DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solenza Rapsodie 4500Km - multiple probleme

Cossti
post 18 Nov 2003, 03:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 18 November 03




Solenza Rapsodie 4500Km - multiple probleme

Am in ultimul timp cateva probleme cu masinuta din dotare. Intentionez sa fac un drum in service cat de curand, dar daca cineva are un sfat sau o parere despre ce-i in neregula : sunt recunoscator si ascult cu atentie. Motivul este simplu : nivelul mecanicilor din service. Trebuie sa le dau pe tava ce nu merge bine, altfel nici ca se uita la ce trebuie. Si cum sunt software engineer, cunostintele mele de mecanica nu sunt tocmai la nivel pro - asta ca sa folosesc un eufemism.

O mica istorie. Am cumparat masina din Pitesti, pentru ca m-am hotarat foarte brusc (cu o zi inainte de a o cumpara) ca vreau o Solenza. In Craiova trebuia sa astept mai bine de o luna, asa ca am ales varianta asta. Masina a mers excelent pana pe la 1000Km, cand am am avut prima problema. Rulmentul la roata dreapta fata a trebuit schimbat. Totul ok iarasi pana la 3.500 Km. Cand am prins cateva zile de ploi bune si am vazut ca imi intra apa in dreapta fata, la picioare - o balta intreaga. In service mi-au zis ca-i parbrizul de vina, l-au dat jos, l-au etanseizat, pus din nou. Aparent, am scapat de probleme. Aparent, pentru ca mai noi am iarasi apa, dar intr-un mod mai ciudat, pe care il voi detalia imediat. Cu ocazia acelei vizite in service am schimbat si uleiul (tot cu ulei Dacia).

Acum am 4.500 Km, si am probleme mai serioase.
[list]
1. Trozneste ceva urat de tot in momentul in care merg incet (plec de pe loc) si virez mult dreapta. Este si mai pregnant efectul daca sunt in panta cand fac dreapta : parca se rupe ceva in ea. Am observat acelasi pocnit/troznit atunci cand iau dreapta si sunt denivelari puternice. Zgomotul nu este unul scurt, ci un troznit prelung, ca de grinda care sta sa cedeze sub o greutate mare. Ce parere aveti ? Pe unde-i buba ?

2. Imi "chitaie" tare de tot ceva la roata din spate dreapta. Gandesc ca-i suspensia, pentru ca se agraveaza cand sta cineva greu in spate. Ce-i ciudat e ca pare sa depinda de vreme. Sunt zile cand nu se aude deloc. Se pare insa ca atunci cand e mai cald, aud o simfonie intreaga de scartaituri.

3. Atunci cand am schimbat uleiul, i-am atras atentia mecanicului ca am o mica problema cu frana - trebuia sa apas pedala mai mult de jumatatea cursei. A strans ceva la saboti, din cate am inteles, si a rezolvat problema cursei. Pe de alta parte, acum nu pot sa ridic frana de mana mai mult de 5 dinti - e foarte stransa. Totodata, am observat un comportament ciudat, care nu stiu daca-i normal sau nu. Daca masina este in panta, o tin din frana de picior (scoasa din viteza) si apoi ridic usor frana pana cand incepe foarte usor sa o ia inapoi, se aude un zgomot foarte puternic de la roti - de frecare zgomotoasa. Zgomotul asta se aude de fiecare data cand frana este la limita la care roata incepe sa se miste. Face cam ca mugetul unei vaci mai subnutrite ....

4. A inceput sa imi faca zgomot. Unu, imi zornaie "tava" de la portbagaj. Distantoarele de cauciuc de pe ea stau la mine aiurea - unul din ele are joc de o jumatate de centimetru. Din cauza asta, pot sa o misc in toate partile, ca nu sta fixa deloc. Nu mai spun cum face cand trec peste gropi sau denivelari. Doi, parca imi scartie si suportul de plastic in care sta boxa spate dreapta. Scartie si daca il misc cu mana, fara ca nimic altceva sa il atinga. Trei, de cand mi-au etanseizat parbrizul, parca imi scartie bordul in stanga si in dreapta. Nu stiu daca e parbrizul de vina, sau n-au montat bine bordul la loc... Cu statea scartaituri pe cap , e o placere sa conduci ...

