DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O fi normal

luxcor
post 5 Nov 2003, 11:28
Post #1


Acaru' Păuna


Group: Members
Posts: 272
Joined: 18 February 03
From: Bucuresti - Dorobantzi




Dimineata, frigut afara, cheie, pleaca frumusel, 2000 rpm, apoi relanti la 1000 rpm, plec, 1-a, a 2-a, apare un nene din fata, iau piciorul de pe acc, pana sa il pun pe frana observ ca masina merge si fara sa aceelerez eu, trece nenea, probez functioneaza, DSN-ul meu merge singur fara sa accelerez, daca este frig afara. Cand s-a incalzit un pic i-a trecut, dar a ramas senzatia ca am cutie automata ...
Eu parca imi aduc aminte ca este normal si ca teoretic pana si D 1310 trebuia sa mearga singura in a 2-a, cu un pic de soc tras, daca era reglata foarte bine.
Asa ca va intreb pe voi:
1) Vi s-a intamplat pana acum asa ceva?
2) E normal?
Nu de altceva dar daca voua nu vi s-a intamplat niciodata o sa scriu la Dacia sa-i fac bors ca mi-au dat cutie automata pe DSN biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Hyundai TUCSON 2,7 V6 AT 190 CP GLS 4WD Premium - 2007 - B 07 LUS
Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 5 Nov 2003, 11:31
Post #2


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




...pai ce ti se pare ciudat??? :shock: ...normal ca daca socul automat tine masina turata ...e la fel ca atunci cind o tii tu din acceleratie ...


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 5 Nov 2003, 11:47
Post #3





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Nu e normal. La pornire turatia creste - imediat dupa pornire doar ! - pina la max.1500 ture dupa care isi revine in max 1 min - asta la cel mai al draq frig. asa e la mine, niciodata,si repet niciodata nu a stat peste 1500 ture singura asa fara sa apas pe acceleratie, la relanti. Citeste si in manual si ai sa vezi ca si acolo scrie acelasi lucru ce ti-am spus eu. Ai probleme pe senz turtie, motor pas cu pas ( cel mai probabil ) contacte oxidate senzori-uce injectie. Nu e ceva sa te ingrijoreze dar trebuie sa verifici.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
cata
post 5 Nov 2003, 12:10
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 26 November 03




Eu cred ca este normal,asta cat timp e motorul rece.Comportamentul unui motor cu injectie e putin diferit de ceea ce te-a obisnuit D1310 la rece.


--------------------
ex-dsn 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 5 Nov 2003, 12:12
Post #5


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




si eu am zis la fel ...


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 5 Nov 2003, 12:19
Post #6





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Voi aveti manualul de reparatie ? Nu va suparati pe mine, dar manualul ala de-asta e scris, sa-l mai citeasca cite cineva ...


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
AL
post 5 Nov 2003, 13:06
Post #7


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




ESTE NORMAL !!!

mai mult de atat, va propun sa faceti un mic experiment: la viteza de cca. 20-30 km/h, cu motorul cald si masina mediu incarcata (de ex 2 persoane), sa cuplati treapta a IV-a si sa lasati comenzile libere.... masina va continua sa mearga atata timp cat drumul va fi drept (nu in rampa) si cat masina nu va fi franata

explicatia: calculatorul va compensa.... experimentul reprezinta o metoda empirica de verificare a eficacitatii injectoarelor, a sistemului de injectie.... daca sistemul nu este eficient (de ex injectoare infundate), calculatorul care deja compenseaza functionarea ineficienta nu va avea suficient spatiu de manevra pentru a prelua si aceasta noua solicitare....

precizare: procedura a fost descrisa de un expert de la Dacia....


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 5 Nov 2003, 13:08
Post #8


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




QUOTE
precizare: procedura a fost descrisa de un expert de la Dacia....


....pun pariu ca stiu cum il cheama ... icon_twisted.gif


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 5 Nov 2003, 13:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Wait wait wait wait wait wait wait WA-WAIT WAIT WAIT!!!
Am de pus urmatoarea intrebare: luxcor ai zis ca masina mergea neaccelerata. La ce turatie se intampla asta? Si la mine merge neaccelerata cand e rece, dar merge f. f. incet. Motorul sta pe la 1000-1100 de ture, nu mai sus. Daca era mai sus (adica, mult mai sus vreau sa zic) nu e bine. Altfel e normal.

Mi se pare absurd cum se discuta (din partea lui gabe2000 si al celorlalti la fel) cand nu s-au dat cifre concrete (gabriel2000 - argumente cu cifre, dar cu ce compari? smile.gif restul il combateti - dar pe ce baza? ca omul a zis foarte corect ce a zis).
Sincer nu imi place ca pe toate topicurile s-a ajuns la cearta, in loc sa se discute problema pusa. Si eu am tendinta sa ma bag, si eu am ironiile pe buze (sau in degete, depinde cum privesti), dar as vrea (si cred ca nu sunt singurul) sa ramana forumul pentru scopul care a fost creat: DSN (ma rog... si SLZ pentru solenzari).
BTW: sorry pentru partea off-topic!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 5 Nov 2003, 14:15
Post #10


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




QUOTE
Sincer nu imi place ca pe toate topicurile s-a ajuns la cearta, in loc sa se discute problema pusa.


