DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi loganul asta e o masina sigura?!

george_slz
post 24 Sep 2013, 16:53
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Am vazut pe trafictube.ro un filmulet postat de un user care a fost martor la accident. In film erau urmarile unui accident dintre o duba si un logan care a intrat pe cedeaza trecerea si a fost lovit in stanga fata de duba. Ideea e ca masina arata bine, adica se putea supravietui, dar ocupantii- parintii unui copil erau decedati.
Lipsa unui airbag si nepurtarea centurii poate duce la moarte intr-un logan, adica au facut rabat la elemente pasive de siguranta, cruciale intr-un astfel de accident?

De asemenea mi-a mai amintit de un alt accident produs asta vara pe soseaua care leaga statiunile de pe malul marii, in care a fost implicat un alt logan si un golf 6. Accident frontal de data asta, golful avariat in zona compartiment motor, loganul mai avariat, dar 3 ocupanti decedati. In ambele accidente am vazut in loganuri airbag-uri fata deschise.

http://www.trafictube.ro/18-dupa-accident/

http://www.replicaonline.ro/accident-terib...9422/imagini/3/

This post has been edited by george_slz: 24 Sep 2013, 16:55


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 24 Sep 2013, 16:56
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




tu vrei sa concurezi cu scala, george scala?


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alydor
post 24 Sep 2013, 17:01
Post #3


Pressar


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 12 March 06




da ma... e ei jmecheri si nu poarta centura. Si dupa aia se mira toti prostii ca mor in logane...


Suma respectelor, Alydor


--------------------
- - -
Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos

Cine nu poate da exemple da sfaturi..
When everything fails, RTFM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 24 Sep 2013, 17:22
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6





Totusi siguranta pasiva slaba a loganului a stat la baza unor accidente din care nu trebuia sa moara oameni.
Am gasit intr-o discutie de pe softpedia o postare inteligenta care explica cate ceva. Daca va intereseaza....

Citat:
exista mai multe configuratii (vorbesc de masini generatia >2000) :

1) masina care are doar airbag sofer si centuri simple (eventual si airbag pasager) nu contine senzori in bara fata neaparat. Accelerometru se afla in computerul ptr airbag (care poate fi pus in zona schimbatorului de viteze (asa numitul "tunel central")

2) masina care are airbag sofer&pasager si centuri de pretensionare (alea de te trag in scaun). Acolo exista si 1/2 senzori frontali montati pe bara fata (de fapt pe armatura metalica aflata sub bara de plastic. Sunt senzori de acceleratie mecanici (fara mercur sau alte solutii de astea). acestia sunt conectati la unitatea de comanda a airbagului (ACU) si deobicei semnalul dat de senzorii frontali comanda "retragerea" centurilor. Rolul "pretensionarii" centurilor este de a aduce soferul/pasagerul cat mai departe de airbag (imaginati-va ca pasagerul cotrobaie prin torpedou dupa ceva la momentul impactului, iar airbagul i se detoneaza in fata fara ca pasagerul sa fie tras in spate.... banuiti ca urmeaza o fractura de coloana sau ceva similar). La masinile noi (cu pretensionare) airbag-urile nu functioneaza daca nu este centura pusa. Senzorii exteriori se monteaza in bara fata ptr a fi primii care sesizeaza impactul si a castiga cateva milisecunde, aceste milisecunde pot face diferenta intre viata si moarte.

3) masina este dotata cu airbaguri frontale si laterale. atunci pe langa senzorii din bara fata, mai exista si senzori externi laterali. Astia pot fi de 2 feluri:
a) senzori de acceleratie -> sunt identici cu senzorii din bara fata ca principiu de functionare (si in 99% din cazuri sunt identici si dpdv constructiv). Se monteaza in stalpii laterali (B-pillar) deoarece acolo structura este cea mai rigida si sesizeaza imediat orice variatie de acceleratie.
cool.gif senzori de presiune. se monteaza in usi. Ei functioneaza pe urmatorul principiu: incinta din portiera contine un anumit volum de aer. In cazul unui impact lateral usa se deformeaza iar volumul acestei incinte se modifica rapid. Acesti senzori masoara tocmai aceasta variatie de presiune. Usa nu este un mediu etans (in partea inferioara a usii exista orificii de scurgere a apei prin care presiunea se egalizeaza cu cea din exterior) dar in cazul unui impact aerul nu poate fi scus instantaneu din incinta, ptr cateva milisecunde presiunea creste in interiorul usii. Aceasta crestere semnificativa de presiune este raportata de senzori. Era o intrebare pe un alt forum, daca montarea unor boxe cu basi puternici in usi poate duce la variatii de presiune destul de mari cat sa fie interpretate de senzorii de presiune ca un impact; ei bine NU, nu se poate intampla asa ceva, adica nu prea ai loc fizic sa instalezi in usi niste boxe destul de mari care sa-ti poata deplasa un volum de aer suficient de mare ptr a avea variatii de presiune sesizabile ptr senzor.

