Problema motor, bate de parca ar fi diesel
![]() ![]() ![]() |
Problema motor, bate de parca ar fi diesel
sebymesteru |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|||
forcrims |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 May 12 From: ianca/ braila ![]() |
uite aici un clip...omul zice ca are acea bataie de la cuzineti
|
--------------------
Dacia
1310
2000 li
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
am vazut si eu filmuletul,insa am presiunea in regula la ulei. Ce m-a mirat e ca mai devreme cand am pornit-o,motorul fiind cald(la ~85gr,presiunea era de 5-5,5 la ralanti si deobicei statea pe 2,5-3 cand era cald motorul. Sus la rampa vine ulei,ma gandesc totusi sa nu se fi infundat ceva si sa merga motorul pe uscat si sa bata cuzinetii...
Apropo,daca se blocheaza intinzatorul de la lantul distributiei,cum se manifesta? Nu stiu ce intinzator am,dar banuiesc ca este hidraulic... |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
fusta vreunui piston sparta te-ai gandit?eu am avut doua pistoane sparte care faceau un zgomot ciudat,motorul mergea normal,tragea,doar ca aveam benzina in baie
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Nu cred sa fie fusta sparta,zgomotul n-ar fi disparut de prima data, plus ca si acum parca da sa dispara uneori...altceva e baiul,dar mersi oricum pentru parere
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
Costy2000 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
zici ca ai schimbat garnitura de chiulasa ? vezi ca poate nu ai aliniat bine garnitura pe bloc si s-ar putea sa atinga pistonul in ea si de acolo si zgomotul.....
|
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
pcostica |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
da baia jos si vezi starea cuzinetilor de la biele.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Acum pe bune,din cate stiu eu cuzinetii aia nu se duc asa de la un moment la altul si avand in vedere ca nu am avut nici o problema pana acum nici cu ei,nici cu presiunea de ulei,tind sa cred ca totusi alta e problema. Treaba cu garnitura pica,daca era sa atinga,ar fi batut de la inceput si oricum garnitura nu poate atinge de piston,pistonul nu urca atat de sus.Oricum,mersi de sfaturi,mai astept...
This post has been edited by sebymesteru: 19 Aug 2012, 21:40 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
forcrims |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 May 12 From: ianca/ braila ![]() |
Poate sa fie si de la acel surubel pe care zici ca l-ai scapat in galerie..daca s-a dus intr-unul din cilindri..slabe sanse sa iasa pe evacuare si cine stiu cum loveste pe acolo .Dai si tu 20 de ron pe o garnitura de chiuloasa si te apuci sa o desfaci..Poti folosi tot garnitura care o ai acum daca ai pus-o recent pentru ca nu s-a rupt sau presat prea tare. Eu asa am facut...am pus garnitura noua si peste cateva zile am fost nevoit sa umblu iar la chiuloasa..si am luat alta garnitura, care acum o am ca rezerva. Am folosit-o tot pe cea care era pe motor si am facut aproape 2000km de atunci.
Sau , mai poti incerca si cu o surubelnita magnetizata.Dai bujiile afara si ridici fiecare piston la PMS , iar cu surubelnita incerci sa agati surubelul prin gaura la bujie..poate ai noroc. |
--------------------
Dacia
1310
2000 li
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Daca e pana acolo,dau chiuloasa jos pana la urma dar stau si ma gandesc: 3 zile unde draci o stat surubelul ala de n-a batut? Eu m-am gandit la altceva: avand in vedere ca pompa de ulei nu mai are sita filtranta,s-ar putea ca filtrul de ulei sa aibe si el supapa de bypass deschisa(desi nu e atat de vechi) si sa fi ajuns ceva gunoi la intinzatorul de lant si daca ala a ramas blocat si lantul nu mai sta intins voila: se modifica timpi de distributie si bat supapele in piston. Totusi e curios ca motorul merge rotund,nu trepideaza,nu tinde sa se opreasca si se tureaza normal. Ce OZN ar mai putea fi? Ce-mi scapa?
