Dispozitiv de preungere, Ce parere aveti?
![]() ![]() ![]() |
Dispozitiv de preungere, Ce parere aveti?
cezarb |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|||
Buyaka |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Intr-adevar daca ar fi chiar asa ... ar fi buna ... dar uzura mare si importanta apare pe PERETII CILINDRILOR, restul componentelor motorului, arbori, bolturi, angrenaje, nefiind influentate de uzura semnificativ... uzura cilindrilor se poate preveni doar daca dispozitivul in discutie ar face ceata de ulei din baie... ceea ce nu face... asa ca nu cred ca merita.
|
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cit e de moale aliajul de pe cuzineti, cit de frumos se aude motorul dupa ce uleiul a "urcat in rampa", cit de usor se invirte in mediu de ulei decit semiuscat...
De meritat ar merita.. Problema este insa alta: pornirea la rece: ulei destul de viscos, numai din acea presiune existenta in recipient (maxim 3-4 atm-presiunea "la cald" a uleiului, chiar daca o fi 6, uleiul e cald, prin racire se contracta si el si aerul din butelie, deci presiune mica) si fara a roti motorul, nu va ajunge sa invinga rezistenta interstitiilor dintre arbore si lagare. In plus, daca ne gindim putin mai departe, nimeni nu accelereaza atunci cind opreste motorul, deci presiunea de pornire in recipient e cea de la relanti, adica 0,8-2 atm(desi asta s-ar putea rezolva cumva, dar se complica constructia). In cazul asta, presiunea dupa racire se va apropia si mai mult de cea atmosferica. This post has been edited by diaconuliviu: 14 Nov 2005, 15:47 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ViperRS |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
eu studiez montarea adpatarea unei pompe electrice in paralel sau eliminand cea originala care sa porneasca cand este pus contactul. nu prea inteleg de ce nu se foloseste pompa de apa si de ulei electrica deoarece avantajele sunt enorme
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#5
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
QUOTE(ViperRS @ 14 Nov 2005, 19:01) eu studiez montarea adpatarea unei pompe electrice in paralel sau eliminand cea originala care sa porneasca cand este pus contactul. nu prea inteleg de ce nu se foloseste pompa de apa si de ulei electrica deoarece avantajele sunt enorme Eventual prin montarea unei pompe suplimentare de ulei ,ar fi buna metoda amintita mai sus,deoarece saraca pompa de ulei din motorasele Daciilor nu (nu intotdeauna) reuseste sa bage suficienta presiune prin sistemul de ungere (se pierde presiunea pe la axa cu came ,etc.).Daca am reusi sa montam o pompa de ulei actionata de arborele motorului (fulia de la vibrochen), problema ar fi pe jumate rezolvata. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
Daccia |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
QUOTE(Buyaka @ 14 Nov 2005, 15:06) Intr-adevar daca ar fi chiar asa ... ar fi buna ... dar uzura mare si importanta apare pe PERETII CILINDRILOR, restul componentelor motorului, arbori, bolturi, angrenaje, nefiind influentate de uzura semnificativ... uzura cilindrilor se poate preveni doar daca dispozitivul in discutie ar face ceata de ulei din baie... ceea ce nu face... asa ca nu cred ca merita. Asa este, la Dacie ungerea cilindrilor se face prin stropire, "ceata" rezultand din "lovirea" uleiului din baie cu "cotiturile" arborelui cotit (sper ca m-am facut inteles, ca nu am avut inspiratie pentru alta exprimare). Dupa cum se vede si pe site, acolo zice "remove oil pressure sending unit", si asta dupa engleza si priceperea mea inseamna inlocuirea sistemului prin care se trimite uleiul spre zonele care trebuie unse, ceea ce inseamna ca designul motoarelor e diferit. ![]() Cred ca pentru un motor de Dacie ar fi suficient un circuit electronic care sa dea drumul la curent in bobina la 2-3 secunde de la actionarea electromotorului, simultan cu o electrovalva pe circuitul de relanti la carburator. Adica ceva care sa intarzie inchiderea unui circuit electric (ca restul se rezolva cu un releu).Ceva electronisti? ![]() Si, eventual, ca sa fie tacamul complet, o pompita electrica care sa dea ceva ulei din baie spre rampa de tacheti (cred ca merge si una de apa parbriz ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#7
