DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dispozitiv de preungere, Ce parere aveti?

cezarb
post 14 Nov 2005, 13:45
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 16 June 05




Am gasit o scula care mi se pare de un real folos, tinand seama de chestia binecunoscuta cu lipsa ungerii timp de cateva secunde la pornire. Scula pare sa functioneaza, dupa descriere. Cre' ca s-ar putea face si la noi, nu necesita componente spatiale. Ce parere aveti?
http://www.autoenginelube.com/pages/903473/index.htm


--------------------
dacia 1310 L - BZ02SBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 14 Nov 2005, 15:06
Post #2


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Intr-adevar daca ar fi chiar asa ... ar fi buna ... dar uzura mare si importanta apare pe PERETII CILINDRILOR, restul componentelor motorului, arbori, bolturi, angrenaje, nefiind influentate de uzura semnificativ... uzura cilindrilor se poate preveni doar daca dispozitivul in discutie ar face ceata de ulei din baie... ceea ce nu face... asa ca nu cred ca merita.


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Nov 2005, 15:43
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cit e de moale aliajul de pe cuzineti, cit de frumos se aude motorul dupa ce uleiul a "urcat in rampa", cit de usor se invirte in mediu de ulei decit semiuscat...
De meritat ar merita..
Problema este insa alta: pornirea la rece: ulei destul de viscos, numai din acea presiune existenta in recipient (maxim 3-4 atm-presiunea "la cald" a uleiului, chiar daca o fi 6, uleiul e cald, prin racire se contracta si el si aerul din butelie, deci presiune mica) si fara a roti motorul, nu va ajunge sa invinga rezistenta interstitiilor dintre arbore si lagare.
In plus, daca ne gindim putin mai departe, nimeni nu accelereaza atunci cind opreste motorul, deci presiunea de pornire in recipient e cea de la relanti, adica 0,8-2 atm(desi asta s-ar putea rezolva cumva, dar se complica constructia). In cazul asta, presiunea dupa racire se va apropia si mai mult de cea atmosferica.



This post has been edited by diaconuliviu: 14 Nov 2005, 15:47


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 14 Nov 2005, 19:01
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




eu studiez montarea adpatarea unei pompe electrice in paralel sau eliminand cea originala care sa porneasca cand este pus contactul. nu prea inteleg de ce nu se foloseste pompa de apa si de ulei electrica deoarece avantajele sunt enorme


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonyus
post 14 Nov 2005, 22:44
Post #5


Simply clever...


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 April 04
From: Oradea




QUOTE(ViperRS @ 14 Nov 2005, 19:01)
eu studiez montarea adpatarea unei pompe electrice in paralel sau eliminand cea originala care sa porneasca cand este pus contactul. nu prea inteleg de ce nu se foloseste pompa de apa si de ulei electrica deoarece avantajele sunt enorme
*


Eventual prin montarea unei pompe suplimentare de ulei ,ar fi buna metoda amintita mai sus,deoarece saraca pompa de ulei din motorasele Daciilor nu (nu intotdeauna) reuseste sa bage suficienta presiune prin sistemul de ungere (se pierde presiunea pe la axa cu came ,etc.).Daca am reusi sa montam o pompa de ulei actionata de arborele motorului (fulia de la vibrochen), problema ar fi pe jumate rezolvata.


--------------------
Skoda Fabia Combi 1.4 16v 2002
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU

Subscriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daccia
post 16 Nov 2005, 15:14
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 9 December 04




QUOTE(Buyaka @ 14 Nov 2005, 15:06)
Intr-adevar daca ar fi chiar asa ... ar fi buna ... dar uzura mare si importanta apare pe PERETII CILINDRILOR, restul componentelor motorului, arbori, bolturi, angrenaje, nefiind influentate de uzura semnificativ... uzura cilindrilor se poate preveni doar daca dispozitivul in discutie ar face ceata de ulei din baie... ceea ce nu face... asa ca nu cred ca merita.
*



