DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme si trepidatii DACIA 1300

Cruiser
post 11 Sep 2005, 22:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 11 September 05




Am o Dacia 1300 din 1977, cu 120k km la bord, pe care am renovat-o in urma cu o luna, incluzand inlocuirea de elemente ale caroseriei, tinichigerie, vopsit, etc. Masina se comporta excelent pentru varsta ei, mai ales ca a fost ingrijita de tatal meu. Comparativ, as zice ca la demaraj nu e mare diferenta fata de o berlina noua, in rest dezavantajele tin de confort, de vechimea componentelor, etc.
Problemele pe care le-am inregistrat cu ea ar fi urmatoarele:

1. Vitezometrul oscileaza la viteze pana la 80 km/h si scoate un zumzet deranjant. Nu stiu care ar fi cea mai buna solutie, am inteles de la tata ca el a schimbat o data cablul de kilometraj si ca problema ar fi in ceas. In cazul asta, inseamna ca ar trebui sa schimb tot bordul cu altul model mai nou, fiindca ma indoiesc sa gasesc pe piata ceas de 1300.

2. La viteze mare - mai exact, dupa cum am studiat problema, la 120 km/h, incep niste trepidatii care se simt, ca niste scuturaturi, in pedalier. Asta se intampla in viteza a 4-a si ultima pentru masina, indiferent daca e in linie dreapta sau in panta. Cel mai mult am prins 130 km/h dar trepidatia era deja ingrijoratoare.

3. La viraje dreapta cu acceleratia apasata, bate o planetara, destul de tare, si nu stiu daca ar fi indicat sa o inlocuiesc sau rectific. Nici nu sunt sigur daca e planetara dreapta sau stanga.

4. Desi suspensia e cat de cat buna, atunci cand portbagajul e plin si am 2 persoane in spate, fundul masinii se lasa ingrijorator de mult, incat aparatoarele de noroi freaca drumul. Ma gandesc sa inlocuiesc dintr-un foc toate cele patru telescoape plus cele 4 arcuri, iar in spate sa pun arcuri de break.

Va multumesc anticipat pentru sfaturi, mi-ar prinde foarte bine. Toate cele bune


--------------------
VW GOLF 3 GTI 1996 - MS-50-GTI
VW Golf 3 GTI 2.0l 8v 115 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chichi
post 12 Sep 2005, 09:53
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




QUOTE(Cruiser @ 11 Sep 2005, 23:40)
1. Vitezometrul oscileaza la viteze pana la 80 km/h si scoate un zumzet deranjant. Nu stiu care ar fi cea mai buna solutie, am inteles de la tata ca el a schimbat o data cablul de kilometraj si ca problema ar fi in ceas. In cazul asta, inseamna ca ar trebui sa schimb tot bordul cu altul model mai nou, fiindca ma indoiesc sa gasesc pe piata ceas de 1300.

2. La viteze mare - mai exact, dupa cum am studiat problema, la 120 km/h, incep niste trepidatii care se simt, ca niste scuturaturi, in pedalier. Asta se intampla in viteza a 4-a si ultima pentru masina, indiferent daca e in linie dreapta sau in panta. Cel mai mult am prins 130 km/h dar trepidatia era deja ingrijoratoare.

3. La viraje dreapta cu acceleratia apasata, bate o planetara, destul de tare, si nu stiu daca ar fi indicat sa o inlocuiesc sau rectific. Nici nu sunt sigur daca e planetara dreapta sau stanga.


La 1. ai putea sa gasesti un bord de 1300 la dezmembrari... asta daca vei decide ca este mai convenabil decat unul nou.

La 2. masina a avut intotdeauna acele scuturaturi in pedalier sau ele au aparut recent?.. Oricum, in general masinile astea mai vechi nu se descurca prea bine la viteze superioare (tremura, trepideaza...).

La 3. daca iti poti permite o planetara noua, iti recomand sa optezi pentru varianta asta. Una rectificata nu renteaza, te va tine mai putin decat una noua... Cat dai, cam atata face...

This post has been edited by chichi: 12 Sep 2005, 09:55


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cruiser
post 12 Sep 2005, 22:17
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 11 September 05




Nu, nu a avut acele tremuraturi intotdeauna. Sunt de data recenta, eu le-am observat cam de un an, inainte de reparatia capitala de anul asta. Dupa ce a iesit de la tinichigerie si le-a pastrat. Ma gandesc ca ar putea fi o problema de geometrie a rotilor, si cu ocazia asta as vrea sa si schimb jantele cu dintr-alea noi, mai late, si sa pun cauciucuri fara camera.


--------------------
VW GOLF 3 GTI 1996 - MS-50-GTI
VW Golf 3 GTI 2.0l 8v 115 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd May 2025 - 15:03
Forum Renault