Probleme reglare GPL ATIKER
![]() ![]() ![]() |
Probleme reglare GPL ATIKER
DJ-55-AMC |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Attached thumbnail(s) Fotografie0304.jpg ( Size: 955.99k ) Number of downloads: 693 Fotografie0305.jpg ( Size: 660.76k ) Number of downloads: 713 |
||
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|||
B17XGG |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Cred ca este copiat (mai putin reusit) dupa Lovato fiindca seamana la aspect izbitor de bine. Suruburile existente sunt: cel pozitionat inclinat sub regulator (plastic negru) este un dop si serveste la purjarea fractiilor lichide - nu ai treaba cu el decat la revizia instalatiei; cel negru situat in pozitia mediana (maltratat cu surubelnita) este cel mai important si serveste la reglarea sensibilitatii membranei pt debitarea GPL-ului; cel din bronz situat deasupra electrovalvei serveste la reglarea ralantiului. Al treilea robinet nu mai este pe regulator ci pe furtun si serveste reglarii debitului in sarcina.
In rest, urmareste tutorialele de reglare postate din belsug de colegi fiindca nu se poate sa nu reusesti. Daca surubul (negru) pentru sensibilitate este strans la max. si totusi iese gaz din abundenta in atmosfera fara a putea fi inchis (nu permite reglaj), inseamna ca este defect regulatorul (plamanul) si trebuie sa vizitezi service-ul. |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
daca zici ca ai citit topicurile despre GPl imposibil sa nu ii dai de cap,instalatia este noua?ai pe plaman 2 reglaje si al treilea pe furtun(acel robinet),din plaman faci relantiu (mers in gol,surubu cel de alama )adica unde ai turatia cea mai ridicata ,pe urma din din cel de plastic negru maltratat de surubelnita (se vede in poza)reglezi in asa fel incat la accelerare sa nu de-a in nas,strangi de el prima data si accelerezi usor cu mana si o sa vezi ca da sa moara(asta daca in interior este k supapa,scaunu si arcu)din acel punct dai innapoi pana vezi ca se accelereaza lin si constant.Ai terminat la plaman si te duci la cel de pe furtun ,cu mana ti accelerata cam pe 3000rpm si strangi de el pana vezi ca incepe sa nu se mai accelereze .din acel punct dai innapoi o tura jumate si asa moare ,te urci si mergi la drum si ne zici cum merge,la carburator nu ai ce umbla decat sa faci relantiu(surubu cu arc pe le ce impinge clapeta) ,daca zici ca pe benzina merge bine,bafta si sper sa nu fiu luat la suturi ca am raspuns aici cand sunt deja topicuri,bafta si scrie in topicu deja deschis
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
QUOTE(ghitza @ 12 Feb 2013, 18:52) Aici intervine problema. Nu se clinteste. Nu pot sa il strang sau sa il desfac. Cel maltratat se invarte usor, daca ma chinui putin nici nu e nevoie de surubelnita. Dar cel de alama iar cel de plastic( cel de sub plamane) sunt de neclintit. Instalatia este data jos de pe un espero, cel de la care am luat-o a spus ce plamanul este aproape nou. Asa mi-a spus si tata, plamanul arata cam bine. This post has been edited by DJ-55-AMC: 12 Feb 2013, 19:03 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
Cel de sub el e pt scurs apa din camera membranei (purjare), deblocheaza pe cel de ralanti ca altfel nu va merge corect
Attached thumbnail(s) Fotografie0304.jpg ( Size: 683.21k ) Number of downloads: 646 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
O sa incerc maine sa-l desfac. Imi e sa nu il rup. E vreo sansa sa se rupa acel surub?
Ca sa fiu sigur... Cel de relantiu este de mers in gol iar cel de la membrana este de mers in sarcina? Sau cel de pe furtun este de mers in sarcina? Am citit cateva topicuri azi si m-am cam incurcat putin... ![]() This post has been edited by DJ-55-AMC: 12 Feb 2013, 19:46 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
incearca sa il deblochezi cand e plamanul fierbinte, da, se poate rupe (daca nu e deja rupt), asa strang multi la maxim cand 'regleaza', ca berbecu .
de sarcina e si cel de pe furtun si membrana, au efect similar |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Bun pontu' cu plamanul fierbinte, la asta nu ma gandi. Multumesc.