Asa este, la Dacie ungerea cilindrilor se face prin stropire, "ceata" rezultand din "lovirea" uleiului din baie cu "cotiturile" arborelui cotit (sper ca m-am facut inteles, ca nu am avut inspiratie pentru alta exprimare). Dupa cum se vede si pe site, acolo zice "remove oil pressure sending unit", si asta dupa engleza si priceperea mea inseamna inlocuirea sistemului prin care se trimite uleiul spre zonele care trebuie unse, ceea ce inseamna ca designul motoarelor e diferit. blink.gif

Cred ca pentru un motor de Dacie ar fi suficient un circuit electronic care sa dea drumul la curent in bobina la 2-3 secunde de la actionarea electromotorului, simultan cu o electrovalva pe circuitul de relanti la carburator. Adica ceva care sa intarzie inchiderea unui circuit electric (ca restul se rezolva cu un releu).Ceva electronisti? 053.gif

Si, eventual, ca sa fie tacamul complet, o pompita electrica care sa dea ceva ulei din baie spre rampa de tacheti (cred ca merge si una de apa parbriz huh.gif ).


--------------------
Dacia 1310 Berlina - B-10-CMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 16 Nov 2005, 19:13
Post #7


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(Daccia @ 16 Nov 2005, 15:14)
Asa este, la Dacie ungerea cilindrilor se face prin stropire, "ceata" rezultand din "lovirea" uleiului din baie cu "cotiturile" arborelui cotit 
*



La mai toate motoarele obisnuite, inclusiv cel de la Dacia, cea mai mare parte din ceata de ulei existenta in carterul motorului provine de la uleiul sub presiune care scapa prin interstitiul dintre fusuri si cuzineti.
Este adevarat ca apare si balbotare dar nu la un nivel foarte pronuntat cum ar fi la o cutie de viteze manuala care se unge numai prin balbotare.

Daca nu ma credeti, nu aveti decat sa dati jos o baie de ulei fara s-o goliti.

Veti constata ca daca esti la minim pe joja (2 litri), bratele si contragreutatile arborelui cotit abia daca ajung la ulei.

O preungere a motorului inainte de pornirea la rece este intotdeauna binevenita si daca ar mai fi asociata cu un sistem de incalzire a lichidului de racire si al uleiului atunci motorul vostru ar fi biggrin.gif .

Personal am de-a face frecvent cu astfel de sisteme, numai ca toate sunt mari consumatoare de energie electrica si se folosesc la aplicatii speciale (militare, navale, motoare care lucreaza in Siberia, etc).

La autoturisme nu se folosesc frecvent pentru ca ar duce la marirea pretului masinii si la scaderea costurilor reparatiilor, ori suntem intr-o societate de consum, nu-i asa?


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezarb
post 17 Nov 2005, 11:04
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 16 June 05




Aveti vreo idee unde s-ar gasi o pompa electrica de ulei? Sau, ma rog, o pompa de ulei de mici dimensiuni, care poate fi actionata de un motor de aeroterma sau stergator. Aia de spalat parbrizu nu merge- vascozitatea uleiului, mai ales iarna, este muult mai mare decat a apei si motorasul nu face fata.
Si- are cineva o schema "explodata" unde sa se vada clar circuitul uleiului in motorul de Dacie? Asa stiu ca-i tras de pompa, trece prin filtru , dar apoi pe unde naiba o ia, pe unde sunt canalizatiile alea? Daca as pune o pompa electrica, ar trebui sa traga ulei tot din baie si sa bage ulei undeva sus, probabil...cum ar fi , sa fie in paralel cu aia mecanica.... huh.gif


--------------------
dacia 1310 L - BZ02SBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 17 Nov 2005, 15:05
Post #9


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Cred ca cea mai la indemana solutie ar fi sa adaptezi o pompa de ulei de la motorul de Dacia la un motoras de aeroterma.

Eu am vazut astfel de pompite cu roti dintate montate pe motoare diesel pe traseul de alimentare cu motorina. Le-am invartit cu o bormasina cu acumulator si am facut probe si cu ulei si merg perfect, numai ca sunt peste 500 euroi/bucata.