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#11
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
pana nu dai chiulasa jos nu prea poti sti exact ce bate, daca lovesc pistoanele in supape, sau a sarit un cuzinet de la biela, ori sa bulit un tachet,gripat.etc, poate sa gripeze si o supapa in ghidul ei si sai ti loveasca pistonul in ia,. sunt multe chesti
cand desfaci ceva, folosit, trebuie sa studiezi daca e refolosibil, nu te bazezi ba a mers inainte tre sa mai mearga,.! This post has been edited by ct-03-tvy: 21 Aug 2012, 16:04 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Surubul e de alama, asa ca nu-l va prinde magnetul (un magnet de hard ar fi fost bun), supapa , dupa zeci de mii de km, e imposibil sa se caleze pe ghid, doar daca se inroseste toata (si cum poate face asta?). Garnitura poate sa produca bataie, dar de la inceput, dupa montare. La strangere, daca nu e pusa perfect concentric pe camasa, inelul metalic coboara putin pe cilindru in partea in care va fi mai catre interior fata de buza cilindrului, de ajuns sa loveasca pistonul in inelil metalic, care poate duce in timp, ori la spargerea fustei, ori latirea cuzinetului.
Ramai la ideea ca, surubul scapat in cilindru, cand e asezat in partea plana a chiulasei in camera de ardere, pistonul il piseaza dand nastere la loviturile auzite de tine. Stand infipt in chiulasa sau piston, loveste pana cand, la o turatie mai mare se desprinde si fixandu-se in partea degajata a supapelor, pistonul nu-l mai atinge. Incearca intai sa stabilesti in care e, apoi sa-l scoti cu ceva lipicios, cand pistonul e aproape sus. Altfel, dai chiulasa jos, si nu e nevoie neaparata de alta garnitura, daca cea care o ai acum, nu s-a lipit, si cojit la demontare. Daca are deformari la inele, pune alta. Atentie la impunsaturile ce-o sa le gasesti in piston, sa nu fie aproape de margine, si sa fi spart canalul la primul segment, sau sa-l fi strangulat. Pune si aici, ce-ai gasit. This post has been edited by PH-06-BOA: 21 Aug 2012, 21:26 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Mersi mult Nelu,asa voi face.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
sfat ptr tine: mestere schimba mai bine motoru cu altu din dezmembrari
te scoti mai ieftin si fara batai de cap |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Eu nu-mi dau seama cum ma scot mai ieftin dand 2-300 de lei pe alt motor din dezmembrari care poate fi mai uzat decat cel pe care il am...
![]() This post has been edited by sebymesteru: 22 Aug 2012, 08:03 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
Cristi1980 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 ![]() |
apropo de motoare DACIA , e 100 lei ca tot veni vorba, hai 150 lei ... in dezmembrari
![]() dar tu stii mai bine |
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Eu nu stiu unde ai gasit motor BUN la bani astia,anul trecut in Brasov era 300-350 unul pe carburator si 400-450 ala pe injectie,binenteles cu tot cu corpul injector si cu calculatorul aferent. Nu cred ca in ceva mai bine de jumate de an s-au ieftinit chiar atat. Oricum,problema mea nu necesita o schimbare de motor,daca motorul avea setul varza sau mai stiu eu ce alte probleme,gen bloc spart sau camasi fisurate atunci da,se merita sa iau altul. Problema cu motoarele din dezmembrari e ca nu sti ce cumperi,atata timp cat nu l-ai auzit mergand inainte,nu poti sti in ce stare e.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu se merita de schimbat motoru pt asa ceva, dai chiulasa jos si rezolvi
off topic: asa am vandut eu un motor bun de 1300 cu 85 lei, si acuma caut de crap o chiulasa buna |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Mda,azi dupa ce m-am intins saptamana trecuta din colt in colt,ca n-am avut chef sa ma apuc de surubarit,am coborat la masina. Am dat chiuloasa jos si am gasit balauri,pozele vorbesc de la sine... Surubelul cazut s-a facut turta,l-am gasit lipit oarecum de chiuloasa si dupa cum se poate vedea el a cauzat problema. Am luat o garnitura de chiuloasa noua,n-am vrut sa ma risc cu cea veche si am montat motorul la loc. Acum mai ramane sa pun bateria si sa-l pornesc sa vad in ce ape se scalda. Oricum,un lucru e cert: moale nu le-a fost la cuzineti si nici la bosajele de bolt ale pistonului. De mers va merge sigur,mergea si cu surubul in el,cat va merge si cum,asta nu pot spune. Alta dandana e ca mi s-a dus de suflet filetul de bujie de la cilindrul 2,deci ma paste o reductie cat de curand. Momentan bujia s-a strans cat de cat,sper sa nu mi-o arunce afara...
