Etalonare ceasuri, Cum se pot etalona ceasurile de apa si ulei?
![]() ![]() ![]() |
Etalonare ceasuri, Cum se pot etalona ceasurile de apa si ulei?
sebymesteru |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|||
freddybb |
![]() ![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 22 February 06 ![]() |
ap de masura destinate atomobileleor, NU!! sunt AMC-uri de precizie, nu au metrologica, in special cele clasice sunt doar!! orientative, au o marja de eroare destul de mare, ai trei posibilitati, conrfunti masuratorile, cu unul de precizie si vezi ce corectie trebuie sa faci sau te apuci sa intervii in si sa corectezi indicatiile aparatului tot in comparatie cu un AMC de precizie (Aparat de Masura si Control) este mai dificil sau ar mai fi o metoda sa imperchezi senzori de temp si presiune cu ap indicator, oricum datorita trepidatiilor si a schimbarilor de temp in timp isi pierd precizia.
Iti doresc mult succes!! |
--------------------
dacia
1300
- AB 01 HXS
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Freddy ms,stiu ca nu-s de precizie,dar nu-i tot una sa arate la apa 80 si sa ai 95 sau invers si la ulei 6 cand defapt ai doar 3,5-4. Etalonarea se poate face ai fara amc-uri de precizie,sondele fiind rezistive si variind tensiunea livrata bobinei ceasului la o valoare x a tensiuni ceasul indica o anumita valoare,daca nu se intervine asupra acului pana se ajunge unde trebuie. Asa se pot etalona si turometrele,parca la 5V trebuia sa indice 3000rpm,dar nu-s sigur de valoarea acelei tensiuni,citisem demult printrun tehnium chestia aia.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Nu am date pentru setul de presiune. Pentru cel de temperatura:
- se alimenteaza aparatul la tensiunea de 12 - 14.4v cc (nu conteaza tensiunea fiindca dispozitivul este de tip logometru), - aparatul se pozitioneaza asa cum este destinat a se monta in bord, - borna destinata sondei se leaga la masa prin intermediul unui potentiometru de 1K caruia ii vom masura cu ohmetrul urmatoarele valori pentru temperaturile corespondente, astfel: 672 ohm pt. 60 grd.C 473 ohm pt. 70 grd.C 339 ............. 80 248 ............. 90 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
B17XGG,merci e 100 de ori. Imi place cand reusesc sa ma fac inteles si primesc raspunsuri concrete si la obiect. Acum il pot etalona si pe asta suplimentar si pe cel din bord,poate aflam de undeva si valorile pentru cel de presiune ulei,desi constructiv ceasurile sunt cam la fel,doar indicatiile pe scala sunt puse diferit...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
La vechea Dacie aveam montat (pe langa indicatorul electric de presiune) un clasic manometru cu scala la 270 grade (rezolutie buna) in care aveam deplina incredere. Indicatiile corespundeau intre aparate cat de cat. Acum imi dau seama cat de util ar fi fost sa ridic o diagrama presiune - rezistenta sonda, mai ales ca aveam tot ce trebuie si nu cerea nici un efort suplimentar.
In sonda traductor de presiune se afla o banala rezistenta variabila de tip bobinat cu variatie liniara (spre deosebire de sonda de temperatura care contine un NTC - variatie asemanatoare functiei exponentiale dar totusi aparte). Aparatele sunt constructiv pe acelasi principiu, bobinele de polarizare sunt aceleasi, insa cred ca parametrii bobinelor receptoare difera. |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Bun,am in casa cele 3 ceasuri care vin in bord normal(apa,ulei si benzina). Le-am masurat si surpriza: au aceleasi valori aproximativ: una din bobine are cam 137-140ohmi,cealalta 525-530ohmi. Presupun ca e chestie de cate spire au infasurarile,dar o asemenea variatie e neglijabila. Deci daca aste sunt asa,mai mult ca sigur si cele rotunde sunt la fel,constructia e aceeasi,difera doar carcasa. Daca ma uit bine la cadranele celor 2 ceasuri,marcajele corespund oarecum,deci scala presiunii s-ar putea etalona prin analogie cu cea de la apa,la 60 de grade ar fi 2 bari,la 90 ar fi 4... Partea naspa e ca variatia indicatorului nu-i liniara...
![]() This post has been edited by sebymesteru: 27 Apr 2013, 20:23 Attached thumbnail(s) cadrane_001.jpg ( Size: 72.54k ) Number of downloads: 264 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Nu am masurat niciodata bobinele (nu am avut curiozitatea). Inseamna ca sunt la fel si numai desenul ecranului sa difere (la presiune pare a fi liniar, dupa poza). Posibil ca si rezistenta din sonda sa fie bobinata cu pas variabil dupa o lege cvasilogaritmica ceea ce este posibil sa contrazica presupunerea mea ca variatia este liniara. Atentie insa, in interiorul acestor logometre se afla, solidar cu indicatoarele, niste piese magnetice reglabile care in acelasi timp echilibreaza diferit in starea de repaus (fara excitatie). Pare-mi-se ca acele nu stau la fel la cele 2 aparate (temp., pres. - ma refer la cele independente). Se poate face o ridicare a graficului valorilor sondei (rezistenta - presiune) folosind un compresor cu manometrul (ele) in stare buna (daca avem acces la asa ceva!), la furtunul caruia se cupleaza o reductie interior M14x1,5 pentru sonda.
This post has been edited by B17XGG: 28 Apr 2013, 17:39 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#9
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
|
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Ai dreptate sa fi derutat daca nu ai intuit ca ma refeream la deplasarea unghiulara a acului. De aceea am precizat ca avea rezolutie buna. Era vorba de grade sexagesimale nu Celsius ! Sper ca explicitarea sa fie cu folos (mare filozofie oricum nu era !).
This post has been edited by B17XGG: 30 Apr 2013, 15:01 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 05:50 |