DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme frana nova gt

zetaneo
post 2 Oct 2005, 22:42
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 October 05
From: Timisoara




Poate ma ajuta cineva cu vreo sugestie

frana functioneaza dar dupa fiecare franare masina e franata (incetineste daca ambreiajul e calcat) ,daca bag piciorul sub pedala de frana si o ridic un pic dupa franare totul ok......la fel si la plecarea de pe loc daca ridic pedala e ok daca nu pleaca infranata ....
ar mai fi vibratii in volan la peste 80km/h si trage un pic stanga dar asta e altceva
partea cu frana ma preocupa mai mult
masina am cumparat-o recent si nu prea cunosc partea tehnica a ei......

This post has been edited by zetaneo: 2 Oct 2005, 23:15


--------------------
dacia nova gt 1999 - tm-19-mov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 3 Oct 2005, 07:11
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




la pedalier ar trebui sa existe un arc care sa ridice pedala de frana la capat de cursa
vezi sa nu lipseasca de acolo


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 3 Oct 2005, 10:47
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(zetaneo @ 2 Oct 2005, 21:42)
Poate ma ajuta cineva cu vreo sugestie

frana functioneaza dar dupa fiecare franare masina e franata (incetineste daca ambreiajul e calcat) ,daca bag piciorul sub pedala de frana si o ridic un pic dupa franare totul ok......la fel si la plecarea de pe loc daca ridic pedala e ok daca nu pleaca infranata ....
ar mai fi vibratii in volan la peste 80km/h si trage un pic stanga dar asta e altceva
    partea cu frana ma preocupa mai mult
masina am cumparat-o recent si nu prea cunosc partea tehnica a ei......
*



La fel cum cablul de ambreiaj are o garda , asa si pedala de frina trebuie sa aiba o garda in asa fel incit pistonasul primar din pompa sa nu fie atacat. Cu alte cuvinte nu ai garda ( joc ) la tija actionare servofrina sau la tija actionare piston pompa sau amindoua. Intrucit tu nu ti-ai dat seama de acest lucru nu cred ca stii sa faci reglajele respective asa ca este indicat sa mergi la cineva bun cunoscator in asemenea reglaje ( de preferinta service)


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianb
post 11 Oct 2005, 15:07
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 22 September 05




QUOTE(zetaneo @ 2 Oct 2005, 22:42)
Poate ma ajuta cineva cu vreo sugestie

frana functioneaza dar dupa fiecare franare masina e franata (incetineste daca ambreiajul e calcat) ,daca bag piciorul sub pedala de frana si o ridic un pic dupa franare totul ok......la fel si la plecarea de pe loc daca ridic pedala e ok daca nu pleaca infranata ....
ar mai fi vibratii in volan la peste 80km/h si trage un pic stanga dar asta e altceva
    partea cu frana ma preocupa mai mult
masina am cumparat-o recent si nu prea cunosc partea tehnica a ei......
*



eu zic, ca e tot din cauza lipsei arcului....cu cat ai luat masina si din ce an e????


--------------------
Dacia Nova - dj-99-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zetaneo
post 13 Oct 2005, 10:54
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 October 05
From: Timisoara




Mersi de raspunsuri...daca am spus ca nu cunosc partea tehhnica a ei asta a fost din motivul ca numai ce am luat-o .....am mai avut o Mazda din 81 mai de mult la care in afara de cutia de viteze am desfacut tot personal tot si am facut-o sa mearga zic eu bine......masina e Nova GT din 99 pret 2350 euro pare mult dar are 13500km cu sigiliile originale pe cablu ce merge la vitezometru ,placute de frana originale inca..............
In linii mari am rezolvat problemele ....set garnituri pompa centrala...schimbat...aerisit ....masina (statuta in garaj) nu mai e franata dar parca fata de alte masini frana e ciudata....nu exista arc la pedala din fabricatie !
vibratiile.....rezolvate cu ,umflat ...echilibrat roti la un atelier ........
Apropo acu am vazut gumele "montana" .....dar nu am probleme.....