5. Imi intra apa. Tot in dreapta jos, la picioare. Partea interesanta este ca imi intra sub mocheta, unde e un strat gros absorbant. Mocheta deasupra este perfect uscata ! Am observat intamplator, si am gasit si pe unde cred ca intra, dar nu stiu care-i solutia : in partea dreapta, sub bord, langa usa,chiar deasupra liniei mochetei, este o gaura mare in caroserie. O gaura prin care trece un fir, care urca sub bord. Din cate am vazut eu, atunci cand ploua pe peretii interiori ai acelei gauri curge apa. Acea apa curge si pe firul respectiv, de unde se scurge pe langa mocheta sub ea. In acest mod, se face fleasca toata partea de sub mocheta ! Incredibil, dar adevarat ... Intreabarea mea este : e normal sa fie apa pe acolo ? Mai exista o posibilitate - sa intre apa de undeva de sub mocheta, direct. Dar asta nu am cum sa vad, pe cand apa picand de pe fir am vazut ...
De asemenea, am probleme cu apa in portbagaj. Am crezut ca-i condens initial (si o parte chiar cred ca este). Dar am observat pe unde pica : in partea dreapta , unde este santuletul exterior pentru curgere. La mine pica in interior, in loc de exterior ...

6. Suspensiile s-au prostit de tot ! Acum simt parca in dinti toate gropile, de parca sunt in Berlina veche. Ma gandesc ca nu aveau cum sa se uzeze suspensiile atat de repede. Mi-e teama sa nu le fi schimbat in service - cand au etanseizat parbrizul le-am lasat masina acolo pentru o zi. Aveti idee cum pot sa verific acest lucru ?
[list]
Cam astea-s toate ... Nu uitati ca nu sunt mecanic, asa ca unele din descrierile anterioare sunt destul de "user mode".

Probabil saptamana urmatoare voi face o vizita in service, dar daca aveti un sfat care sa ma ajute in a arata eu cu degetul la ce sa se uite il loc de "mestere, vezi ce are", mi-ar fi foarte de folos.

Am camera foto digitala, asa ca daca-i necesar pot sa fac o poza doua cu partile care ar ajuta la un "diagnostic". Numai sa imi semnalati care sunt acelea.

In rest, toate bune si tineti forumul "up" ! E cel mai bun forum pentru Solenze si DSN-uri de care am dat pana acum !

Costi


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woland
post 18 Nov 2003, 08:35
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




Pentru tava din spate (portbagaj), asa mi-a facut si mie. Solutia e sa lipesti pe acele dopuri de cauciuc niste bucatele de cauciuc suplimentare (taie si tu dintr-o camera). Problema e sa nimeresti cit de cit grosimea, daca pui prea multe, sau prea groase, n-o sa ti se mai inchida portbagajul.


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Nov 2003, 08:35
Post #3


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Salut Costi,
Fii bienvenit! Hai sa incerc sa te luminez:

1. Pare problema de amortizor/flansa de amortizor, se pare ca s-a gripat.
2. Cind ti-a umblat mecanicul lu' Peste la saboti, sigur ti-a uitat vreo tabla atirnind pe acolo! Daca nu atirna tabla, e de la sabotii care ating in mers sau de la rulment care s-a hotarit ca a muncit destul si s-a gripat si el;
3. Frina d emina trebuie sa se ridice maxim 7 dinti, stie orice mecanic. Treaba cu mugetul e relativ normala.
4.1. Intr-adevar, iti zornaie policioara de la hayon, der zgomotul nu se aude de la distantierele de cauciuc care freaca pe cheder ci de la piciorusele policioarei, cele care se prind in mastile de la boxele spate. D-aia se aude scartaitul cind misti masca de boxa. Pune mina pe niste ulei siliconic si da acolo sau, mai simplu, izoleaza in scoci piciorusele alea!
4.2. Aceeasi problema cu parbrizul am avut-o si eu, nu mai ca la mine "chitaia" si inainte. "Chitaitul" vine de la parbriz care joaca in cheder. Te duci inapoi in service si le spui sa-ti dea cu mastic si intre parbriz si cheder, nu numai intre cheder si tabla!
5. In habitaclu, apa este normal sa se gaseasca doar in sticle, pahare si alte recipiente speciale. Nu are ce sa-ti caute apa pe jos, intrata de afara!
6. Suspensiile de la Solenza sunt foarte moi. Daca se stricau actualele suspensii, ar fi trebuit sa fie si mai moi, pe cind tu te plingi ca s-au rigidizat. Vezi sa nu fie problema de la punctul 1.