Attached thumbnail(s) DSCN2316.JPG ( Size: 527.35k ) Number of downloads: 1539 DSCN2315.JPG ( Size: 539.76k ) Number of downloads: 1565 DSCN2318.JPG ( Size: 519.05k ) Number of downloads: 1586 DSCN2319.JPG ( Size: 594.65k ) Number of downloads: 1507 DSCN2323.JPG ( Size: 545.14k ) Number of downloads: 1543 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
sebymesteru,,razboi,,mare a fost la saracu cilindru,vad ca na iesit nimeni invingator,nici cilidru nici surubelu,sa lasat cu remiza,si ceva bani si timp din partea ta,bine ca nu sa zgariat cilindru,in timp sar putea sa auzi o cloncaneala la pornirea la rece,vorba ta cata bataie a luat bietu piston!!!
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Deci cred ca am inteles bine?In prima poza e dat jos ceva in care vin culbutorii ,de se vad acele supape si bujia,apoi se da si chiuloasa si se vad direct pistoanele?
As putea verifica starea segmentilor ,doar dind chiuloasa jos? Vad ca setul ,mai bine zis doar camasile s-ar putea vizualiza pe interior daca sunt bune sau nu, probabil si pistoanele ,eu as vrea sa stiu daca prin simpla demontare a chiuloasei si dupa starea /inspectia camasilor se poate afla starea segmentilor ,pistoanelor si ce mai e p-acolo fara sa mai demontez pe la baia de ulei,sau pe unde s-o fi ''lipicios" de a schimbat setu motor si clar s-a umblat/se umbla si la distributie?! |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#22
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
stabil777 dupa ce ai ajuns la cilindri/pistoane blochezi camasile sa nu se deplaseze si misti de pistoane stanga/dreapta daca au joc mare(2-3mm)inlocuiesti setu de motor,sau poti verifica compersia (sunt topicuri)pana sa dai chiulasa jos,trebuie sa fie intre 9-11 bari/cilindru,cu abatere de max0,5 bari intre cilindri(daca 3 cilindri au 10 bari si unu are 9,5 bari e,,buba,,la segmenti/chiulasa)
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
am patit si eu cand am pus carburatorul Weber am lasat un surub de 5 nestrans la gat si a cazut in motor.surubul a ajuns in cilindrul 3 piulita in 4. Problema era ca mi s-a blocat motorul. am dat jos chiuloasa si am dat jos inca un mm din ea mergea si mai bine pe gaz in total 3mm au fost luati din ea. A mea arata si mai rau decat a ta. dupa aia toate bune a mers perfect
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
@stabil777, pentru a-ti da seama de uzura ansamblului cilindru-piston-segmenti nu este necesar sa desfaci chiulasa in prima instanta.