Rupt nu cred ca este( nu inca ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu chiar tare , incearca usor si la rece; decat sa se rupa daca nu merge si nu merge , mai bine desfaci intai plamanul cu totul, oricum sa-l desurubezi de tot sa vezi sa nu fie rupt vf inauntru
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Am inteles. Maine cum termin orele ma apuc de plaman. Revin dupa cu noi informatii
![]() <span class='edit'>13 Feb 2013, 13:40:</span> Am reusit sa il desfac ![]() Mai am o intrebare: inainte sa ma apuc de reglarea plamanului, surubul de pe furtun in ce pozitie trebuie sa fie? Am citit undeva ca trebuie mai intai sa il strang la maxim si sa il slabesc 4 ture complete iar dupa aceea ma apuc de plaman. Ca metoda de reglaj voi folosii metoda lui krapcarasu din acest post: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2315361 This post has been edited by DJ-55-AMC: 13 Feb 2013, 13:49 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
ghitza |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ti-am zis clar mai sus,innainte de reglaj desfa din pozitia actuala 1 tura sa zic
era sa uit regajele le faci cu plamanu cald, This post has been edited by ghitza: 13 Feb 2013, 13:52 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Am reglat relantiul. Trecand la cel de sarcina( in cazul meu cel maltratat) oricat l-as strange cu are nici un efect in mersul motorului ( turat la aprox 2500-3000 de ture, am impresia ca turometrul minte putin). Insa cel de pe furtun are efect, l-am strans pana incepe sa scada turatia motorului dupa care l-am slabit cam 1/2 tura. Ceea ce ma intriga este ca masina fuge bine, cam prea bine dupa mine.
Tind sa cred ca ceva nu e tocmai bine. Astept pareri si sfaturi, intere timp o sa incerc. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ai arcul f slab, sau rupt, lipsa. Mergi cu el cat mai strans in caz ca e slab. Se incearca la accelerare, strangi de el de tot, si incerci sa accelerezi , daca ezita mai dai drumul pana nu mai ezita
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 13 Feb 2013, 14:58) ai arcul f slab, sau rupt, lipsa. Mergi cu el cat mai strans in caz ca e slab. Se incearca la accelerare, strangi de el de tot, si incerci sa accelerezi , daca ezita mai dai drumul pana nu mai ezita L-am strans cat am putut ( fara sa exagerez). Reglajul il facui din cel de pe furtun, il stransei pana ce scadea putin turatia(2500-300) dupa care il desfacui jumatate de tura. De pornit porneste la sfert, nici nu e nevoie sa o accelerez. De tras trage bine, eu sunt foarte multumit ![]() Cam ce consum ar fi rezonabil pentru un 1.4? Motorul are in jur de 70000 Km. Tin sa multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu aceasta problema ![]() Daca treceti prin Craiova dau o bere(cu sau fara alcool, dupa caz). |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
ghitza |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ai vazut ca se poate,consumu,cam 7,5(in masina 4 persoane) extern si 9 oras asa e la mine acuma depinde si de trafic si cum te bagi in ea
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
QUOTE(ghitza @ 13 Feb 2013, 15:43) ai vazut ca se poate,consumu,cam 7,5(in masina 4 persoane) extern si 9 oras asa e la mine acuma depinde si de trafic si cum te bagi in ea Daca scot 9-10 l/100km in oras la cum trage acum sunt foarte multumit. De bagat nu bag piciorul in ea foarte des, numai la nevoie. Inca o data tin sa multumesc "la toata lumea". O sa revin cu consumul de indata ce il fac. ![]() 13 Feb 2013, 19:48: Pot sa scot/schimb acel arc de la membrana fara sa desfac plamul? Adica sa desfac surubul de tot incat sa iasa din plaman. Va intreb pentru ca nu vreau sa fac vreo prostie si dupaia sa stau sa ma uit la el( nici nu am unul de rezerva sa fac experimente). This post has been edited by DJ-55-AMC: 13 Feb 2013, 19:48 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
ghitza |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nu merge,trebuie sa desfaci plamanu si in interioru acelui arc poti sa bagi un arc de pix sa fie mai tare arcu
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
QUOTE(ghitza @ 13 Feb 2013, 20:24) nu merge,trebuie sa desfaci plamanu si in interioru acelui arc poti sa bagi un arc de pix sa fie mai tare arcu Banuiam... Era prea frumos sa fie adevarat. Poate pe viitor o sa il desfac. Ar mai fi o mica problema. Uneori cand dau sa schimb viteza si calc ambreiajul motorul da sa moara, in special in viteza I. De vreo 2 ori se opri. Sper sa intelegeti ce vreau eu sa spun. Iau piciorul de pe acceleratie, calc ambreiajul concomitent si da sa moara. Care ar putea fi problema? |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
Andyno |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
surubul de relanti
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
george 07 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
...daca e vaporizatorul din poza postului 1 e la fel ca la Lovato sau Logas si daca ai sa desfiletezi surubul (maltratat) de plastic , in mijlocul lui trebuie sa gasesti arcul ce contra apasa membrana... spor la treaba!
