Papuc 1.9 D, probleme racire. Cauze, ipoteze?, Nu circula apa...
![]() ![]() ![]() |
Papuc 1.9 D, probleme racire. Cauze, ipoteze?, Nu circula apa...
davincu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 20 September 07 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
renault 5
gts benzina
1985
- TM 03 TIJ
|
|||
PH-06-BOA |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Dacă găsești vasul sub presiune (că spui că curge datorită presiunii), înseamnă că are scăpări de gaze din capul pistonului, în instalația de apă, pe la garnitura de chiulasă. Caloriferul se oprește din funcționare, când apa e în cantitate mică în instalație, de n-are ce urca în el. Termostatul dacă rămâne blocat pe închis, se poate produce presiune mare în instalație datorită creșterii volumului de lichid la temperatură ridicată, o aruncă pe la etanșările mai slabe, prinde aer sau rămâne instalația cu lichid puțin , și caloriferul nu mai are chef de lucru. Poți să faci un sistem de diagnostic, cu un furtun transparent, în ca să pui apă, după ce-l adaptezi la stuțul radiatorului, în locul celui de la vas, îl ții ridicat la verticală, încăt să vezi dacă la pornirea motorului aruncă apa sau ies gaze pe lângă apă. Se poate și cu vasul, dacă se vede prin el, dar fiind la nivel scăzut,nu prea e concludent. După cum spuneam, garnitura poate să fi fost pusă greșit, să nu fi fost aliniată pe capetele de etanșare ale cilindrilor. Eu am spus de multe ori p-aici, că garniturile de Dacie, au găurile cu inelele metalice, deplasate , nu sunt coliniare. Trebuie ovalizată gaura surubului unde e inelul de centrare (cel din dreptul delcoului), pentru a permite așezarea ei , perfect peste cilindrii, după care se trasează pe bloc o linie de orientare pe toată lungimea garniturii, ca să știi unde s-o așezi după ce chiulasa e pusă peste garnitură. Nu trebuie neglijate nici eventualele ciupituri din suprafata de etanșare, a chiulasei.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
davincu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 20 September 07 From: Timisoara ![]() |
Multumesc domnule!
Cam de asta imi era si mie teama si astazi mi s-a confirmat. Am facut urmatorul experiment: peste gura vasului de expansiune am pus o punga cu gura in jos si am prins-o cu un elastic de cauciuc, astfel incat daca sufla, sa sufle in punga. OK! Punga s-a umflat in cateva secunde. Mai exact am pus punga la rece, apoi i-am dat o cheie. Abia de acum urmeaza partea grea. Mecanicul e baiat de treaba, dar este si furnizorul chiuloasei. Pana acum ma lamurea ca asa e racirea la astea... lucreaza sub presiune. Degeaba explic ca acea presiune vine doar din dilatarea apei intr-un spatiu inchis si nu se poate manifesta instant la pornirea motorului. Speram ca aia de isi iau bilet la loto ca totusi, poate, poate... ![]() |
--------------------
renault 5
gts benzina
1985
- TM 03 TIJ
|
|
yuonyuon |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 27 February 15 ![]() |
Asa patesc si eu aceiasi problema aseiasi masina. inca nu i am dat de cap .da acuma cu temperaturile astea scazute , sa astepte.
face presiune si da apa afara pe la vasul de expansiune. In afara de chiloasa ce ar mai putea fi? Edit: Ai pus ventilatoru manual? This post has been edited by yuonyuon: 2 Jan 2016, 22:17 |
--------------------
dacia
drop side
2006
- B 48 EJJ
|
|
davincu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 20 September 07 From: Timisoara ![]() |
Ventilatorul din fata radiatorului l-am trecut pe manual deoarece in urma unei tamponari s-a blocat, ars si dupa schimbare nu mai mergea automat. Ceva de la computer... La drum intins nu apuca sa intre in functie, cel putin acuma iarna. Vara in oras e altceva.
M-am prins ca innecatul de speranta ca nu scapa gaze in sistemul de racire. Paradoxal, daca era vorba de masina altcuiva, ii spuneam din prima ce si cum. Fiind vorba de a mea, incercam sa imi dau singur sperante desarte. Incurajat si de unul, altul, cum ca asa lucreaza racirea. Sub presiune! Presiunea asta insa vine din dilatarea apei in urma incalzirii intr-un spatiu inchis. Nici vorba sa apara presiune in vas dupa prima cheie. N-are de unde... cu exceptia gazelor scapate pe la garnitura sau chiuloasa. @Yuonyuon, daca desfaci busonul sa iasa orice eventuala presiune ar mai fi, il pui la loc, pornesti motorul si il opresti apoi desfaci din nou busonul. Daca s-a facut deja presiune, nu avea de unde sa apara din alta parte decat din gazele de la motor care scapa in apa de racire. La drum, primul semn este functionarea slaba sau deloc a caloriferului. |
--------------------
renault 5
gts benzina
1985
- TM 03 TIJ
|
|
yuonyuon |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 27 February 15 ![]() |
Da asa este. presiune in instalatia de racire apare odata cu cresterea temperaturii,asta ar trebuii sa fie singura cauza.
