DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Corespondenta turatie-viteza, lamuriri...

x3mytiz
post 7 Oct 2005, 17:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 7 October 05




Salut,
Sunt posesor de Solenza Europa din aprilie 2005 si pe deasupra si conducator auto incepator. Masina nu are turometru si as dori sa stiu cam care ar fi vitezele optime la care ar trebui sa schimb intr-o treapta de viteza superioara. Dupa ureche, eu merg cam asa:
cu tr. a II-a pina la ~ 30 km/h;
cu tr. a III-a pina la ~ 50 km/h;
cu tr. a IV-a pina la ~ 70 km/h dupa care trec in treapta a V-a.
Impresia mea e ca merg cam subturat.
Va rog sa-mi spuneti parerea voastra si interesant ar fi sa stiu daca se poate defecta ceva din cauza functionarii subturate a motorului.
Va multumesc!


--------------------
Solenza Europa - BC XX CDG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 7 Oct 2005, 18:12
Post #2


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




QUOTE(,24 Sep 2005, 20:40)
Viteza în kmph  la 1000 rpm:
Logan I:7,24 ; II:13,18 ; III:19,37 ; IV:26,21 ; V:33,94
DSN    I:7,46 ; II:13,54 ; III:19,97 ; IV:27,02 ; V:35        Cred că Solenza e între ele.
*



pt restul intrebarilor iti recomand lectura pe aici...


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toto
post 7 Oct 2005, 18:36
Post #3


Destul de fost membru


Group: Members
Posts: 432
Joined: 26 April 04
From: Bucuresti




mai adauga 10 km/h la fiecare si e ok


--------------------
Honda CIVIC 5D 1.8 Sport M/T - '07
romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
x3mytiz
post 7 Oct 2005, 18:57
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 7 October 05




Multumesc pentru raspuns amandurora dar si celor ce (eventual) se vor osteni sa citeasca postul!
Forumul este foarte interesant, din pacate eu l-am descoperit (intamplator) doar ieri, cand m-am pus in fata calculatorului pe la 15:30 si nu m-am putut ridica de pe scaun decat cu greu pe la ora 21 si asta doar pentru ca a trebuit sa plec de acasa...
Toata stima mea celor ce incearca sa ajute si impartasesc din experienta lor si celorlalti! worship.gif


--------------------
Solenza Europa - BC XX CDG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 10 Oct 2005, 10:35
Post #5


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Regula mea standard de schimbat vitezele este
20/40/60/80. Asta asigura un mers pensionaresc dar si cu zgomot cat mai redus in masina si consum acceptabil.

Insa daca e necesar folosesc in depasire tr a II-a pana la 60 Km/h, treapta a III-a pana la 80-90 Km/h si treapta a IV-a pana la 110 Km/h.

Deci vitezele se schimba adaptat in functie de situatie. Trebuie sa mergi mai turat daca ai nevoie de acceleratie rapida.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oboman1980
post 10 Oct 2005, 10:42
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 19 November 04
From: Darmanesti, Bacau




Eu schimb vitezele cam asa:
a II-a ~ 35 km/h;
a III-a ~ 60-65 km/h;
a IV-a pina la ~ 80-85 km/h
a V-a >80-85 km/h.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - BC-06-LRF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robert.s
post 10 Oct 2005, 11:51
Post #7


De la munte


Group: Members
Posts: 125
Joined: 19 April 04
From: Campulung Muscel




QUOTE(toto @ 7 Oct 2005, 20:36)
mai adauga 10 km/h la fiecare si e ok
*



Ok pentru ce ?
Ar trebui sa intelegem ca e ok sa schimbam a V-a la 45 km/h ?

Omu' a intrebat la ce viteze e cel mai recomandat sa schimbe treptele de viteza ...


--------------------
Dacia Solenza Europa 2004
Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 10 Oct 2005, 13:50
Post #8


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Sa nu ne facem ca nu pricepem.

Cel mai simplu e asa: (repet...)

Folosesti :
treapta I intre 0 si 20 Km/h
treapta II intre 20 si 40 Km/h
treapta III intre 40 si 60 Km/h
treapta IV intre 60 si 80 Km/h
treapta V peste 80 Km/h.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meserie2006
post 10 Oct 2005, 14:03
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 30 August 05




putin off topic
oare la solenza diesel cum e cel mai corect?

eu schimb:
I 0 -- 20
II - 20 -- (35) 40
III - (35) 40 -- 55
IV - 55 -- 80
v- 80 ---

Iar cand merg in croaziera , turatia masinii cam 2000-2500

This post has been edited by meserie2006: 10 Oct 2005, 14:04


--------------------
dacia solenza solenza disel 2003 - s
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 10 Oct 2005, 14:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




la solenza diesel se schimba tot ca si la solenza pe benzina. observi doar ca viteza la care schimbi tu este cam aceeasi cu cea indicata de i96nds. si cu care sunt total de acord prin oras sau la un mers normal, insa uneori pot fi si depasite, (ex. a III-a merge lejer pana la 70-80 kmh, poate chiar si 90 daca vrei insa n-are rost) difera in schimb turatia la care ai 50 kmh de exemplu la diesel ai 2200rpm, iar la benzina cam 2800 in treapta aIII-a. un inginer de la dacia imi spunea ca nu exista reteta perfecta pentru schimbat vitezele, tocmai de aceea nu se mai dau in manualul masinii limitele de viteza la care sa schimbi treapta. in general eu cred e bine sa schimbi cam cu ~500 rpm peste cuplul maxim al masinii respective.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 10 Oct 2005, 15:43
Post #11


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




QUOTE(i96nds @ 10 Oct 2005, 14:50)
Sa nu ne facem ca nu pricepem.

Cel mai simplu e asa: (repet...)

Folosesti :
treapta I intre 0 si 20 Km/h
treapta II intre 20 si 40 Km/h
treapta III intre 40 si 60 Km/h
treapta IV intre 60 si 80 Km/h
treapta V peste 80 Km/h.
*


Da' tu histerezis n-ai? Schimbi la aceeasi viteza si cand treci intr-o treapta superioara si cand retrogradezi intr-o treapta inferioara? Si daca mergi cu o viteza intre 79 si 81Km/h schimbi IV-V intr-una?


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 20 Oct 2005, 20:52
Post #12


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Eeee si tu acum. La 80 la ora spre exemplu daca stii ca mergi constant si ai de gand sa o calci tare pentru o depasire sau pur si simplu, e recomandabil sa mergi cu viteza a 5-a. Dar cu a 4-a poti merge si la 140 daca ai chef sa o calci sa il intreci pe unu sau mai stiu eu ce.
Eu as intreba mai degraba cum e bine la plecarea de pe loc, in sensul ca de multe ori merg cu a 1-a pana la 3000 fara sa o calc repede, dar sa fie lunga, ca atunci cand bag a 2-a sa nu trebuiasca sa o fortez cand e motorul subturat. Desi daca merg cu viteza relativ mica in viteza a 2-a si incep sa o calc parca se duce mai bine, are un cuplu mai bun. Deci daca e de mers lejer, in acceleratii lente, sunt bune schimbarile din primul post de aici, altfel se adauga acei 10km/h mentionati care fac obiectul unui mers normal, fara ca motorul sa fie subturat sau supraturat.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 12:18
Forum Renault