...pai tu ce ai vrea ma? ....sa fie un consens general... sa aiba doar unu' voie sa-si spuna parerea ...iar ceilalti sa aprobe bucurosi , chiar daca e vorba despre o prostie ?!


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 5 Nov 2003, 14:15
Post #11


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Sergiu, ideea e simpla: motorul merge intr-adevar la 1100-1200 rpm, dar daca ii dai a-3-a, el va duce motorul la o turatie care sa nu se opreasca. De ce ? Pentru ca motorul fiind rece, calculatorul ii baga atita benzina cit sa nu se opreasca. Daca tu ii dai a 3-a, motorul va da in nas si va avea tendinta sa se opreasca, moment in care calculatorul compenseaza si duce motorul intr-un loc in care sa mearga rotund. Si toate astea fara ca tu sa apesi acceleratia.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 5 Nov 2003, 15:05
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE
Sergiu, ideea e simpla: motorul merge intr-adevar la 1100-1200 rpm, dar daca ii dai a-3-a, el va duce motorul la o turatie care sa nu se opreasca. De ce ? Pentru ca motorul fiind rece, calculatorul ii baga atita benzina cit sa nu se opreasca. Daca tu ii dai a 3-a, motorul va da in nas si va avea tendinta sa se opreasca, moment in care calculatorul compenseaza si duce motorul intr-un loc in care sa mearga rotund. Si toate astea fara ca tu sa apesi acceleratia.

This I know!

Si eu am mers fara sa apas pe acceleratie, cred ca pana intr-a 4-a. Calculatorul compenseaza doar daca scazi sub turatia de relanti. De aia cand e rece motorul, va duce la 1100-1200 (si se pare ca trage mai bine relanti-ul) iar cand e cald da mai tare in nas.

Dar! Gabriel2000 a zis ca nu e adevarat, ca doar la pornire urca la 1500 rpm - nimeni n-a zis ca in cazul luxcor a urcat la 1500 in viteza. Deci fiecare cu dreptatea lui (numai ca vorbind de lucruri oarecum diferite).

De asta m-am legat si de certuri, categorisiri de genul un alt Marty sau afirmatii cu oltcit-ul. S-a discutat off-topic in mare parte.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aless
post 5 Nov 2003, 15:28
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 27 May 03
From: Ploiesti




La mine merge si la rece si la cald, fara acceleratie, in viteza a doua - 1000-1200. In a treia nu am incercat.
Atunci cand merg pe drumuri de tara chiar trebuie s-o tin din frana.

Acum vreo cateva luni chiar ma speriasem ca incepuse sa mearga in smucituri. Ma gandeam sa curat injectoarele, dar intre timp am renuntat la benzina de la Petrom si am scapat de smucituri.

Eu unul zic ca asa e normal.


--------------------
KIA CEE'D 2008 - PH-09-ADN
Nimic nu este mai definitiv decat lucrurile pe care le facem provizoriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 5 Nov 2003, 16:30
Post #14


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Normal ca e normal. Cum s-a zis mai sus, la orice motor pe injectie se intampla asa. Hai sa va zic cum e la Pejo (HDI): daca vreau sa merg foarte incet in a 2-a fara sa tin apasat ambreiaju, atunci tre sa calc un pic acceleratia. Daca nu calc nimik calculatoru ii da motorina si masina merge mai repede decat as vrea, asa ca calc un pic acceleratia moment in care calculatoru isi da seama ca vreau io controlu si se retrage din ecuatie, nemaisuplinind el cantitatea de carburant. Asa ca daca vreau sa merg mai incet decat viteza la care tine computatoru masina trebuie sa tin picioru pe acceleratie.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luxcor
post 6 Nov 2003, 13:40
Post #15


Acaru' Păuna


Group: Members
Posts: 272
Joined: 18 February 03
From: Bucuresti - Dorobantzi




Statea la aprox. 1000 rpm in ralanti ...
Stiu prea bine ca asta este normal la masini straine - in special japoneze TOYOTA de ex.
Problema este ca am descoperit acest normal in sfarsit si la DSN.
Fapt de care sunt multumit biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Hyundai TUCSON 2,7 V6 AT 190 CP GLS 4WD Premium - 2007 - B 07 LUS
Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 6 Nov 2003, 18:07
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Mai oameni buni, motrul de DSN/SZ este motor cu spirit de conservare. El vrea sa traiasca /mearga si va face tot ce poate pentru asta. Astfel, daca tu nu-i depasesti viteza de reactie (ridici brusc piciorul de pe ambreiaj fara sa atingi acceleratia) el va ajusta cantitatea de aer/benzina in asa fel incat sa continue sa mearga la o turatie constanta. Bineanteles ca poate face asta atat cat ii permite clapeta de aer, nu poate accelera prea mult. Oricum, se poate pleca de pe loc fara sa atingi acceleratia si chiar urca pante in acest fel. Tu nu trebuie sa-i depasesti capacitatea de reactie.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2025 - 10:25
Forum Renault