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Nov 2005, 16:44
Post #10


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pompa de ulei de R18 si scapi de griji cu motorase. Antrenarea mecanica a pompei de ulei inseamna ca daca merge motorul si si presiune de ulei. Daca se strica motorasul electric, o sa mergi o vreme fara sa stii ca nu ai presiune de ulei. Pompa de ulei cred ca are nevoie de putere pt a fi antrenata (macar 500W).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezarb
post 18 Nov 2005, 08:46
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 16 June 05




QUOTE(einstein1984 @ 17 Nov 2005, 12:44)
Pompa de ulei de R18 si scapi de griji cu motorase. Antrenarea mecanica a pompei de ulei inseamna ca daca merge motorul si si presiune de ulei. Daca se strica motorasul electric, o sa mergi o vreme fara sa stii ca nu ai presiune de ulei. Pompa de ulei cred ca are nevoie de putere pt a fi antrenata (macar 500W).
*


Ideea mea era nu sa inlocuiesc actuala pompa, ci sa montez una suplimentara. Inainte de pornire, o actionezi de la un buton cateva secunde, pana bagi ulei in motor. Sau se poate face un circuit temporizator, in genul celor care actioneaza bujiile de la Diesel-dai la demaror, poneste pompa electrica si baga ulei, iar dupa cateva secunde este actionat si demarorul. Astfel ar fi asigurata ungerea pana la amorsarea circuitului principal de ungere. Initial, ideea din link mi s-a parut buna, insa postul lui diaconuliviu m-a pus pe ganduri-e posibil ca mai ales iarna, presiunea sa fie insuficienta sa impinga uleiul in circuit... dry.gif


--------------------
dacia 1310 L - BZ02SBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Nov 2005, 09:10
Post #12


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




I-ti faci prea multe griji. Am vazut o dacie Taxi care a atins 500 000 km pe Gpl si nu avea nici o preungere. Cred ca te legi la cap fara sa te doara.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Nov 2005, 10:29
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(einstein1984 @ 18 Nov 2005, 09:10)
I-ti faci prea multe griji. Am vazut o dacie Taxi care a atins 500 000 km pe Gpl si nu avea nici o preungere. Cred ca te legi la cap fara sa te doara.
*




Si marmota invelea ciocolata...presupun ca Dacia aia avea si motorul original, neumblat in el de 500 000 km... radmasa.gif radmasa.gif ..asta e de "un banc"
Acum pe bune..O Dacie normala cu un ulei bun si scump ajunge la MAXIM 150 000-220 000 km fara interventii in motor, in functie de stilul de condus...asa ca lasa-ne cu cifrele astronomice si nu mai fa afirmatii aiurea.

This post has been edited by argon: 18 Nov 2005, 10:30


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 18 Nov 2005, 15:48
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Motor r12 super ingrijit 300.000 Km prin care la 220.000 segmentare.
Asta s-a intamplat cu motorul meu. dar dupa 300.000 adio set, cuzineti etc.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Nov 2005, 17:46
Post #15


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu am zis ca nu s-a umblat in motor. Dar masina a vost vopsita si cumparata de niste fraieri cu 80 milioane lei.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mesteru surubel
post 18 Nov 2005, 18:18
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 18 November 05
From: Brasov




Sunt nou pe aici asa ca nu va iau prea tare.Nu stiu de ce nu crezi tu ca o dacie nu poate sa faca 500000km fara sai umbli la motor.Eu am o dacie din 1988 lot GERMANIA cu motor de 1.6 si la 630000km lam desfacut pentru ca am fost la mare cu ea si la intoarcere pe autostrada soarelui am tinuto constant la 5000-5300 ture si la 20 km de Bucuresti mi sa spart un piston(sa rutp la simeringu de radere) asa ca atunci cand am ajuns acasa(nefiind din bucuresti) mi-am desfacut motoru si singurele lucruri pe care le-am facut la motor a fost sa-i schimb un piston si sai pun camasi si segmenti noi.In rest la 630000km cuzinetii si restu nu erau deloc uzate(tin sa precizez ca de cand am cumparat-o nu iam pus decat ulei strain iar din 2001 numai sintetic).Asa ca te rog frumos sa crezi ca motorul de dacie duce mai mult de 500000km


--------------------
Dacia Berlina 1310 TLX
Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Nov 2005, 19:15
Post #17


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Bravo, mare realizare. Dar nu e una intalnita foarte des. Si nu te supara daca i-ti zic ce se numeste segment nu simerig (ala e de cauciuc si se foloseste in alte parti).
Si crezi ca daca ai fi avut dispozitiv de ungere inainte de pornire te tinea mai mult? Sa fim seriosi.........


