC cam de 8-10% si un randament TERMOMECANIC ( adica si pierderi prin frecari si auxiliare) cam de 1%. Sincer nu vad ratiunea pentru care cineva ar construi un motor din asta " termostatat". Oltcitul consuma iarna dublu, ca orice motor racit cu aer. Explicatia o gasesti foarte usor, daca aplici un pic de termodinamica...Un mic indiciu experimental: " fata de regimul termic de lucru al motorului dat, orice scadere a temperaturii fluidului racitor (adica poate fi si aer...)cu 10gr.C atrage o scadere a randamentului TERMOMECANIC (nu TERMODINAMIC) cu 30 de procente." Deci atentie la termeni! A 2-a problema.Intrebare: Care e diferenta dintre a strica si a roda? Experiment: luati o bucata de segment si frecati-o de o bucata de cilindru cu o viteza medie de 17m/sec ( vit medie a pistonului la 2500rot/min). Adaugati si ulei si mentineti presiunea pe cilindru constanta. Dupa un minut segmentul cu ogrosime de max. 5mm initial, a parcurs in aceasta " tarsaiala" ( pentru ca ambele suprafete erau rugoase, adica nerodate, deci este o tarsaiala,nu o glisare) cca. 17m * 60=1 km si 20 de metrii de tarsaiala.( intr-un MINUT) Stop! INTREBARE: Cum vor arata dupa un minut de experiment suprafetele segmentului si ale cilindrului? Vor fi mate (rugoase) sau lustruite( lucioase)? Este adevarat ca dupa aprox. un minut de experiment simtim ca suprafetele incep sa nu mai "frece" una pe alta, intrerupand pelicula de ulei dintre ele, ci incep sa gliseze , pelicula de ulei ramanand intacta sau usor subtiata? Dupa un minut ce fel de frcare avem? -uscata, semiuscata sau moleculara ( intre moleculele de ulei)? A 3-a problema. Orice ulei de rodaj este aditivat special pentru a reduce transferul termic intre piese, NU pentru a transforma frecarea semiuscata intr-una moleculara. Asta se-ntampla numai cu uleiul de ricin care (INCA) se foloseste la motoarele de curse (15 - 20 000rot/min).Voi credeti ca Ferarri foloseste Shell Helix Ultra 0W60 in motorul de formula 1?! Din pacate asta cred multi. Alt exemplu: Motorul de 125cc Honda,in 5 scilindrii, 4t, multiplu campion in cursele din '64,'65 si '66 se-nvartea la 24 000 de ture( in '63!!!) si" scotea" cam 50cp. Credeti ca japii aia il ungeau cu ultima generatie de ulei sintetic, in '63? |
-------------------- |
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Trecind peste principiile fundamentale ale termodinamicii, eu iti recomand sa nu rodezi o masina iarna.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
MoGas |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Sursa calda o stii. Stii si factorii de care depinde ea? Sursa rece nu prea stii la ce se refera. Pe scurt,ea se refera la bilantul termic al fluidelor care INTRA in motor, pentru ca, asa cum corect eu am spus, de sursa rece depinde RANDAMENTUL TERMIC. Prin urmare amestecul trebuie sa fie cat mai dens, adica, conform principiilor fundamentale ale termodinamicii, trebuie adus la o temeratura la care densitatea sa sa fie maxima. Tu de ce crezi ca vara, cand temp. md. extern atinge 30-35 gr.C motorul trage mai prost decat primavara sau in noptile de vara cand revenim la 20-25gr. C? De ce exista oare racire intermediara (intercooler)? Din acelasi simplu motiv : un amestec mai RECE este mai DENS,ceea ce face ca randamentul TERMIC sa fie mai MARE, implicit puterea sa CREASCA. Faci confuzie. Am spus care sunt sursa calda si cea rece. Energia este generata intre momentul aprinderii combustibilului si cel al evacuarii. Randamentul termic nu depinde de cantitatea de combustibil arsa in cilindru sau de temperatura amestecului inainte de aprindere. Este adevarat ca daca e mai frig afara motorul trage mai tare, dar asta nu inseamna ca arde mai putin combustibil pentru un kWh generat. Este vorba de randamentul masic de umplere al cilindrului (iarna aerul e mai dens (p*v/t=constant) deci in motor intra mai mult amestec aer+benzina, deci per ciclu se degaja mai multa caldura). QUOTE Acuma, daca la un motor termostatat \" astea nu difera\"(????) inseamna ca acel motor \"termostatat\" fuctioneaza cu aburi Motor termostatat inseamna ca regimul sau termic e controlat (prin intermediul instalatiei de racire) de un termostat, deci peretii camerei de ardere au temperatura cvaziconstanta indiferent de anotimp. Unde vezi tu aburi? QUOTE Oltcitul consuma iarna dublu, ca orice motor racit cu aer. Explicatia o gasesti foarte usor, daca aplici un pic de termodinamica...Un mic indiciu experimental: \" fata de regimul termic de lucru al motorului dat, orice scadere a temperaturii fluidului racitor (adica poate fi si aer...)cu 10gr.C atrage o scadere a randamentului TERMOMECANIC (nu TERMODINAMIC) cu 30 de procente. De vreme ce nu e motor termostatat, e logic! Daca el nu functioneaza la parametrii optimi, arderea nu e ... optima. Nu e vorba numai de peirderile mecanice. Dovada e ca iarna trebuie tinuta mult ma mult cu socul tras ca sa mearga rotund (mult mai mult ca la cele racite cu apa). N-am inteles diferenta intre a roda si a strica. Stiu ca rodajul nu se face imediat si nici liniar, adica e mai accelerat la inceput si mai lent spre final, adica motorul "tinde asimptotic spre starea de rodat". ![]() |
