DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cablaj Break, Nu stiu pe unde vine cablajul

sebymesteru
post 20 Mar 2013, 15:33
Post #1


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Salutare,am intrat in posesia unei Dacia Break din 99 si nu reusesc sa-i fac stergatorul de la luneta sa functioneze. Au fost firele rupte la imbinarea hayonului cu caroseria,am refacut legaturile insa motorul nu merge. La motor ajung 2 fire alb si albastru,daca le unesc motorul merge pana sunt in contact,daca il intrerup merge pana la cap de cursa si se opreste. Presupun ca pe firul albastru vine comanda de la intrerupator,insa nu stiu pe unde coboara firele prin caroserie si nici pe unde intra sub bord. Am dat jos comutatorul pentru stergatorul spate,am trei fire care imi vin la el: verde,albastru si un maro deschis. Nu reusesc sa-mi dau seama pe unde vin firele din spate ca sa vad unde e buba,e clar ca ceva e intrerupt. Sigurantele sunt bune,restul functioneaza ok,asta e singura chestie care ma bazaie si la care trebuie sa-i dau de cap,luneta se murdareste destul de rapid fiind break si nu vreau sa stau sa o sterg cu carpa mereu. wacko.gif

This post has been edited by sebymesteru: 20 Mar 2013, 15:35


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 20 Mar 2013, 20:03
Post #2


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




scoti lampa(tripla) de pe spate stanga si vei gasii doua mufe,una este pentru lampa(tripla) si alta pentru hayon,dezaburire si stergator,firele pleaca printre aripa stanga si contraaripa stanga


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu m
post 20 Mar 2013, 23:11
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.374
Joined: 1 April 10
From: Slatina




am si eu o problema asemanatoare cu a ta.Din cate am citit pe aici + vine la bricheta masinii,acolo sunt 2 fire albastru si rosu,la mine nemaifunctioand bricheta am schimbat-o dar degeaba, apoi mi-am dat seama ca nu am tensiune pe acele fire.Am tras un fir de la panou, care este pe contact si l-am bagat in mufa brichetei,dar un papuc a ramas liber....si inca ceva firul albastru nu l-am putut sa il scot si am tras mai tare de el si l-am scos si din cealalta parte si... nu mi-am putut da seama de unde l-am putut scoate. Duminica am sa revin cu poze poate cu ajutorul vostru ii dau de cap si eu si colegu de mai sus.


--------------------
Dacia 1410 brek 1998 - OT-XX-XXX
MASINA mea are un volan si 4 roti , a ta nu are la fel ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 22 Mar 2013, 18:57
Post #4


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Niku merci,o sa dau tripla jos sa vad ce e pe acolo,desi am scos panoul de carton de pe stanga si n-am vazut decat un manunchi de cabluri care pleaca spre bord. Presupun ca in bord intra tot prin stanga,pe undeva pe sub panoul de sigurante. Azi am constatat ca nici dezaburirea nu merge,desi butonul si indicatorul din bord functioneaza si legaturile la luneta sunt ok. Deci inca o bataie de cap in plus. Ma enerveaza bordul asta cn facut fara cap,e foarte anevoios de ajuns pe la firaraia de sub bord. Partea mai proasta e ca nici nu stiu unde sa caut si ce fire,ca am o presimtire ca in spiritul tipic colibasi firele care pleaca de la panou spre intrerupatoare nu-s de aceeasi culoare cu cele care vin in spate. O singura chestie nu-s lamurit: la motorul stergator imi vin 2 fire,unul alb si unul albastru care odata unite imi comanda motorul. Inseamna ca si in fata ar trebui sa imi ajunga la intrerupator tot cele 2 care unite prin inchiderea circuitului din intrerupator sa-mi porneasca motorasul. Ori mie la intrerupator imi vin 3 fire: un verde,un maro si un albastru. Verde cu albastru imi porneste spritiera si paremi-se ca la fel si cu verde cu maro. Deci cele 2 sunt plusuri care imi dau curent la spritiera. Si atunci unde-s cele 2 de care am eu nevoie sa-mi inchida circuitul? In mod normal stergatorul spate porneste separat sau odata cu cele din fata? E legat si el prin temporizator sau e separat? Am desfacut partial fata bordului si cochilia volanului dar nu sunt fire desfacute sau ceva asemanator. Am avut un fir maro tras de pe regleta din stanga si care nu era legat nicaieri si avand in vedere ca si firul de la dezaburire luneta e tot maro,am impresia ca ala trebuia sa imi dea curent in spate la rezistenta,desi daca in buton nu ar fi avut plus nu mi-ar fi aprins nici martorul din bord... death.gif So....faceti-mi un pic de lumina ca-s in ceata si nu stiu de unde sa ma apuc sa caut defecte si n-as vrea sa trag alte fire aiurea in spate....

23 Mar 2013, 19:06:
Ei bine,nici un electrician pe aici?

This post has been edited by sebymesteru: 23 Mar 2013, 18:06


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 28 Mar 2013, 23:04
Post #5


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Revin cu noutati:
Azi am dat stopul stanga jos,si am gasit intradevar mufele care duc la stop si la hayon. Alimentarea motorasului era rupta,papacul oxidase in asa hal,cand am pus mana pe mufa sa o scot din compartimentul triplei am ramas cu firul in mana. Dat fiind faptul ca nici celalalt fir nu arata prea bine,am anulat mufa si le-am legat direct. Job done,stergatorul functioneaza acum,am curatat si firele din cealalta mufa,unde e dezaburirea si o masa,sper sa functioneze acum si dezaburirea. Multumesc nikuniku de sfaturi 053.gif


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 29 Mar 2013, 10:26
Post #6


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




ai vazut ca ai rezolvat si fara electrician
la vara in concediu vin pe la tine sa dai o palinca


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 29 Mar 2013, 11:56
Post #7


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Pai poate ne intalnim la Brasov in mai,la adunarea daciotilor si fac cinste.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 23:26
Forum Renault