4) masina este inzestrata si cu airbag-uri cortina (ptr rostogolire). in acest caz, in unitatea de control a ACU exista un senzor de acceleratie special care sesizeaza rotatia/acceleratia in jurul axei longitudinale sai a axei verticale. Aceste componente pot fi interpretate ptr a "sesiza" rostogolirea masinii. In functie de ce masoara acesti senzori airbag-urile cortina se deschid sau nu. Aceste airbag-uri cortina se mai pot deschide in unele cazuri (in functie de cum este configurat programul ACU) sa se deschida si in caz de impact lateral ptr a asigura o protectie crescuta la nivelul capului.

5) impact din spate: airbag-urile nu au nici o treaba, se folosesc "tetiere active" care se deplaseaza spre capul tau ptr a-i oferi un sprijin si a evita cazul in care iti rupi gatul cand capul iti este "aruncat" spre spate. Se folosesc senzori de acceleratie montati in bara spate, senzori identici cu cei din bara fata.

6) alte cazuri: airbag-uri la picioare, airbag-uri care se deschid in 2-3 trepte, centuri retractabile ptr pasagerii spate. Ptr aceste configuratii deobicei se folosesc senzori/sisteme suplimentare de detectie a pozitiei pasagerului si de clasificare a acestuia.
Cu alte cuvinte prin intermediul acestor sisteme OC (Occupant Classification) se stabileste cum va fi detonat airbag-ul (daca pasagerul este aplecat in fata airbag-ul se detoneaza doar prima treapta, cam 40-50% din volumul maxim, daca este aplecat intr-o parte detoneaza sau nu airbag-ul lateral sau cortina, etc...) toate aceste "clasificari" (si exista multe credeti-ma...barbat adult, femeie adulta, copil, pachet, ....) se folosesc ptr a stabili configuratia optima de deschidere a airbag-urilor si de retragere a centurilor...de exemplu un astfel de sistem poate sa detecteze in caz de accident daca pe locul din dreapta este de exmeplu o cutie mare in loc de pasager si sa nu detoneze airbagul ptr a minimiza costurile de reparatie ulterioara.









--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 24 Sep 2013, 17:48
Post #5


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Fascinant.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alydor
post 24 Sep 2013, 18:00
Post #6


Pressar


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 12 March 06




Mirific de-a dreptul....


Duma respectelor, Alydor


--------------------
- - -
Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos

Cine nu poate da exemple da sfaturi..
When everything fails, RTFM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 24 Sep 2013, 18:23
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(george_slz @ 24 Sep 2013, 18:22)
exista mai multe configuratii (vorbesc de masini generatia >2000) :
*

Asa este, sunt mai multe configuratii, dar pe una ai uitat-o: se egzista la firmele de masini germane ultra-premium dotate cu GPS nativ un sistem centralizat cu dispecer 24/24 (nu ca la metroul nostru, da!... mad.gif ) care comanda prin sateliti geostationari deschiderea airbagurilor, strict cand e nevoie. Cam ca la turnurile de control ale traficului aerian, numa' ca ceva mai sofisticat ! Deh, super-utra-premium. rolleyes.gif


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 24 Sep 2013, 18:24
Post #8


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




QUOTE(dacis @ 24 Sep 2013, 19:23)
care comanda prin sateliti geostationari deschiderea airbagurilor, strict cand e nevoie.
*


în garaj.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 24 Sep 2013, 19:37
Post #9


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




7) daca masina este inzestrata cu senzor mosor, ACU are algoritmi mai complicati de calcul si mai precisi (se monteaza doar pe masinile mai scumpe, gen premium)


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 24 Sep 2013, 19:49
Post #10


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Orice lipsuri ar avea Loganu, se compenseaza cu anvelopele revolutionare Motrio. tongue.gif


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 25 Sep 2013, 09:41
Post #11


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Markos @ 24 Sep 2013, 19:24)
în garaj.
*


Mai mult, chiar în parcările supterane.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady77
post 25 Sep 2013, 10:14
Post #12


راحتزیل یو


Group: Members
Posts: 1.729
Joined: 15 December 05
From: near Bacau




QUOTE(Alydor @ 24 Sep 2013, 18:01)
da ma... e ei jmecheri si nu poarta centura.
*


Ei lasati, ca amandoi colegii mei purtau centura.


