Ulei motor prea mult, ulei
![]() ![]() ![]() |
Ulei motor prea mult, ulei
nRobert |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 3 May 15 From: Giurgiu, Romania ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SuperNova
2002/Rapsodia
|
|||
dstdan |
![]()
Post
#2
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
E apx. vreo 200-250 grame (dupa cum zici tu, cativa mm: 2-3).
Mai circula cativa zeci de km si apoi reverifica, probabil sa ajunga la cota max. pe joja. Bai mare nu este, dar daca chiar vrei sa scoti, ia un tub de perfuzie si o seriga de 100 ml (sau de care ai) introdu-o prin teava jojei si soarbe surplusul ulei de care faci vorbire. S-auzim de bine ! ![]() |
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
nRobert |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 3 May 15 From: Giurgiu, Romania ![]() |
QUOTE(dstdan @ 2 Mar 2016, 10:58) E apx. vreo 200-250 grame (dupa cum zici tu, cativa mm: 2-3). Mai circula cativa zeci de km si apoi reverifica, probabil sa ajunga la cota max. pe joja. Bai mare nu este, dar daca chiar vrei sa scoti, ia un tub de perfuzie si o seriga de 100 ml (sau de care ai) introdu-o prin teava jojei si soarbe surplusul ulei de care faci vorbire. S-auzim de bine ! ![]() Pai asta voiam sa stiu ... daca nu e nicio problema nu ma mai chinui sa-l scot. O sa-l mai verific zilele astea |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002/Rapsodia
|
|
CrysMM |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 11 March 09 From: Braila - Ulmu ![]() |
Unii producatori auto recomanda ca nivelul uleiului sa fie mentinut la jumatatea dintre minim si maxim. Balmajesc ei ceva acolo cu presiunea, dar presiunea aia nu este in motor ci pe circuitul unde impinge pompa. Nu prea vad logica, daca ai ulei mai mult este presiunea mai mare. Presiunea cui?. A uleiului in nici un caz. Asta o face strict pompa de ulei si nu este influentata daca avem ulei mai mult. Se zice ca ar crea o presiune mai mare in motor si ar impinge garniturile. Asa ceva eu nu cred.
Ca sa stai linistit mai scoate din el si lasa-l un pic sub maxim. La DSN asa il tin, 2 mm sub maxim. La 1310 la fel. La Ford Focus il tin la jumate. |
--------------------
Dacia
1310 + SuperNova + Ford Focus combi 1,6b
1999 / 2001 / 2010
|
|
costy1 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 26 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Stiu ca nu s-a mai scris cam de multicel aici, dar sa nu mai deschid alt topic, imi expun problema aici. Cumata-miu are o Supernova din 2001 si fiind total paralel cu ceea ce inseamna intretinerea masinii a facut cateva greseli majore la masina. De cate ori mergea la tara, tot punea 200-300 gr ulei in motor. In baza a ce criterii habar am ! De gura nevestisii, ginerele lui a dus masina la service pt o verificare ( nu a facut mai nimic la ea de 8 ani de cand o are). Amortizoare si articulatii varza ! Si daca tot era pe rampa a zis sa faca si schimbul de ulei ! Nu o sa va vina sa credeti, dar in motor avea 8 litri de ulei. S-au luat cu mainile de cap mecanicii !!! Acum vin insa problemele! intr-una din zile cand a dat sa porneasca si nu a mers. In ultima vreme se plangea ca porneste foarte greu motorul. Tot dand la automat, a bubuit la filtrul de aer - si asa a lasat masina o luna ! M-am indurat eu sa ma uit la ea si am observat urmatoarele lucruri : de la garnitura de chiulasa in jos, tot motorul este ud de ulei, filtrul de aer imbibat in ulei iar in rezervorul de antigel par a fi ceva particule de ulei ! Parerea mea este ca garnitura de chiulasa este ciupita! Astept parerile voastre. Multumesc This post has been edited by costy1: 9 Jul 2018, 14:38 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
GIC |
![]()
Post
#6
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Deocamdata stai cuminte. A fost un rateu cel mai probabil din cauza uleiului ajuns in admisie prin sistemul de aerisire a carterului. Verifica sa nu fie sarit corpul cu clapeta de acceleratie, pune-l inapoi in locasul lui, monteaza cutia filtrului de aer si furtunele sarite (nu mai pune filtrul de aer daca zici ca e plin de ulei), verifica sa nu fie sparturi evidente in galeria de admisie (putin probabil) si obligatoriu scoate bujiile, spala-le cu benzina si regleaza distanta dintre electrozi la 0,9-1,0mm (ideal ar fi sa le schimbi dar poti sa faci asta mai tarziu daca rabla reinvie). Golesti cilindri de eventualul ulei din ei dand o cheie de 5-10 secunde fara bujiile montate si cu fisa de joasa tensiune scoasa de pe bobina de inductie (e mufa aia cu mai multe fire - cred ca 3), montezi bujiile, pui mufa de alimentare a bobinei inapoi, spui o rugaciune si pornesti motorul. Acuma, daca merge, ii schimbi filtrul de aer, bujiile (daca e cazul) si poti sa-l cauti mai departe de bube (scurgeri de ulei pe la garnituri si semeringuri, ulei in apa sau invers, etc).
Eu asa as face fara sa ma complic, in faza asta, cu garnituri ciupite si alte OZN-uri. Poate ai noroc si scapi usor, uleiul de pe motor fiind iesit pe la garnitura capacului chiulasei sau suflat prin sistemul de ventilatie carter (mai ales ca filtrul de aer era imbicsit cu ulei) sau joja sau etc... Daca motorul merge bine, obligatoriu as verifica sa nu fie scurgeri de ulei pe la simeringul de la arborele cotit pe partea de la distributie sa nu ajunga ulei pe cureaua de distributie (se distruge cauciucul, in timp) Atentie - inainte de demontare bujii, curata bine in jurul lor. Te vei speria ce mizerie gasesti acolo si nu e indicat sa ajunga in cilindri. This post has been edited by GIC: 9 Jul 2018, 15:12 |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
costy1 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 26 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc GIC, asa am facut!:)
Am verificat si daca fisele sau toate pana in 5 ohm. Inainte de a desface bujiile am dat bine cu spray de curatare discuri, le-am curatat (erau negre!!!) apoi le-am facut la 0.9. Am inlocuit si garnitura dintre corpul clapetei si carcasa de la filtru. Bineanteles ca era sarit corpul clapetei ! Doua picioruse de la carcasa filtrului rupte - le-am lipit provizoriu pana face rost de altul. Inlocuit si filtrul de aer. Dupa ce am dat de doua ori la automat fara bujii, am montat totul la loc. L-am pus pe el sa porneasca motorul si acesta a pornit putin gatuit dupa ce s-a invartit vreo 5 secunde pana sa o ia. Acum merge foarte bine motorul, rotund. A plecat cu masina la benzinarie, a mai facut cateva drumuri si porneste din prima. Alta masina! In weekend am drum iar pe la el si am sa verific zona distributiei si rezervorul de antigel! Multumesc inca o data! Numai bine! LE: Bujiile le schimbase cu un an in urma. Trei din ele erau stranse foarte putin - aproape le desfaceam cu mana goala daca aveam cum !!! This post has been edited by costy1: 10 Jul 2018, 10:35 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:28 |