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Daccia @ 16 Nov 2005, 15:14) Asa este, la Dacie ungerea cilindrilor se face prin stropire, "ceata" rezultand din "lovirea" uleiului din baie cu "cotiturile" arborelui cotit La mai toate motoarele obisnuite, inclusiv cel de la Dacia, cea mai mare parte din ceata de ulei existenta in carterul motorului provine de la uleiul sub presiune care scapa prin interstitiul dintre fusuri si cuzineti. Este adevarat ca apare si balbotare dar nu la un nivel foarte pronuntat cum ar fi la o cutie de viteze manuala care se unge numai prin balbotare. Daca nu ma credeti, nu aveti decat sa dati jos o baie de ulei fara s-o goliti. Veti constata ca daca esti la minim pe joja (2 litri), bratele si contragreutatile arborelui cotit abia daca ajung la ulei. O preungere a motorului inainte de pornirea la rece este intotdeauna binevenita si daca ar mai fi asociata cu un sistem de incalzire a lichidului de racire si al uleiului atunci motorul vostru ar fi ![]() Personal am de-a face frecvent cu astfel de sisteme, numai ca toate sunt mari consumatoare de energie electrica si se folosesc la aplicatii speciale (militare, navale, motoare care lucreaza in Siberia, etc). La autoturisme nu se folosesc frecvent pentru ca ar duce la marirea pretului masinii si la scaderea costurilor reparatiilor, ori suntem intr-o societate de consum, nu-i asa? |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
cezarb |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
Aveti vreo idee unde s-ar gasi o pompa electrica de ulei? Sau, ma rog, o pompa de ulei de mici dimensiuni, care poate fi actionata de un motor de aeroterma sau stergator. Aia de spalat parbrizu nu merge- vascozitatea uleiului, mai ales iarna, este muult mai mare decat a apei si motorasul nu face fata.
Si- are cineva o schema "explodata" unde sa se vada clar circuitul uleiului in motorul de Dacie? Asa stiu ca-i tras de pompa, trece prin filtru , dar apoi pe unde naiba o ia, pe unde sunt canalizatiile alea? Daca as pune o pompa electrica, ar trebui sa traga ulei tot din baie si sa bage ulei undeva sus, probabil...cum ar fi , sa fie in paralel cu aia mecanica.... ![]() |
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#9
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca cea mai la indemana solutie ar fi sa adaptezi o pompa de ulei de la motorul de Dacia la un motoras de aeroterma.
Eu am vazut astfel de pompite cu roti dintate montate pe motoare diesel pe traseul de alimentare cu motorina. Le-am invartit cu o bormasina cu acumulator si am facut probe si cu ulei si merg perfect, numai ca sunt peste 500 euroi/bucata. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#10
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pompa de ulei de R18 si scapi de griji cu motorase. Antrenarea mecanica a pompei de ulei inseamna ca daca merge motorul si si presiune de ulei. Daca se strica motorasul electric, o sa mergi o vreme fara sa stii ca nu ai presiune de ulei. Pompa de ulei cred ca are nevoie de putere pt a fi antrenata (macar 500W).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cezarb |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 17 Nov 2005, 12:44) Pompa de ulei de R18 si scapi de griji cu motorase. Antrenarea mecanica a pompei de ulei inseamna ca daca merge motorul si si presiune de ulei. Daca se strica motorasul electric, o sa mergi o vreme fara sa stii ca nu ai presiune de ulei. Pompa de ulei cred ca are nevoie de putere pt a fi antrenata (macar 500W). Ideea mea era nu sa inlocuiesc actuala pompa, ci sa montez una suplimentara. Inainte de pornire, o actionezi de la un buton cateva secunde, pana bagi ulei in motor. Sau se poate face un circuit temporizator, in genul celor care actioneaza bujiile de la Diesel-dai la demaror, poneste pompa electrica si baga ulei, iar dupa cateva secunde este actionat si demarorul. Astfel ar fi asigurata ungerea pana la amorsarea circuitului principal de ungere. Initial, ideea din link mi s-a parut buna, insa postul lui diaconuliviu m-a pus pe ganduri-e posibil ca mai ales iarna, presiunea sa fie insuficienta sa impinga uleiul in circuit... ![]() |
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
I-ti faci prea multe griji. Am vazut o dacie Taxi care a atins 500 000 km pe Gpl si nu avea nici o preungere. Cred ca te legi la cap fara sa te doara.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 18 Nov 2005, 09:10) I-ti faci prea multe griji. Am vazut o dacie Taxi care a atins 500 000 km pe Gpl si nu avea nici o preungere. Cred ca te legi la cap fara sa te doara. Si marmota invelea ciocolata...presupun ca Dacia aia avea si motorul original, neumblat in el de 500 000 km... ![]() ![]() Acum pe bune..O Dacie normala cu un ulei bun si scump ajunge la MAXIM 150 000-220 000 km fara interventii in motor, in functie de stilul de condus...asa ca lasa-ne cu cifrele astronomice si nu mai fa afirmatii aiurea. This post has been edited by argon: 18 Nov 2005, 10:30 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Motor r12 super ingrijit 300.000 Km prin care la 220.000 segmentare.