Ca solutie unica, iti sugerez sa duci masina in service, il cauti pe seful ala mare sau , daca nu e ala, pe inginerul sef, ii pui cheile in brate si ii spui tandru la ureche " taticu', astea sunt cheile de la masina, eu vin peste 10 zile sa o iau! Daca nu merge asa cum trebuie, daca mai intra apa sau daca mai aud un singur zgomot, nu iau masina de aici si maine la prima ora vin cu OPC-ul pe capul tau + reclamatie la Dacia-Vocea Clientului ca nu esti in stare sa asiguri service pentru Solenza!". Dupa care ii intorci spatele si pleci.
Multa bafta!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gogo
post 18 Nov 2003, 08:43
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 2 October 03
From: Bucuresti




DUMNEZEULE! Sunt cheaunit! Marty, unde esti Marty? Se pare ca sloganul meu (banuiala mea) incepe sa-si arate roadele. Romanasii isi baga picioarele. Marty ce dreptate ai!
1. Poate fi planetara! Dar ai atat de putini kilometri.....N-ai spus unde se aude zgomotul (sub masina pe mijloc, la roata dreapta, roata stanga -fata etc)Se pare ca ai probleme la aceeasi roata la care baietii au schimbat rulmetii, poate au facut prostii in necunostinta de cauza....
2. Poate sa scartie bancheta? Poate amortizorul?
3. Zgomotul provine de la faptul ca frana nu se decupleza usor (e prea stransa) si de abia dupa ce faci "doua roti" isi da drumul. E clar aia de la service nu pricep. Duce la uzura rapida a franelor pe spate
4.Cu tava ar trebui sa o rezolvi cel mai usor. Pune alte distantiere (gasesti tu niste cauciucuri)mai mari
5. Poze ca nu prea inteleg
6. Doar un mecanic bun isi poate da seama.
SFAT: NU TE MAI DUCE LA ACEL SERVICE. PIESELE DE SOLENZA SUNT RARE SI CA ATARE AU MARE CAUTARE PE PIATA in plus aia se pare ca bajbaie la masina ta. DU-TE LA DACIA PITESTI sau IPSO (nu stiu daca e in Craiova).
De curiozitate Service-ul ala era autorizat Dacia pentru perioada de garantie??? Daca da, cand te duci la Dacia Pitesti fa si o reclamatie (daca ai chitanta de la reparatii)


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-32-JCJ
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gogo
post 18 Nov 2003, 08:45
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 2 October 03
From: Bucuresti




Ete chestie, cand raspundeam eu ii raspundea si Marty!! Asa ca raspunsul lui Marty l-am citit dupa ce am postat eu.


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-32-JCJ
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Nov 2003, 08:46
Post #6


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




gogo, sunt aici! Te-ai speriat, vrei sa te tin de mina ???? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Auzi, de unde sa aina chitanta din moment ce masina e-n garantie ? 8)


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gogo
post 18 Nov 2003, 08:48
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 2 October 03
From: Bucuresti




Ma rog tre' sa arate cumva unde si cum a facut reparatiile.


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-32-JCJ
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Nov 2003, 08:54
Post #8


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




In mod normal alea ar trebui trecute in caietul de garantii


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
juagy666
post 18 Nov 2003, 11:03
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 17 November 03




Daca nu-ti place mecanica si sa mesteresti fiare nu trebuia sa-ti iei dacie, Cossti, fara suparare. Pentru noi astialalti care le place la suruburi si sa ai tot timpul ceva de facut si sa fii tot timpul cu miinile in ulei si in vaselina cred ca am muri daca n-ar fi firma dacia pe lumea asta.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 18 Nov 2003, 11:35
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




2. Chitaitul spate-dreapta este aproape sigur de la repartitorul ala de frana ce se afla in partea dreapta langa punte. E un sistem mecanic simplu care regleaza functie de greutatea de pe puntea spate cat de tare se franeaza pe rotile alea. Dracia aia se misca impreuna cu puntea spate. Aia e neunsa. Pe mine m-a imbolnavit de nervi ca nu o dibuiam. Cand am fost la revizie a fost identificata rapid si s-a pus vaselina iar la greu.