This post has been edited by zetaneo: 13 Oct 2005, 11:05


--------------------
dacia nova gt 1999 - tm-19-mov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zetaneo
post 19 Oct 2005, 22:11
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 October 05
From: Timisoara




sorry problema pe frane a revenit f repede , tre sa fie arcul dar m-am uitat si nu l-am vazut.............e arc arc.....sau spiralat pe axul pedalei stie cineva unde ar trebui sa fie ????????
Si ar mai fi o intrebare....cum scot cablul de la vitezometru sa dau aparatele de bord jos .....ca nu-mi arde jumate.....probabil becuri arse sau contacte imperfecte...unul din ele l-am schimbat dar e chinul de pe lume cu bordul sus ...si de cablu mi-a fost oarecum sa trag ....prindere pe plastic...pare ca ar avea doua gherutze dar nu stiu exact ........????????


--------------------
dacia nova gt 1999 - tm-19-mov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zetaneo
post 23 Oct 2005, 21:41
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 October 05
From: Timisoara




Imi spune si mie careva exista arcul ala la pedala de frana la NOVA GT sau nu
m-am bagat si nu am vazut arc decat la ambreiaj unul spiralat chiar pe axul pedalei,
pe frana nimic......desi se pare ca ar fi loc......

This post has been edited by zetaneo: 23 Oct 2005, 21:42


--------------------
dacia nova gt 1999 - tm-19-mov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zetaneo
post 27 Oct 2005, 22:03
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 October 05
From: Timisoara




Arcul firar el de arc ! dupa cum spuneam nu exista m-am uitat si la alte masini ex.o super nova cred ca pedalierul e la fel (except ambreiaj hidraulic)...nu exista! acuma sa va zic ce cred de la cine am luat masina am primit si carnetul ala de service in garantie ....schimbat servo.....ma gandesc ca arcul din servo ar tre sa impinga pedala suficient in partea de cursa libera.... dar daca sa pus o servo de papuc cum am mai citit se poate ca echilibrul sa fie altul vacum mai puternic pe suprafata membrana mai mare si sa ramana un pic piscata........pana la urma are nu are am sa pun un arc.......
Vreo parere .....multzam anticipat !!!!!!

This post has been edited by zetaneo: 27 Oct 2005, 22:04


--------------------
dacia nova gt 1999 - tm-19-mov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toply
post 22 Apr 2008, 15:05
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 May 07




QUOTE(zetaneo @ 27 Oct 2005, 22:03)
Arcul firar el de arc !  dupa cum spuneam nu exista m-am uitat si la alte masini ex.o super nova cred ca pedalierul e la fel (except ambreiaj hidraulic)...nu exista!    acuma sa va zic ce cred de la cine am luat masina am primit si carnetul ala de service in garantie ....schimbat servo.....ma gandesc ca arcul din servo ar tre sa impinga pedala suficient in partea de cursa libera.... dar daca sa pus o servo de papuc cum am mai citit se poate ca echilibrul sa fie altul vacum mai puternic pe suprafata membrana mai mare si sa ramana un pic piscata........pana la urma are nu are am sa pun un arc.......
                    Vreo parere  .....multzam anticipat  !!!!!!
*


stie cineva de unde e problema ca si io am patit la fel...... nu revine destul de repede pedala de frana..... are un moment de intarziere in care masina ramane franata


--------------------
dacia nova 1998 gt 1600 carburatie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 22 Apr 2008, 21:14
Post #10


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Arcul , ca altceva nu vad ce ar putea influenta cursa de revenire,


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Apollo_y2k5
post 23 Apr 2008, 20:37
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 20 January 08




problema clasica pt o nova tinut in garaj.... a mea ramanea turata, freca undeva pe cablu de acceleratie si la arcul ala de la carb....