-------------------- |
|
DSops |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Parerea mea:
-nu are nimic daca o iei iarna - evident varsta ei va fi cu o iarna in plus, asta e tot - daca o iei peste doi ani te va tine mai mult cu doi ani -este bine sa ii faci un rodaj corect, fie iarna fie vara - in conditiile de iarna o rodezi la viteza mai mica in afara orasului, poate fi in vitezele II sau III pe la 2500-3000 rot / min - este chiar mai bine decat la 80..100 intr-a IV-a -la relanti uzura este mare mai ales la un motor tanar, datorita presiunii mai mici a uleiului, tocmai cand este nevoie mai mare de el, jocurile fiind mici + imperfectioni de prelucrare |
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
florinc |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
fratilor nu mai inteleg nimk.
pe scurt in rodaj nu trebuie sa te infigi in ea ![]() ![]() |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
Valentine |
![]()
Post
#15
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
eu nu am depasit 3000 rpm, decat de vreo 4-5 ori pana acuma (am fix 1000km). deasemenea vit. maxima a fost 80km/h.
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
aviasol |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
la mine in rodaj viteza maxima a fost 135 da eram singur in masina (in carte scrie 130)
|
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#17
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE eu nu am depasit 3000 rpm, decat de vreo 4-5 ori pana acuma (am fix 1000km). deasemenea vit. maxima a fost 80km/h. Cam putin km. Conform celor spuse mai sus, inca nu e rodata masina ta... Circula si tu mai mult, fa niste drumuri in afara doar de dragul de a conduce :wink: Eu asa am facut cind mi-am luat prima masina. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Marty |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Pai de cind o are, masina mai mult a stat prin serviceuri decit pe la el....... :?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
asarban |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Mai corect ar fi ca de cand a luat-o masina mai mult prin pomi a stat!
Money...lasa-l nu-l baga in pacat, asta cum iese cu ea cum o pocneste si sta pe bara 2 luni! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
MoGas |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE fratilor nu mai inteleg nimk.
pe scurt in rodaj nu trebuie sa te infigi in ea ![]() ![]() Nu-i zici papa, ci doar ii scurtezi viata motorului. Cu cat nu va putea sa-ti spuna nimeni insa. certe e ca cu cat te dai mai tare la ea, cu atat te va lasa mai repede. Inca o chestie despre rodaj: Multi au tendinta de a o subtura, ca reflex de protejare. Si asta e o chestie nasoala (nu numai in rodaj). Pentru cine nu stie treaba asta, presiunea uleiului si debitul acestuia sunt proportionale cu turatia. Mai ales in rodaj, turatia (in sarcina) trebuie sa fie undeva peste 1800 pentru o ungere corespunzatoare. |
-------------------- |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#21
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Eu nu il bag in pacat :wink: Dar sa iti iei masina si sa faci in medie 100km/luna e paguba curata. E mai ieftin cu taxi-ul
![]() Cind mi-am luat Oltcit-ul am facut in prima zi aproape 300km. In primul rind ca sa ma obisnuiesc cu masina. Si ea cu mine ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Omul cu salopeta de la Adras m-a asigurat ca masina este pre-rodata si ca singurul lucru care trebuie sa nu-l fac este sa incerc obtinerea performantelor din cartea tehnica in primii 1000 de kilometri. Zis si facut, am incercat sa nu dau un ea in prima mie (nu mai mult de 3000-3500), dar nu am menajat-o la semafor pentru ca din principiu merg repede. Nu cobor sub 2000 de ture in viteza si schimb de la 2756 in sus.