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 18 Nov 2003, 14:26
Post #11


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Si cica au rezolvat la Solenza problemele de la DSN!
Nu le-ar fi rusine!
Sau poate ca da, astea sunt probleme pe care DSN nu le avea... astea sunt noi noute!
La x90 vor rezolva problemele de la Solenza dar vor apare altele noi!
Dacia, te tine mereu concentrat!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cossti
post 18 Nov 2003, 14:42
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 18 November 03




Marty, multumesc pentru urarea de bun venit ! Si la toti ceilalti, pentru ajutor si raspunsuri !

Zgomotul de care vorbeam la punctul 1 ( la viraj puternic dreapta) se aude de undeva din dreapta fata. Din cate imi amintesc eu, acolo a si schimbat rulmentul ...

Service-ul la care ma duc este REDAC Craiova. Nu sunt deloc multumit de ce-i acolo, dar nu prea am de ales in zona. Ce-i drept, la problemele pe care le am , poate s-ar justifica un drum la Pitesti. Stie cineva unde ar trebui sa ma duc acolo (nume service, etc...)?

Juagy666, nu-i nici o suparare. Nu-i vorba ca nu-mi place mecanica (o gasesc chiar relaxanta atunci cand stii ce faci), dar nu am timpul necesar sa "mesteresc" la masina. Ca inginer software trebuie sa lucrez opt ore pe zi, sa citesc articole/carti inca trei ca sa ma mentin "in forma" si sa mai fac si ceva placut/fun cat sa nu imi plezeasca neuronii. Din pacate, masina pica pe ultimul loc si avanseaza in ierarhie numai cand incepe sa imi faca probleme. Pe de alta parte, bani de Mercedes nu am, asa ca nu ma vait - dar incerc sa ma descurc cum pot biggrin.gif Asa am gasit si acest forum, pe care il gasesc indispensabil oricui vrea sa nu fie pacalit si tras in piept in toata regula de service-uri.

Legat de service-uri, in REDAC-ul de aici am vazut multe. Pentru ca au geamuri de sticla in care vezi cum lucreaza "profesionistii". Vezi atat de bine, incat mai bine le-ar scoate. Daca tot pocesc totul, macar sa nu asisti pe viu... Am vazut ciocane bune de spart asfalt folosite cu incredere pe DSN-uri. Se cutremura tot standul cand lovea odata :shock: . Am vazut un om care a venit sa isi faca revizia fara probleme, i-au "reparat" ceva, iar a doua zi avea balta de ulei sub masina. Sa va spun ca a platit din buzunarul lui 2 milioane repararea "reparatiei" ? Iti vine sa urli la luna daca stai mult pe acolo ...

Un alt caz (suna a banc) a fost al unui om cu o Berlina caruia i-a sarit capacelul de la incuietoare la una din portiere in timp ce mergea pe strada. Masina era noua (avea cateva zile). Credeti ca i-ai pus alt capacel, sau au schimbat incuietoarea ? Nu. Motivul ? Trebuie sa vina cu capacelul la service, pentru ca trebuie sa returneze piesele defecte.Nu-l avea, asa ca omul a platit din buzunar alta incuietoare...

Revenind la problemele mele, o sa incerc sa fac o poza la punctul 5. Poate este de ajutor. In rest, din cate vad eu, nu pot sa rezolv decat problema cu tavita din spate, in rest imi trebuie un mecanic/service bun. Prin urmare, imi trebuie mult noroc ... Din ce in ce sugestia cu Pitestiul suna mai bine :?

Salutari, multumesc de ajutor si toate cele bune !


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cossti
post 18 Nov 2003, 15:14
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 18 November 03




cateva mici adaugiri.

Chitaitul din spate dreapta este reproductibil si in parcare. E suficient sa descid usa din spate dreapta, sa pun piciorul pe prag si sa misc un pic cat sa joace masina sus-jos oleaca. Cu cat e mai cald afara, cu atat se aude mai tare (cel putin din cate am observat eu).