arcul sau vezi sa nu frece pe undeva pedala aia pe ax, si ce pistonase mai sunt acolo. eu as curata axul de la pedala si l-as unge bine... merita incercat!
nova e o masina la care orice e posibil sad.gif sunt profund dezamagit de ea


--------------------
Dacia Nova GT 99 GPL - ph12spa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 23 Apr 2008, 21:19
Post #12


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




blink.gif asta numiti voi probleme


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toply
post 24 Apr 2008, 10:56
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 May 07




pai pedala de frana are arc? blink.gif


--------------------
dacia nova 1998 gt 1600 carburatie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 24 Apr 2008, 16:09
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




[QUOTE]ma gandesc ca arcul din servo ar tre sa impinga pedala suficient in partea de cursa libera[/QUOTE]
Depinde cat de bine este reglata tija de actionare a amplificatorului vacuumatic!!!

QUOTE]dupa cum spuneam nu exista m-am uitat si la alte masini ex.o super nova cred ca pedalierul e la fel (except ambreiaj hidraulic)...nu exista! [/QUOTE]

BA DA, exista! Daca cumva nu il ai tu montat, asta e altceva. Se numeste arc de revenire.

Consultati va rog poza de mai jos:


Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 24 Apr 2008, 16:14

Attached thumbnail(s)
pedala.jpg ( Size: 48.92k ) Number of downloads: 124


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toply
post 24 Apr 2008, 17:28
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 May 07




arcul de readucere al ambreajului smile.gif

Attached thumbnail(s)
K06.jpg ( Size: 136.55k ) Number of downloads: 117


--------------------
dacia nova 1998 gt 1600 carburatie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 24 Apr 2008, 18:18
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




ce treaba are ambreajul?

eu am arc la pedala de frana.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toply
post 24 Apr 2008, 19:33
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 May 07




si unde e pozitionat ca pe schema nu-l vad si pe masina nici atat(dintr-o data nu imi mai revine pedala si nici nu stiu dak a avut sau nu arc - asta incerc sa aflu)?


--------------------
dacia nova 1998 gt 1600 carburatie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 25 Apr 2008, 11:19
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE
arcul de readucere al ambreajului smile.gif 


Of,Of...SPECIAL nu am lasat toata pagina ca sa nu se faca confuzii! Vad insa ca n-am putut sa le evitam.

K06.jpg ( Size: 136.39k ) Number of downloads: 117


Observa te rog ca arcul PEDALEI de ambreiaj este NUMEROTAT PE FIGURA si la el se face referire ca " ARCUL PEDALEI DE AMBREIAJ"

Rolul acestui arc al pedalei de ambreiaj este de a asigura o portiune de "cursa libera" a pedalei, dar DIN ALTE MOTIVE. El se mai numeste si ARC DE RAPEL(ca cel de la levierul schimbatorului de viteze)

Ca idee, ce te face sa crezi ca AMBREIAJUL ar avea nevoie de arc de readucere LA PEDALA? blink.gif Arcul care preseaza furca asigura lejer revenirea MECANISMULUI AMBREIAJ in pozitia "ambreiat", fara a avea nevoie de readucere, PRIN CABLUL DE AMBREIAJ!

Arcul de READUCERE(ce-i drept nenumerotat si neprezentat pe schema) este altceva(asigura READUCEREA pedalei de frana la pozitia normala). Cei de la Dacia au omis sa il mentioneze ca piesa la demontare(de aceea cand l-au mentionat la remontare, nu l-au putut numerota fiindca nu este reprezentat pe schema. Din cate stiu eu, el EXISTA insa.

Daca reusesc sa fac o poza pedalierului, revin cu detalii.

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toply
post 25 Apr 2008, 17:03
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 May 07




eu te cred dar da te rog mai multe detalii: ce fel de arc si cum si unde se prinde.....(e ca cel de la ambreiaj?)
multumesc mult

This post has been edited by toply: 25 Apr 2008, 17:07


--------------------
dacia nova 1998 gt 1600 carburatie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th June 2025 - 09:54
Forum Renault