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Valentine |
![]()
Post
#23
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
nu am avut ce drum lung sa fac pana acuma. am respectat toate indicatiile din manual (recte cele de mai sus - masina fiind pre-rodata spre deosebire de oltcit
![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
vallig |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 2 January 04 ![]() |
Hi all
Pana la urma CUM si UNDE se face un rodaj optim in aceasta perioada a anului (in oras, in afara sau nu conteaza)? Am luat-o in ianuarie, am facut 300 km cu ea, dar mai mult prin oras (Buc.). Thnx. |
-------------------- |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#25
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE masina fiind pre-rodata spre deosebire de oltcit ![]() Hehe... Vorbesti de Oltcit in necunostiinta de cauza! Eu in cei 3 ani jumate cit am avut Oltcit nu am avut NICI O PROBLEMA cu ea! Si am facut si 2 drumuri in strainatate fara nici o problema. Din cei 27,000km facuti pina am vindut masina, cam 15,000 au fost facuti in vest. Masina am vindut-o la o firma (in 1997) si o foloseste si in ziua de azi... Vrei sa caut in forum sa vad cite probleme ai avut TU cu masina in mai putin de jumate de an? ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Valentine |
![]()
Post
#26
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
am spus ca masina este pre-rodata spre deosebire de oltcit. nu vad cu ce anume am gresit. nu inteleg cum poti sa compari o masina (juma renault juma dacia) din 2003 cu un oltcit din 1993 (daca am inteles bine anii). e ca si cum ai compara solenza cu un bmw sau un mertzan.
iar problemele pe care le-am avut pana acuma nu au fost neaparat cu masina, cat cu grrr service-urile si asigurarile -> adica cu oamenii, care practic nu fost din vina masinii (saraca) ci din vina mea (odata) + a celor care lasa santurile nesemnalizate (inca-odata mama lor!!! ![]() ![]() ![]() singura problema pe care am avut-o de la ea este cea cu usa din fata care are nevoie de ceva ulei, si care nu e atat de grava (aproape ca am ignorat-o pana acuma - de fapt nici nu imi dadeam seama daca nu deschideam o usa din spate sa vad cat de usssooor se deschide aia ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#27
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Apropo de sant, ti-ai rezolvat masina in final?
La stiri la Antena1 parca am auzit (ca de vazut mai putin ![]() Astia de la primarie chiar isi bat joc de oameni? Si Basescu ala vrea probabil sa fie revotat ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Valentine |
![]()
Post
#28
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
din pacate inca nu mi-am rezolvat-o
![]() ![]() n-au aparut din nou gropile, pentru ca nici nu au plecat. Eventual s-au marit ![]() e un dezastru bucurestiu' asta. cred ca dacia ar trebui sa se adapteze condiitiilor de trafic din Bucuresti si sa scoata numai 4x4 ![]() din fericire s-a topit zapada asa ca nu mai sunt chiar atat de camuflate santurile astea, huuuh .. ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#29
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE e un dezastru bucurestiu' asta. cred ca dacia ar trebui sa se adapteze condiitiilor de trafic din Bucuresti si sa scoata numai 4x4 ![]() Mie mi-ar fi frica sa circul si cu tancu pe acolo! Am citit pe celalalt thread ca nu ti-ai rezolvat masina. Nasol, aia de la service chiar isi bat joc de tine! ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#30
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai nu mai sunt camuflate dar macar pe unele le umplea gheta. De-abia acum iti poti da seama de prapad. Am vazut si eu solutia minune care astupa gropile si pe vreme rece si care se resoarbe precum firele chirurgicale la prima raza de soare. De fapt nu e vina celor care au facut drumul in toate cazurile. La rond la Rosetti a aparut peste noapte o zona de 5 pe 10m pavata cu piatra cubica. Asta dupa ce au facut drumul ala de 2 ori in 2 ani. Pe Stefan cel Mare au lucrat baietii dar au uitat sa mai toarne si asfalt sau macar piatra cubica. Au pus la loc bucatile de asfalt scoase initial de-ti rupi masina daca dai pe acolo. E strigator la cer. Unde mama dracului se duc banii din taxa de drum inclusa in apa pe care noi o numim cu afectiune benzina? Sa va povestec de Podul Grant, de drumul din fata Palatului Parlamentului care este pavat cu piatra cubica din care lipsesc o gramada de bucati?
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 00:52 |