buton frana mana DSN, tutorial
![]() ![]() ![]() |
buton frana mana DSN, tutorial
nicolaem |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 23 September 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
DSN Confort
- B-...
|
|||
vladutz |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 2 January 06 ![]() |
Da dar se poate ca tija metalica sa nu fie bine conceputa din fabrica si sa nu poata trage "limba" care blocheaza maneta cand e frana de mana trasa si poate sa ramana trasa sau nu mai merge trasa.Acest lucru se poate remedia prin ingustarea lacasului de la capatul tujei("U"-ul) pentru a micsora jocul cu "limba"
|
--------------------
Dacia
1300
- PH-xx-BIC
|
|
dispeceru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 6 August 06 From: Bucuresti ![]() |
merci mult ....m-a ajutat enorm chestia asta..am scos-o la imprimanata si am stat cu foaia langa mine cand am schimbat tija+buton
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4 MPi
2008 mdea...
|
|
rheum |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 21 April 09 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
dacia
supernova rapsodie
2002
|
|
GrOzOy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu Dacie ! Group: Members Posts: 839 Joined: 8 September 09 From: Ramnicu Sarat,Buzau ! ![]() |
Si pentru cei care nu au posibilitatea sa ajung in targ sau sa iau acel buton din alta parte??? Mie mi sa rupt din surubul acela ( practic sa spart tot filetul acela ) si ma gandeam sa topesc niste plastic in buton si apoi sa il bag rpd la loc . Prinde?? Mai functioneaza corect apoii??
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 , fara piele :D
- BZ 52 MTG Cazan Romanesc !
Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie ! |
|
danimar |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 February 10 ![]() |
Ce am facut eu: cand mi-a sarit cât colo butonul frânei de mâna, l-am gaurit in continuarea filetului rupt cu un spiral de 3 mm si am infiletat aceeasi tija in buton, fara ca aceasta sa iasa afara prin buton(ajunge doar cu doua-trei ture, oricum nu se mai sparge), am indoit un pic "u"-ul acela al tijei, inchizându-l un pic si l-am montat la loc, fara sa uit sa pun la loc si arcul.
Pot sa zic ca merge struna pe 0 lei si nici nu se va mai rupe. Bafta ! |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/Clima
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(nicolaem @ 5 Aug 2005, 14:55) Multe DSN-uri au probleme cu ruperea butonului de la frana de mana. Din fericire acesta exista ca piesa de schimb de origine, impreuna cu tija si arcul aferent. In targul Vitan, la Ovidiu, costa 150 K. Inlocuirea este relativ usoara si necesita doar un pic de indemanare si ceva rabdare. Nu este necesar accesul pe sub masina, pentru a slabi cablul franei de mana, asa cum procedeaza unii mecanici. Componenta: Prin levierul franei de mana se afla un ax, ce are la unul din capete butonul franei (infiletat) si un arc. La capatul opus butonului, tija are un soi de carlig ce agata cama mecanismului cu clicket. Arcul tijei are rolul de a impinge butonul cu tija cu tot in afara, tragand prin intermediul tijei cama, astfel incat aceasta sta presata de semiroata dintata, levierul fiind blocat. Acesta nu poate fi coborat decat prin apasarea butonului din capat. Functionare : cand se apasa butonul din capatul levierului franei de mana, este deplasata tija impreuna cu cama de la clicket. In acest mod cama se departeaza de semi roata dintata si permite coborarea franei de mana. Inlocuire buton: 1. Se demonteaza masca de plastic ce acopera levierul franei de mana. Aceasta este prinsa in 2 suruburi, unul sub manerul levierului iar celalalt catre banchetele din spate. Se indeparteza complet aceasta masca, prin culisare inainte, catre schimbatorul de viteze si ridicare. 2. In treimea inferioara a levierului franei de mana exista un mic ax, fixat cu o siguranta. Acesta fixeaza cama de la mecanismul cu clicket (ce produce zgomotul caracteristic tragerii franei de mana). Se indeparteaza siguranta si se scoate axul. 3. In acest moment cama este libera si poate fi indepartata, aceasta eliberand si tija butonului franei de mana. Se scoate tija, prin tragere. 4. Se introduce noua tija cu butonul si arcul respectiv. 5. Se monteaza cama. Aceasta este operatia ce necesita cea mai multa rabdare si indemanare fiindca trebuie potrivit orificul camei cu gaura de pe levierul franei, astfel incat cama sa intre si in curbura (carligul) tijei. Recomand folosirea unui distantier pentru a forta levierul sa stea ridicat iar apoi sa se potriveasca cama cu o mana, in timp ce cu cealalta sa se introduca axul. 6. Se pune la loc siguranta din capatul axului camei. 7. Se fixeaza masca de platic, in cele doua suruburi. Succes. La Dacia 1310 a fost destul de greu sa fac ce scrie la punctul 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:36 |