DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frana de mana

adriano2br
post 30 Apr 2012, 19:41
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 16 April 12
From: braila




Am ceva probleme cu frana de mana la dacia 1310 li (an 2000). Cand trag frana de mana, mi se blocheaza doar roata de pe partea dreapta. Si roata stanga tine cat de cat, dar nu de ajuns.
Astazi am facut un test pe asfalt cu vreo 20km/h . Am tras frana de pana cat de tare am putut si a ramas urma pe asfalt doar pe dreapta.Intrebarea mea este daca rotile se pot regla individual, sau doar strang sufa principala si in teorie ar trebuie sa actioneze aceeasi forta la abele roti ?


--------------------
ex dacia 1310 LI (2000)
Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 30 Apr 2012, 21:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Da, e aceeasi forta la ambele roti, numai ca sistemul de reglare automata e asa de prost, incat trebuie sa-l reglezi manual, dand tamburul jos, si actionand parghia care e danturata, pana ce tamburul are joc minim pe saboti, cand il montezi. Uzandu-se sabotii, parghia care e actionata de cablu, e trasa la maxim, ajungand sa comprime arcul de pe cablu pana la spira langa spira, deci ne putand departa sabotii atat cat sa franeze. Apropiind sabotii de tambur, prin actionarea dinte cu dinte a parghiei, si proband cum intra sau joaca tamburul la montare pe pozitie, poti rezolva una din cauzele din care nu tine.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adriano2br
post 1 May 2012, 20:25
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 16 April 12
From: braila




S-a rezolvat. La roata stanga spate unde nu imi tinea frana, era sufa ruginita pe cablu..si nu se misca deloc(in postul anterior am zis ca tine cat de cat,dar sabotii nu se miscau deloc) de aceea , cand trageam frana de mana imi actionau doar sabotii de pe dreapta. Am schimbat azi acea sufa(cablu) in "V" care pleaca de la roti..si merge perfect.Din pacate m-a apucat noaptea si a mai ramas sa fac niste reglaje. ramane pe maine.

This post has been edited by adriano2br: 1 May 2012, 20:25


--------------------
ex dacia 1310 LI (2000)
Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 3 May 2012, 15:42
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Un pic de chin sa bagi capatul cablului in tiija de la saboti, dar pe urma merge usor, parca erau doua dimensiuni, sper sa fi luat dimensiunea care trebuie wink.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 3 May 2012, 20:43
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




punte de break si punte de 1300.aia de 1300 e mai scurta sufa.


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adriano2br
post 3 May 2012, 23:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 16 April 12
From: braila




Am luat masina de cateva saptamani...iar vechiul proprietar mi-a spus de frana , ca trebuie schimbat nu stiu ce pe acolo..si a zis ca are tot ce trebuie. Mi-a dat niste saboti si un cablu de frana. Sabotii inca nu i-am schimbat ca nu sunt tociti cei vechi. Cablul de frana s-a potrivit la lungime, am reglat si frana zic eu. Merg cu 20-30km/h si daca trag de frana 7-8-9 dinti..rotile se infraneaza pe asfalt.Precizez ca rotile nu stau infranate cand frana este libera.


--------------------
ex dacia 1310 LI (2000)
Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 4 May 2012, 20:15
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Parca in carte scrie ca trebuie sa tina pana la punctul maxim 6-7 dinti, eu mi-am reglat-o la 4 tongue.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adriano2br
post 5 May 2012, 21:43
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 16 April 12
From: braila




Pot si eu sa o mai strang, dar daca o fac la 4 dinti...imi merg rotile infranate cred.Am citit undeva ca pe la 3-4 dinti trebuie sa prinda frana, atat cat sa nu mai poti invarti roata/tamburul cu mana. Asa e si la mine , dar pe asfalt...iti dai seama ca este nevoie de o forta mai mare..si atunci trag frana pe la 7-8 dinti.


--------------------
ex dacia 1310 LI (2000)
Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 5 May 2012, 22:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




si eu tot la 4-5 dinti am reglat sa inghete rotile si nu merge nimic infranat


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adriano2br
post 5 May 2012, 23:35
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 16 April 12
From: braila




Eu am reglat cu rotile scoase...si daca mai strangeam, mergeau greu tamburii si se si auzeau sabotii cum freaca.
Daca am pus rotile..fiind mai grele, se invarteau fara probleme.


--------------------
ex dacia 1310 LI (2000)
Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 15:03
Forum Renault