Motor aeroterma CN
![]() ![]() ![]() |
Motor aeroterma CN
sebymesteru |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
incearca cu schema asta tranzistorul ala este mai bun , ii pui radiator care sa fie pe traiectul aerului suflat de ventilator
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Bygy mersi mult de schema. Eu ma refeream la schema asta104678_4lo.jpg ( Size: 26.97k )
Number of downloads: 186
,e simpla si usor de facut si de-asta intrebam cat consuma motorasul ala de aeroterma,se pare ca nu-s singurul care se indoieste ca 2n3055 se va incinge cu sarcina aia. Nu pot sa pun radiatorul tranzistorului in traiectul aerului,asta ar insemna sa desfac cutia aerotermei si nu prea as vrea sa ma apuc sa o desfac. Daca 2n3055 suporta 15A asta ar insemna undeva la 180w la 12v... ma gandesc ca mai mult de 10A nu trage motorul ala totusi.... This post has been edited by sebymesteru: 20 Dec 2015, 23:55 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Revin cu noutati:
Mi-am achizitionat un modul de variatie a tensiunii de tip PWM 1420566352745_P_2340160.jpg ( Size: 108.39k ) Number of downloads: 160 . Mosfet-ul suporta 120w conform specificatiilor producatorului deci undeva la 8,5A. Acuma oare motorul ala de aeroterma ia mai mult de atata? Daca aveam bord scoica nu era problema,era usor de instalat si probat, la CN stiti si voi cum e accesul si parca nu m-as apuca de demolat bordul degeaba,ca sa constat ca nu duce sau se incalzeste montajul de frigi oua pe radiatoare... |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Cred ca formul asta nu prea mai are useri sau nu stiu care e treaba. In fine,am masurat astazi consumul motorasului de aeroterma din bordul CN si a rezultat un varf de aproximativ 6,3-6,4A la pornire si 4,3A la mers in sarcina stabilizata,valori masurate prin scoaterea sigurantei din panou si intercalarea ampermetrului intre borne. Poate mai are cineva nevoie de valorile astea si daca altii nu m-au ajutat,macar eu sa fiu de ajutor altora.
Voi monta asadar modulul de mai sus si voi anula treptele de turatie din cutia aerotermei si comutatorul din bord. Se poate inchide. |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA
|
|
uponten |
![]()
Post
#6
|
![]() Arhanghel M Group: Members Posts: 56 Joined: 14 April 16 ![]() |
Te salut Seby! Cum mai sta treaba ai reusit cu montajul? Carte e rezultatul si randamentul? Merita trecere de la electro-mecanic la electronic, ca si comanda turatie ?
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- 1-SB-4116 „De la orice om ai întotdeauna de învățat, chiar și când tace.“ De la tine ce invat ?
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#7
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
Modulul ala o avea functie de bypass pentru full power ?Ma gandesc ca vei folosi si vara aeroterma ,ar fi bine de montat pe admisia cu aer a aerotermei. In timp vor apare depuneri-ce impreuna cu umiditatea iti vor da peste cap modulul.Ma gandesc ca ar trebui unul de putere mai mare,montat sub bord cu racire pasiva. Asta care il ai acum e la limita ca dimensionare,avand in vedere calitatea componentelor ( 2-3 dolari pretul unui modul) as ramane tot pe rezistente daca sistemul functioneaza in regula . La o adica modulul electronic odata defectat sufli in palme ,la cel electromecanic poate mai functioneaza pe una din trepte.
|
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
uponten |
![]()
Post
#8
|
![]() Arhanghel M Group: Members Posts: 56 Joined: 14 April 16 ![]() |
Cam la asta ma gandeam si eu, ai dreptate parca tot clasicul e mai fiabil in timp. Merci, sa vedem totusi ce mai zice Seby.
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- 1-SB-4116 „De la orice om ai întotdeauna de învățat, chiar și când tace.“ De la tine ce invat ?
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Teoretic,la consumul pe care il are motorul ala mosfetul n-ar trebui sa se incalzeasca decat putin eventual,avand in vedere ca nu lucreaza ca si rezistor comandat clasic ci in impulsuri. Deocamdata nu m-am apucat de demolat,trebuie sa imi rezerv o zi pentru mestereala luand in calcul si posibilele probleme ce ar putea aparea pe parcurs. Modulul vreau sa il pun sub bord nu pe traiectul admisiei de aer al aerotermei din motivele pe care le-ati intuit si voi.
Vreau sa ii fac modificarea asta pentru ca deja comutatorul ala merge oarecum greoi chiar daca l-am gresat,are ceva joc si ma enerveaza ca butonul de actionare e mititel si trebuie sa aplici ceva forta-n deste ca sa misti de el. Plus ca treptele is facute cam ampulea,la mers prin oras iarna pe prima treapta abia sufla,pe a doua inca e slabut iar pe a 3-a si a 4-a sufla prea tare. Asta avand in vedere si faptul ca la robinetul de apa calda am un robinet de caldura cu con de pe raba,ala original curgea si n-am vrut sa iau altul original stiind ca fac numa probleme. Am piciorul care tinea sarma de comanda a robinetului rupt,deci robinetul e ori deschis ori inchis si reglez caldura din interior in functie de turatia motorului aerotermei. Pe viitor as vrea sa adaptez un alt robinet de incalzire,cel mai probabil unul servomotorizat de pe vre-o straineza,dar la asta ma mai gandesc. In alta ordine de idei,stie cineva prin ce parte anume ies firele de la motor din cutia aerotermei? Ca pe partea cu torpedoul parca nu le-am vazut... ![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#10
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
Ar fi tare de facut un modul de incalzire cu senzor interior de temperatura .Un modul arduino care sa comande un mosfet dinasta in functie de senzorul de temperatura din habitaclu.Eventual ca mod automat,manual controlat din potentiometru.
This post has been edited by ct-03-tvy: 7 May 2016, 12:57 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:55 |