Asta s-a intamplat cu motorul meu. dar dupa 300.000 adio set, cuzineti etc. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#15
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu am zis ca nu s-a umblat in motor. Dar masina a vost vopsita si cumparata de niste fraieri cu 80 milioane lei.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
Sunt nou pe aici asa ca nu va iau prea tare.Nu stiu de ce nu crezi tu ca o dacie nu poate sa faca 500000km fara sai umbli la motor.Eu am o dacie din 1988 lot GERMANIA cu motor de 1.6 si la 630000km lam desfacut pentru ca am fost la mare cu ea si la intoarcere pe autostrada soarelui am tinuto constant la 5000-5300 ture si la 20 km de Bucuresti mi sa spart un piston(sa rutp la simeringu de radere) asa ca atunci cand am ajuns acasa(nefiind din bucuresti) mi-am desfacut motoru si singurele lucruri pe care le-am facut la motor a fost sa-i schimb un piston si sai pun camasi si segmenti noi.In rest la 630000km cuzinetii si restu nu erau deloc uzate(tin sa precizez ca de cand am cumparat-o nu iam pus decat ulei strain iar din 2001 numai sintetic).Asa ca te rog frumos sa crezi ca motorul de dacie duce mai mult de 500000km
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#17
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Bravo, mare realizare. Dar nu e una intalnita foarte des. Si nu te supara daca i-ti zic ce se numeste segment nu simerig (ala e de cauciuc si se foloseste in alte parti).
Si crezi ca daca ai fi avut dispozitiv de ungere inainte de pornire te tinea mai mult? Sa fim seriosi......... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
eu nu zic ca un dispozitiv de ungere nu ar fi bun dar de ce sa te chinui sa faci adaptari si mai stiu eu ce cand poti foarte bine iarna la pornire sa mergi un pic mai turat chiar daca consuma cu 200ml mai multa benzina , dar avntajul e ca se incalzeste mai repede si daca ai peste jumatate pe joja cred ca un dispozitiv de ungere nu prea isi gaseste rostu. daca chiar vrei sa modifici ceva puneti mai bine o pompa de ulei de reno18 si scapi de toate porblemele.
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
gti98 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 17 Nov 2005, 05:13) La mai toate motoarele obisnuite, inclusiv cel de la Dacia, cea mai mare parte din ceata de ulei existenta in carterul motorului provine de la uleiul sub presiune care scapa prin interstitiul dintre fusuri si cuzineti. Este adevarat ca apare si balbotare dar nu la un nivel foarte pronuntat cum ar fi la o cutie de viteze manuala care se unge numai prin balbotare. Daca nu ma credeti, nu aveti decat sa dati jos o baie de ulei fara s-o goliti. Veti constata ca daca esti la minim pe joja (2 litri), bratele si contragreutatile arborelui cotit abia daca ajung la ulei. O preungere a motorului inainte de pornirea la rece este intotdeauna binevenita si daca ar mai fi asociata cu un sistem de incalzire a lichidului de racire si al uleiului atunci motorul vostru ar fi ![]() Personal am de-a face frecvent cu astfel de sisteme, numai ca toate sunt mari consumatoare de energie electrica si se folosesc la aplicatii speciale (militare, navale, motoare care lucreaza in Siberia, etc). La autoturisme nu se folosesc frecvent pentru ca ar duce la marirea pretului masinii si la scaderea costurilor reparatiilor, ori suntem intr-o societate de consum, nu-i asa? Stimabililor, nici macar la Dacie, cu motorul de conceptie 1949(!!!) nu se face ungere prin barbotare! Nivelul uleiului in functionare e mult mai jos decat nivelul pe joja! Stropirea se face cu uleiul care IESE, nu scapa, pe la marginea fusurilor de biela a arborelui cotit- si e suficient ala. In rest cred ca ai perfecta dreptate |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
cezarb |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 18 Nov 2005, 05:10) I-ti faci prea multe griji. Am vazut o dacie Taxi care a atins 500 000 km pe Gpl si nu avea nici o preungere. Cred ca te legi la cap fara sa te doara. Bineinteles ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
exista mai multe solutii pentru o ungere corecta. dar fiecare este capabil sa gandeasca si sa ia decizii.