La mine deja a inceput sa dea lichidu peafara din cauza presiunii si nu numai , si uleiul peste tot . Si acuma sa iti spun si de ce sa dus garnitura : pai asta vara ma lasat termocupla si am facut lafel ca tine am pus ventilatoru pe manual pana am montat alta termocupla, dar mare prostie ca sa cam incins motorul de vreo cateva ori si acuma au aparut consecintele. Instalatia de racire e foare simpla e un circuit cu o pompa de apa atat tot . apoi un termostat care dirijeaza apa in radiator ,si un vas de expansiune pentru dilatarea la temperatura a apei , asta ce stiu eu .daca gresec si ar mai fi cva sa ma corectati . dar tre schimbata chiloasa si pus o termocupla cum trebuie. Deci daca scapa si ulei e sigur chiloasa . la mine e negru motoru pe la capac si retur Astept noutati se pare ca avem aciasi dilema:)) 5 Jan 2016, 13:48: Inca cva cand e motoru rece e mult mai probabil sa faca presiune decat cand e cald . probabil dupa incalzire se dilata , cel putin asa patesc eu . la drumuri lungi nu am probleme. This post has been edited by yuonyuon: 5 Jan 2016, 12:48 |
--------------------
dacia
drop side
2006
- B 48 EJJ
|
|
davincu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 20 September 07 From: Timisoara ![]() |
Yuon, la multi ani daca esti Ion.
![]() S-a rezolvat. Zicea ca garnitura de chiuloasa era arsa, pietrificata, parea foarte veche si se indoia ca ar fi doar de 2-3 saptamani. Una peste alta, au dus chiuloasa la verificat si rectificat, au montat si gata. Mi-au mai spus ca ceva suruburi de la chiuloasa erau slabite si ar fi posibil sa fie asa din cauza supraincalzirii. Sunt in ceatza, dar bucuros ca merge. Nu inteleg povestea cu garnitura. Am incredere ca primul mecanic nu e un sarlatan nesimtit. O ipoteza ar fi ca lucrand pe ger, a lucrat mai greu si era mai usor sa greseasca. Probabil trebuia (sigur) sa verifice planeitatea chiuloasei. El sa bazat ca a fost luata de pe un motor care a functionat. In final m-a costa totul o suma cu care puneam chiuloasa noua. Un singur sfat cred ca ramane important ca si concluzie. Nu pune chiuloasa pe motor fara sa fie dusa la verificat. Alta data as fi facut totul singur. Acum insa din diverse motive nu mai aveam scule, ma speria gerul si nu mai sunt atat de tanar. Insa eu n-am pus niciodata chiloasa fara sa o duc la reconditionat chiar, nu numai planeitate. Mult succes! |
--------------------
renault 5
gts benzina
1985
- TM 03 TIJ
|
|
maho |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ar mai fi ceva, destul de important (nu stiu daca ai facut sau nu): cand se umbla la o chiulasa (demontat, etc., remontat), dupa 500-600 km de drum trebuie restransa din nou la cuplu, altfel degeaba ai pus garnitura noua.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
vladut88 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Asta era valabil la dacie , la f8q e alta treaba
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
yuonyuon |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 27 February 15 ![]() |
Maho@ ne spui doar ca trebuie stransa si atat, fara sa ne spui de ce ? probabil daca chiulasa a fost deformata se da dupa blocu motor?
Davincu@ da si eu am aceiasi problema trebuie sa schimb chiulasa si segmetii , operatie pe care o voi face cu ajutoru unor prieteni fara sa o duc la service , pur si simplu eu nu mai am incredere in mecanici de dacii.(motorul e renault defapt) ar fi fost bine la chestii de genu asta , sa stai langa mecanici Trebuia verificata planeitatea si daca e crapata ,mai ales daca fost supraincalzit motorul. S vedem ce fac , cunostinte de mecanica am cva , poate si cu ajutorul catorva prieteni reusesc. pun si cateva poze pe aici daca ma apuc de treaba . Si da ion m a cheama mersi de urari. |
--------------------
dacia
drop side
2006
- B 48 EJJ
|
|
maho |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Si daca chiulasa e noua, tot trebuie restransa; e vorba de garnitura: masoar-o (la grosime) cand o montezi (noua) si dupa cateva sute de km, vezi daca mai are aceeasi grosime (nu, e mai mica cu cateva sutimi).
@vladut88: f8q ? This post has been edited by maho: 9 Jan 2016, 18:37 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
yuonyuon |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 27 February 15 ![]() |
f8q e modelu de motor care e pus pa paupc diesel .1.9 adica ce avem noi aci.
mai e si pa kangoo laguna si un clio parca modele mai 2000 si cva .nu acelasi motor dar se potrivesc piesele in majoritate de la un la alta This post has been edited by yuonyuon: 9 Jan 2016, 18:46 |
--------------------
dacia
drop side
2006
- B 48 EJJ
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
F8Q = cod motor renault 1,9 aspirat injectie motorina indirecta
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
yuonyuon |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 27 February 15 ![]() |
@Davincu din ce am inteles chiulasa la motorula asta nu se rectifica . deoarece nu prea ai cum .banuiesc ca lovesc pistoanele in supape daca ei din ia, si va trebui garnitura de chiulasa mai groasa .
|
--------------------
dacia
drop side
2006
- B 48 EJJ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:38 |