DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> intrebare sistem de racire, presiune cam mare ?!?

Ov
post 21 Sep 2005, 17:21
Post #1


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.456
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




azi, ma gandeam sa va daca e cazul sa fac o aerisire la sist de racire, ca tot a venit toamna (si iar da in nas daca o calc brusc.... cei cu injectie stiu sentimentul, se obisnuieste ea cu temperatura si-i trece).

Am pornit caldura (inca de dimineata, ca fu frig), si am desfacut aerisitorul "de sus" (deci nu ala de la T). Surprize, a inceput sa tasneasca apa pe acolo (motorul pornit, la relanti, motor cald, deci nu 1500 rpm) cu un jet de iesea din compartimentul motor.

Acum eu va intreb, e normal ? Io din ce tin minte pe acolo nu iesea decat daca acceleram, sau in cel mai fericit caz curgea foarte lin la relanti.



--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 21 Sep 2005, 20:16
Post #2


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




0,86 atm e presiunea normala.pai e normal si nu acuma nu pot sa-mi dau seama cam ce presiunea avea!masoara-o! tongue.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 23 Sep 2005, 13:12
Post #3


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




normal ar fi sa curga relativ lin ... cel putin eu asa stiu ... numai daca o turezi sa se mareasca debitul. vezi sa nu ai ceva infundat si sa impiedice circulatia lichidului si de aia sa se mareasca si presiunea.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fradu
post 23 Sep 2005, 13:31
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 18 March 04




Salutare!!Intrebari: "Trebuie sa strangi bine buzonul de la vasul de expansiune???"
Eu il las nestrans..adica il infiletez cu doua degete pana ajunge la final fara sa strang macar putin. Daca busonul este nestrans exista posibiliatatea ca sistemul de racire sa nu fie sub presiune si implicit sa pot pierde lichid racire prin evaporare?
Am uitat sa va spun ca am o dacie 1310 fabr. 1997.Multumesc!!
PS. Scuzati exprimarea, dar cunoscatorii isi daus eama ce am vrut sa spun!!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 23 Sep 2005, 13:47
Post #5


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




In funcionarea *normala* temperatura lichidului de racire poate depasi 100 grade, cred ca lampa avertizoare de temperatura se aprinde abia pe la 120 grade.

Daca silesti sistemul de racire sa lucreze la presiunea atmosferica, lichidul va incepe sa fiarba - cu riscul inrautatirii racirii datorita bulelor de vapori.

Asadar: da, insurubeaza capacul. Si ai grija ca supapa sa fie in regula.

This post has been edited by os: 23 Sep 2005, 13:48


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Sep 2005, 14:24
Post #6


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.456
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(Dreamer @ 23 Sep 2005, 14:12)
normal ar fi sa curga relativ lin ... cel putin eu asa stiu ... numai daca o turezi sa se mareasca debitul. vezi sa nu ai ceva infundat si sa impiedice circulatia lichidului si de aia sa se mareasca si presiunea.
*



ce ar putea fi infundat ?

poate avea legatura cu termostatul (care sa presupunem ca ramane blocat pe inchis ? desi nu prea cred pt ca de cand s-a facut frig, nici motorul nu prea se mai incalzeste tot asa deci mai degraba e blocat pe deschis)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 23 Sep 2005, 21:18
Post #7


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




termostatul il verifici foarte usor ... demontezi furtunul scoti termostatul il duci in casa si pui apa la fiert ... cand fierbe apa tii termostatul in patent sau alt dispozitiv ( sa nu bagi mana in apa clocotita smile.gif ) si at el trebuie sa se deschida in cateva sec ... daca nu se deschide ... solutia e simpla .... altul !
iti spuneam de ceva care sa fie infundat ... sau partial infundat ... furtunele sunt ok ? si cum s-a mai zis ... ai grija la aerisire ... e foarte important


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 23 Sep 2005, 21:25
Post #8


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




e normal,mai ales daca e cald motorul; in plus, odata cu pornirea caldurii, antigelul isi face circuitul full, adica si prin calorifer,si creste viteza, si, cred, presiunea.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 23 Sep 2005, 22:04
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




eu cred ca s-a blocat pe deschis, la mine face la fel...indicatorul de temperatura nu mai ajunge la jumatate, maine daca am timp o sa arunc un ochi si iti zic, in caz ca nu descoperi pana atunci.
Nu m-ar deranja prea mult...dar consuma mai multa benzina.