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
andu911 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
dacia are ungere mixta, adica si prin presiune si prin barbotare
|
--------------------
-
-
-
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
... Hai sa zicem altfel... veti o masina, cumparata de noua.... ajungeti la 150000 km, incepe sa scoata fum => segmentii uzati, se impune inlocuirea segmentilor, din treaba asta ar trebui sa va dati seama ca ungerea deficitara la motor afecteaza in principal segmentii si cilindrii... deci daca ar exista un dispozitiv care sa unga peretii cilindrilor inainte de pornire da, insa altfel... preungerea nu-si are rostul...parerea mea!!!
|
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
tipicarul |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 September 05 ![]() |
QUOTE(gti98 @ 19 Nov 2005, 02:45) Stropirea se face cu uleiul care IESE, nu scapa, pe la marginea fusurilor de biela a arborelui cotit- si e suficient ala. Bravos fratioare, imi place mie sa fac pe tipicarul dar tu ai fost si mai tare. ![]() Totusi eu as completa cu "iese sub presiune" (adicatelea pana la urma, tot un fel de "scapa") pentru ca altfel se intelege ca ar putea sa curga ca la robinetul de la chiuveta ceea ce nu se poate intampla decat in lipsa cuzinetilor. Si mai sunt si fusurile palier pe unde teoretic, scapa surplusul de ulei care nu pleaca catre fusurile maneton. Am spus "teoretic" pentru ca de fapt daca gradul de uzura este avansat iese si pe acolo un debit destul de mare, diminuindu-se astfel debitul catre manetoane. This post has been edited by tipicarul: 21 Nov 2005, 13:50 |
--------------------
Dacia
Break pe injectie
- B29ARJ
|
|
andu911 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
si de ce nu bagati voi ulei 0W40 ca sigur nu mai aveti nevoi de nici o preungere...
|
--------------------
-
-
-
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
La Saviem (motor 797-05) si la SR DAC, tot cu motor de Saviem, era busonul electric; adica un buson putin mai lung, cu o rezistenta care incalzea uleiul din vecinatatea sorbului (busonul de golire-incalzire e montat exact sub sorb); prin incalzirea in acea zona se "inmuia" o cantitate suficienta ridicarii uleiului in instalatie, restul functionind de la sine, pompa odata amorsata si plina trage si ulei mai gros.
Nu mai stiu daca SR DAC aveau instalatie de 12 V, daca da, un dop din ala se poate adapta. Daca nu, erau date intr-o carte parametrii rezistentei (diametrul sirmei, al spisei, etc). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Daccia |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 22 Nov 2005, 14:27) prin incalzirea in acea zona se "inmuia" o cantitate suficienta ridicarii uleiului in instalatie, restul functionind de la sine, pompa odata amorsata si plina trage si ulei mai gros. Cred ca de fapt asta e raspunsul. La oprirea motorului se acumuleaza o cantitate de ulei in rezervorul respectiv, care e varsata inapoi in sistem la pornire. Practic se amorseaza pompa de ulei si se reduce numarul de rotatii la pornire care au loc fara ungere. Ce credeti? Parca devine interesant un montaj de genul asta... Problema este electrovalva aceea, in rest totul se poate improviza. Pentru recipient ma gandesc la un stingator auto de volum mic, furtunul poate fi hidraulic, montajul se poate face la manometrul de ulei (cu un teu confectionat). Cine are o idee viabila pentru electrovalva? |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#28
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca te mai chinui un pic iese sistem cu carter sec. Asta da imbuntatire!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Daccia |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
As fi preferat un raspuns "on topic", ceva comentarii de ordin tehnic, nu mistouri. Nu pretind ca am inventat apa calda sau ca sunt de calibrul lui Iustin Capra.
Astept argumente pertinente... |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#30
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
raspuns on-topic : Multa munca pentru nimic. Se poate face, dar nu justifica munca si banii investiti, mareste necesarul de ulei pentru un schimb si e inca o chestie care se poate strica provocand o pierdere de ulei. La cat de ieftin e un set motor de dacie , chiar nu se merita..........
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 08:59 |