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mesteru surubel
post 18 Nov 2005, 21:32
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 18 November 05
From: Brasov




eu nu zic ca un dispozitiv de ungere nu ar fi bun dar de ce sa te chinui sa faci adaptari si mai stiu eu ce cand poti foarte bine iarna la pornire sa mergi un pic mai turat chiar daca consuma cu 200ml mai multa benzina , dar avntajul e ca se incalzeste mai repede si daca ai peste jumatate pe joja cred ca un dispozitiv de ungere nu prea isi gaseste rostu. daca chiar vrei sa modifici ceva puneti mai bine o pompa de ulei de reno18 si scapi de toate porblemele.


--------------------
Dacia Berlina 1310 TLX
Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 18 Nov 2005, 21:45
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(tunderbird @ 17 Nov 2005, 05:13)
La mai toate motoarele obisnuite, inclusiv cel de la Dacia, cea mai mare parte din ceata de ulei existenta in carterul motorului provine de la uleiul sub presiune care scapa prin interstitiul dintre fusuri si cuzineti.
Este adevarat ca apare si balbotare dar nu la un nivel foarte pronuntat cum ar fi la o cutie de viteze manuala care se unge numai prin balbotare.

Daca nu ma credeti, nu aveti decat sa dati jos o baie de ulei fara s-o goliti.

Veti constata ca daca esti la minim pe joja (2 litri), bratele si contragreutatile arborelui cotit abia daca ajung la ulei.

O preungere a motorului inainte de pornirea la rece este intotdeauna binevenita si daca ar mai fi asociata cu un sistem de incalzire a lichidului de racire si al uleiului atunci motorul vostru ar fi  biggrin.gif .

Personal am de-a face frecvent cu astfel de sisteme, numai ca toate sunt mari consumatoare de energie electrica si se folosesc la aplicatii speciale (militare, navale, motoare care lucreaza in Siberia, etc).

La autoturisme nu se folosesc frecvent pentru ca ar duce la marirea pretului masinii si la scaderea costurilor reparatiilor, ori suntem intr-o societate de consum, nu-i asa?
*



Stimabililor, nici macar la Dacie, cu motorul de conceptie 1949(!!!) nu se face ungere prin barbotare! Nivelul uleiului in functionare e mult mai jos decat nivelul pe joja! Stropirea se face cu uleiul care IESE, nu scapa, pe la marginea fusurilor de biela a arborelui cotit- si e suficient ala. In rest cred ca ai perfecta dreptate


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezarb
post 21 Nov 2005, 09:02
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 16 June 05




QUOTE(einstein1984 @ 18 Nov 2005, 05:10)
I-ti faci prea multe griji. Am vazut o dacie Taxi care a atins 500 000 km pe Gpl si nu avea nici o preungere. Cred ca te legi la cap fara sa te doara.
*


Bineinteles 04.gif 04.gif 04.gif Pentru ca am Dacie si-mi place sa stau cu cheia si ciocanu pe langa ea. Altfel, imi luam Touareg si-i puneam benzina din cand in cand. icon_mrgreen.gif


--------------------
dacia 1310 L - BZ02SBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 21 Nov 2005, 10:33
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




exista mai multe solutii pentru o ungere corecta. dar fiecare este capabil sa gandeasca si sa ia decizii.


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 21 Nov 2005, 10:53
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




dacia are ungere mixta, adica si prin presiune si prin barbotare


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 21 Nov 2005, 12:00
Post #23


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




... Hai sa zicem altfel... veti o masina, cumparata de noua.... ajungeti la 150000 km, incepe sa scoata fum => segmentii uzati, se impune inlocuirea segmentilor, din treaba asta ar trebui sa va dati seama ca ungerea deficitara la motor afecteaza in principal segmentii si cilindrii... deci daca ar exista un dispozitiv care sa unga peretii cilindrilor inainte de pornire da, insa altfel... preungerea nu-si are rostul...parerea mea!!!