--------------------
________________ ________________ _________________
The problem with this world is that the intelligent are full of doubts, while stupid ones are full of confidence.

ecnedifnocfollufsisoM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 25 Sep 2013, 10:39
Post #13


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(Markos @ 24 Sep 2013, 18:48)
Fascinant.
*


Pentru posesorii de Logan, cam da.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 25 Sep 2013, 11:19
Post #14


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




QUOTE(ady77 @ 25 Sep 2013, 11:14)
Ei lasati, ca amandoi colegii mei purtau centura.
*



De la o anumita viteza in sus poti sa porti si centuri de WRC ca tot degeaba.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 25 Sep 2013, 12:04
Post #15


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Mai un HANS, mai un combinezon anti-foc...


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alydor
post 25 Sep 2013, 13:20
Post #16


Pressar


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 12 March 06




poate cu asta mai ai o sansa...
08-poza3.jpg



Suma respectelor, Alydor.


--------------------
- - -
Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos

Cine nu poate da exemple da sfaturi..
When everything fails, RTFM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 25 Sep 2013, 13:23
Post #17


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




In Logan numai costumul de inger face fata.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cielo99
post 25 Sep 2013, 14:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 21 November 10




Asta cu masina sigura, depinde cu ce o compari.
Daca te dai cu ea de un matiz e chiar sigura.
Daca te dai de un TIR nici TEDEIUL nu e sigur.


--------------------
Daewoo/Peugeot Cielo/307 1999/gle 2003/break - de cluj
[COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 25 Sep 2013, 14:32
Post #19


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




Probleme apar cand dai bot in bot cu-n tedei. unsure.gif

This post has been edited by cdadan: 25 Sep 2013, 14:33


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 25 Sep 2013, 18:12
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




savant e poporul roman. Crede ca orice conserva pe care scrie altceva decat dacia e bunker antiatomic. Am citit pe niste forumuri germane comentarii despre securitatea in auto scrise de cei impilcati in accidente. Singurii care pareau satisfacuti erau posesorii de s klasse care se comparau cu golf, opel. bmw 3xx.
Comparati mere cu pere. Sa compari masini premium cu cele low si middle class e o dovada de moronaivitate. PS raposata Lady Di si harapu ei au murit pe scaunele din spate ale unui mertz 600 blindat.Depinde si de talentul celui care loveste masina wink.gif

This post has been edited by bion: 25 Sep 2013, 18:13


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 25 Sep 2013, 18:39
Post #21


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(bion @ 25 Sep 2013, 18:12)
PS raposata Lady Di si harapu ei au murit pe scaunele din spate ale unui mertz 600 blindat.Depinde si de talentul celui care loveste masina wink.gif
*
Purtau centura? Nu, ..e vezi!


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alydor
post 25 Sep 2013, 18:39
Post #22


Pressar


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 12 March 06




up.gif
Bine zis nea Bioane

Suma respectelor, Alydor


--------------------
- - -
Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos

Cine nu poate da exemple da sfaturi..
When everything fails, RTFM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 25 Sep 2013, 18:41
Post #23


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Raposatul domn Tinu a dat si el gres testand un Volvo modern la viteza mica.
Cu Erbasu au fost mai inventivi.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 25 Sep 2013, 18:46
Post #24


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Mai era unu care facea salamuri. Dar ala parca era pe apa si a testat un pilon de pod ...

This post has been edited by IRONICK: 25 Sep 2013, 18:47


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 25 Sep 2013, 19:57
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




De fapt a testat malu`, sa vada daca se da la o parte.
Cat despre supravietuirea in conserva numita automobil, indiferent de marca hoastei, eu as merge pe principiul: Nu goni mai repede decat poate zbura ingerul tau pazitor! smile.gif

This post has been edited by D-Ice: 25 Sep 2013, 19:59


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipri20
post 4 Oct 2013, 21:13
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 19 May 04
From: Baia Mare




Poate e mai sigura cu asa ceva laugh.gif

(vazut prin baia mare)

Attached thumbnail(s)
post.jpg ( Size: 110.1k ) Number of downloads: 360


--------------------
VW 1200 1970
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 4 Oct 2013, 21:15
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




ce dreaq e aia , pufaitoare?


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 4 Oct 2013, 21:21
Post #28


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Alarmă de interior, cu senzor IR de prezență ???


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipri20
post 4 Oct 2013, 22:31
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 19 May 04
From: Baia Mare




Si eu cred ca e o chestie cu senzor de miscare, oricum, e de ras laugh.gif

PS. probabil e wireless si il anunta in casa daca e cineva langa masina...zic si eu

This post has been edited by cipri20: 4 Oct 2013, 22:32


--------------------
VW 1200 1970
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 5 Oct 2013, 08:28
Post #30


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.219
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Ori termostat (de c.t.).


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 16:38
Forum Renault