Marty : "3. Frina de mina trebuie sa se ridice maxim 7 dinti, stie orice mecanic. "

Hmmmm. Nu am nimic impotriva. Dar uite ce am gasit in manualul technic Solenza : "Reglajul trebuie efectuat astfel încât să se asigure o cursă de minim 12 dinți a levierului de
comandă până la blocarea roților.". Altfel se intinde ceva prea mult pe sub masina si ai probleme mai tarziu (descriere aproximativa). Mai este si faptul ca noua avea o cursa de 12-13 dinti, asa cum specifica si manualul. Din cauza asta sunt putin ingrijorat.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 18 Nov 2003, 15:27
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Chitaitul dreapta spate: am avut si eu: o bucsa de cauciuc lapunte chitaie. Trebuie scus surubul, uns din belsug si strans la loc. O perioada se linisteste. Dupa aceea cu timpul se largeste si nu mai chitaie, ci troncane.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guvernul
post 18 Nov 2003, 18:07
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 30 April 03




Si eu am probleme cu asina. In spate scartaie suspensia cand merg incet, prin gropi (la intrarea in parcarea blocului am o portiune de 20 de metri cu gropi una si una). De vreo 2 saptamani am inceput sa aud scartaitul la suspensie. Masina stand in paracare - apasa pe colturile din pate ale masinii si se aude un scartait duios la suspensie.

Cossti sunt total de acord cu ce ai spus - in service trebuie sa te duci sa-i spui cu lux de amanunte problema, ba chiar sa ii dai si solutii. Si daca se poate sa si repari tu singur. Si apoi service-ul sa se bata cu pumnii in piept si sa spuna ca e service autorizat si ultra-competent.

Luna asta merg pentru revizie si le voi spune si de scartaitul la suspensia spate. Sa vad cum o s-o rezolve. Daca nu sun la VC. Cu toate ca ei nu dau doi bani pe ce spune VC. Am asistat acum 2 luni la o discutie intre cei de la Colbalcescu si VC. Discutiile erau la limita injuraturilor la adresa VC.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cossti
post 18 Nov 2003, 18:19
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 18 November 03




Cateva poze cu zonele in care am probleme cu apa. Cea din portbagaj este evidenta, cealalta in schimb e mai ciudata.

Attached thumbnail(s)
dscf0016s.jpg ( Size: 31.01k ) Number of downloads: 364
dscf0012s.jpg ( Size: 42.38k ) Number of downloads: 347
dscf0005s.jpg ( Size: 26.88k ) Number of downloads: 316
dscf0003s.jpg ( Size: 36.66k ) Number of downloads: 304
dscf0001s.jpg ( Size: 41.39k ) Number of downloads: 317


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cossti
post 18 Nov 2003, 18:21
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 18 November 03




Inca doua poze.

Attached thumbnail(s)
dscf0022s.jpg ( Size: 64.1k ) Number of downloads: 280
dscf0018s.jpg ( Size: 32.8k ) Number of downloads: 259


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvancc
post 18 Nov 2003, 18:23
Post #18


membru...de partid


Group: Members
Posts: 93
Joined: 9 September 03
From: cateodata...bucuresti!!!




Scartaitul din dreapta spate poate fi si de la repartitorul de frana. Daca ai timp si vrei sa te murdaresti intra sub masina si o sa-l vezi in dreptul rotii. La mine scartaia ca toti dracii si dupa ce am scos tot din masina, de nu mai ramasesem decat eu, volanul si un scaun am descoperit ca scream-ul de acolo venea.


--------------------
renault/nissan megane sedan/navarra 1.6 16v/ 2.5 turbo
Gratitude is merely the secret hope of further favors.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alin
post 18 Nov 2003, 18:52
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




vezi ca scirtiie 2 chestii in spate dreapta cu niste arcuri:
1. este sub masina chiar in drepul spatarului banchetei din spate
2. este ceva mai in spate pe aceeasi directie


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alin
post 18 Nov 2003, 18:53
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




asa ca pune vaselina la greu


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gogo
post 19 Nov 2003, 09:06
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 2 October 03
From: Bucuresti




Cossti ai probleme mari, si rezolvate prost. Intrebai unde te duci in Pitesti. Pai, te duci direct la Dacia si urli la aia pana cand te rezolva. Cu ocazia asta ii parasti si pe aia de la REDAC. Luneta trebuie scoasa din nou si repusa pe pozitie ca sa nu mai picure.
Succes


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-32-JCJ
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BORN4XXX
post 17 Mar 2004, 16:48
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 17 March 04
From: Bucuresti




QUOTE
1. Trozneste ceva urat de tot in momentul in care merg incet (plec de pe loc) si virez mult dreapta. Este si mai pregnant efectul daca sunt in panta cand fac dreapta : parca se rupe ceva in ea. Am observat acelasi pocnit/troznit atunci cand iau dreapta si sunt denivelari puternice. Zgomotul nu este unul scurt, ci un troznit prelung, ca de grinda care sta sa cedeze sub o greutate mare. Ce parere aveti ? Pe unde-i buba ?  

