DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> De ce se misca masina, cu motorul pornit si in punctul mort

Uncle-Sam
post 12 Oct 2005, 11:28
Post #1


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




Am cautat daca s-a mai discutat, dar nu am gasit nimic... Aveti idee de ce iarna cand pornesc masina si iau picioru de pe ambreiaj, ea se misca 1-2 cm? daca ridic puntea motorie, rotile se invart cam un minut fara sa fie in viteza. Am auzit povesti cum ca s-ar intampla asta din cauza uleiului vascos, dar nu pot sa cred. Cum poate uleiul sa antreneze pinioanele cutiei? blink.gif


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Oct 2005, 11:35
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




e de la ulei..d efapt asta e si metoda de a vedea dc mai e ulei in cutie fara sa desfaci ceva....si vara se misca...dar foarte putin..se vede bine cu rotile ridicate...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 12 Oct 2005, 13:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(Uncle-Sam @ 12 Oct 2005, 11:28)
Am cautat daca s-a mai discutat, dar nu am gasit nimic... Aveti idee de ce iarna cand pornesc masina si iau picioru de pe ambreiaj, ea se misca 1-2 cm? daca ridic puntea motorie, rotile se invart cam un minut fara sa fie in viteza. Am auzit povesti cum ca s-ar intampla asta din cauza uleiului vascos, dar nu pot sa cred. Cum poate uleiul sa antreneze pinioanele cutiei?  blink.gif
*




Pai e relativ simplu: in miscarea sa de rotatie, axul primar antreneaza uleiul, care prin frecare imprima o miscare de rotatie axului secundar. Principiul este absolut similar modului in care o turbina este pusa in miscare de un debit de lichid in hidrocentrale.


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simon
post 12 Oct 2005, 14:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 735
Joined: 30 October 04




Si cum se intimpla la unele cutii de viteze tip visco-drive unde un ulei mai viscos trasmitea miscarea de la un abore la altul.


--------------------
Renault Megane III 2009 Dinamique 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 12 Oct 2005, 14:56
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




Unchiule, gindeste-te la caracteristicile unui ulei de motor (sa zicem 10w40) si la cele ale unui ulei de cutie (75w85, de exemplu); ei bine, pe ger uleiul de cutie e un fel de magiun (se si simte la manevrarea levierului); mai departe s-a raspuns mai sus.


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 12 Oct 2005, 16:49
Post #6


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




ciudat. am lasat un bidon de ulei de cutie iarna afara si nu era prea vascos


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 12 Oct 2005, 17:10
Post #7


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Este o diferenta de perceptie cumva smile.gif

Iti poti inchipui de exemplu ca viteza de curgere a unui lichid este cea mai mare atunci cand lichidul se invarte ? (turbioanele de la cada cand scoti dopul?)

Gandeste-te ca uleiul acela nu ti s-a parut fluid, dar inchipuie-ti ce rezistenta ar opune el daca ai incerca sa desenezi cerculete in el cu degetul, de 10 ori pe secunda.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 13 Oct 2005, 15:42
Post #8


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Unchiule s-a mai discutat subiectul...din pacate cautarea merge foarte prost sau a fost sters topicul.

Motivul este numai si numai viscozitatea uleiului ( dupa "v" se scrie si se citeste "i" de la Ion).

This post has been edited by tunderbird: 13 Oct 2005, 15:43


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 13 Oct 2005, 15:55
Post #9


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti






--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 23:20
Forum Renault