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
incearca sa il desfiletezi de tot sa vezi arcul; problema ca se opreste poate fi tot de la arc , nu revine prompt membrana sa inchida supapa si scapa un moment in plus gaz si inneaca , de asta se opreste
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
markko |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 8 March 10 ![]() |
Salut, postez si eu aici tot cu o problema legata de consum, am schimbat pana acuma 4 reductoare, dintre care ultimele doua au fost noi ultimul fiind montat pe 1 februarie, problema e ca indiferent de metodele de reglaj folosite consumul meu se situeaza undeva la 13-14 l la suta de km adica din 10 l de gaz merg pana in 80 de km. Intrebarea mea e daca e posibil ca vina sa fie din alta parte ma refer la carburator sau filtru de aer desi l-am schimbat ultima data in decembrie. Mentionez ca motorul a fost segmentat cam de jumatate de an dar consuma ca si inainte desi porneste la prima che
ie indiferent de frigul de afara si trage bine. P.S. - este vorba de reductor MARINI. |
--------------------
dacia 1410
dacia 1410
1999, dacia 1410, bord CN
- bz-02-vft
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
vezi intai sa nu ai pierderi , fa consumul exact de la gol la gol(altfel nu iese corect la gpl), nu gatui traseul aerului pana in filtru, regleaza singur numai cu metoda BOA
14 Feb 2013, 13:00: intrarea in carb sa fie cu stut,preferabil lungimea furtunului cu robinet scurta (sa ai raspuns prompt la acceleratie)si arcul intarit , diuza pe furtunul de apa This post has been edited by krapcarasu: 14 Feb 2013, 12:00 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
QUOTE(george 07 @ 13 Feb 2013, 21:49) ...daca e vaporizatorul din poza postului 1 e la fel ca la Lovato sau Logas si daca ai sa desfiletezi surubul (maltratat) de plastic , in mijlocul lui trebuie sa gasesti arcul ce contra apasa membrana... spor la treaba! O sa il desfac, sper din tot sufletul sa ai dreptate. Daca apuc si il scot nu il mai pun inapoi, am acasa 2 lazi cu arcuri de toate dimensiunile. Sanatate! |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Am revenit cu noi informatii.
Am facut cam 70 de km si deja cred ca raman fara gaz. Nu mai trece de 2500 de ture, incepe sa se inece. Nici la relanti nu prea mai sta, trebuie sa ii trag socu putin. Deja incepe sa ma enerveze, ar fi culmea ca dupa toate reglajele sa consume 15l/100km. Ceva pareri/sfaturi? |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
ghitza |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
e gatuita de zici ca nu mai trece de 2500,ai schimbat arcu din plaman?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
QUOTE(ghitza @ 18 Feb 2013, 16:40) Acum nu mai trece de 2500 ca nu mai are gaz, cand trece de 2000 nu se mai tureaza si incepe sa moara. Ii desfacui surubul, ii scosei arcul si este intreg. Parghia din plaman se misca, o miscai putin cu surubelnita. De consumul chiar imi e ciuda, nu trage nici pe departe pentru 15l/suta, plus ca se plafoneaza in jur de 3000. This post has been edited by DJ-55-AMC: 18 Feb 2013, 16:49 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
intareste arcul si regleaza sa nu se plafoneze nici la 4000, altfel e gatuita
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
ghitza |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nu,daca e gatuita consuma la fel de mult ca si cand este dat prea mult gaz,si refa reglajele daca toto nu vrea asta dupa ce schimbi arcu,daca desfaci plamanu verifica si supapa actionata de arc si scaunu de cauciuc sa nu aiba pe el forma de inel data de supapa,daca are urme pe el dai cu smirghel mai fin pana dispare acel inel,la fel faci pe supapa de pe parghia actionata de membrana mare de la gaz,tot ansamblu asta de supapa parghie este actionata din exterioru plamanului de acel surub de plastic din centru plamanului(in foto sus cel maltratat)
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:24 |