2. Imi \"chitaie\" tare de tot ceva la roata din spate dreapta. Gandesc ca-i suspensia, pentru ca se agraveaza cand sta cineva greu in spate. Ce-i ciudat e ca pare sa depinda de vreme. Sunt zile cand nu se aude deloc. Se pare insa ca atunci cand e mai cald, aud o simfonie intreaga de scartaituri.  


Raspunsuri:


1.Flansa la amortizor

2. Este vorba de caroserie, este o problema veche la DACIA NOVA

3. Scartait la frane, cand eliberezi frana in panta

Este normal, de la placute. Si cele straine fac la fel: Opel, Fiat, etc. Devin lucioase, discul lucios si uite rezultatul.

Editat de moderator! .. al doilea mesaj care il editez la acelasi user ... a treia oara mesajul va dispare in neant .. Pufff! (motivul: folosire numai a LITERELOR MARI !


--------------------
CAM ATAT !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu77
post 17 Mar 2004, 18:32
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 11 August 03
From: Bucuresti




dupa vre-un an a incept si la mine sa scartaie una din rotile din spate(mie mi se parea ca ar fi stanga). Am fost la service si nu au putut face nimic in sensul asta. Acum(dupa ce a trecut iarna asta ... sper) am mai multe tipuri de scartaituri care vin din spate ... dar acum vin din ambele parti:
1. dupa ce ciupesc putin frana
2. dupa ce trec peste o groapa(se pare ca se deranjeaza ceva pe acolo si incepe)
3. cateodata dupa o curba mai stramta


--------------------
Dacia SupeRNova Rapsodie - B-29-EZI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 17 Mar 2004, 20:55
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




3. Uzual, reglajul frinei de mina se face cam cum a facut mesterul tau: se trage frina 2-3 dinti si se aduc sabotii in contact cu tamburul; rezulta ca frinarea incepe de la dintii 2-3 si e completa la dintii 5-7; daca la Solenza se face altfel, inseamna ca mesterul e un dobitoc; zgomotul e normal la eliberarea progresiva a frinei in mers liber la vale cu spatele, sabotii mai ating usor pe tambur si gindeste-te ca nu asta e sensul in care s-au format ei sa frineze, e ca si cum i-ai freca in raspar.
5. Pe acest forum a mai fost un post cu problema respectiva, bogat ilustrat si el; se pare ca e infundata o scurgere undeva in praguri sau aripa/contraaripa si toata apa pluviala in loc s-o ia razna afara umple locul respectiv si se scurge in masina; eu nu stiu daca Solenza are furtune de evacuare apa pluviala, dar daca are s-ar putea sa fi iesit de pe scurgeri sau sa fie infundate. Cauta si vei gasi!
6. Amortizoare zob! zic eu, s-ar putea sa ma insel ... e prea departe de caracteristicile Solenzei ca sa fie altceva ...


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 17 Mar 2004, 22:37
Post #25


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Apa intra garla si pe la aeroterma daca furtunele alea de scurgere a apei din locasul ala unde este si rezervorul spalatorului de parbriz s-au infundat cu frunze si alte alea.

Frana e normal sa faca asa daca pedala nu este eliberata complet. Masina se misca in spate datorita faptului ca ai slabit frana (logic, nu?). Insa daca frana nu este slabita complet masina tot se misca datorita greutatii iar frana inca mai agata putin.

Ce e ciudat e marea prate a zomoteolor dispar la mine cand da caldura. Insa de cateva zile dupa ce am remediat bordul am auzit un scartait enervant in partea dreapta fata. Am mai stans iar suruburile bordului pana sa crape dar degeaba. Pana la urma mi-am dat seama de la ce era. Cand am dat cu polish masina am dat si pe partea interioara a usilor si acum luceste de ti-e mai mare dragul. Problema e ca se freaca pe cheder si scartaie oribil. Ca atare am rezolvat problema cu ceva sapun lichid pe cheder. Sper sa nu faca spume cand prind vreo ploaie tongue.gif


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 14:31
Forum Renault