Niturile de la ferodouri, Cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Niturile de la ferodouri, Cum se monteaza?
Marius Adrian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300 Traieste clipa!
|
|||
gattoman |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Sal.In primul rand trebuie sa ai grija ce fel de nituri iei sau sunt in pachet.Trebuie sa fie nituri de aluminiu nu de metal.Cand bati alea de metal exista riscul sa crapi ferodourile si apoi iei altele.La batut se face putina "floare" la nit cu ceva ascutit si apoi se bat cu ciocanul.Cel mai bine ar fi daca ai gasi un dorn de batut nituri(stiam ca este asa ceva).Trebuie tinut contra cu ceva care sa fie la aceeasi diametru cu nitul(am vazut unii ca folosesc o supapa de motor)
|
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
spidi |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 16 April 05 ![]() |
Riscul cel mai mare nu este ca iti spargi ferodoul. El consta in faptul ca la o uzura accentuata, niturile care nu sunt de aluminiu lasa urme pe tambur.
Asa ca e de preferat sa folosesti numai nituri de aluminiu. La montaj ideea este simpla: bagi nitul, il deschizi un pic si apoi ii turtesti capul. Ca sa ii deschizi un pic capul iti trebuie o chestie ascutita care sa iti largeasca interiorul nitului. In caz extrem poti face asta si cu un cui ceva mai gros. Inca ceva: niturile nu trebuie batute definitiv din prima. Intai trebuie sa le potrivesti pe gauri, sa le deschizi un pic si apoi sa le bati la sfarsit, dupa ce sunt deja prinse toate. In caz contrar ai toate sansele sa nu se mai potriveasca ferodoul pe restul de gauri. Am si eu o curiozitate: ai gasit sa cumperi ferodouri ? Ca eu la ultima reparatie nu am mai gasit ferodouri separat ci doar saboti cu totul. Si pot spune ca am cautat nu gluma. This post has been edited by spidi: 26 Aug 2005, 15:49 |
--------------------
Clio
Symbol
2003
- B
|
|
gattoman |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Daca ai potrivit doua gauri diametral opuse sigur se vor potrivi si celelalte ca altfel nu stiu cum poti sa dai gauri noi.Am vazut la mecanic ca bate niturile in aceeasi ordine ca la strangerea suruburilor chiulasei.Au inceput sa se gaseasca din nou ferodouri si asta de vreo 2 luni.Intradevar o perioada nu se gaseau decat saboti cu totul dar cred ca nu prea se cumparau si au scos la vanzare numai ferodouri.
|
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
spidi |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 16 April 05 ![]() |
eu raman la parerea ca mai bine le asezi intai pe toate si apoi le bati definitiv. Eu asa fac si nu am dat gres niciodata.
Riscul cu nimeritul gaurilor este mult mai mic. Si daca presupunem ca ai batut unul aiurea il poti scoate usor cu o bormasina si bagi altul nou. de introdus se introduc dinspre ferodou si se bat pe partea opusa(pe fier). Rabdare si da-i "batai". This post has been edited by spidi: 26 Aug 2005, 15:53 |
--------------------
Clio
Symbol
2003
- B
|
|
Marius Adrian |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand multumesc pentru sugestii, imediat ce ii raspund lui Spidi ma duc sa le pun. Deci Spidi, ferodourile mi le-a dat cineva, dar am intrebat la un magazin de piese auto si erau 315.000 parca sau 350.000 maxim, acest magazin este la Crangasi pe partea dreapta cum vii spre Lujerului si scrie Tapiterie Auto sau ceva de genul asta. Este pe la blocurile alea la care tre sa urci pe scari. Salutare!
|
--------------------
Dacia 1300 Traieste clipa!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Spunea cineva ceva de batut niturile gen stringere chiulasa; e corect, sau mai bine spus, de la centru spre extremitati, chiar daca le bagi pe toate si le fixezi prin mica umflare (eu folosesc pentru asta un ac de injector bontit). Plecind de la centru spre extremitati, se evita ondularea ferodoului.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#8
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Aug 2005, 08:41) Spunea cineva ceva de batut niturile gen stringere chiulasa; e corect, sau mai bine spus, de la centru spre extremitati, chiar daca le bagi pe toate si le fixezi prin mica umflare (eu folosesc pentru asta un ac de injector bontit). Plecind de la centru spre extremitati, se evita ondularea ferodoului. ferodouri se gasesc la valea ialomitei pt cei din buc inainte de capatul lui 90 pe partea stanga la bocurile acelea cu garaje la parter eu am spart vreo 2 buc pana sa-mi iasa ![]() iar de batut tre sa te mai ajute cineva sau sa ai o menghina costa 250.000 se potrivesc de la berlina la nova . |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:45 |