Fa-i un test de compresie, asa cum zice @nikuniku; Urmareste consumul de ulei (max. 1L/1000Km; segmentii raclori sunt cei mai vulnerabili); Jocul de 2-3mm este cam exagerat (cred ca intentionat a fost cuantificat asa de colegul nostru), iar daca totusi ajunge in asa hal iti va consuma ulei cat benzina iar masina va avea lungimea de 15m (cu fum cu tot, ca Trabantul !) ca sa nu vorbesc ca va suna ca zurgalaii lui Mos Craciun. Chiar daca jocul ne induce putin in eroare din cauza conicitatii si ovalitatii pistonului, constructia+uzura nu ajunge la asemenea cote. Daca totusi decizi sa scoti chiulasa (atentie la blocarea camasilor) vei putea evalua "pragul" de pe camasa (dupa ce ai curatat calamina) si uzura camasii in plan transversal al motorului (asa-zisa "ovalitate") cu un comparator cu cadran. Functie de marimea acestor uzuri se poate decide daca este suficienta o segmentare sau inlocuire de set motor. In nici un caz nu vei putea vedea mai mult decat segmentul de foc si, eventual, fanta lui (daca este convenabil orientata). Daca totusi "ai facut-o" nu strica o revizie a chiulasei (dar asta este o alta discutie). Dar, repet, investigatia se incepe cu ... inceputul. This post has been edited by B17XGG: 31 Aug 2012, 21:20 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
ghitza |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Scriu si eu aici asa zisa problema:am masurat azi compresia la motor ,cu scula adecvata pentru asa ceva nu improvizatii(am un amic cu service)si mi-a dat urmatoarele:precizez ca sa facut cu bujiile scoase si dat la automat
cil1.10 cil2.9 cil3.10 cil4.10 e bine sau ce sa fie la cil 2,din scaune de supapa sau segment,motoru nu papa ulei sau fum negru.vreau niste pareri de la voi,mss |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Iuli |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 15 November 08 ![]() |
Daca motorul nu maninca ulei chiuloasa e de vina trebue facute supapele dar verifica si furtunul de vacum de la servofrana ca si el mai face fente
|
--------------------
dacia
dacia
88/1310
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Judecand dupa cil. 1,3 si 4 s-ar putea zice ca motorul se afla undeva in partea a 2-a a vietii sale (inteleg ca este vorba de Dacia cu inj.). Dat fiind ca la cil. 2 compresia este debalansata cu 10% este acceptabil, insa f. aproape de limita.
Pentru o diagnosticare corecta a starii de etansare a supapelor trebuie facut si testul de compresie cu ulei in capul pistoanelor (cca. 1 lingura) si functie si de acest rezultat se pot trage concluzii. Daca proba cu ulei confirma debalansarea de 10% s-ar putea vorbi despre apropierea unui "apus" al setului motor (reparatie cu inlocuirea cel putin a segmentilor, functie de constatarea la demontare). |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
ghitza |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
motoru nu mananca ulei nu bate nu niimic,este vorba de injectata da,cum se face treaba asta cu ulei in capu pistoanelor?detaliaza te rog,catre chiulasa inclin si eu sa fie problema,nu e problema caci am un ade rezerva doar sa mai rad din ea putin
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Uleiul se pune in capul pistoanelor prin gaurile bujiilor (care oricum se scot la efectuarea testului). Fiind muuult mai vascos decat aerul, realizeaza o etansare aproape perfecta a pistonului in cilindru chiar in conditiile unor segmenti f. uzati. In aceste conditii, daca supapele etanseaza bine, compresia se va ridica la valori spre 14 atm, apropiate la toti cilindrii indiferent de starea ansamblului cilindru-piston-segmenti. In aceasta situatie rezulta ca lipsa de compresie este cauzata de ansamblul cil. 2. Daca exista supape neetanse, acestea vor fi "date de gol" de valoarea scazuta a compresiei la cilindrul respectiv. La tine, daca acest lucru se intampla tot la cilindrul 2 inseamna ca lipsa de etanseitate provine de la supapele cil. 2.
Scaderea in timp datorita functionarii a compresiei este un proces normal si nu presupune batai sau consum excesiv de ulei. Motorul tau, chiar daca a trecut de prima tinerete, nu inseamna ca nu mai este bun. Singura problema este acea debalansare care poate fi localizata cum am aratat mai sus. Interesant era daca faceai teste de compresie la intervale de 20000Km incepand cu terminarea rodajului de la nou fiindca puteai trasa un grafic al uzurii. Dar, adevarat, pentru asta este bine sa posezi o trusa de masurare personala (pt. a nu schimba atelierul). This post has been edited by B17XGG: 3 Sep 2012, 20:53 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
ghitza |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Mersi de sfaturi?trusa nu e problema ,amicul asta al meu ma serveste cu orice si ori de cate ori este nevoie,masina nu o am de noua,eu o frtin din 2007 ea fiind fabricata in 2003 ,eu nu am umblat in motor decat o singura data si atunci am schimbat garnitura de chiulasa in rest nimic,si merge frumos ,poate breusesc un video cu el la relanti,mss inca odata
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 01:43 |