This post has been edited by andu911: 23 Sep 2005, 22:06


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raptordivx
post 24 Sep 2005, 09:41
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 335
Joined: 26 November 04
From: Suceava




Stati olecuta ca nu mai inteleg nimic. Adicatelea..... daca nu ai presiune in sistemul de racire consuma benzina mai multa ? Eu de cand mi-am luat masina nu am avut nici macar termostat la masina, cel care a fost s-a stricat , mi-a ars garnitura de chiuloasa, l-am aruncat si nu am mai pus de atunci nimic. Temperatura sta undeva pe la 65 grade constant. In schimb ca sa etansez acest circuit de racire .. ce trebuie sa fac ? Sa imi iau un termostat, sa schimb furtunele, sa schimb acel robinet care inchide si deschide caldura, sa schimb borcanul cu unul nou (care sa etanseze capacul, ca la mine nu etanseaza), si sa bag antigel in instalatie nu ?
Cum se poate face (repara) robinetul de la caldura, sa mearga dinauntru ? Ca la mine nu am nici o tija nimic, trebuie sa fie o tija ceva ce actioneaza parghia aceea de inchis si de deschis caldura nu ? Aveti vreo poza sa vad si eu cum vine ? Eu am incercat sa dau jos acel modul de pe bord care da drumul la caldura insa nu prea am reusit. Am desfacut cele 3 suruburi in care e prins si nu vrea sa iasa de acolo. Mai este vreunul?


--------------------
Renault Laguna 1999 / 1.6 16v / concorde - SV-10-SIS
Vreau LAGUNA 2 :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 24 Sep 2005, 11:14
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Temperatura optima e de 85 grade, daca e mai jos, duce la un consum mai mare de combustibil.
Chiar explica cineva pe aici fenomenul pe larg...lucrul mecanic in loc sa se transforme numai in energie mecanica se transforma si in energie termica intrucat temperatura este mai scazuta.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata23
post 24 Sep 2005, 18:05
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 6 July 05
From: Tg-Jiu




QUOTE(raptordivx @ 24 Sep 2005, 10:41)
Eu am incercat sa dau jos acel modul de pe bord care da drumul la caldura insa nu prea am reusit. Am desfacut cele 3 suruburi in care e prins si nu vrea sa iasa de acolo. Mai este vreunul?
*


Vezi ca trebuie sa scoti scrumiera si sunt suruburi acolo sub ea, le desfaci si trebuie sa iese, insa te tin un pic cablurile alea.

This post has been edited by cata23: 24 Sep 2005, 18:06


--------------------
Dacia Nova - GJ-03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 24 Sep 2005, 19:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Am revenit biggrin.gif...l-am schimbat, de la termostat era. Dupa ce il speli, pune gura pe el, sau baga apa rece in el...daca apa curge...il arunci...sau daca suflii si iese aer... ai inteles tu..biggrin.gif

Tu n-ai nevoie sa-l bagi la fiert, ca tie iti deschide dar nu mai inchide complet.

This post has been edited by andu911: 24 Sep 2005, 19:37


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fradu
post 27 Sep 2005, 07:44
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 18 March 04




Salutare!!Intrebari: "Trebuie sa strangi bine buzonul de la vasul de expansiune???"
Eu il las nestrans..adica il infiletez cu doua degete pana ajunge la final fara sa strang macar putin. Daca busonul este nestrans exista posibiliatatea ca sistemul de racire sa nu fie sub presiune si implicit sa pot pierde lichid racire prin evaporare?
Am uitat sa va spun ca am o dacie 1310 fabr. 1997.Multumesc!!
PS. Scuzati exprimarea, dar cunoscatorii isi dau seama ce am vrut sa spun!!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Sep 2005, 09:16
Post #15


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@fradu:
Dragul meu: daca pui o intrebare, lumea iti va raspunde.
Ai datoria elementara sa citesti raspunsurile. Ai raspunsuri mai sus. Cauta-le, citeste-le si pe urma daca mai e ceva neclar intreaba.
Drum bun,
os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fradu
post 27 Sep 2005, 11:42
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 18 March 04




QUOTE(os @ 27 Sep 2005, 11:16)
@fradu:
Dragul meu: daca pui o intrebare, lumea iti va raspunde.
Ai datoria elementara sa citesti raspunsurile. Ai raspunsuri mai sus. Cauta-le, citeste-le si pe urma daca mai e ceva neclar intreaba.
Drum bun,
os
*


Salut, os!! Eu sper sa nu te fi deranjat intrebarea mea..insa tocmai pentru c anu m-am lamurit din ce am citit pana cum as vrea, daca poti sa-mi raspunzi la interbarile mele de mai sus. Multumesc!!!!!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Sep 2005, 12:30
Post #17


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17043831
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...w=findpost&p=57

Al doilea link se refera la DSN, dar explica bine folosind considerente generale de ce instalatia trebuie sa stea presurizata.


This post has been edited by os: 27 Sep 2005, 12:45


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fradu
post 27 Sep 2005, 12:56
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 18 March 04




multm fain!!!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st June 2024 - 01:31
Forum Renault