Lichidul de racire nu revine in borcan, racire solenza
![]() ![]() ![]() |
Lichidul de racire nu revine in borcan, racire solenza
Sacazzz |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 8 February 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
3
|
|||
bogdanmardare |
![]()
Post
#2
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Cel mai probabil aerisire defectuoasa. Inca mai este aer in calorifer (si posibil in alte parti de pe circuit). De altfel, caloriferul se aeriseste cel mai tarziu. Termostatul deschide (adica se incalzeste radiatorul)?
Procedura de umplere si aerisire a circuitului de racire: - motor oprit, se desface surubul de pe furtunul de la radiator (nu de tot, are doua canale in lung) - se umple circuitul pe la vasul de expansiune pana curge pe pe la surub in jet continuu - se porneste motorul si se accelereaza la aprox. 2500 de ture pana la pornirea ventilatorului - busonul vasului deschis pe parcursul operatiunii, se mai completeaza in vas cand cand scade nivelul, se strange busonul cu motorul cald. In practica, de-abia la a doua sau a treia treia pornire a ventilatorului deschide termostatul si se poate considera ca s-a aerisit circuitul. Daca tot nu se incalzeste caloriferul, se desface busonul de la vasul de expansiune (motor oprit si rece), apoi se desurubeaza cate putin surubul de plastic de pe furtunul superior al caloriferului pana incepe sa curga lichid. Pe acolo se mai elimina o parte din aerul din calorifer. Atentie la surubul respectiv, se poate strica sau crapa, are filet cu pas fin, intra la fix in crestatura lui o moneda de 50 de bani. Atentie si la lichidul scurs care poate ajunge pe discul de ambreiaj. |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
edy99 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
vezi sa nu ai arsa garnitura de chiulasa
|
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
marius c |
![]() ![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 13 October 10 ![]() |
Daca iti strica siguranta de suprapresiune din buson este o singura cauza garnitura de chiulasa,cand garnitura de chiulasa este dusa apar mai multe fenomene gen ;disparitia lichidului de racire,cresterea nivelului de ulei {spuma alb-galbui],lipsa calduri in habitaclu desi motorul atinge temperatura optima,cresterea presiuni mult peste cea admisa pe circuitul de racire etc
![]() |
--------------------
dacia
solenza 1.9 diesel
2004
|
|
Sacazzz |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 8 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Va multumesc. Am sa merg sa schimb garnitura de chiuloasa si revin cu concluzia.
|
--------------------
Dacia
Solenza
3
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Inca nu schimba garnitura, verifica si nivelul uleiului si daca este ok, mai fa o data aerisirea si pe urma vezi ce si cum.
1.Desfa surubul de aerisire si pune antigel in vas; 2.Cand curge jet continuu, strange surubul la loc nu foarte tare, completeaza apa in vas pana la semnul maxim si pune-i busonul, nu foarte tare strans. 3.Porneste motorul si tine-l turat la aproximativ 2500rpm pana porneste ventilatorul. 4.lasi motorul in relanti pana se opreste ventilatorul si verifici daca baga caldura, dupa care opresti motorul. 5.Dupa 15-20min. verifici nivelul de antigel, eventual completezi pana la maxim si gata. Timp de o saptamana verifica nivelul in vas ca este probabil sa mai trebuiasca sa completezi pentru ca nu se aeriseste complet din prima. Pe durata aerisirii ar trebui sa curga antigel in vas pe retur, daca nu inseamna ca ceva este in neregula cu pompa de apa. |
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
Sacazzz |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 8 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Nu am schimbat garnitura insa am facut aerisirea instalatiei mai bine si se pare ca nu mai am probleme cu lichidul. In schimb problema cu caldura in interior nu am rezolvato. Astept caldura sa pot curata caloriferul. Multumesc inca o data.