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tipicarul
post 21 Nov 2005, 13:36
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 2 September 05




QUOTE(gti98 @ 19 Nov 2005, 02:45)
Stropirea se face cu uleiul care IESE, nu scapa, pe la marginea fusurilor de biela a arborelui cotit- si e suficient ala.
*



Bravos fratioare, imi place mie sa fac pe tipicarul dar tu ai fost si mai tare.worship.gif
Totusi eu as completa cu "iese sub presiune" (adicatelea pana la urma, tot un fel de "scapa") pentru ca altfel se intelege ca ar putea sa curga ca la robinetul de la chiuveta ceea ce nu se poate intampla decat in lipsa cuzinetilor.

Si mai sunt si fusurile palier pe unde teoretic, scapa surplusul de ulei care nu pleaca catre fusurile maneton. Am spus "teoretic" pentru ca de fapt daca gradul de uzura este avansat iese si pe acolo un debit destul de mare, diminuindu-se astfel debitul catre manetoane.

This post has been edited by tipicarul: 21 Nov 2005, 13:50


--------------------
Dacia Break pe injectie - B29ARJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 21 Nov 2005, 14:12
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




si de ce nu bagati voi ulei 0W40 ca sigur nu mai aveti nevoi de nici o preungere...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 Nov 2005, 14:27
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




La Saviem (motor 797-05) si la SR DAC, tot cu motor de Saviem, era busonul electric; adica un buson putin mai lung, cu o rezistenta care incalzea uleiul din vecinatatea sorbului (busonul de golire-incalzire e montat exact sub sorb); prin incalzirea in acea zona se "inmuia" o cantitate suficienta ridicarii uleiului in instalatie, restul functionind de la sine, pompa odata amorsata si plina trage si ulei mai gros.

Nu mai stiu daca SR DAC aveau instalatie de 12 V, daca da, un dop din ala se poate adapta. Daca nu, erau date intr-o carte parametrii rezistentei (diametrul sirmei, al spisei, etc).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daccia
post 14 Jan 2006, 00:28
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 9 December 04




QUOTE(diaconuliviu @ 22 Nov 2005, 14:27)
prin incalzirea in acea zona se "inmuia" o cantitate suficienta ridicarii uleiului in instalatie, restul functionind de la sine, pompa odata amorsata si plina trage si ulei mai gros.
*



Cred ca de fapt asta e raspunsul. La oprirea motorului se acumuleaza o cantitate de ulei in rezervorul respectiv, care e varsata inapoi in sistem la pornire. Practic se amorseaza pompa de ulei si se reduce numarul de rotatii la pornire care au loc fara ungere. Ce credeti?

Parca devine interesant un montaj de genul asta...
Problema este electrovalva aceea, in rest totul se poate improviza. Pentru recipient ma gandesc la un stingator auto de volum mic, furtunul poate fi hidraulic, montajul se poate face la manometrul de ulei (cu un teu confectionat).
Cine are o idee viabila pentru electrovalva?


--------------------
Dacia 1310 Berlina - B-10-CMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Jan 2006, 14:49
Post #28


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Daca te mai chinui un pic iese sistem cu carter sec. Asta da imbuntatire!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daccia
post 14 Jan 2006, 18:12
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 9 December 04




As fi preferat un raspuns "on topic", ceva comentarii de ordin tehnic, nu mistouri. Nu pretind ca am inventat apa calda sau ca sunt de calibrul lui Iustin Capra.
Astept argumente pertinente...


--------------------
Dacia 1310 Berlina - B-10-CMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Jan 2006, 18:45
Post #30


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




raspuns on-topic : Multa munca pentru nimic. Se poate face, dar nu justifica munca si banii investiti, mareste necesarul de ulei pentru un schimb si e inca o chestie care se poate strica provocand o pierdere de ulei. La cat de ieftin e un set motor de dacie , chiar nu se merita..........


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 08:59
Forum Renault