Joc cuzineti axiali arbore cotit, Trepidatii motor, ambreiaj...
![]() ![]() ![]() |
Joc cuzineti axiali arbore cotit, Trepidatii motor, ambreiaj...
qestro |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 18 May 15 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|||
BLUE R 19 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Semiinelele se monteaza cu partile crestate astfel incat arborele sa frece pe ele, suprafata respectiva este din aliaj moale. Incearca sa gasesti la cota R1, R2.. daca nu, esti nevoit sa montezi tabla subtire sub ele
![]() Eu am de R1 dar nu stiu daca este suficient. Sau si mai bine, verifica arborele original, eventual il rectifici. Cu asemenea piese iti creezi singur probleme. This post has been edited by BLUE R 19: 1 Jun 2016, 18:22 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#3
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Defectul tau nu consta in a prefera piesele noi, ci in a prefera orice fel de piese noi.
Daca vei cauta cu rabdare vei constata ca Inca mai poti gasi arbore cotit si cuzineti noi si de calitate. Sa despicam firul in patru acum despre cauzele vibratiilor si altor simptome, este pierdere de vreme. Cauta piese noi de calitate si nu vei mai avea astfel de probleme🙂 Uite cum procedeaza nenea asta: https://youtu.be/5CT2-RRcQCc https://youtu.be/pe8RnEyds5Q Restul episoadelor cu verificarile si ajustarile prin tatonare le gasesti in continuare tot acolo! This post has been edited by tunderbird: 1 Jun 2016, 20:50 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
razvan1985 |
![]()
Post
#4
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
Daca spui ca ai vibratii puternice in caroserie la relanti,este de la tampoanele motor/cutie viteze(am patit si eu in trecut cand nu stiam diferenta intre piesele de uzina si cele de Srl,daca tampoanele st fabricatie Vm Comp,e clar,nu st bune,cauciucul din care st facute fiind prea rigid,caura unele fabricatie Rolast/Ronera,si vei scapa de vibratii) !
1 Jun 2016, 22:23: Iar referitor la jocul axial,combina un cuzinet axial cota standard cu unul cota reparatie(R1,R2)si vei reusi sa aduci jocul axial in limite normale.😉 Gasesti compatibilitati la magazinele de piese auto import,echivalente Renault 11,12,5... This post has been edited by razvan1985: 1 Jun 2016, 21:23 |
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
qestro |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 18 May 15 ![]() |
Montasem seminelele invers, dar acum le-am pus corect, iar jocul l-am redus folosind o clona de semiinel de la o doza de bere. Cred totusi ca talpa unde vine cuzinetul axial pe arbore dinspre volant, acela care este supus la un efort mai mare, cand calci ambreiajul era un pic stramba. Mi-ar fi trebuit un cuzinet mai gros la un capat si mai subtire la celalalt. Jocul era cam de 0.35-0.37 intr-un capat si vreo 0,20 in celalalt. Din cauza aceasta cand apasam pe ambreiaj scadea turatia. Numai zic ca am gasit si pilitura de la arbore in baie, si mi-a intrat si o aschie de metal in deget cand am atins arborele in locul unde s-a frecat cu semiinelul.
Practic am rectificat arborele ASAM direct pe masina, "Noroc" ca le-am pus invers acele semiinele. In primii km motorul aproape se oprea cand calcam ambreaiajul si nu puteam intelege ce se intampla. Eu bainuaim acea talpa unde vine prinsa volantul, ca ar fi stramba sau descentrata. Mi-am spus ca daca ajung sa dau arborele jos, nu-l mai rectific, ci imi cumpar sh, si il rectific pe ala. In prezent, cu semienele puse corect, cred ca s-a tocit doar un colt din el, fiind partea moale, numai scade asa mult turatia la cand calc ambreiajul. Vibratiile s-au redus, dar inca mai sunt. Sigur are legatura si cu tampoanele de la motor. O sa le pun pe cele vechi inapoi daca nu se mai slabesc. Daca are vreo importanta, am masurat si compresia motorului si am 13 bari, posibil 14, ca am observat ca nu etanseaza chiar perfect aparatul. Diferentele dintre cilindri este sub 0.3 bari, iar ansamblu biela-piston echilibrate la gram. Va multumesc pentru raspunsuri ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#6
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
Cauta Ronera rubber,au site,gasesti acolo date contact,si iti iei direct de la ei tampoane motor ok(daca mai au pe stoc) ! 😉
|
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Daca ai pus semiinelele invers si s-au format striatii pe arbore acuma se va aschia partea din aliaj moale, pentru ca arborele este mai dur.
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(qestro @ 7 Jun 2016, 05:11) [...]Cred totusi ca talpa unde vine cuzinetul axial pe arbore dinspre volant, acela care este supus la un efort mai mare, cand calci ambreiajul era un pic stramba. Mi-ar fi trebuit un cuzinet mai gros la un capat si mai subtire la celalalt. Jocul era cam de 0.35-0.37 intr-un capat si vreo 0,20 in celalalt. [...] Stai si "lamureste tu la mine"... Cum adica, jocul intre semicuzinetul axial si arbore era 0,35 pe o parte si 0,20 diametral-opus? Daca da, ai rotit arborele 180 grade sa vezi daca se inverseaza si marimile jocurilor? Ca daca se inversau, e de vina arborele, daca nu, cuzinetul axial e tocit neuniform. Dar ca sa scada turatia cum spui, la apasarea ambreiajului, mai degraba arborele era prost rectificat si executa prin acea excentricitate miscari axiala de cama. Ca atare, vei defecta cuzinetii aia axiali de tot, mai ales ca i-ai intors cu aliajul antifrictiune pe arbore. Si spui ca nici nu ai. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sobolan |
![]()
Post
#9
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 1 Jun 2016, 21:25) de la o vreme am si eu defectul asta,uneori n-ai ce face.....pai am inceput sa umblu prin remat iar ca sa desfac motoare,in 2005 luam piese noi de calitate din magazine si acuma dupa 11 ani am ajuns sa caut prin fiare vechi....asta nu e "avansare",asta e declin total.....si stii de ce ? pentru ca toata lumea s-a scapat de dacii din diverse motive,am mai ramas noi cativa nebuni care inca le iubim si vrem sa le intretinem corect da' n-avem cu ce.....o sa ajungem sa dam o avere pe-un set de jiclere originale carfil ![]() BTW: ai habar prin cate magazine am cautat cuzineti noi R1 pentru palier mic si nu am gasit ? gaseam eu da' ce sa fac daca vroiam romlag.....si am gasit romlag dar greu-greu-greu.......tare ma gandesc sa-mi mai iau un motor de pe vreo dacie asa de back-up daca oi mai tine-o......... This post has been edited by sobolan: 8 Jun 2016, 23:54 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:26 |