|
--------------------
Dacia
Solenza
3
|
|
dmhyou |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 7 May 08 ![]() |
sal
ieri am obs ca temp apei a ajuns la a treia liniuta groasa am oprit iar cand am desfacut borcanul apa a bardotat si a venit inapoi in borcan (nivelul apei era jos sub minim bidonul era c-am murdar de verde(antigel) caldura inchisa am mai complectat putina apa(300ml) a doua zi m-am uitat in borcan nivel scazut cand deschid iara a barbotat am dat jos termostatul am facut aerisire pe la aerisitor, complectat apa la jumatat intre min si max am plecat 10km pe ceas temp nu a crescut decat 2 liniute mici, caldura deschisa la max se simtea cald cand am ajuns cu motorul pornit m-am uitat la borcan si apa era sub min iar pe furtunul subtire vine apa in borcan. am oprit si am lasat asa dupa vreo 3 ore m-am uitat in borcan apa sub min desfac busonul si apa barboteaza si vine in borcan nivel peste min nivel ulei normal pareri? ms This post has been edited by dmhyou: 1 May 2015, 10:42 |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala BV
|
|
i96nds |
![]()
Post
#9
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cand ti se pare ca e temperatura prea sus, opreste, deschide capota si vezi de merge electroventilatorul.
Ca o solutie de avarie, porneste aerul conditionat - si vezi de se invarte ventilatorul sau nu. La o SLZ e normal ca vara sa se ajunga un pic peste jumatatea scalei de masura - acolo porneste electroventilatorul pe treapta a II_a (vad ca ai model cu A/C) Eu zic sa lasi masina sa se raceasca, completeaza iar pana la jumatate intre minim si maxim - apoi mergi cu masina. Aerisirea se face singura. Dupa ce opresti si se raceste, completezi. Nu mai desfa borcanul imediat dupa oprire, asta trebuie facut la vreo 2 ore dupa oprire. Daca tot difera mult nivelul, si dupa inca 2 drumuri facute + incalzire/racire, mai vorbim.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
dmhyou |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 7 May 08 ![]() |
electroventilatorul era pornit cand a ajuns la linia a 3a..........
acum nu mai porneste ca nu are termostat si abia ajunge la prima linie..... cu motorul pornit am scos cate o fisa pe rand si motorul nu s-a oprit....... am mai mers 30km in oras si iar este apa sub nivel min; temp apei nu urca mai mult de doua liniute mici This post has been edited by dmhyou: 1 May 2015, 22:09 |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala BV
|
|
i96nds |
![]()
Post
#11
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Completeaza si apoi mai mergi.
Daca continua sa scada.... nu cumva iti ajunge antigelul in ulei ??? Ca altfel nu imi explic pe unde ar fugi antigelul ! Sau poate iese pe la distributie.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
Salutare,
Ia verifica teurile de la furtune...sa nu fie vreunul spart...eu la fel - imi scadea nivelul antigelului...tot completam si nimic...pina cind avind probleme mecanicul cind a umblat pe dedesubt a atins ceva pe acolo si s-a trezit inundat... |
--------------------
...
...
...
|
|
dmhyou |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 7 May 08 ![]() |
sal
(daca merg azi cu masina si maine deschid busonul imi face ca o barbotare, presiune si mai creste si vol de apa in vas) daca ar fi ceva spart nu ar tine presiunea? daca pun apa la max azi si circul c-am 30km a2a zi este apa la jumate intre min si max... acum obs ca parca se umfla si furtunele sunt tari? temp apei la motor ajunge la a2a liniuta apoi scade la 1a, semn ca deschide termostatul. busonul are o supapa c-am cand deschide(sa refuleze pe acolo presiunea)? ms This post has been edited by dmhyou: 9 May 2015, 05:25 |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala BV
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#14
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Circuitul de racire la Solenza este sub presiune. Este normal sa scada cam un deget lichidul de racire de cand ai completat cu lichid, apoi sa ramana asa. Este normal sa faca presiune si sa creasca nivelul lichidului in borcan daca ii deschizi busonul. De asemenea este normal sa se intareasca furtunele cand s-a atins temperatura de regim si circula apa prin radiator. Asa cum ai observat, termostatul isi face treaba. Supapa busonului ar trebui sa deschida la 1,2 bar.
Nu este normal sa: scada de la zi la zi nivelul lichidului in borcan sau sa iti refuleze pe la busonul vasului de expansiune. |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 23:00 |